News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

#765
Ce implica exact un aviz negativ de la UAT? (oricum nu e inca confirmat)

Mda, pare o rafuiala mai veche pe tema separatorilor pe DN.

Oricum drumul "principal" Tureni-Comsesti pare ca va fi acesta, legat pe sub viaductul Valea Racilor. Fata de drumul "drept" ocolirea e de vreo 400m.

https://openstreetmap.org/way/596375214

Ce e interesant e ca la sud de DJul Tureni-Micesti (DJ103J pe OSM, DC85 pe Google maps) mai exista o relocare de drum agricol. Intre pasajul DJ si pasajul de drum agricol sunt sub 250m.

https://www.openstreetmap.org/way/924518059

Primarul vede ca acolo s-au putut face 2 suprartaversari in 250m, si probabil intreaba de ce nu se pot face si la nord 2 traversari in 400m. Raspunsul o fi ca relieful nu permite. Ea ar fi vrut ca DX sa treaca peste DC, ceea ce fireste ca costa.

gicu

Am aflat și eu cu ocazia asta că există drum direct între Tureni și Comșești. Oricum toată lumea circulă pe DN între cele două localități. Cât despre rețeaua de apă, ce o împiedică pe d-na Primar să negocieze de pe acum un pasaj tehnologic pe sub DX pentru utilități? La fel cum și la Lancrăm este o magistrală de apă ce trece pe sub A10.

bacovia

Trecand deseori prin Tureni, pot sa remarc faptul ca este o localitate ingrijita. Pana acum i-as da dreptate primaritei care pare sa reprezinte interesele localitatii. Iar circul cu separatoarele pe DN1 a fost indreptatit. O mai mare aberatie nu prea s-a vazut.   

cristi5

Unele aberatii salveaza vieti. Dar da, sunt separatoare mai bine implementate si mai prost. Sunt aberatii mai mici care salveaza vieti, si mai mari...

FlorinR

Eu vad in articol asta: "a dat aviz favorabil construcției drumului expres, dar cu mențiuni ... iar CNAIR nu a ținut cont de mențiuni."
Deci avizul nu e negativ, ci pozitiv, iar mentiunile din aviz pot fi ignorate de CNAIR.

alexV

E drum agricol, cum s-a scris. Si nu e taiat accesul, e deviat. In loc de 1km acum vei face 2 km.
Am aproximat mai jos distantele, din nou, pt drum agricol nu pt accesul principal.



Sa punem in context: Tureniul a suferit cu despartitoarele pe DN1 din punct de vedere estetic (sunt ieftine, urate, ruginite) si fiindca proiectul a durat 10 ani fiind implementat cu dosul de catre CNAIR.

A castigat in siguranta traficului, s-a rezolvat punctul de intoarcere la capatul satului.
Va castiga ENORM prin drumul de legatura, acces direct la autostrada cum n-au Timisoara, Cluj, sau toata Moldova.

Zgomotul si conducta de apa sunt non-probleme. Vor fi panouri fono. Ea cere sa studieze si zgomotul de pe DN ?! Nu va mai fi trafic acolo. Cocosii care canta dimineata fac mai mult zgomot. Conducta inca nu e construita, si proiectantii oricum stiu de ea si au luat-o in considerare - doar e trecuta expres in avizul obtinut.

Smart ar fi sa nu se puna de-a curmezisul unui proiect national eminamente bun, ci sa sprijine maxim proiectul si sa capitalizeze politic beneficiile.

dr4qul4

Plus ca dupa ce va fi gata DX-ul, se pot scoate parapetii de pe DN
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#772
@AlexV as sugera sa trimiti pagina asta (si mai ales mesajul tau) la Primaria Tureni

Cred ca masurarea diferentei intre cele 2 trasee e mai corect sa fie facuta din DJul care e strada principala in Tureni, de unde "pleaca" ambele variante. Varianta de azi are 1,3km pana la punctul comun, varianta pe sub pasajul valea Racilor are 1,7km, diferenta 400m, max 450.

Daca te uiti pe harta proiectelor cu fundal Satellite vezi ca DXul (si deci subtraversarea pasajului Valea Racilor) trece ceva mai la est decat ai masurat tu.

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=16/46.63/23.691 (bifat "proiecte propuse" in dreapta jos, si Satelit sus)


   

PS:
Sigur, se pune intrebarea ce ocolire este acceptabila. Dar in cazul asta aflam ca localnicii oricum merg pe DN deci... La Urseni  (Centura Timisoara Sud) avem o ocolire de 1,6-2km, adica 1,8km in medie, plus ca vorbim de o intrare in oras mare, unde intrarile sunt deja sufocate de trafic la ora de varf. Sa elimini o intrare in oras in conditiile astea inseamna sa te impusti singur in picior. La Tureni-Comsesti nu e deloc aceeasi situatie. Compromisul cu 400m de drum agricol in plus e acceptabil. Fiind drum nou, probabil caruta/utilajul va merge oricum mai repede.

Powered by API/PUM imgur uploader

ovicor

Sa nu fim prea radicali. Cand apreciati ocolirea, ganditi-va ca acel drum ce se va inchide e preferat de cei ce merg pe jos. Imaginati-va un batran pieton care va trebui sa faca in plus 400-450 m, fiecare m insemnand 3(trei) pasi. Inteleg, nu se va face, dar primarita poate pe acestia ii are in vedere!

cristi5

#774
Corect, se umbla pe jos intre comuna si sat. Sau cel putin "pe vremea mea".

Asta poate fi un criteriu bun: daca distanta in plus e "walking distance" atunci e acceptabila ocolirea. Or in cazul asta 1000-1500 de pasi in plus eu zic ca e ok.

O solutie ar fi subtraversarea pietonala. Dar chiar si intr-o tara super prietenoasa cu pietonii si ciclistii, tot nu-l poti face totdeauna exact la intersectia cu vechiul drum. In exemplul asta ocolim vreo 200m, (in parte) pt ca rambleul trebuie sa fie suficient de inalt, astfel incat coborarea pietonala / ciclista sa nu necesite scari...
https://goo.gl/maps/vMws5M5C2tFykkQP9

O idee de compromis ar fi o traversare pietonala sub culeea sudica a pasajului, in cel mai sudic punct posibil.

caveman

In proiectul de buget local pe anul acesta al comunei Tureni e cuprinsa asfaltarea drumului existent dintre satele Tureni si Comsesti. Din cate stiu asfaltarea si amenajarea drumului aluia a fost promisa de ceva ani de autoritatile locale si abia acum devine realitate. De asemenea se mentioneaza ca anul acesta NU vor incepe lucrari pentru DX.

Sursa

In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

raulbogdan23

Pentru Cluj - Dej

Quote
🤝🛣 𝗖.𝗝. 𝗖𝗹𝘂𝗷 𝘀𝗶 𝗖.𝗝. 𝗕𝗶𝘀𝘁𝗿𝗶𝘁𝗮-𝗡𝗮𝘀𝗮𝘂𝗱 𝘀𝗲 𝗮𝘀𝗼𝗰𝗶𝗮𝘇𝗮 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 𝘂𝗻𝘂𝗶 𝗱𝗿𝘂𝗺 𝗿𝗲𝗴𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹: 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 𝗖𝗹𝘂𝗷 – 𝗕𝗶𝘀𝘁𝗿𝗶𝘁𝗮
Președinții Consiliilor Județene Cluj  și Bistrița-Năsăud, domnii Alin Tișe și Radu Moldovan, se implică în realizarea Drumului Expres Cluj-Bistrița.
În acest sens, Președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe, a inițiat un proiect de hotărâre în vederea încheierii unui acord de asociere cu Consiliul Județean Bistrița-Năsăud pentru susținerea acestei investiții. Proiectul de hotărâre va fi supus spre aprobare în cadrul proximei ședințe a deliberativului clujean din data de 22 aprilie 2021.
"𝘌 𝘶𝘯 𝘱𝘳𝘰𝘪𝘦𝘤𝘵 𝘥𝘦 𝘰 𝘪𝘮𝘱𝘰𝘳𝘵𝘢𝘯𝘵𝘢 𝘴𝘵𝘳𝘢𝘵𝘦𝘨𝘪𝘤𝘢 𝘯𝘶 𝘥𝘰𝘢𝘳 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘫𝘶𝘥𝘦𝘵𝘦𝘭𝘦 𝘊𝘭𝘶𝘫 𝘴𝘪 𝘉𝘪𝘴𝘵𝘳𝘪𝘵𝘢-𝘕𝘢𝘴𝘢𝘶𝘥 𝘤𝘪 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘪𝘯𝘵𝘳𝘦𝘢𝘨𝘢 𝘳𝘦𝘨𝘪𝘶𝘯𝘦, 𝘭𝘢 𝘢 𝘤𝘢𝘳𝘦𝘪 𝘥𝘦𝘻𝘷𝘰𝘭𝘵𝘢𝘳𝘦 𝘢𝘤𝘤𝘦𝘭𝘦𝘳𝘢𝘵𝘢 𝘷𝘢 𝘤𝘰𝘯𝘵𝘳𝘪𝘣𝘶𝘪 𝘴𝘦𝘮𝘯𝘪𝘧𝘪𝘤𝘢𝘵𝘪𝘷. 𝘐̂𝘯 𝘱𝘭𝘶𝘴, 𝘢𝘤𝘦𝘴𝘵 𝘥𝘳𝘶𝘮 𝘦𝘹𝘱𝘳𝘦𝘴 𝘷𝘢 𝘤𝘰𝘯𝘴𝘵𝘪𝘵𝘶𝘪 𝘰 𝘢𝘭𝘵𝘦𝘳𝘯𝘢𝘵𝘪𝘷𝘢 𝘷𝘪𝘢𝘣𝘪𝘭𝘢 𝘴𝘪 𝘷𝘢 𝘥𝘦𝘤𝘰𝘯𝘨𝘦𝘴𝘵𝘪𝘰𝘯𝘢 𝘵𝘳𝘢𝘧𝘪𝘤𝘶𝘭 𝘦𝘹𝘵𝘳𝘦𝘮 𝘥𝘦 𝘢𝘨𝘭𝘰𝘮𝘦𝘳𝘢𝘵 𝘥𝘦 𝘱𝘦 𝘥𝘳𝘶𝘮𝘶𝘭 𝘦𝘶𝘳𝘰𝘱𝘦𝘢𝘯" consideră președinții Consiliilor Județene Cluj și Bistrița-Năsăud, domnii Alin Tișe și Radu Moldovan
Protocolul prevede oferirea întregului suport necesar Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere în vederea organizării și desfășurării procedurii de achiziție publică a serviciilor de elaborare a Studiului de Fezabilitate și, totodată, valorificarea acestei documentații prin depunerea spre finanțare prin Programe Operaționale, Mecanisme de Redresare și Reziliență și/sau alte surse de finanțare.
Pentru reușita implementării investiției, de o importanță deosebită pentru locuitorii celor două județe, dar și pentru cei aflați în tranzit, cele două consilii județene vor face demersuri pentru intrarea în asociere și a primăriilor Cluj-Napoca și Bistrița.
Drumul Expres Cluj-Bistrița, via Dej, va avea o lungime de aproximativ 90 de km.

Sursa: https://www.facebook.com/cjcluj/posts/3888996987880554

calino

Wow, chiar se intampla minunea?

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

calino

Daca asocierea se ocupa de SF+PT in timp rezonalbil eu scot sampania.