[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GML

45ul ajuta pe cei din Buna Ziua, Brancusi, Romul Ladea, Borhanci(prima parte), sa ajunga de ex. la Office cu un singur autobuz, fara schimbare. Problema e, ca fara banda dedicata nu prea are cum sa tina programul, cand vine din Zorilor.
Daca vine de pe Unirii, dupa masa, recupereaza o parte, dar atunci pierde pe Slanic,ca sta destul de mult acolo.

StefanCelMare

#691
Gândind un pic mai atent problema lui 22, cred că mai realist ar fi să legi centrul nu doar de Zorilor, ci și de cartierele aflate după Zorilor.
Astfel rutele ar deveni mai rentabile.
Bonus la astfel de rute:
- s-ar lega adițional Zorilor de Bună ziua (ai avea opțiuni suplimentare lui 45).
- s-ar lega Europa de centrul de cartier Zorilor.
Evident că ar trebui aplicată legea mai dur pe unele străzi (gen Marinescu, unde ar trebui să ai grijă la cum se parchează), iar pe Dima și Pasteur ar trebui fie sens unic, fie la fel, eliminate parcările la bordură (eventual după ce se fac parkingurile Sighișoara și Dima). Pe Republicii iar ar cam trebui eliminate o parte din parcări (zona de 1-200 m mai sus de Oncologie... este cam strâmtă).
Dar dacă s-ar dori, eu zic că s-ar putea opera chiar cu bus normal (cu mici modificări adiționale, gen lărgire input pe Republicii pentru a intra bus dinspre Calea Turzii).

Exemple:




Ăsta ar putea fi 46-le redesenat... (cred că linia 46 ar putea fi eliminată, pentru că s-ar putea compune din 35 și noul 46 la nevoie).



Powered by API/PUM imgur uploader

dragos76

Prima variantă pentru 22 nu știu cât ar fi de utilă pentu o persoană care stă în bună ziua sau capăt de brâncuși, pentru care variantele actuale din centru ar fi totuși mai directe și rapide. Pentru conectarea între cartiere totuși zic că 45-ul de principiu e o linie ok (acoperi tot cartierul Zorilor); problema acelei linii, cum s-a mai discutat, e impredicitibilitatea și eventual ocolul de pe Dorobanților.

O variantă mai bună pentru ce propui la 22 aș zice ca să fie prelungirea acelei linii pe Calea Turzii în sus, până la giratoriul cu Făgetul. Zona adiacentă Căii Turzii are foarte multe construcții, care nu au o legătură directă și rapidă cu orașul (21-ul care ar deservi zona de la sud de Bună Ziua implică un ocol destul de mare, iar pentru zona dintre bună Ziua și observator nu ai nimic pe liniile urbane). Un astfel de traseu pe 22 ar rezolva și acea problemă.

StefanCelMare

#693
Capăt Brâncuși e mai mult pentru a merge la depou (asta pentru că un comentariu cert al CTP - și justificat la noile rute este zona capetelor de linie).
Măcar un capăt ar trebui să fie într-un depou... asta crește șansele ca ruta să fie luată în calcul pentru operare.
Plus că ai face conexiunea minimă pe Zorilor (capăt calea Turzii) - Bună Ziua - Gheorgheni (capăt Brâncuși).
Teoretic ai putea duce linia și spre Feleac, mai ales dacă la un moment dat primăria face un parking undeva acolo pentru Park and Ride (lași mașina, urci în bus, care te duce fix în centru).
Teren ar fi în zona girației Feleacu...




Powered by API/PUM imgur uploader

Adițional ai avea stație pentru Europa, Bună ziua și Zorilor pe Memo (!) ceea ce este chiar un mare minus actual.
Acum că mă gândesc la asta, s-ar putea să fie o problemă cu Memo. Spațiul nu știu dacă face față la ce nebunie ar fi în acele stații.
Eventual le faci stațiile pe Petru Maior... ca să fie un shift acolo, și să nu mai oprească pe Memo, unde sigur ar deveni prea aglomerat pentru toate relațiile.

GML

Nu cred ca ar fi util pe Brancusi, fiindca nu ai statie dupa garaj, din pacate. De multe ori am vazut cum trece autobuzul pe langa mine (32), dar nu pot sa urci in garaj. O noua statie in zona ar fi utila si pt. linia 18 si 20.

StefanCelMare

#695
S-ar putea face stație în zona asta, cu oprire sub trafic.
Stația ar ajuta și la legătura cu zona Borhanci, nu doar cu Gheorgheniul.
Sunt cam 100 de metri până la stațiile de pe Brâncuși (Alverna Est/Vest).
Dacă ar opri și 45-ul, ai avea și conexiune.




Powered by API/PUM imgur uploader

nicolaem

eu azi mi am dat seama ca din toata jumatatea de vest a orasului (Grigorescu, Manastur, Zorilor) nu exista un bus direct care sa mearga pe Titulescu. Dar Neag tocmai a mai primit un mandat la conducerea CTP.

StefanCelMare

Dacă nu mă înșel, nici din stația Sora (Victoria) nu merge nimic pe Titulescu. Doar din Piața Mihai Viteazu. Nu doar lipsă totală a unor relații de transport, ci și tupeu și mândrie... Cei de la CTP chiar au o părere foarte bună deapre ei. Așa e când primăria iți suflă în pânze.

qionescu1

La capat de Brancusi s-ar putea realiza o statie de bus odata cu largirea intersectiei cu Borhanci (probabil chiar anul acesta).

nicolaem

ubb-traseaza-noile-linii-si-statii-de-transport-in-comun-din-cluj

intre timp se mai face un studiu. (75000 de lei).
Vedeam UTCN mai potrivit pt asa ceva. dar la banii aia nu vad de ce sa iti bati capul.

GML

25ul merge pe Titulescu, si din Manastur, si de la SORA, dar din Grigorescu si din Zorilor, nu merge nimic direct. 44 si 45 da, dar tre sa treci strada, si sa urci pe autobuz iarasi.

qionescu1, o noua statie in intersectie ar fi  foarte buna, dar nu stiu, daca vrea CTP asa ceva. De ex. si 18le si 20 merg destul de mult de la ultima statie de pe Brancusi pana la prima statie de pe Borhanciului/Romul Ladea. A fost ceruta de mai multe ori o noua statie langa manastirea de pe Romul Ladea, langa strada Antonio Gaudi, dar no response.
Oricum, 18le e destul de ciudat. Porneste de pe Posada, deci lumea mai bine asteapta 32ul pe Brancusi, ca 32ul are legatura directa cu mai multe autobuze. Statia Posada oricum e super mica, si nu prea ai loc, unde sa stai pe trotuar. Sincer, nu prea inteleg de ce nu merge macar pana la Opera.

nicolaem


alexV

Quote from: nicolaem on January 25, 2020, 10:11:16 AM
intre timp se mai face un studiu. (75000 de lei).
Vedeam UTCN mai potrivit pt asa ceva. dar la banii aia nu vad de ce sa iti bati capul.

UBB face studiul cu calatorii: ce statii cati oameni deservesc, si de la ce distante sunt atrasi. un studiu pe baza caruia se pot schimba lucruri, trasee, statii.

UTCN colaboreaza pe proiectul pilot cu traseul 0, busuri fara sofer care sa faca un cerc din cipariu pana in parcul central, fara sa urce in zorilor. Anul asta vor sa scoata la licitatie proiectul. Licitatia va fi pentru ceva numit "partener de inovatie", pare un pic mai mult decat vanzator de aubuze.

Sunt lipsuri mari la traseele CTP.

StefanCelMare

Nu doar că sunt lipsuri mari, au probleme și pe magistrale.
Să explic.
Dimineața, la ore de vârf, datorită nivelului ridicat de suprapunere a rutelor, inclusiv pe benzile dedicate din centru se face coadă de autobuze/trolee.
Ne mirăm, când toată structura CTP e peer-2-peer?
Adică din Mănăștur pleacă spre toate cartierele, din Grigorescu se pleacă spre toate cartierele, etc.
Asta se traduce în numere mari de autobuze pe tronsoanele comune.
Ar fi o nevoie de diversificare pe centru a rutelor pe/spre cartiere.
Spre ex. ar trebui o parte din linii să meargă pe Avram Iancu (gen cele spre Gheorgheni, Bună ziua, Zorilor) iar altele să revină și pe Piața M. Viteazu (gen Grigorescu, Gară).
Nu e sarcină ușoară ce trebuie să facă cei de la UBB oricum...
Sunt și zonele cu acoperire slabă, gen Zorilor sau str. București... vom vedea ce iese, dar sincer eu mă tem de ceva superificial.

nicolaem

Am trimis la inceputul anului cateva intrebari CTP in legatura cu liniile noi, cele 50 trolee, optimizari de trasee etc.
Astazi am placerea sa va impartasesc si voua raspunsul primit:


"Buna ziua,
Prin   prezenta,   va   comunicam   faptul   ca   in   perioada   imediat   urmatoare, informatiile solicitate vor fi facute public in presa locala.
Va multumim.
Serviciul Exploatare,CTP Cluj-Napoca"


Nu pot decat sa ii multumesc pe aceasta cale domnului Neag si sa ii urez la cat mai multe realizari.