News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

@qionescu, o fi CLujul scos din calcule, dar si Bucurestiul este. Doar ca zona Chitila-Tartasesti a devenit un dormitor pentru Bucuresti. Ar fi interesant un MZA actualizat pana la Tartasesti. Cred ca sare de 15k.
@Europiu, da e vorba de modernizarea DN-ului. Dar nici un DX nu ar costa mult in plus. miile de podete pt intrara in gospodarii si miile de stalpi de relocat, nu aveau cum sa fie ieftine.

Nu inteleg cum poti sa compari valea Somesului Mic cu cea mai palta zona din tara. Pe B-Tg ai culoar liber perfect plan.
Pe Valea SOmesului Mic, in zona mai plata ai localitati. Sau trebuie sa faci multe poduri peste Somes si peste zona inundabila. Asa ca un eventual DX va trebui sa treaca pe dealurile de pe o parte sau cealalta. Si intre dealurile alea vor fi necesare viaducte.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Europiu

^ Da, ai dreptate... și cu una și cu alta :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

elphax

viaducte si deblee in dealuri de lut galben, cum vedem la Alba Nord si Oiejdea

qionescu1

1 Standardele de cost sunt sau erau pt ses, deal si munte. O fi costand mai mult eventualele travesari peste Somes dar in nici un caz costurile nu pot fi duble in cazul nostru nu vorbim de dealuri ci de teren plat mai mult sau mai putin inundabil.  Explicatia este foarte probabil sa fie ceea ce sustine Europiu.  Asta pt ca am intrat in detalii deja dar in logia asta care ar fi rationamentul punctajului? E prea scump nu il mai facem indiferent de importanta lui, (care se vede in MZA lui)?

2. Daca te uiti atent Clujul e luat in calcule doar pt tronsonul Apahida-Jucu (3KM) care si primeste punctajul cel mai mare. Lucrurile se schimba imediat de la Jucu la Dej care desi are o MZA foarte mare 11-12K el primeste mult mai putin puncte cazand la jumatatea punctajului BaiaMare - Jibou. Bucurestiul nu este scos din calcule pentru ca DX Buc-Targoviste nu e impartit in 2 ca si Cluj-Dej.  Daca ar fi fost impartit tronsonul Tartasesti-Targoviste ar fi avut punctaj mult mai mic. Populational de la Jucu la Dej avem un pic mai  putin locuitori ca de la Tartasesti la Targoviste.

3. Avem datele certe din recensamantul Cestrin 2015, lucrurile sunt foarte clare in privinta MZA. Sa cerem actualizare pe Buc.-Tartasesti pt a constata ca de fapt MZA este mai mare este incorect asa cum privesti tu.  Din 2015 cred ca nici MZA Cluj-Dej nu a stat pe loc...   Off topic -recensamantul de anul asta (daca se face) va avea rezultate puternic distorsionate de criza recenta, deci tot pe ala din 2015 ar trebui sa ne bazam.

4. Nici un alt DX nu este atat de impartit si tronsonat ca DX4 Somes expres. Sunt pentru prioritizarea proiectelor dar totusi daca tot impartim pe prioritati atunci hai sa impartim peste tot, sa vedem Filiasi-Tg Jiu este prioritar? Tartasesti-Bucuresti e prioritar? Daca tronsonul Turda-Cluj din DX4 nu se justifica pt ca ar dubla un DN cu 4 benzi atunci Craiova-Filiasi in aceesi situatie se justifica?

5. Impartind Cluj-Dej in doua au produs intentionat un rezultat viciat, lasand la urma Jucu-Dej. Daca si celelalte DX ar fi "beneficiat" si ele de o asemenea impartire clasamentul ar fi fost altul. Cum se poate sa gandesti sa faci mai intai Apahida-Jucu si Dej-Bistrita (cu un MZA mai mic decat Jucu-Dej si evident dupa Baia Mare -Jibou/Buc-Targ-Filiasi-Tg Jiu) si lasi la urma exact tronsonul de mijloc dintre ele? Care e logica acestei impartiri?

hvm

^
Probabil sa vezi dupa ce ai terminat toate astea daca nu cumva ai nevoie de A pe respectiva relatie.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

dr4qul4

Tg Jiu si Targoviste sunt prioritare pentru ca sunt resedinte de judet. Dej-ul nu este.
Dejul este un orasel de 33000 de locuitori. Tg Jiu si Targoviste au mai mult de dublu.
Petrosani-ul este chiar mai mare ca Dej-ul, dar nu vezi pe nimeni ca cere DX pana acolo, nici dinspre nord, nici dinspre sud.
Si podurile de DX costa destul de mult. Mult mai mult decat un debleu de 20m adancime.
In plus, Dej-ul va fi conectat de DX-ul Bistrita-Baia Mare.
Analiza este facuta pana la Jucu deoarece pana acolo ajung dormitoarele Clujului. Acolo se termina traficul de naveta.
Daca ai date de trafic din 2015, pe segmente, pune-le sa le studiem si noi.

PS. eu consider ca spre Targoviste se puteau dublau DN-urile actuale, cu scoaterea lui din localitati de la Tartasesti pana la Targoviste. Nu era neaparat nevoie de DX pt ca trafic greu nu are cum sa fie.
Pe Tg Jiu e alta discutie pt ca in zona avem Turceni, Rovinari, si Valea Jiului. Si cam pe acolo trece cel mai rapid drum intre Cluj si Calafat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: dr4qul4 on April 26, 2021, 10:53:24 PM
Tg Jiu si Targoviste sunt prioritare pentru ca sunt resedinte de judet. Dej-ul nu este.
Dejul este un orasel de 33000 de locuitori.

Aici te contrazic "profund"...

Dejul nu este nici origine, nici destinatie pentru "lung parcurs".
Dar Dejul este "nod natural" pentru relatiile Moldova -Transilvania/Maramures...

Orasul s-a dezvoltat fix pentru ca este "la rascruce de drumuri". Si rutier, si feroviar...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

calino

#802
Cluj-Dej nu doar ca e foarte aglomerat dar e aglomerat cu mult transport de marfa iar un DX/A poate avea un impact pozitiv economic imediat si vizibil.
Principala zona economica industriala si logistica a Clujului se intinde pe valea Somesului intre Cluj si Dej pentru ca e singura zona cu destul teren plat in vecinatatea Clujului.
Vad ca sunt multi care zic ca nu e asa prioritar Cluj-Dej pentru ca vine A8 sau se face Dej-Jibou-Baia Mare-Satu Mare, mi se pare absurd sa amanam un DX/A de 50 km pe un teren aproape plat care poate sa deserveasca traficul local + nordul Moldovei + nordul Transilvaniei in speranta desarta ca o sa avem A8 sau A Nordului care necesita sume uriase si au nevoie de minim 10 ani de lucru chiar daca am avea resursele necesare si ne apucam maine de lucru.

alin2pas

Pentru drumul Dej - Cluj nu contează atât de mult mărimea Dejului ca localitate, cât faptul că traseul Dej - Cluj e legătura dintre nordul Transilvaniei și toate zonele dinspre sud. Drumul actual are traseul în mare parte prin localități. O variantă care să nu treacă prin localități trebuie făcută cât mai repede. Că se face DX sau A, full-profile sau hp, e altă decizie, dar e groaznic acum nu doar pentru șoferi, ci și pentru locuitorii localităților.

dr4qul4

intre timp, cam asa arata traficul la aceasta ora in zona Dej-ului si in zona Targovistei.
O fi Dejul de tranzit (dar pe directia aia avem deja planificat un DX) dar Targovistea ar putea (daca nu ar avea drumuri execrabile) sa fie legatura Bucuresti-Rucar-Bran. Plus tranzit Moldova-Pitesti/Oltenia unde iar avem DX planificat.
Asa ca nu stiu ce MZA-uri aveti voi la Dej, dar drumul actual spre Jucu pare ca face fata cu brio.







Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

raulbogdan23

Pana sa fie un A/DX pe directia asta va curge multa apa pe Somes (estimat: 2 ani SF, 1 an PT, 2 ani executie, fara sa includ licitatiile), asa ca cea mai simpla rezolvare este doar si poate 2-1 alternativ, prin localitati se merge constant cu 70-80 km/h.

Costuri pentru 2-1 alternativ? Cateva butoaie de vopsea, indicatoare, platforma drumului deja permite configuratia

ovicor

Dracula, aseara m-am intors de la Cluj la Bistrita. La intrare in Dej sunt cateva indicatoare succesive care recomanda traseul spre Beclean - Bistrita pe DJ 161D- 172F pentru ca se lucreaza in Dej. Deci nu-i concludent ce prezinti tu. Clar, capitala are nevoie de niste iesiri/ intrari decente. Accept, chiar daca pe mine nu ma avantajeaza prea mult. Asa trebuie sa intelegeti si voi, bucurestenii, ca mai sunt puncte fierbinti si-n alte locuri.

dr4qul4

Eu inteleg asta, dar si voi Clujenii trebuie sa intelegeti acelasi lucru.
Vad ca, in  loc sa va sustineti proiectele, sunteti preocupati de "capra vecinului" : de ce se face DX pt Tg Jiu si Targoviste inainte de DX Cluj-Dej. Asta in conditiile in care toate cele 3 drumuri sunt undeva in coada prioritatilor.
Eu zic sa spunem mersi ca se fac SF-uri pt ele. Care se va construi primul va depinde de fondurile disponibile, conducerea din acel moment si ...constructorul ales.
Sunt multe locuri in tara care ar tebui sa aiba Autostrada inainte de cele 3 si nu sunt nici macar pe lista: De exemplu Drajna- Slobozia-Braila. In cazul in care nu stiti, la podul de la intrarea in Slobozia, aflat in reparatii, se sta zilnic chiar si 1 ora! Si se mai iau si carnete pt ca stau gaborii la panda.
Acum fara suparare, dar transilvanenii ar trebui sa fie ultimii care sa se simta discriminati in privinta investitiilor rutiere. Moldova si Oltenia stau de 10 ori mai prost la acest capitol. Stiu...MZA este mic. Dar s-a gandit cineva ca este mic tocmai pentru ca trebuie sa mergi pe drumuri de carute?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

calino

#808
@dr4qul4 Pai tocmai asta e supararea noastra ca nici macar SF nu se face pe Cluj-Dej.
Ce iar imi e frica e ca o sa creasca mult preturile la terenurile ce trebuie expropriate si o sa devina si mai scump sa facem cand o sa-i vina vremea.

dr4qul4

pe B-Targoviste suntem abia la faza de documentatie. Mai e pana se face.
Eu zic ca DX-ul Turda-Dej este mai avansat ca ala. Si este foarte bine ca se prioritizeaza loturile care chiar ard: A3-DN1 si in curand ar trebuie sa apara Apahida-Jucu. Bucata asta ar trebui sa fie gata inaintea centurii metropolitane, pentru ca Tetarom 3 face parte din zona metropolitana. Restul drumului ar ramane de parcurs (pt o perioada mai lunga sau mai scurta) pe centura de diamant sau pe un DN cu platforma generoasa.
Asta cu exproprierile e cu dus si intors. Chiar daca se face SF, exproprierile se fac mult mai tarziu. Si nu toate primariile blocheaza culoarele. Si oricum nu va fi in vale. Acolo sunt prea multe localitati. DX-ul va fi cocotat sus pe deal.
Aceeasi problema este si la DX Craiova-Tg Jiu. Valea Jiului este puternic antropizata (inlcusiv cariere de carbune) asa ca au ales sa mearga pe valea Gilortului unde sunt mai putini oameni. Acolo au avut alternativa, spre Dej nu au decat sa aleaga intre a construi pe deal, a construi in in lungul Somesului Mic (unde va intersecta nenumarate drumuri locale + cateva poduri + ceva demolari) sau sa demoleze multe cladiri.
Va invit sa desenati traseul pe care voi il considerati optim. Haideti sa vedem cate pasaje/poduri necesita si cate demolari. Sper ca peste paraul de la tarcea nu vor cere iar pod de 100+m.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist