Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

qionescu1

#780
Daca erau cu adevarat interesati si daca-i ducea mintea aveam SF pregatit deja si intram cu noroc pe PNRR la finantare, putand circula pe el pana in 2025. S-a trezit si Tise dupa atatia ani cand vede ca Bolojan face din 2010 din astea si el tot la 10 piste ii e capul. Macar in ceasul al 12 sa ne trezim... ca la capitolul asta vecinii din BH, AR, MM si chiar SJ ne-au luat-o inainte deja... De restul are grija Bucurestiul.

bacovia

CJ Cluj e printre cele mai incompetente, sa nu zic corupte, administratii judetene din RO.

gicu

Subscriu și eu la ce zice @alexd. Șeful acestei instituții e o combinație rară între incompetență și corupție.
Nu m-ar mira ca asocierea asta să fie un artificiu de presă de care a și uitat deja.

calino

Daca o sa faca ceva Tise e doar pentru ca deja e ultimul din zona care indrazneste sa se alature la asemenea initiative ca oricum la el initiativele au in general scopuri marunte si pe alocuri ilegale.

qionescu1

Incompetenta admnistratiei judetene Cluj este de notorietate. Si nu poate exista atata prostie si indolenta fara sa avem si coruptie cum bine zice alexd.

Da... e si ultimul din zona care lanseaza asemenea initiative si cand o face o face prost, asocierea fiind fara obiect. Pentru sectorul SM - BM - Dej - Bistrita - Suceava s-au lansat licitatiile pentru studiile de fezabilitate fiind si adjudecate, Baia Mare- Bistrita fiind in faza contestatiei la instanta. Deci sa nu mai piarda vremea cu sendinte si asocieri inutile pt ca a mai ramas de facut SF pe segmentul Cluj-Dej care e integral in judetul Cluj! 

naivu

Poate o fi multi bistriteni cu treaba in (si dincolo de) Cluj si o fi tras CJ Bistrita de CJ Cluj ca sa se miste totusi ceva!

caveman

Quote

Autoritățile din Turda au interzis complet circulația autocamioanelor prin Turda, iar traficul greu dinspre județe precum Alba și Mureș este acum deviat pe autostradă. Șoferii avertizează că traficul din Cluj Napoca va fi infernal de acum încolo.

"Turda va paraliza de azi Clujul. Deștepți băieții de la Turda, au interzis complet traficul camioanelor și tirurilor prin Turda, să se descurce Clujul cu ele... astfel tot traficul dinspre Alba, Târgu-Mureș, este deviat pe autostrada cu ieșire la Cluj.

Sute sau chiar mii de camioane și tiruri vor tranzita Baciu, Bd. Muncii, dacă vor trebui să ajungă la Baia Mare, Bistrița-Năsăud, Cluj (Dezmir, Apahida).

Chiar și cei care vin dinspre Alba, dacă vor să ajungă la Vâlcele, trebuie să intre la Turda pe autostradă, se iesa la Mera, tranzitează Baciu, Bd. Muncii, intră pe centură la Dezmir și se întorc către Vâlcele......Numai în România e posibil să închizi un oraș întreg și să faci ruta ocolitoare peste 150 km și să mai și blochezi un oraș cum e Clujul", a relatat un conducător auto, pe grupul Info Trafic Județul Cluj.

Sursa
In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?

bacovia

In Cluj e suficient sa traga unu o basina ca paralizeaza traficu in toata zona metropolitana. Mai lipseau tirurile din Turda.

gsimon

Taxa asta e de cand cu nebunia din Turda dupa ce s-a inchis podul peste Aries sau cum?
Pana acum nu exista? Doar acum au inventat-o?
Oricum incompententa primariei de acolo se vede la o posta, de cum intri in oras.. in loc sa faca presiune prin mijloacele posibile pentru DX pentru a scoate traficul din oras de atata vreme, nu mai vorbesc de reparatia podului peste Aries de atata vreme (nu e la primul mandat din cate stiu primarul de acolo, deci avea suficient timp), a ajuns la concluzia ca cel mai bine e sa puna o taxa?

andrey_rsu

Incompetenta mult mai mare a fost la MT și Cnair care din 2009 de când s-a deschis sectorul Turda - Gilau aveau tot timpul din lume sa facă acea legătura care sa scoată traficul din Turda. Nu e normal ca tot traficul de tranzit din zona de sud ( Tg Mureș și Alba) sa treaca efectiv prin oraș în condițiile în care trebuia făcut un amarat de drum de 5 km.
Legat de acel Pod el chiar și reparat tot nu rezolva problema, traficul tot prin oraș  trece deci tot poluare, zgomot si deranj uriaș.

qionescu1

Principalul vinovat e CNAIR dar și politicienii locali și autoritățile locale au partea lor de vină pt că nu s-au implicat mai deloc în problemă.

qionescu1

Si totusi exista o anumita prioritizare a drumurile expres la CNAIR. Am vazut-o in prezentarea DX Baia Mare-Jibou. Criteriile de calcul  sunt greu de inteles...

DX Apahida-Dej este impartit in doua tronsoane Apahida-Jucu (3 km) si Jucu - Dej (34 Km). Se pare ca odata impartit asa criteriile de calcul se schimba, nu mai conteaza nici MZA iar populatia deservita se reduce in calcule doar la comunele din zona, altfel nu-mi pot explica cum un drum cu MZA de 12-13 K primeste un punctaj de doua ori mai mic decat Baia-Mare Jibou sau chiar de 2,5 ori mai mic decat Buc-Targoviste care are o MZA de 7k. De Craiova-Targu Jiu nici nu mai amintesc (e dosit bine), se pare ca nici nu apare in schema. Toate calculele astea sunt in contrast total cu recensamantul Cestrin 2015.

Cluj- Dej este urmatorul DX ca volum de trafic (substantial peste orice viitor DX planificat), are un bazin populational important (Cluj-Dej e cel putin de 3-4 ori mai mare decat Baia-Mare Jibou de ex) este legatura spre nordul tarii si una din cele 3 legaturi cu Moldova. Cum poate obtine punctaje atat de mici  in conditiile astea nu se pot explica decat prin faptul ca nu avem prioritizare si nici transparenta, eufemistic vorbind.




Powered by API/PUM imgur uploader


dr4qul4

Daca te uiti pe  poza ta (era bine sa o avem compelta) vei observa ca Jucu-Dej costa 6.2 milE/Km, iar Targoviste-Bucuresti doar 2.9
Jucu Dej primeste doar 5.5 puncte pentru populatia deservita, in timp ce Tg-B primeste 30 de puncte.
Ai toate explicatiile in poza postata chiar de tine.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

qionescu1

@dr4qul4
Legat de costurile de constructie relieful Cluj-Dej este tot plan (merge prin lunca Somesului) ca si Buc. Targoviste, poate mai traverseaza Somesul pe undeva (incert) dar costurile ar trebui sa fie asemanatoare. Nu stiu cum se poate justifica un cost dublu...

Legat de populatie... Nu ai inteles ce zic, pai Clujul e scos din calcul ca altfel nu se explica punctajul asa mic. E ca si cum am imparti in doua Buc-Targoviste si am calcula punctajul pt Bucuresti-Tartasesti si separat Tartasesti-Targoviste. Oare ce punctaj ar avea ultimul??? Nu in ultimul rand avem date certe,  MZA pe Cluj-Dej (12-13K)  mai mare decat MZA pe Buc-Targoviste (7,5 k).Ce facem cu ele? Oricum am da-o nu iese decat arbitrariul...

Craiova-Targu Jiu nu il impartim pe tronsoane?

Europiu

@dr4qul4: Eu din tabelul de mai sus înțeleg Târgoviște-București proiectul vechi de modernizare și nu "noul" DX. Caz în care diferența de preț e cam clară.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).