Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Voicu

La fel ca la multe alte situații similare: ce era așa de greu să pregătească de pe acum continuarea spre nord?

rt25

pai tocmai ca pare pregatita, de asta avem pasajul pe DN1. Ar mai trebui doar un set de bretele si e gata nodul.

raulbogdan23

cred ca @Voicu se refera la "de ce nu s-a facut breteaua de iesire de pe DEx4 directia A3-Tureni spre partea dreapta a DEx-ului si nu spre stanga cum e acum"

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

rt25

lotul asta chiar pare gandit ok. Pare mai eficienta iesirea in DN1 acum cu efect pe multi ani de acum incolo. Adica construiam breteaua spre dreapta care lungea legatura principala si micsora viteza de deplasare pentru o ipotetica prelungire in (poate) 10 ani de acum incolo. E maruntis suma pentru adaptarea de peste 10 ani fata de beneficiul de azi. Cateva sute de metrii in minus si viteza prin nod sporita pentru zeci de ani.

theone_radu

#1911
^^
Din schema de atunci tot lipsește posibilitatea virajului la stânga dinspre  Mărtinești spre Dej și dinspre Dej spre Tureni, iar spațiul disponibil pentru buclele respective pare relativ mic.

ovicor

Ma tot gandesc ca doua luni de iarna(15 dec.-15 feb.) ar trebui sa nu fie calculate la perioada de executie. Desigur perioada in care se lucreaza cu dificultate poate fi/este mai mare, dar compenseaza cu ce se reuseste a se lucra in perioada respectiva. La o lucrare cum e asta, de 18 luni, conteaza enorm daca dai OIL in martie sau in septembrie!

dr4qul4

banuiesc ca exista un "mecanism de ajustare" si daca numarul exact de zile cu timp nefavorabil este mai mare decat media multianuala, se acorda extensii de timp.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ovicor

Cred c-ar trebui sa fie o regula, acum se pot acorda ajustari doar "prietenilor".

Voicu

Quote from: yetiman on September 15, 2024, 11:01:43 AMS-a mai discutat cu 10 pag. in urma. :)
Corect, și @raulbogdan23 a făcut și o schiță a continuării. Dar tot nu răspunde la întrebarea de ce se face în continuare așa, de ce se aprobă așa ceva în loc să spui ,,fă, nene, nodul ăsta în așa fel încât în 10-20 ani să pot extinde proiectul fără bătăi de cap"?

rt25

#1916
^ cum am raspuns si mai inainte si cum exemplifica si schema lui Raul.

E probabil ca continuarea sa nu survina in urmatorii 10 ani. Pana atunci 95% din trafic va beneficia foarte mult de situatia actuala a nodului.
Peste cei ipotetic 10 ani (dar poate sa fie niciodata la fel de bine), modificarea este sa faci o amarata de bretea si sa modifici putin terasamentul la cel curent (literalmente nu se poate mai bine din punct de vedere costuri de demolare viitoare).

E fix situatia de la A1 Sibiu. Ieseai de pe A1 in DN1 cu viraj la stanga pe 2 benzi si te incadrai usor. Dupa vreo 12 ani s-a facut nod acolo si iesi cu dreapta, giratoriu si iar dreapta. Dar 12 ani de zile traficul principal a iesit fluid din A1 (2 benzi de autostrada se continuau cu 2 benzi de DN1, fix ca si aici). Din punctul meu de vedere, proiectarea foarte buna.

dr4qul4

daca ne putem "plimba" pe breteaua DN5-A0, probabil breteaua cu cel mai mare MZA dintre o A si un DN, ne putem plimaba si pe aici.
DN5-A0, pe directia spre Dreapta, fara obstacol major (CF/rau) de traversat, avem curbe ce insumeaza 630 de grade! beat this
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

raulbogdan23

Quote from: theone_radu on September 15, 2024, 01:45:22 PM^^
Din schema de atunci tot lipsește posibilitatea virajului la stânga dinspre  Mărtinești spre Dej și dinspre Dej spre Tureni, iar spațiul disponibil pentru buclele respective pare relativ mic.

@theone_radu corect, schema nu cuprinde acele 2 bretele lipsa.

Se poate rezolva usor, 2 bucle in oglinda cu cea portocalie si roz sau poti sa pui la capatul Martinesti si Tureni cate un sens giratoriu pentru intoarcere.

TibiV

Quote from: Voicu on September 14, 2024, 10:18:08 PMLa fel ca la multe alte situații similare: ce era așa de greu să pregătească de pe acum continuarea spre nord?

Se pare ca este prea greu...
Cand au facut A7 Bacau (centura Bacau) si eu m-am intrebat de ce nu au facut de atunci nodurile din capete (ca se stia deja ca "este pe teava" continuarea spre nord si sud...), ca sa nu trebuiasca sa afectezi (bulversezi) traficul acum, cand va trebui intervenit/modificat pentru a realiza nodurile alea...

Asta este, atata ne duce mintea. Scumpire la tarate, ieftinire la faina...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)