[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yetiman

@Bogdan: O mica corectie  :D
Directorul CTP este Neag. Liviu Neag. (fara "a")

Neaga este Directorul CNAIR.  :D (desi n-ar fi trebuit sa mai fie ... 100 km de autostrada in 2018... din parti....)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

StefanCelMare

#256
Oare cu Zorilor nu se poate face nimic?
22-ul ăla este o glumă.
Eu aș face așa:
1. sens unic Republicii la urcare până la Oncologie (coborârea mașinilor s-ar face prin deviere str. Petre Ispirescu și str. Bisericii Ortodoxe)
2. str. Creangă circulație pe ambele direcții de la intersecția cu 5 străzi (Hașdeu, Marinescu, Babeș, Pasteur, Creangă) până la intrare parcare Oncologie (pentru că altfel, intrarea în parking Oncologie devine f. dificilă, posibilă doar dinspre centru, ceea ce ar crea probleme adiționale pe centru!).
Ar rămâne 1 sens spre Zorilor pe str. Creangă, dar cu un semafor la intersecția cu 5 străzi - și poate chiar sens unic pe Hașdeu sau cu barieră - ar putea merge fluent fiindcă ar rămâne doar două străzi cu intrare în acea intersecție (Pasteur și Creangă).
Poți face ceva și mai smart acolo, dacă faci asta. Poți face stație bus cu alveolă la Oncologie în față (pentru a lăsa flux normal pe 1 bandă mașinilor), iar la ieșire din alveolă, poți pune semafor mașinilor. Sincronizezi cu semaforul de la intersecția cu 5 străzi, și dai drumul la bus prioritar pe culoar liber (lași verde cât e suficient să se golească Creangă).
3. Aș pune un bus normal aproximativ pe ruta asta (negru urcare, roșu coborâre)... în oraș ar intra pe ruta normală de bus (Memo, Ferdinand) pe direcția Piața M. Viteazu.




Powered by API/PUM imgur uploader

Nu spuneți că nu se poate.
Vedeți pe unde merge 19-le în Mănăștur.
Pe Zorilor dacă se fac parkinguri pe Dima și pe Sighișoara s-ar mai degreva Pasteur și Dima de mașini parcate, deci singurul motiv să nu faci o rută de genul ăsta ar mai rămâne Republicii care este îngustă.

Republicii ar trebui să fie 2 benzi urcare până la Onco, fără parcare la bordură, cu piste biciclete.

Nu se poate discuta despre ruta asta fără viitoarele investiții - parkinguri Hașdeu, Dima, Sighișoara (eu aș mai face și la piața Zorilor), Avram Iancu + lărgire str. Mărginașă la două benzi jos cu intrare în girație la Fabrica de Bere (ar face sensul unic posibil în Hașdeu, cel puțin până la intersecția cu Păstorului - asta pentru că ar permite ieșirea ușoară în continuare pe direcția centru prin str. Mărginașă în loc de Babeș, iar Mărginașa ar mai putea prelua din traficul din piața Blaga).

GML

Ar fi foarte fain ceva autobuz, cu un program mai normal spre Spitalului de Contagioase, plus si Regina Maria are acolo Policlinica.
22-ul a avut un alt traseu, dar au renuntat, si au revenit la traseul initial, din cauza, ca nu era rentabila.
QuoteCompania de Transport Public Cluj-Napoca SA anunta, cu caracter experimental, incepand cu data de 2 iunie 2015, prelungirea traseului liniei 22 de microbuze, din str. I. Moldovan (Spit. de Boli Infectioase), pe str. L. Pasteur – str. Viilor (Spitalul de Recuperare) – giratie str. Observatorului si retur, cu infiintarea a doua noi statii: in dreptul Spit. de Recuperare (la urcare) si, respectiv, in apropierea intersectiei str. L. Pasteur – str. I. Moldovan (la coborare). Linia va functiona in zilele lucratoare dupa urmatorul program:
Am gasit un articol din 2015, despre linia 22, dupa ce linia a fost desfintata:
http://citynews.ro/eveniment/angajatii-din-zona-spitalelor-protesteaza-fata-de-desfiintarea-liniei-22-nici-pacientii-nu


TibiV

O postare de ieri a celor de la Siemens, pe pagina proprie a diviziei Siemens Mobility:

QuoteIn Romania, we deliver e-components to our partner Astra Vagoane for the 44 new Imperio trams for the cities Cluj and Oradea. The Imperio trams are based on the Combino Plus platform and have been already in operation in Arad since 2014. In 2012, ASTRA Vagoane signed the license contract for Combino Plus Platform and ordered from Siemens 10 sets of components for metre-gauge trams. Learn more about our #tram solutions worldwide: https://sie.ag/2H6iYCs #passengerexperience

https://www.facebook.com/SiemensMobility/photos/a.140927969309614/2072301896172202/?type=3&theater
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GML

Nu erau niciodata planuri, ca linia 30 sa fie deservita cu troleibuze?

StefanCelMare

#260
Am postat pe thread-ul cu PMUD niște soluții de implementare a proiectelor existente referitoare la fluidizarea traficului din oraș.
Ideea respectă toate proiectele existente ale primăriei (buclă tramvai pe centru, malurile Someșului verzi, inner ring pe Emil Isac, transport public electric pe linie dedicate).
Pe scurt ar presupune schimbarea direcțiilor de mers după cum urmează (trol înseamnă linie dedicată troleu - eu l-aș face dedicat pe cât mai mult din traseul spre Mănăștur)
                   
                     Actual                Propus
Dragalina    1a  <------              1a   <-------
                  1b   ------->           2a   <-------

SOMEȘ ---- SOMEȘ ---- SOMEȘ --- SOMEȘ

Spl Indep    2a  <------              1b  ------->
                  3a  <------              2b  ------->
                  2b  ------->            <----trol----

  PARC ----  PARC ---- PARC ---- PARC --- PARC

Card. Hossu xx-parcari-xx         3a   <-------           
                    4a <-----             4a   <-------
                    3b  ------>           -----trol---->

Moților           5a <-------           5a   <-------
                     6a <------            6a   <-------
                     4b ------->           3b   -------->
                     5b ------->           4b   -------->

Clinicilor         6b ------->           5b   -------->
                     7b ------->           6b   -------->
Adițional ar presunpune un pod la Opera Maghiară, sens unic dublu pe E.Isac, bandă dedicată transportului public pe inel central.

+ dacă ducem ideea un pic mai în extrem, putem implementa modelul tip stea la transportul comun, rescriind toate liniile de până acum... faci și Cardinal I. Hossu sens unic, pui bandă dedicată bus pe ea (și pe toată bucla - Barițiu - Cardinal I. Hossu - Sindicatelor - Memo - Regele Ferdinand), și aduci toate cartierele cu 1 singură linie pe această buclă.
Exemple:
1. Baciu, Gară, Iris ---> str. Horea ---->buclă ----> retur str. Horea ----> cartiere
2. zona str. Bucuresti ----> str. Horea (via str. Dacia) -----> bucla ----> piata M. Viteazu nord ----> str Iasilor (sens unic cu doua benzi spre Marasti, fara parcari la bordura) ---> str lalelelor ---> Piata Abator
3. Mărăști ---> str. Ferdinand ----> bucla ----> retur Marasti
4. Gheorgheni ----> a. via Titulescu / b. via 21 decembrie ---> retur la capat trolee /// pentru conexiune in cartierul Gheorgheni (ca sa poti merge de pe Titulescu la Mall de ex.), ar merge un bus Marasti- Zorilor, care sa sa treaca de la Piata Marasti la Iulius apoi spre Zorilor)
4 a. Intre Lacuri ---> 21 decembrie ---> str. Mihali ---->str. Venus ---> str. Baladei --->str. Mosoiu --->piata Avram Iancu ----> bucla ----> retur pe Dorobantilor, zone nedeservite in prezent
5. Zorilor, Buna Ziua, Europa - e simplu
5 a. Zorilor traseu nou via Republicii (daca se face doua benzi urcare pana la Onco) - Ion Creanga - Pasteur - Sighisoarei - Dima - Piata Zorilor - Pasteur - Babes - Memo ---> bucla (bine, e nevoie de parkingurile de acolo din zorilor, ca sa desfiintezi ce este la bordura)
6. Manastur (zona str Primaverii - banda dedicata comuna cu troleu) -----> a. via Calea Manastur prin trafic / b. via Plopilor (tramvai, banda dedicata) ---> a. str Memo - bucla - Sindicatelor - Motilor -- retur pe Calea Manastur / b. sindicatelor - bucla - retur pe Plopilor
7. Mastur (zona Bila) ----> via Calea Manastur --->bucla --->retur
7a. Manastur (E. Quinet) ---> via Calea Mastur ---> bucla --->retur
8. Grigorescu ----> ramane linia 30 doar ca se intoarce prin bucla iar la retur nu mai merge pe alea stadion ci da in Splaiul Independentei unde intra pe banda unica de troleu
Adițional se poate face un 30b care să meargă pe Donath - E. Grigorescu - Hotel Napoca - Splaiul Independeței cu retur pe Dragalina (pentru acoperire mai bună pe Grigorescu). Linia asta teoretic s-ar putea duce spre prelungire Donath, dacă vreodată se va putea lărgi pe acolo drumul.
9. Gruia ----> finalmente ajunge si Gruia direct pe centru prin bucla

Ar fi cam 17-18 linii pe steaua asta.
Pentru a primi mai multi pasageri,
- OPTIONAL as muta statia Memo in spatiul actualei parcari din Piata Matei Corvin (statia opusa se desfiinteaza, deoarece ai putea ajunge oriunde din statia existenta ! --- se castiga o banda auto spre Manastur!) -- aici e de argumentat ca si acum vin 13 linii in acea statie... plus e mai la mijlocul distantei dintre restul statiilor.
- as face statia din fata la Central intentionat cu trotuar f. larg (zona permite)
- as muta sina de tramvai si banda dedicata pe Baritiu la trotuar, si as desfiinta statiile (optional, alternativ s-ar putea muta insula de tramvai pe partea dreapta si s-ar putea face statie acolo, dar nu chiar in intersectie, pentru ca va veni trafic)
- as face o statie de bus la parterul parkingului ce l-as face in scuarul cu monumentul anti comunist din piata Operei - poate s-ar putea face chiar magazine la acel nivel
- as face o statie de bus la hotel City plazza pe Sindicatelor

In plus as pune semafor pentru masini pe E. Isac chiar la intersectia cu Sindicatelor, lasand spatiu mult pentru semaforizarea prioritara a busurilor / troleelor ce vin de pe Sindicatelor (7-8 secunde ar fi poate destul sa se degreveze transportul public, fara a sufoca inner-ringul).

Pe langa liniile de centru, as face linii intre cartiere:
1. Marasti - Zorilor (deja mentionat, de la piata Marasti, pe la Iulius)
2. Zorilor - Grigorescu (l-as duce pana la giratoriul de la MOL din Grigo
3. Grigorescu - Gara (s-ar putea duce via Taietura Turcului ca sa nu se suprapuna)
4. Gara -Marasti (zona piata Marasti)

O astfel de abordare ar creste atractivitatea transportului public, pentru ca din oricare statie de pe inel ai putea ajunge in orice cartier.
Combinat cu un bilet orar, ai obtine un transport public mai modern si mai predictibil (rute mai scurte).
La cerere poti lasa unele trasee peer 2 peer (ex. Manastur - Marasti).

Mai mult, poti sa dai culori directiilor.
De ex.
E      - galben (marasti)
        - rosu (gheorgheni)
        - portocaliu (intre lacuri - pentru ca este intre galben si rosu)
N      - albastru deschis (baciu)
        - albastru inchis (gara)
NE    - mov deschis (str bucuresti)
        - mov inchis (iris)
V      - verde inchis (manastur dinspre primaverii si quinet)
        - verde deschis (manastur dinspre bila)
S      - maro deschis (zorilor, europa)
        - maro inchis (buna ziua)
NV    - gri deschis (grigorescu)
        - gri inchis (gruia)
Rutele intre cartiere au ambele culori, neputand fi confundate usor.

ciprebbe

"buclă tramvai pe centru" -  dupa discutiile de astazi din primarie poti sa uit de chestia asta.
Am ridicat problema unei linii noi intre Zorilor si Gheorgheni sa vedem daca o vor analiza.
Pana nu se va mari parcul de masini nu o sa vedem imbunatatiri substantiale.

Multe strazi din Cluj nu au infrastructura pentru linii de bus si atunci se studiaza varianta de optimizare a distantelor. Se fac estimari de calcul privind timpul petrecut de calator de acasa pana in statia de bus 3-5-7-9min.
Se merge inainte cu implementarea de linii dedicate pt CTP.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dragos76

Quote from: ciprebbe on April 03, 2019, 04:49:07 PM
Multe strazi din Cluj nu au infrastructura pentru linii de bus si atunci se studiaza varianta de optimizare a distantelor.

Oare nu ar fi atunci o idee bună să ai un parc auto mai versatil? Deci să ai și niște mini busuri? Eu cred că zonele astea de care se vorbește că nu au infrastructura destul de bună pentru gabaritul unui autobuz normal au și o densitate mai mică de locuitori, oricum, deci și nevoia de capacitate e oricum mai mică decât a unui autobuz normal.

StefanCelMare

Quote from: ciprebbe on April 03, 2019, 04:49:07 PM
"buclă tramvai pe centru" -  dupa discutiile de astazi din primarie poti sa uit de chestia asta.

Da, mă gândeam că nu au ținut cont de PMUD, de când au licitat - și cred că și atribuit - reabilitare str. Regele Ferdinand fără linie de tramvai.
Cum ar fi, s-au șters la fund cu studiile alea, plătite de UE.
Ce conectare tramvai - bus pe centru... mofturi.
Știm noi mai bine.
Marca Neag.
Comunistul.

ciprebbe

Ba chiar tin cont de PMUD, dar nu e totul 100% clar acolo. O solutie e separarea tram de trafic rutier ceea ce e imposibil cu bucla aia.
Orice dezvoltare ulterioara se ia in calcul dupa existenta centurii metropolitane. Fara ea nu exista alternativa de deviere a traficului si deschidere de santiere majore. O sa vedem 21 Decembrie ce deranj va crea pt reabilitare.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Primăria Cluj Napoca a introdus în circulație alte 11 autobuze electrice crescând la 22 numărul vehiculelor de acest tip aflate în circulație



Miercuri, 3 aprilie 2019, au intrat în circulație în municipiul Cluj-Napoca încă 11 autobuze electrice. Aceste autobuze au fost achiziționate prin fonduri europene și sunt primele din cele 30 care urmează să ajungă până la sfârșitul lunii iulie. Astfel, 41 autobuze electrice vor fi în total în circulație până la mijlocul acestei veri. O treime din transportul public al municipiului Cluj-Napoca este deja electric.

Detalii pe Mobilitate.eu

GML

Quote from: ciprebbe on April 03, 2019, 04:49:07 PM

Multe strazi din Cluj nu au infrastructura pentru linii de bus si atunci se studiaza varianta de optimizare a distantelor. Se fac estimari de calcul privind timpul petrecut de calator de acasa pana in statia de bus 3-5-7-9min.


Asta inseamna ca o sa avem statii noi?

ciprebbe

Dupa ce sosesc busurile si troleele noi se va studia foarte serios modificari si introduceri de traseu/statii. Va fi incurajat maxim transportul in comun, piste de bici ...etc 
Se va incepe cu B-dul 21 Dec unde se va pierde o banda pt masini. Incet incet se va reduce viteza de deplasare cu autoturismul propriu si lumea va fi nevoita sa foloseasca transportul in comun.
Clujul are cel mai modern transport in comun din tara , sa speram ca vor regandi cu cap trasee noi si optimizari pe cele existente.
Dupa aparitia centurii metrololitane constrangerile traficului prin oras vor fi si mai mari.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dragos76

Quote from: ciprebbe on April 03, 2019, 04:49:07 PM
Se fac estimari de calcul privind timpul petrecut de calator de acasa pana in statia de bus 3-5-7-9min.

Eu cred că e esențial ca aici să se ia foarte serios în calcul și alte "detalii", care nu sunt deloc nesemnificative. Și anume să se vadă și CUM pot ajunge la stație în alea 3-5-9 minute? Pentru că nu e tot una să am niște trasee pietonale decente pe unde să merg (paradoxal, cartiere vechi cum ar fi Mănăstur și Mărăști au asta, în multe locuri) sau să am o stradă trasat în ultimii 10-15 ani, cu caricaturi de trotuare de 40 de cm lățime, care mai au și pe mijloc din când în când un stâlp de iluminat, sau mașini parcate. Și din păcate prin noile zone construite situația este cam din a doua categorie. Este destul de greu de corectat, că sunt situații punctuale de rezolvat, dar ar trebui ca nici aici primăria să nu mai permită jumătăți de măsură. Cum ar fi de exemplu tolerarea parcărilor ilegale pe trotuar din zone rezidențiale, culmea de case, unde proprietarii au loc în curte pentru mașini.

GML

In zonele noi, de ex. Borhanci, distanta intre statii e mai mare in mod normal, decat intr-un cartier vechi.