[CJ] Cartierul Sopor din Cluj-Napoca

Started by RobertH, October 10, 2019, 08:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

RobertH

Cred ca nu e un proiect mai bun care sa isi aiba rostu pe acest topic decat viitorul cartier Sopor.

Planse locul 1 la concursul de solutii PUZ Sopor ,astazi s-au desemnat castigatorii :







Sursa

Ionut

E un concept/proiect foarte complex si important, merita un thread dedicat. Rugamintea mea este sa va mobilizati si sa-l umpleti cu discutii misto. :)

qionescu1

Iata o premiera urbanistica in Romania dupa 1989. In sfarsit Clujul este un model pentru restul oraselor si arata ca se poate si altfel decat haotic. Ce pot sa spun e ca modelul de organizare urbanistica sa se extinda si in partea de sud a orasului. Ma refer la Buna Ziua si Borhanci sau ce mai ramas din ele si ce se mai poate salva.

qionescu1

#3
Legatura cartierului Sopor cu centrul cu banda dedicata autobuzelor


Propunere benzi dedicate pt transportul in comun - Gheorgheni/Soporului

     Planul de mobilitate urbana Cluj-Napoca nu prevede banda dedicata transportului in comun in cartierul Gheorgheni decat pentru strazile Al. Vaida Voevod si T. Mihali. Strada Unirii nu este luata in calcul pentru o astfel de solutie, desi suporta traficul generat de o importanta parte a populatiei din cartierul Gheorgheni. Singura referinta in PMUD Cluj-Napoca este nevoia de a conecta Strada Unirii cu Strada Soporului printr-o intersectie la nivel (sens giratoriu) iar prin Strada Soporului sa se asigure legatura la viitoarea centura de sud.
      Desi necesara si existenta deja partial, o astfel de solutie nu tine cont de nevoia transportului in comun al cartierului Gheorgheni si nici de dezvoltarea imobiliara si viitorul cartier Soporului care deja cunoaste o dezvoltare rapida care va accelera odata cu aprobarea PUZului. Prin urmare un cartier de dimensiunea cartierului Sopor va avea nevoie de o strada de categoria I sau II (conform OG nr. 43/1997) adica o magistrala care sa asigure preluarea fluxurilor majore ale orasului sau care asigura circulatia majora intre zonele functionale si de locuit inclusiv transportul in comun.
      O asemenea cerinta, imperativa din punctul meu de vedere, nu se poata asigura decat prin largirea strazii Unirii la patru benzi de circulatie avand in vedere urmatoarele considerente:
- existenta a suficient spatiu pentru largirea strazii Unirii la patru benzi de circulatie (doua pe sens)
- costurile largirii nu ar fi mari intrucat nu ar implica exproprieri
- asigurarea unei legaturi rapide cu centrul orasului
- aigurarea conexiunii neintrerupte, pe o strada cu 4 benzi de circulatie, intre centru-Titulescu-Unirii-Soporului-centura
- conectarea viitorului cartier de mare dimensiune Soporului cu centrul orasului
- posibilitatea implementarii unei benzi dedicate pentru transportul in comun intre centru-str. Titulescu- str.Unirii- str. Soporului-centura
      Desemenea pentru o legatura rapida intre centru si cartierul Gheorgheni/Soporului s-ar impune intersectii denivelate (pasaje subterane) intre Strada Titulescu si Strada Unirii dar mai ales la intersectia strazilor T. Mihali, Unirii si Soporului. O intersectie la nivel (sens giratoriu) este o solutie care nu anticipeaza dimensiunea viitoare a traficului de aici sau timpul pierdut, inclusiv pentru transportul in comun, in astfel de intersectii. Solutia ideala ar fi conexiunea directa si neintrerupta intre Strada Unirii si Strada Soporului.




Powered by API/PUM imgur uploader

ciprebbe

Prost, foarte prost gandita conectarea la actuala infrastructura a orasului. (Adica nimic gandit in perspectiva, se leaga doar de ce este).
Am avut ocazia sa filmez toata zona pt centura, o zona joasa cu limitare la nord de CF, la est de UM (cu poligon de tragere) la est centura metropolitana si la sud un deal tipic Transilvanean....
Mai e nevoie de minim inca doua penetrari (cu exproprieri ) spre oras.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

florin74

Toate astea sunt bune și frumoase. Dar se blochează totul în centru. Adică zona Cipariu Calea Turzii. Zona aia nu mai face fata traficului. O amarata de intervenție ieri noapte în zona aia, a generat ieri dimineață un ambuteiaj cumplit în zona. Coada la ora 09.30 era in giratoriu de la Observatorului. Soluția e sa găsești soluții care sa nu traverseze centrul. Centura de Sud plus racordurile prevazute e obligatorie

qionescu1

@florin74   Centura de sud este o alta discutie si e obligatorie si ea. Dar viitorii 50 000 de locuitori ai cartierului Sopor trebuie sa ajunga si in centru ca acolo sunt institutiile, scolile, si tot ce vrei tu...  Pana atunci se vor bloca in sensul giratoriu din Gheorgheni.

RobertH

#7
Chiar crezi ca se face cartierul mai repede decat centura? Iar pentru scoala, banca , cladire de birouri si maganzine ar trebui sa fie in cartier ... doar de aia s-a facut PUZ-ul : sa nu mai fie nevoie de a merge spre centru .

Eu vad proiectul cu cartierul Sopor mult mai fantezist . Acolo trebuie sa se inteleaga foarte multi proprietari de pamanturi si locuinte. Se va face dar clar nu pana in 2024 cand cel putin teoretic ar trebui sa fie gata centura si sa speram ca va schimba traficul de pe arterele principale din Cluj.


Bogdan_Cluj

E corect pozitionat acest thread aici? Nu e mai bine pus in "Lucrari si proiecte", ca la "din mers" nu prea intra lumea. Mie mi-a scapat, am ajuns aici din greseala.

TibiV

#10
Cine este consecvent, intra pe TOATE topicele...

Iar pentru clujeni este un "must" sa vada tot ce tine de "Cluj | Regiunea Nord-Vest"...  ;)

PS
Dar ai dreptate, se potriveste mai bine la "Lucrari si proiecte" decat la "Din mers", ca oricum nimeni nu vede deocamdata nimic pe acolo...
Doar Harry ne omoara cu randari la obiective care se vor vedea "din mers"peste 2-3-5 ani....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Acest forum, daca nu era clar, este despre "pe unde merg", adica despre infrastructura de transport. Restul subiectelor sunt conexe, adica arhitectura, cladirile de orice fel etc etc. De aceea se discuta despre orice altceva care nu este lucrare de infrastructura pe board-urile "din mers". Deci despre cartierul Sopor discutam aici pentru ca e in primul rand o dezvoltare urbanistica (de acord, include partea de transport), nu o serie/un proiect de infrastructura de transport.


RobertH

#13
Un mic update legat de acest proiect. Joi(15.10.2020) a avut loc o dezbatere live .

Surse:

Pe scurt, cateva idei si opinii personale inclus legate de interventiile unor cetateni:
1. S-a specificat clar ca CNAIR se va ocupa si de drumul Soporului pentru ca va fi folosit ca drum de legatura intre centura TransRegio si centura Apahida-Valcele. Toate expropierile vor fi facute de ei, nu are legatura cu PUZ-ul cartierului . La fel si cu drumul de legatura cu str. Borhanci. Cu toate astea au fost foarte multi care au intrat in dezbatere cu probleme legate de aceste strazi desi clar nu e competenta arhitectilor cartierului.
2. S-a precizat ca centura metropolitana defapt va fi semi-ingropata iar eventuale drumuri,alei construite in cartier o vor supratraversa la intrebarea unei doamne daca zona centurii va fi separata de cartier prin panouri fonoabsorbante.
3. Majoritatea proprietarilor inca nu inteleg ce implica proiectul si cum va fi implementat. Desi la inceput a fost prezentata metoda prin care se va lua o zona , se vor crea asociatii de proprietari, fiecare pune suprafata ce o are in aceasta asociatie ca mai apoi sa se faca o reparcelare in functie de valoarea terenului initial. Deci indiferent ca pe parcela unui proprietar apare doar un drum sau spatiu verde in noul PUZ, el va primii o parcela construibila doar ca nu fizic pe acelasi amplasament.
4. Desi la inceputul prezentarii a fost specificat ca PUZ-ul deja creat pentru str. Anemonelor si str. Smaranda Branescu se va lua asa cum este si integrat in noul PUZ pe cartier, tot au fost cred ca cel putin 5 proprietari care au intrebat acelasi lucru ca pe PUZ-ul nou ei apar tot ca zona de blocuri. Cred ca ei nu inteleg ca plansele care sunt prezentate sunt cele cu care s-a castigat concursul de solutii si nu sunt detaliate ci doar au prezentat un concept.

In concluzie ce am vazut e ca proprietarii de terenuri desi nu pot sa construiasca nimic pentru ca nu au utilitati, desi fara proiectul asta tot ar trebui sa se adune intr-o asociatie sa faca urbanizare , desi unii au experienta statului in Floresti sau au vazut cat de rau se dezvolta un cartier daca e lasat fara o sistematizare, tot nu au inca dorinta de a face compromisuri in a crea altceva in materie de dezvoltare imobiliara.
Sper ca se va mai schimba pana in octombrie anul viitor cand arhitectul proiectului preciza ca am putea avea un PUZ detaliat si finalizat, altfel cel mai probabil proiectul va fi implementat peste multi ani.

RobertH

#14
QuoteIn perioada 16 martie 2021 – 7 aprilie 2021, Primaria municipiului Cluj-Napoca organizează întâlniri cu proprietarii terenurilor incluși în PUZ Sopor, în vederea informarii și consultarii cu privire la propunerea PUZ. Datorita contextului actual, intalnirile vor avea loc in format de videoconferinta pe platforma ZOOM, de la ora 15.00.

Sursa anunt si pdf cu diferite imagini

Dezbaterile se vor tine astfel :




O noua plansa pentru PUZ mai detaliata:



Prima zona dezbatuta :






Doua planse interesante. Sa vedem cine observa ceva :lol:






Powered by API/PUM imgur uploader