News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Totul despre autoturisme retro

Started by TibiV, September 09, 2019, 11:03:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Pun aici, pentru ca la Auto Moto Velo nu avem topic Retro....

29 august 2019, Bucuresti, sector 3, Mihai Bravu (intersectia cu Baba Novac)....
NU Raliul Retromobil sau alte prostii... Trafic real!
Un Trabant Break....

Sa nu uit.... M-a depasit vijelios imediat dupa iesirea din Pasajul Piata Munci!...  :lol:

Cand a plecat, chiar era limuzina de 12 metri. 2 metri Trabantul, 10 metri dara de fum...
Si putea ingrozitor....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Ar trebui facut un topic dedicat masinilor retro :P @Ionut O:)

Ionut

Ce euro are trabantul? Euro 1? :D Sunt si exemplare in stare super buna de functionare, dar nu cred ca avem vreun pasionat pe-aici.

Harry

Yeey avem nou loc de joaca  :lol: Multumiri Ionut  :D
Tot ce stiu despre trabant e ca face zgomot, scoate fum de zici ca merge pe lemne si e facut din carton presat  :o

-------------------------------

In 1961 Goodyear revolutiona industria auto prezentand publicului primul cauciuc iluminat. Cu un an inainte William Larson si Anthony Finelli au inventat un nou tip de cauciuc sintetic pe baza de poliuretan pe care l-au denumit neothane. Acesta simplifica mult procesul de productie a anvelopei, nemafiind necesare multiple straturi de cauciuc si material textil, iar un efect secundar era transparenta produsului final.



Goodyear au decis sa profite de acest lucru asa ca au montat in anvelopa nu mai putin de 18 becuri, astfel doritorii puteau comanda anvelope care sa lumineze in nuante pastel de verde, galben, rosu, oranj si albastru.



Din pacate costurile de productie si de instalare a sistemului de iluminat care venea la pachet cu un panou de control ce se instala in bordul masinii au facut ca numarul acestor anvelope produse sa fie limitat doar la catea show cars, iar intr-un final proiectul a fost abandonat.

In clipa de fata exista o singura masina cu astfel de anvelope, este vorba de un Golden Sahara II restaurat anul trecut.


foto: Ronan Glon | https://www.hagerty.com/

kitsune

#4
Trabantul e euro -1. Motor în 2 timpi și 2 cilindri, ungerea la clindri se face amestecând uleiul cu benzina (pe vremuri, la PECO găseai un bidon de tablă cu un agitator, puneai benzina și uleiul și amestecai). Caroseria e într-adevăr din carton presat, foarte ușoară. Schimbătorul de viteze era la volan. A avut vărul unul prin 85, patru copii am ridicat mașina și al cincilea punea scaune dedesubt. Foarte poluante, ca orice motor în 2 timpi. În România au fost populare și pentru că erau unele variante adaptate pentru invalizi, cu un fel de accelerație de motocicletă, la mână. Wartburg era varianta evoluată, deja avea răcire cu apă, nu cu aer ca la Trabant. Și 3 cilindri.
La sfârșit de tot s-au fabricat în serie limitată cu motoare în 4 timpi, prin anii 90.

Impresionant, a existat și o variantă pentru armată, uitasem că am pozele astea:








Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Chevrolet Tourer (aa sau ab) undeva in romania anilor '30


Ceva f rar in Bucuresti - Fiat 508 Balilla Garavini cabriolet-1935


Isotta Frescini Custom, masina Reginei Maria. Acum se afla intr-o colectie privata din Michigan

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

^^Chrysler Royal Windsor 1939. Daca e din Ct a fost parte dintr-un shooting pe care l-am organizat acum cativa ani  :D

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

yetiman

#9
Legat de Trabant.  :D
Nu era chiar din carton presat dar nici foarte departe.  :lol:
Materialul folosit era Duroplast, un material composit obtinut din materiale reciclate, intarit cu fibre din bumbac si rasini.
QuoteThe use of Duroplast in Trabants and subsequent GDR jokes and mockery in western auto magazines such as Car and Driver gave rise to an urban myth that the Trabant is made of corrugated cardboard

Legat de motorizare: Pentru o scurta perioada de timp, dupa caderea Zidului Berlinului, s-a montat pe Trabant un motor de VW Polo. (1989-1991).
In 1991, fabricarea Trabantului a incetat, modelul neputand face fata unei economii de piata libera, iar fabrica a fost cumparata de VW si retehnologizata.

Si cateva modele "utilitare" si unele excentrice (produse unicat)







,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Harry

In 1954 Ford, prin divizia Lincoln incepe designul preliminar la ceea ce urma a fi cea mai spectaculoasa masina de la salonul auto din 1955. Concept carul pe deplin functional (da pe vremea respetiva concept cars nu erau doar niste desene pe planseta ci masini complet functionale) a fost construit manual de Ghia in Torino, dupa designul lui  Bill Schmidt.

Masina, un superb exemplu de space age design, ce a avut ca baza de inspiratie un mix intre o nava spatiala si un rechin, se remarca prin cockpit-ul complet transparent realizat din plexiglas. De asemenea Lincoln Futura a fost printre primele masini care au beneficiat de vopsea perlata.

Succesul la auto-show-ul din 5-9 ianuarie 1955 de la Congress Plaza Hotel, Chicago a fost rasunator, Ford lansad pe piata o serie de jucarii si un model kit, insa ca automobil nu a intrat niciodata in productia de serie din cauza costurilor foarte mari de manufacturare.



Un alt aspect inedit era microfonul din partea din spate a masinii. Acesta avea rolul de a prelua sunetele masinilor si a le reda in cockpit pentru a avertiza soferul daca alte masini sunt prea aproape. Desi avea cutie automata masina dispunea de 3 pedale, cea de a treia fiind folosita pentur a claxona.

Motorul era un V8 de 6 litri ce geenra nu mai putin de 330 hp, iar transmisia era automata marca 3 speed Turbo Drive. Pentru a usura accesul la interior cockpitul se ridica si cobora, intregul proces fiind pus in miscare de un sistem electric. De altfel pentru a putea intra in masina trebuia actionat un buton special mascat in rama din plexiglas. Clima interioara era asigurata prin prize speciale in forma de branhii.





In 1959 apare in filmul  It Started with a Kiss, in care jucau Debbie Reynolds si Glenn Ford, insa culoarea alb perlata a fost schimbata in rosu.

In 1966 masina este modificata de  George Barris si devine primul batmobile folosit pe micul ecran in cadrul serialului Batman.

Harry


kitsune

Da, recunosc bălăriile de la mine din cartier  :lol:
Ce să zic, frumoasă mașina, mă bucur că avem pasionați care cumpără/restaurează. Mă doare când văd câte o mașină veche la Remat (am un prieten care vroia să dea la Rabla un Beetle din '51, l-am bălăcărit).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

JohannDB

RETRO în Rostock......... Îm micuța parcare de la intrarea în Portul RostocK CT (Container Terminal), la ora prânzului.... Aici este și o cantină (împinge tava) unde iau prânzul angajații din zonă....

















Powered by API/PUM imgur uploader

kitsune

Ca o regulă, unde se termină retro și unde începe modern, să știu ce pun aici și ce dincolo?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence