News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dragos76

@Kimi, pt legătură cu Baia mare ce propui tu mi se pare ok.
Dar pe lângă centura Dej, eu zic că e nevoie și de ceva soluții pentru relația Cluj-Dej. Practic o foarte mare parte din traseul actual trece prin localități. Nu știu dacă e nevoie (cel puțin din prima) de un DX, dacă e suficient să fie la început ceva HP, sau poate și mai simplu făcute variante de ocolire pe unde e cazul. Dar pe termen mediu trebuie făcut ceva acolo, deoarece pe lângă traficul de tranzit (și pe relația B Mare dar și pe Bistrița/Suceava) este și foarte mult trafic local.

GML

Drumul intre Dej si Cluj e ca vestul salbatic. Cand mergi in localitate cu 70-80, primesti blitzuri, de ce nu mergi pe banda de urgenta. Plus sunt sanse foarte mari sa prinzi trafic si la marginea orasului Dej,  daca ai venit de la Baia Mare, unde au prioritate cei care vin de la Bistrita. Plus podul peste Somes arata dezastruos. VO al Dejului ar fi fantastic.

horatiu.cosma

Ce ne mai place să dezbatem linii trase pe hartă fără vreo bază logică/tehnică/economică în spate. Nu există SF, e doar o cariocă trasă pe hartă.

Kimi

Dej - Tg Lapus nu se mai face peste Magoaja. Au refacut fain drumul prin Galgau.

Raman la ideea ca cel putin jumatate din traficul Dej - Cluj e de tranzit. Odata ce avem variante (A3/A8) acesta se reduce semnificativ.

qionescu1

@Dragos76
Corect, DN1C sectorul Cluj-Dej cu o distanta de 60 km, trece in proporție de aprox 80% prin localități ceea ce e enorm. Pe lângă asta după DN2 și Craiova-Pitești, pt care deja exista soluții, are valorile de trafic cele mai mari pe baza datelor Cestrin 2015 (excepție Găești-Ploiești dar aici e o alta discuție). Cu toate acestea in masterplan este ultimul pentru implementare dar am mai amintit.

Soluția ta este buna, nu e obligatoriu sa fie DX din prima, sau măcar sa fie etapizat as adaugă eu, dar ceva trebuie făcut. Foarte buna o comparație de aici, drumul este DN2 al Transilvaniei in momentul de fata.

StefanCelMare

#215
Si eu as fi pentru o prioritizare a sectorului Apahida - Dej. Am iesit pe aceasta ruta de cateva ori anul asta... Fata de acum cativa ani am prins un trafic teribil cam de fiecare data. Ar fi nevoie de DX dupa mine, cat mai repede.
Despre Apahida - Campia Turzii, pe moment as zice ca solutia actuala pe centura de diamant mai duce binisor. Pentru solutiile de gen Aiton - Dezmir, eu sunt sceptic. Mai degraba ar fi logic via nord Campia Turzii, dar accidental am fost vara asta prin localitatile alea, Ploscos, Crairat, Valea Florilor, Boju... Doua aspecte: dese ruperi de versant (alunecari - glimee) si situri Natura 2000. Double combo. Eu zic ca peste vreo 15-20 de ani mai putem discuta de partea asta de la A3 la Apahida... Pana atunci, nu merita din perspectiva raportului pret / beneficiu.

qionescu1

#216
@Stefan,circul zilnic pe DN1C si pot sa spun ca anul asta se circula mai bine ca anii trecuți...

Multi sunt reticenti la DX Turda-Halmeu argumentul lor fiind ca exista alte prioritati. Corect in privinta autostrazilor dar evita sa raspunda de ce DX Craiova-Pitesti si DX(initial) Ploiesti-Bacau+, actualmente A7, sunt prioritare in aceleasi conditii de lipsa a autostrazilor? Iar daca aceste DXuri pot fi construite concomitent, de ce urmatorul pe lista ca volum de trafic trebuie amanat sine die?  Are rost sa mai reamintesc ca ceea ce se dorea DX Craiova-Tg Jiu (licitatie pt SF parca), in conditiile unui volum de trafic mai mic ca DN1C, dubleaza 35 de km de drum cu 4 benzi?

Mai e argumentul ca Baia Mare si Satu Mare se vor conecta la A3 pe la Zalau iar DN1C nu va mai avea acelasi trafic. Corect si asta dar analog e corect si pt alte drumuri din tara, de ex. si Craiova-Pitesti va atrage traficul in detrimentul legaturii sudice cu Bucurestiul prin Alexandria. Asta impune amanarea sau punerea in discutie a acestui DX din sud?

Pt tronsonul Turda-Apahida pe pagina 1 @vancouver are un desen interesant din pacate cred ca putin probabil. Desi in discutie, trosonul nu e prioritar in acest DX, in schimb Apahida-Dej este! Baia-Mare - Dej mai poate astepta sau construi la nivel de DN in afara localitatilor initial si daca nu are traficul corespunzator Sa nu uitam ca si Bistrita trebuie sa se conecteze la A3 si ar face-o mult mai rapid pe DN1C.

Deci nu trebuie sa ne aruncam la cheltuieli inutile ci DX Turda-Halmeu ar putea fi linistit prioritizat. Drumul are si logica economica fiind coridor de conectivitate transfrontalier si singurul drum de viteza/capacitate care conecteaza nordul tarii.

naivu

Daca pui pe acelasi nivel de prioritate Turda-Halmeu cu A7 ...  :o :o :o

TibiV

@naivu,
omul a fost destul de explicit.
Nu tot Turda-Halmeu...

Quote from: qionescu1 on September 20, 2020, 10:40:02 PM
... tronsonul Turda-Apahida (...) nu e prioritar in acest DX, in schimb Apahida-Dej este! Baia-Mare - Dej mai poate astepta sau construi la nivel de DN in afara localitatilor initial si daca nu are traficul corespunzator

Fac anual DN1C, si fix Dej-Apahida este sectiunea unde simt ca ar trebui sa imi pun Pampers inainte de a porni la drum...
Este cel mai "urat" tronson de drum din zona (desi calitativ este "verde-albastru").
Asa ca da, ar trebui prioritizat, "la pachet" cu centura Dej.
Atat. Dej-Halmeu mai poate astepta 15-20 de ani, dupa ce DN1C a fost reabilitat si "albastrit" complet....

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

naivu

Dej-Apahida e singurul segment care ar fi intradevar necesar mai devreme. Din pacate nu se va face prea curand fara o impulsionare din plan local; daca, similar cu ce face Bolojan la Oradea, primaria/consiliul judetean/DRDP Cluj ar lansa ei licitatia pt SF+PT, in 2-3ani ar avea un proiect matur, pe care l-ar putea imparti in doua loturi, care ar putea fi strecurate de CNAIR printre proiectele considerate prioritare la nivel central.

GML

TibiV, total de acord cu tine. Sectiunea intre Dej si Apahida e ca vestul salbatic. In localitati daca mergi cu 60, primesti flashuri, si claxoane, de ce nu mergi pe banda de urgenta. Multa lume crede, ca banda respectiva e pt. fluidizarea traficului.Mai erau cazuri, cand am stat jumat de ora, venind de la Baia Mare,asteptand sa treaca masinile, care veneau de la Bistrita.
Partea buna e ca au rezolvat problema de la iesirea din Dej, unde nu mai tre sa stai la trecerea peste calea ferata. Era un vis sa stai acolo 10-15 minute, la STOP, pt. o locomotiva,care oricum nu apare foarte des. Ca si punct de pornire, ar fi foarte fain sa fie gata centura Dejului, dar nu stiu la ce stadiu e proiectul.

ovicor

Centura Dej ar fi bine sa fie parte(capat) din  DX Apahida - Dej.

alin2pas

Sigur, ar fi o tâmpenie să faci un drum de viteză și să-l înfunzi într-un oraș. Orașele au traficul lor, nu au nevoie să treacă prin ele și traficul de tranzit.

alexV

Quote from: alexV on August 06, 2020, 05:35:20 PM
Quote from: Bogdan_Cluj on July 27, 2020, 08:01:04 PM
DRDP Cluj a desemnat vineri câștigătorul licitației  este SEARCH CORPORATION SRL

Avem contestatie la CNSC.

Contestatia Explan la CNSC a fost acceptata.

caveman

Intr-adevar CNSC a admis contestatia si, conform legii, au dat un termen rezonabil de remediere, dar si decizia lor poate fi atacata... vom vedea unde se ajunge...  :-[

In Olanda un pasaj sub autostrada se construieste intr-un weekend. Noua cat ne-ar lua si cat ar costa?