[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

De unde a avut Cluj-Napoca bani să revoluţioneze transportul în comun - VIDEO

Cluj-Napoca devine oraşul cu cele mai noi autobuze din ţară. Anul acesta autorităţile locale vor să cumpere aproape 100 de noi maşini, unele dintre ele electrice. Banii pentru achiziţii vin chiar de la cetăţeni. Numărul călătoriilor a crescut cu peste trei milioane anul trecut, iar compania de transport a încasat peste 32 de milioane de euro din vânzarea de tichete.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/de-unde-a-avut-cluj-napoca-bani-sa-revolutioneze-transportul-in-comun-1116245

RobertH

Si cand te gandesti ca multi inca nu cumpara bilet ... chestie ramasa veche de pe vremea RATUC-ului cand erau conditiile deplorabile. O mica parte din toti calatorii dar totusi exista si greu le mai justific actiunea.

Manodragon

^poate au abonament. sau isi iau bilet cu telefonul. De mult timp n-am mai prins control care sa dea amenzi

RobertH

Exista grup dedicat cu control CTP pentru asta pe FB si sunt vreo 9 mii de oameni acolo :))  Nu vezi sa se ia amenzi pentru ca lumea s-a adaptat in perioada in care erau serviciile proaste si au inceput sa se anunte intre ei cand si unde e control sa poata calatorii si fara bilet. Sa vezi cand e control spontan intre statii cu jandarmi cum ii prind .

Am inteles miscarea inainte cand stateai in custile alea mizerabile ca sarmalele , fara aer conditionat sau incalzire . A fost o forma de protest dar astazi e nerusinare.

TibiV

Mecanismul de gandire al oamenilor este tare ciudat...

Fostul meu cumnat (nu am divortat, a dat el "coltul", desi era cu 10 ani mai tanar decat mine...) avea un principiu: NU platea niciodata transportul public (autobuz direct din capul strazii noastre pana la intrarea in "pravalia" lui - ma rog, a statului, el era slujbas...)

Dar nu s-ar fi gandit in toata viata lui sa NU plateasca la benzinarie...
Nici cand avea 20 de ani si mergea cu Mobra, nici la 40 de ani cand mergea cu Passat-ul... La benzinarie plateti!

Am avut o singura data discutia asta cu el... Sintetizez:
"- Mai cumnate, dar de ce nu iti iei abonament, sau macar bilet pentru alea 3-4 zile cand mergi la munca fara masina?
- Pai nu le platesc taxe si impozite de ma cocoseaza?!...."


Evident, nu sunt (nu eram...) de acord cu el...
Dar acesta este un mecanism de gandire foarte raspandit. Primitiv, adevarat...
Dar acest mecanism exista, vrem-nu vrem...
In toata Romania.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GML

https://ziuadecj.realitatea.net/administratie/noi-linii-bus-la-cluj-din-toamna-boc-nu-poti-sa-i-incurajezi-pe-oameni-daca-masina-vine-o-data-la-45-de-minute-sau-nu-vine-deloc--185629.html

Quote. Avem două obiective pe transportul public, primul este creșterea calității și apoi să nu scădem nimic din ceea ce avem ca frecvență și să creem linii noi, să conectăm cartiere (de exemplu, Grigorescu cu Gheorgheni, Gară-Gruia), în ordinea exactă a numărului de cetățeni care utilizează aceste linii și care au potențial de folos. Ei acuma fac măsurătorilor în teren. Vrem să cuprindem și noile extensii ale Clujului, noile cartiere care au apărut.

Ionut

Fotoreportaj: Un an de autobuze electrice Solaris Urbino 12 în Cluj Napoca (22 fotografii)



Lansate pe 31 mai 2018, primele autobuze electrice fac senzație pe străzile din Cluj Napoca, circulând zilnic pe traseele 27, 28, 33, 41 și 47. Mai mult, anul 2019 a mai adus un lot de 12 autobuze, acestea fiind acum seria 201-223, urmând ca alte 18 autobuze să fie livrate la Cluj Napoca în cursul acestui an. Mobilitate.eu a fost prezent și la inaugurare, dar și zilele acestea când autobuzele împlinesc un an de exploatare. Mai departe o scurtă galerie foto, unde am inclus și autobuze din seria 212-223 sosite în 2019.

Mobilitate.eu

ciprebbe

Ieri am facut o tura de la un cap la celalalt pe una din linii si am studiat starea bateriilor. Eram curios cat curent se duce pe o tura si cate ar putea teoretic sa faca cu o incarcare. Spre surprinderea mea a scazut cu 3% pe un sens. Probabil 6% pe un traseu complet cu retur. In conditiile astea pot face lejer 15 ture ( in orarul CTP o tura dureaza 58 min) 15 ore autonomie si lasat o rezerva de 10% in baterie nu e deloc rau. Accelereaza foarte repede si sunt prea silentioase :)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Chiar voiam sa intreb cat de silentioase sunt. Ma gandesc ca, in viitorul nu foarte indepartat, cand vom avea 80-90% din masini electrice/cu motoare nontermice, galagia din orase va fi mult redusa. Nu imi dau seama cat zgomot produc modelele astea noi de autobuze electrice - presupun ca anvelopele genereaza zgomot si... cam atat. Cum e la Cluj? Se simte diferenta din punctul asta de vedere?

ciprebbe

In interior nu se aude nimic, nu vibreaza nimic.... e ciudata senzatia.
In exterior doar frecarea cu aerul si anvelopele ce produc zgomot.
Mda, e altceva...
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Manodragon

Da, e neobisnuit de liniste in autobuze. La inceput e ciudat, iti ia putin pana te obisnuiesti. Daca nu e muzica si vrei sa porti o discutie mai intima sau daca nu vrei sa deranjezi persoanele din jur trebuie sa vorbesti in soapta.
Din exterior, pe langa ce ati spus voi mie mi se pare ca se aude si motorul electric. Totusi, decibelii sunt mult mult mai putini decat la un bus Renault vechi care inca mai circula prin oras.
Si eu m-am gandit la acel viitor in care marea majoritate a masinilor personale si a transportului in comun va fi electric. Pe langa poluarea fonica astept in aceeasi masura si aerul curat rezultat. O problema as ridica: ce se intampla cu masinile mari (microbuze, camioane, basculante, TIR)? Nu prea am vazut modele electrice propuse (poate un TIR de la Tesla). Si ele polueaza foarte mult si nu pot fi tocmai inlocuite cum spre exemplu ai putea sa lasi masina personala acasa si sa iei transportul in comun electric. Oricum, viitorul suna bine.

kitsune

#296
Se lucrează la asta:
QuoteThe Swedish group Volvo Trucks announced that it will bring its electric trucks to the road as soon as this year and with the unveiling of a new truck today, they have already added two new electric trucks in their lineup in just a few weeks.
Volvo is not alone to jump on the opportunity. BYD unveiled a 3.9-ton battery-powered truck capable of traveling 100 miles on electric range and Wrightspeed, which was founded by Tesla co-founder Ian Wright, has also been electrifying garbage trucks.

Articolul e de anul trecut

Pe Wikipedia găsești mai multe informații
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

myid

#297
@ciprebbe

Cu siguranta nu fac deep discharge. Probabil ca raman pe la 20%-30% cand le pun la incarcat, deci probabil vreo 10 ture cum ai facut tu.
Daca scad sub 100 si ceva de volti le omoara viata bateriilor, cum mentenanta e cum e in RO....
Nu stiu caracteristicile bateriilor, dar cu siguranta nu trebuie luata in considerare 100%, apoi depinde si ce recuperare fac. sunt multe variabile pentru consumul de energie.


StefanCelMare

Am văzut acu vreo două zile un autobuz mov urcând pe Republicii.
Era cu elevi.
Dar dovedește că s-ar putea urca cu ceva linie de bus pe Republicii.
Am văzut și prima dată în ceva ziar ieri niște declarații că vor dispărea parcările de pe Republicii.
Să vedem, cred că va ieși cu păruială dacă face asta Boc pe toată strada.
Deși ar trebui să o facă, și să pună naibii ceva linie de bus, că dacă ai avea bus, nu ar mai veni toți cu mașinile.