News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Totul despre autoturisme retro

Started by TibiV, September 09, 2019, 11:03:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Păi retro ar trebui să fie înainte de 2000. Cam asa, zic. Anii '70 și înainte deja intra la vintage. :)

drrond7

#16
Citroën 2CV in fata Bazilicii Sacré-Cœur din Paris (iulie, 2019).


Carpe Diem!

RobertN

Salutare,

Am surprins-o acum vreo trei săptămâni în Toronto:




RobertN

Și a-propos de acest topic, am rămas uimit la vizitarea expoziției lui Țiriac, din Otopeni (recomand, în cazul în care sunteți pasionați de automobile vintage, retro etc).

Harry

Corvette C3 7.4 1973 , doar ce a intrat la restaurat in Constanta


Harry

Chevrolet  Turbo Titan III

Unul dintre cele mai impresionante camioane proiectate este Chevrolet  Turbo Titan III - un concept car functional prezentat in anul 1966.



Camionul era pus in miscare de un motor cu turbina pe gaz, model GT-309 ce genera 280 hp. Camionul era produs din fibra de sticla perlata, in partea din fata avand doua prize de aer de foarte mari dimensiuni, cu un design preluat de la jet-urile de vanatoare. Un sistem electric automatizat ridica cockpit-ul pentru ca mecanicii sa poata avea acces la motor si cele doua baterii.





Tot electrice erau si geamurile laterale. Farurile retractabile, grupate cate 3 erau montate in prizele de aer. Tot retractabile erau si farurile de semnalizare.

La interior se aflau doua scaune model "Astronaut Seats". Consola centrala cuprindea schimbatorul automat de viteze, discurile de manevrare a camionului (care inlocuiau volanul), un sistem de pornire fara cheie si pentru prima data in industria automotive un radio FM cu 4 boxe si un telefon bidirectional.


Harry

Citroen U55 Currus Cityrama - Parisul in era Space Age
Propun sa ne amintim de Parisul frumos, Parisul parcurilor, iubirilor, luminilor. Sa ne intoarcem in anii '50, la debutul a ceea ce numim Space Age.


In acea perioada turistii care doreau sa descopere superbul oras de pe Sena puteau lua unul din numeroasele autobuze turistice care faceau turul capitalei Frantei.

Traseul denumit Cityrama era deservit de autobuze Citroen U55 Currus. Designul acestora era el insusi o atractie in sine.







Autobuzul etajat a fost facut de catre Currus pe baza platformei Citroen U55. Acoperisul de sticla al etajului putea fi scos pe timp de vara. Fiecare scaun avea ghid audio in 8 limbi de circulatie internationala.

Din pacate doar un singur exemplar mai exista astazi, fiind in proces de restaurare.

JohannDB

Rostock....Roggentin, în parcarea Centrului Comercial GLOBUS, anul ăsta...... 02.06.2019... O manifestare cu mașini de epocă în weekend...























Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

Rostock-Roggentin, 01.06.2019, în parcarea de la Globus..... Manifestare cu mașini de epocă.




















Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

Continuare cu Buick-ul......01.06.2019.




















Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Quote from: Ionut on September 11, 2019, 09:48:09 AM
Păi retro ar trebui să fie înainte de 2000. Cam asa, zic. Anii '70 și înainte deja intra la vintage. :)

Haha Subarul meu e fabricat 1999 :)

In Suedia dupa 30 de ani masina e considerata "veteran", nu mai plateste impozit si verificarea tehnica se face odata la 3 ani.

Inainte am avut un Volvo 244 din 1979 la care i-am gripat motorul cand avea 33 de ani si peste 350 mii km

Harry

Vara lui '69 ne-a adus pe langa amintirile lui Brian Adams si un concept car de exceptie. Avand, bineinteles, superbul space-age design, atat de in voga in acea vreme, Opel CD era un future car care arata mai bine decat toate masinile produse astazi.

De design s-a ocupat o echipa condusa de genialul si vizionarul  Charles Morell "Chuck" Jordan, omul caruia ii datoram designul Cadillac-urilor si Opel-urilor din anii '50.







Accesul in masina se facea prin glisarea verticala a intregului cockpit care ingloba un parbriz ce oferea vedere full 180 ° precum si o parte din caroserie, masina nevand portiere propriu zise. Practic discutam de un design preluat de la avioanele de vanatoare.

Automobilul era pus in miscare de un motor Opel Diplomat V8, 5.4 litri, 5354cc. Rotile dispuneau de suspensie independenta. Panoul de bord si pedalele isi faceau aparitia doar dupa ce soferul folosea o mansa speciala.

La interior scaunele erau imbracate in piele neagra, iar printre facilitati se numarau cutia de viteze automata, geamuri electrice, climatizare, reglare electrica a scaunelor si .... telefon.

In total au fost produse doar doua automobile

cristi5

Masini de epoca vazute la palatul principelui din Monaco la sfarsit de iulie. Cred ca e colectia principelui.














































































Powered by API/PUM imgur uploader

Harry

^^Wow ce e acolo. o intreaga istorie a automobilului.

cristi5

Poate poti sa identifici cateva, ca eu numai le-am pozat.

Au coborat de pe deal si duduiau prin tot principatul.