Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

Are careva detalii despre DX asta?  Nu e desenat nici pe harta interactiva a CNAIR nici pe cea a API

alexV

vezi in masterplan, care e document public.

cred ca DX-ul in intregimea lui nu are vreo prioritate. dar fiind in masterplan, care tine loc de studiu de prefezabilitate, se folosesc de dx ca sa faca punctual  infrastructura noua, de exemplu legatura asta la tureni/martinesti

elphax

ce au semnad Bode si Orban azi la Cluj??  se vorbeste de Tureni - A3

TibiV

@mirceaeliade,

Ce rost are sa facem alte planuri decat "din gura" (zicem ca vrem, dar "ne doare la basca") pentru un sector de drum de +50 km care este probabil in "Top 5" al traficului din Romania?!....
Macar centura Dej sa nu o fi aruncat la gunoi, asa cum au facut...

Si care combina "doar" 3 tipuri de trafic:
- Maramuresul (MM, SM, BM) spre sud (Cluj) - atentie, A3 este departe si tot nu va rezolva aceste legaturi!
- Bucovina si nordul Moldovei spre vest (ghinion, tot spre Cluj... :( )
- trafic local de la Jucu/Gherla/Dej spre "polul economic" al regiunii. Ce sa vezi, tot Cluj!....

Mai bine lasa...
Mai bine ne ocupam ne ocupam de autostrazi / drumuri expres care nu au nici pe sfert din traficul DN1C Cluj-Dej (sau Dej-Cluj, depinde de unde vii....)

Nu mai comentez, pentru ca unii colegi se vor simti lezati....
Dar DN1C Cluj-Dej este "al doilea DN2" al Romaniei... Macar aici ar fi putut sa incerce "2+1 cu WRSB", pentru inceput... Dar lenea (si gandirea inceata, aproape inexistenta) este "trade mark" CxxxR...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Hercule

"În vizita sa la Cluj, premierul României, Ludovic Orban, a semnat proiectul potrivit căruia orașul Cluj-Napoca va fi conectat la autostradă prin Tureni. Emil Boc purta discuții de la începutul anului în legătură cu construirea unei mini-autostrăzi care să lege municipiul Cluj-Napoca de autostrada Gilău-Turda, prin Tureni.

Astfel, în urma discuțiilor purtate și cu Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, va avea loc construirea unui tronson de drum cu 4 benzi de 5, 3 km de la Tureni, care să fie conectat la autostradă." [restul textului e nesemnificativ]

sursa: https://gazetadecluj.ro/orban-a-semnat-proiectul-potrivit-caruia-cluj-napoca-va-fi-conectata-la-autostrada-prin-tureni/

Nu e clar ce s-a semnat: proiectul, constructia sau ambele. Vom vedea.
Deșteaptă-te române!

TibiV

Probabil au semnat un "protocol".
Fix apa de ploaie....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Feri

Quote from: mirceaeliade on September 24, 2020, 06:57:57 AM
Are careva detalii despre DX asta?  Nu e desenat nici pe harta interactiva a CNAIR nici pe cea a API

De pe site-ul primariei Cluj-Napoca. Nu stiu cat de actual/relevant mai e.


(si sursa: https://files.primariaclujnapoca.ro/dezbatere_publica/Planul-de-Mobilitate-Urbana-Durabila-pentru-Polul-de-Crestere-Cluj-Napoca.pdf)

qionescu1

+1 @TibiV

Ba ai putea continua... pentru ca lezatii pe care ii amintesti poarta batalii intense cu logica. Vii cu datele Cestrin pe volume de trafic, arati cum drumuri cu nici un sfert din traficul lui DX Turda-Halmeu se pregatesc inaintea acestuia, ridici problema volumului de trafic Cluj-Dej care cu siguranta este mai mare decat media DN1C si ceri prioritizari pe acest DX in consecinta, dar si fata de celelalte DX cu trafic mai mic, si cu toate astea unii iti vorbesc de sepci verzi, rosii si te parasc la administrator ca aberezi.

Ai descris foarte bine acest drum, eu il traiesc zilnic dus intors pe sectorul de care vorbim (Cluj-Dej) si poate intelegi astfel tonul meu vizavi de cei care se chinuie cu argumentele.


naivu

Daca ti-ai concentra argumentele pe Apahida-Dej si nu ai amesteca si Turda-Dezmir (intre care se poate circula f bine pe DN1+diamant) si restul pana la Halmeu nu ai mai intampina atata opozitie!
Comparativ cu DN2, DN1C este intr-o vale mult mai ingusta; un DX Cluj-Dej va fi inevitabil pe dealuri deci nu la fel de usor de realizat, poate si asta contribuie un pic la reticentele CNAIR fata de proiect.

calino

Fiecare an de amanare la un DX/A pentru Apahida -Dej o sa-l faca tot mai scump pentru ca zona plata din Valea Somesului de dezvolta si o sa fie nevoiti cum zici tu sa-l urce pe dealuri.
Merita facut pana acum macar un SF/PT si exproprierile aferente.

pasadia

Exagerati. Valea Somesului e inca destul de putin antropizata - una e experienta din DN1C, cand vezi numai case in jur, si alta e experienta cand te uiti pe Gmaps, vederea din satelit. Da, vor trebui multe poduri peste Somes (4, poate chiar 6) dar asta pentru ca Somesul e meandrat in zona.

nicolaem

#236
evident ca exagereaza mai ales ca vad ca e si o doza mare de subiectivism ( trec zilnic pe acolo).

Macar sa nu prezinte date false gen "drumuri cu nici un sfert din traficul lui DX Turda-Halmeu se pregatesc inaintea acestuia".
Nu exista DX cu trafic "sub un sfert" care se pregateste inainte. Doar daca compari cu ceva DN ce trece muntii de dragu comparatiei/manipularii.

Cluj Dej are 1 banda jumate, capacitatea lui maxima proiectata nu e atinsa ( a spus asta si alecu la inceputul discutiei in cunostiinta de cauza).
De fapt problema la acest drum e ca are 2-3 punte critice de blocaj care genereaza frustrari. Acolo trebuie intervenit urgent. Centura Dej, Jucu, poate o centura la Rascruci.
In rest se circula fluent (fac si eu drumul des dar nu la ore de varf) cu o medie orara decenta, peste 60/h.

Eu as merge pe propunerea ta cu legatura DX Zalau Halmeu. Asta  daca scopul drumului e legatura Turda-Cluj-SM.
Dar pana la urma fiecare cu parerea lui. Regretabil e ca unii (unul) insista spre ai face "certati cu logica" pe cei care au alte pareri. Si nu e prima data.

Eu chiar cred ca s-au spus parerile despre acest subiect. Sa trecem mai departe.


qionescu1

#237
@naivu
Ti-a mai spus si TibiV, nu insist pe Turda-Dezmir ci spun cat se poate de clar ca nu e o prioritate in schimb Apahida-Dej este.

@Feri
Harta cu tronsonul Turda-Dezmir este din PMUD Cluj-Napoca, unde se reliefeaza conexiunile foarte proaste ale Clujului la autostrada respectiv DX Turda Halmeu. Desi este un exercitiu foarte bun de imaginatie dar nu numai, drumul ar lega partea estica a Clujului de drumurile de viteza/capacitate. Are logica doar ca nu e prioritar si mai poate astepta.

Expertii care au lucrat la PMUD au dus drumul aproape exact pe prima varianta de centura ocolitoare, adica prin Aiton-Pata. Deci reluam ceea ce trebuia sa fie prima varianta de ocolire a Clujului.

@nicolaem
Iar te aventurezi in acuzatii pe care le sustii fara sa te documentezi deloc ceea ce zice destule.
Esti pe topicul DX Turda-Halmeu, unde sa trecem mai departe?

De DN23+DN25 ai auzit? Viitor DX Focsani-Galati MZA de 2522 autovehicule (conform Cestrin 2015) + 7110
DN29 Suceava-Botosani MZA= 3549 autovehicule
DN2b Buzau-Braila MZA=5450 autovehicule
DN22 Braila Tulcea MZA=5243 autovehicule
DN6 Buc-Craiova-Severin-Lugoj MZA= 8367 autovehicule
DN1C Cluj-Satu Mare MZA = 8633 autovehicule si ultimul la implementare

Cu voia ta trecem si la autostrazi (cifre in conditiile in care ne ingramadim toti pe fiecare ciot de autostrada deschis):
A1 MZA= 15387
A11 MZA= - 7654 nu stiu de ce au pus A11 cred ca e vb de E671 (DX pe care Bolojan vrea sa-l implementeze cat mai repede)
A2  MZA= 15136
A3 MZA= 10618
A4 MZA= 8459
A6 MZA= 3101

nicolaem

#238
Spui "drumuri cu nici un sfert din traficul lui DX Turda-Halmeu "

Luam DX cu MZA minim din datele tale:
DN29 Suceava-Botosani MZA= 3549 autovehicule
DN1C Cluj-Satu Mare MZA = 8633 autovehicule si ultimul la implementare"

sfert inseamna 1/4.

1/4 din 8633 =2158

3549 > 2158
q.e.d.

Dar e ok, poti continua ca esti credibil.
Imi cer scuze ca "m-am aventurat in aceasta acuzatie nedocumentata care zice destule".

qionescu1

#239
q.e.d? :)) Scuza-ma, tu vrei la virgula? Acum problema ta e ca nu e 25% si e 27%,35 sau 50%??? Tu nu mai vezi padurea de copaci...

DN23- 2500 autovehicule... lungime 40 km. DN23+Dn25 (7000)- 85km total, 
DN29 Suceava-Botosani MZA= 3549 autovehicule - 40 km total
DN2b Buzau-Braila MZA=5450 autovehicule - 104 km
DN22 Braila Tulcea MZA=5243 autovehicule - 95 km

DN1C Cluj-Halmeu - 203 km. Tot repet, pe o distanta dubla sau de cateva ori mai mare MZA scade (in cazul nostru dispersia centrelor urbane si a popolatiei, relieful etc. - nu e obligatoriu sa scada dar in cazul DN1C cred este evident asta) si aici ma refer mai ales la sectorul Dej-Baia Mare care nu e foarte aglomerat. Daca am recenza doar Cluj-Dej, care are o distanta considerabila de 60 km fata de ce vezi tu mai sus, valorile ar fi cu totul altele si nu ar mai exista vreun dubiu ca prioritizarea acestui tronson se impune inaintea altora.