[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

GML

Linia 45 e buna. Dimineata e full, si dupa masa a destul de plin autobuzul.
E de cele mai multe ori urc langa Iulius Mall, si acolo respecta programul.
Eu folosesc aplicatia Bus Cluj-Napoca, si acolo arata si pozitia autobuzului.

loris

Quote from: nicolaem on January 18, 2020, 11:25:54 AM
Cealalta linie noua (45) cum merge?
Pe scurt, rau. Eu merg sa zicem de 3 sau 4 ori pe saptamana sa duc copilul la gradinita cu 45-u.
Orarul nu se respecta.Oficial, dupa 7:45 vine un autobuz la fiecare 20 de minute. Cand ai asa diferenta mare, respectarea orarului e foarte importanta.
Intr-o zi am asteptat 35 de minute un 45. Pe frig, cu copil mic cu mine.
Singura mea sansa e sa folosesc aplicatia Bus Cluj si sa estimez eu cand vine urmatorul bus in functie de pozitia reala a busurilor. Dar binenteles ca nu toate busurile apar pe harta live.
Mai incerc o saptamana maxim 2 si daca tot asa merge sincer mai bine merg pana in Avram Iancu cu alt bus si iau de acolo ceva care sa ma duca pe Malinului.

klax187

Si eu am renuntat sa folosesc 44 din cauza ca e foarte aiurea programul. De multe ori mi-am luat teapa si am asteptat cate 20 minute sa vina autobuzul. Asta in timp ce 30-ul trecea intr-o veselie pe langa mine. In capatul celalat, la Iulius, ori nu e actualizat programul, ori soferii isi bat joc de el... Am avut zile in care am asteptat peste 30 minute in frig. Prefer sa ma plimb putin pe jos.

nicolaem

poate ar fi buna si o sesizare pe langa mersul pe jos. am depus si eu una.

Bogdan_Cluj

Am patit si eu cu linia 45 sa nu apara nici pe aplicatia oficiala a CTP (aia cu mov) nici pe panoul electronic din statie. In fata la Iulius, pe panou ori nu apare, ori apare exact cand ajunge autobuzul in statie.
Nu inteleg de ce la unele linii arata ok, iar la linia 45 nu merge nici aplicatia nici panoul. Ca doar sunt busuri noi (mov) pe linia 45, deci echipamentele sunt teoretic la fel.

Am pus si eu sesizare pe MyCluj acum 1 saptamana ... nici o veste deocamdata.

klax187

#680
Am lansat si reclamatii sau sugestii pe MyCluj in legatura cu CTP. Dar vad ca sesizarile merg direct in casuta postala a companiei de transport. Mi-as fi dorit ca si cineva din primarie, o comisie de verificare de exemplu, sa citeasca reclamatiile sau sugestiile adresate CTP.
Pana la urma, Primaria prin oamenii care ii alegem, ne reprezinta pe noi cetatenii in fata companiei, nu?

Daca eu imi doresc o schimbare/imbunatatire sau am o reclamatie la adresa unei entitati, ar trebui ca primaria sa analizeze decizia mea si sa ia o hotarare ne-partinitoare. Ei, aplicatia MyCluj NU e gandita sa functioneze asa in cazul CTP.

GML

Eu am vrut ceva, legat de linia 18. Am deschis ticket, si am primit un raspuns de la CTP, ca o sa fie analizata propunerea in urmatoarea sedinta. In afara de mail, nimic,timp de 2 luni.

klax187

#682
Asa au fost toate raspunsurile la reclamatiile/sugestiile mele adresate CTP. "Vom analiza..."

Nu zic ca MyCluj nu functioneaza, sunt o gramada de sesizari care au avut efectul dorit, si ma bucur mult ca avem aceasta optiune in oras. Ma refer strict la situatia in care sesizarile pleaca direct catre terti, fara a fi analizate de Primarie.
E ca si cum as face o sesizare la OPC, dar sesizarea merge direct la magazinul reclamat, pt ca OPC are prea mult sesizari de procesat pe alte domenii. Iar reprezentantul magazinului imi raspunde: "Vom analiza sesizarea in urmatoarea sedinta..."

Am un exemplu:

Am facut sesizare in legatura cu ridicarea deseurilor neconforma. Raspunsul a fost ca Politia Locala va face o verificare si se vor lua masuri. Intr-adevar s-au luat masuri si compania de salubritate s-a conformat (pt cateva luni...)
Credeti ca efectul ar fi fost acelasi daca sesizarea ar fi mers direct in casuta postala a companiei de salubritate? "Buna ziua, am luat la cunostinta problema, o sa chemam politia locala sa ne amendeze. Multumim frumos."

StefanCelMare

#683
Aș vrea să trimit la Primărie o propunere de rută/rute pentru Zorilor.
Vedeți cum vi se pare, dacă aveți de adăugat ceva sau de reproșat ceva.
În principal ar trebui 2 rute circulare pe direcții opuse. Cu albastru este partea comună.
22a (portocaliu) - urcare pe Republicii, apoi prin Observatorului coborâre pe lângă piața Zorilor (capăt linie), prin Pasteur, Babeș.
22b (roșu) - urcare pe Republicii, apoi prin Creangă pe Marinescu, Sighișoara, Dima (capăt linie) - coborâre prin Observatorului, Republicii.
Pentru 22a, capătul de linie ar trebui să fie în apropiere de piața Zorilor. Acolo s-ar putea amenaja un spațiu pentru șoferii de bus (eventual împreună cu poliția locală dacă nu mai este spațiu, parcă localii au birou acolo). Pentru 22b capătul de linie ar fi capăt Obs.
Dacă circulă la 20 de minute în afara orelor de vârf și la 10 minute în ore de vârf cred că ar fi suficient.
Tipul de minibus l-am postat acum câteva zile.
Eu presimt că dacă se pune cu minibus, într-o lună are așa trafic că trebuie să bagi bus pe bune (dacă pui bus, vei avea nevoie de frecvențe și mai mari)..
Pe măsură ce orașul se extinde spre sud, transportul public doar pe C. Turzii devine deficitar (pentru că C. Turzii se blochează - și se va bloca din ce în ce mai rău jos).
Rutele astea ar prelua 70-75% din traficul de pe 35 și 46.
Ținta acestor linii ar fi rezidenții și firmele / instituțiile din această zonă extinsă (cca. 200 ha), dar și rezidenții din tot cart. Zorilor care doresc să meargă direct în centru. Numărul mare de mașini parcate pe strada Republicii și străduțele dintre Republicii și Pasteur denotă nevoia acestei linii, care ar avea drept impact principal reducerea traficului auto pe intersecția mare din piața Blaga.
Numărul de parcări la care s-ar renunța pe Republicii ar fi limitat (în zonele unde sunt stațiile + zona dintre Oncologie și curba de mai sus de Oncologie - intersecția cu str.Borza, unde ar fi de dorit să nu se mai parcheze, strada fiind mai strâmtă, iar zona periculoasă).

PS - deja am corectat o greșeală, coborâre Republicii nu poate merge spre Petru Maior (e sens unic acolo urcare), deci trebuie dusă pe la UBB - ceea ce este chiar grozav, doar că foaaarte probabil va duce la aglomerarea rutei.. Pune o stație la UBB, vezi ce trafic are.

Rutele celor 2 linii.


Zona de staționare capăt de linie 22a


Stație 22b coborâre Republicii.


Stație 22a urcare Republicii (aprox. Republicii 68). Alternativa ar fi tot zona Republicii 76 ca stația de la coborâre, dar fără alveolă dedicată (oprire cu oprirea traficului auto - motivația este că nu se staționează mult).


Powered by API/PUM imgur uploader

Bogdan_Cluj

Nice, eu nu am mai facut nimic cu proiectul de mai jos, eu am propus doar o bucla in sus pe Republicii. In mare e aceeasi treaba. Zicea AlexV parca ca ar vrea sa mearga el cu propunerea, nu stiu daca s-a mai intamplat ceva acolo.

Anyway, succes, sper sa tina cont de idei.

Explicatii proupunere: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=264.msg264929#msg264929

Traseu:

florin74

Traseul cu rosu e complicat pe urcare. Marinescu e foarte ingust (partea de jos), trebuie desfiintate parcarile pe o parte. De Gheorghe Dima nu mai zic, pana nu se face parkingul, acolo e haos. Poate eventual sa intre prin Piata Zorilor, si sa intoarca la giratoriul din capat de pe Pasteur.
Eventual unul din cele 2 trasee l-as duce in sus, pe Eugen Ionescu pana sus in Faget, in zona hotelului Stil, cu intoarcere pe Faget si Kos Karoly si revenire pe Eugen Ionescu. Se construieste in draci pe acolo, deci nr de locuitori din zona va creste.

StefanCelMare

#686
Da, știu ce zici despre Marinescu... teoretic vorbind, până se fac parkingurile Dima și Sighișoara (ambele în zona Dima), greu se poate vorbi despre o rută de genul celei propuse.
Practic, s-ar putea dacă s-ar desemna sens unic Dima, iar intersecția Sighișoara - Viilor - Marinescu s-ar face ca sens giratoriu larg.
La fel, strada Pasteur până la intersecția cu Viilor ar trebui să fie sens unic coborâre (pentru că ai mașini parcate).
După ce faci parkingul pe Sighișoara și pe Dima, poți discuta despre aceste străzi ca sensuri duble.
Oricum dezinteresul primăriei pentru cart. Zorilor este șocant, practic și acum pe acele străzi nu este normal ce se petrece... ori interzici parcarea, ori faci sens unic - ce este acum este haiducie, pe sistemul nu interzicem parcarea că primim reclamații, nu facem sensuri unice că primim reclamații.
Evident că pe starea de fapt actuală, nu se poate vorbi despre transport public pe acele străzi (nu încape nici minibusul, darămite un autobuz normal).

PS - și soluția lui Bogdan este OK - deoarece nu intră în centru mult, numărul de pasageri ar fi mai mic, deci ar putea fi operată cu minibusuri.
La fel, capătul de linie ar fi tot în zona Piața Zorilor (unde s-ar amenaja un spațiu pentru șoferi). Ideal ar fi să poți rămâne în minibus până pleacă, chiar dacă el oprește mai mult la piața Zorilor (pentru a respecta orarul). Saau - faci capăt de linie fix la CCS - pe ideea că spațiu ai acolo berechet, și e mai logic să fie acolo capătul de linie.

alexV

^^
Nu s-a mai intamplat nimic. Primaria nu ne-a mai raspuns.
Dar merg sesizarile acuma, cu ocazia bugetului pe 2020.

StefanCelMare

#688
De dragul conversației, iată cum arăta schema de transport public în 1980.
Pe atunci cart. Zorilor era acoperit cu totul altfel.
De altfel, risc să spun că zonele fără serviciu de transport sau aflate departe de transportul public erau mai puține.
Rușine mare comparat cu ziua de azi.
Dacă prelungești liniile radiale de atunci (ex. Viilor îl prelungești până pe Eugen Ionesco, iar Calea Turzii o duci spre Bună Ziua) și mai adaugi legături între cartiere, obții un transport mai logic decât cel actual.







Powered by API/PUM imgur uploader

Preluate de aici - http://www.transira.ro/bb3/viewtopic.php?f=14&t=1283

csebi24

Aprob legat de 45, eu il folosesc o data pe saptamana sa ma duc din buna ziua in zorilor. Am stat intr-o dupamasa (ora 18 - care este ora de varf) cred ca peste 20 si ceva de minute dupa el. Au trecut 3 autobuze pe linia lui 21 pana sa apara un 45. Astazi de dimineata fiind in panemar in buna ziua cred ca in 15 minute au trecut 3 autobuze 45. Sa fi fost 30 de minute si tot e diferit. Eu am impresia ca in capatul din gheorgheni nu se respectat orarul deloc.

In schimb pe linia lui 21 orar e respectat la minut, il folosesc in fiecare zi dintr-un capat in altul si pentru ca e asa e plin mereu si lumea il foloseste.

Oricum linia 45 e o porcarie ca si traseu, daca vreau sa ajung din Buna-Ziua in Gheorgheni mai degraba cobor in cipariu si iau un 3 decat sa inconjor tot marastiu, dar asta e alta discutie. Inteleg ca vor o conexiune mai buna pe Dorobanti cu restu cartierelor, dar au ales total gresit liniile care sa faca aceasta conexiune (45 si 44).