Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

26ld

@TibiV Imi arati si mie unde am zis ca banii vin instant? Ca asta ai inteles tu din ce am postat mai sus e problema ta. Bugetarea pe banii de la UE se face si in bugetul national, nu ai descoperit apa calda. De aia mi se pare ciudat ca un obiectiv aprobat si bugetat aflat in executie are probleme cu fondurile cand alte proiecte pe bani europeni nu au, gen Dx12 sau A1 Sibiu-Pitesti care sunt tot pe PT.

Nu ar strica o atitudine mai constructiva de la un membru vechi in loc de atacuri gratuite.

florin74

^^^^^^Au mai ridicat pe inca o deschidere. Avem 20 de grinzi ridicate
Pe la ora 14.00, pe o ploiae marunta, se lucra si la terasamente la rampele pasajului de la devierea DN.

HaiHai

@Penescu Eduard

Din ce vad aici (cauta Tureni) pare ca s-a rezolvat pe moment.
Initial, au fost bani foarte putini alocati: 72 milioane dar aproape s-au dublat. Sunt 142mil acum.
Dimex a facturat de 99 mil, deci a mai ramas ceva.
Lotul asta costa 563mili si ar trebui sa fie gata in Februarie 2025!  :lol:
Stadiul fizic actual e de 45% (253 mil), deci urmeaza si alte facturi. Ar mai trebui 110mil doar sa acopere ce s-a lucrat.
Complicat rau...

andreita

#1893
@26ld


Tibi are dreptate. Am experienta pe proiecte cu fonduri UE si pot sa spun ca nu vin banii instant. TU ca si firma bugetezi, cheltui si dupa aceea iti vin banii ca si decont.

-> e foarte usor ca sa aiba statul probleme cu bugetul, deoarece au foarte multe cheltuieli si anumite lucruri trebuie amanate (+ ca e cofinantare cred ca 50% la acest proiect). Adica 280 de mil vin din banii statului, indiferent de fondurile UE.

Problema este la cashflow. Daca eu am 100 mil, cheltuieli lunare de 100mil(furnizori, salarii) si statul trebuie sa imi plateasca luna asta o factura de 300mil(dar nu mi-i plateste), eu daca nu sunt atent, dupa o luna ajung in incapacitate de plata. Ok, o mai dregi un pic cu furnizorii ca poate ai termene de plata de 30-60 zile si la salarii in general ai un bonus ca platesti doar in 15 a lunii viitoare munca, dar tot trebuie sa fii atent la cashflow. Si odata ce nu iti platesti tu, furnizorii si oamenii, va fi tot mai rau pentru tine (te vor considera neserios)



de aceea ce a spus Tibi e adevarat. Se pot ajunge la luni intarzieri cu platile facturilor (si de multe ori intarzie si fondurile de la UE, prin birocratia de la MIPE). De aceea ca si firma mica, nu prea aia nici o sansa, fara spate asigurat(care sa faca sa se plateasca facturile mai repede), sa cresti in constructii prin 100% afaceri cu statul. -> cel putin asta a fost experienta mea si a cunostintelor mele. Nu inseamna ca e si adevarul. Si 50% din cifra ta de afaceri, sa fie statul, e riscant, fara spate. Si ca si firma mare, trebuie sa ai grija, ca sa nu pici in cap.

Light


oneLess

Despre bani, Ciolacu azi, zice AGERPRES

QuoteCiolacu: La Ministerul Transporturilor ajung 570 de milioane de lei pentru finalizarea unor secţiuni de pe Autostrada Moldovei

Bugetul Ministerului Transporturilor va fi suplimentat cu 570 de milioane de lei pentru susţinerea finalizării unor secţiuni din Autostrada Moldovei, a declarat prim-ministrul Marcel Ciolacu.

"Şi la Ministerul Transporturilor ajung 570 de milioane de lei în plus pentru a susţine finalizarea unor secţiuni de pe Autostrada Moldovei, unde sunt loturi aproape gata. Voi merge şi mâine cu domnul ministru Grindeanu ca să vedem stadiul lucrărilor de pe A7. Alocăm finanţare suplimentară şi pe Autostrada Târgu Mureş-Târgu Neamţ şi pentru Autostrada Lugoj-Deva, pentru că ritmul de execuţie este tot mai bun", a declarat Marcel Ciolacu, miercuri, în şedinţa de Guvern.

Probabil vor suplimenta și aici la DEx4 !

ovicor

Acest decalaj va creste, fiindca guvernul/MT/CNAIR fac presiuni asupra constructorilor sa livreze cat mai mult si sa accepte tacit plata cu intarziere mare. Iar intarzierile n-au cum sa nu creasca, fiindca autoritatile romane nu pot solicita plata de la UE decat dupa ce fac dovada c-au platit facturile constructorilor. E, de fapt, un decont! Asa am inteles si asa e normal sa fie. Si, se stie, in acest domeniu, grosul solicitarilor de plata vin spre sfarsitul anului, nu putem vorbi de liniaritate.

26ld

@andreita Nu contest experienta ta si nici nu e vorba aici despre cum functioneaza fondurile europene. Reciteste mesajele mele si poate o sa intelegi ce am spus si de ce mi se pare ciudata situatia actuala legata de finantarea drumului astuia. Eu inca astept sa imi arate @TibiV unde am zis eu ca trebuie sa vina banii instant si care sunt postarile alea revolutionare care il deranjeaza asa mult de trebuie sa le aduca in discutie aici.

Faptul ca unii oameni nu vad ciudatenia ce am semnalat-o, cum ca proiectele de pe PT sunt platite la zi in timp ce acesta nu este si e anuntat de DRDP Cluj ca va fi platit de CNAIR -combinata cu spusele de mai sus legate de problemele cu banii- arata incompetenta statului si cum saboteaza (voit sau nu) firmele mici pe un sector in crestere.


dumbravaandrei

@andreita uiti ca la inceputul oricarui contract se primesc niste sume in avans, ca sa nu aibe antreprenorul probleme de cashflow. Acum, problema apare cand multi se duc cu banii de avans si fac alte treburi si apoi incearca sa optimizeze la maxim si chiar sa se mai planga ca statul plateste tarziu... 
Si ca sa iti exemplific ca in infrastructura treburile stau fantastic de bine cu platile, la toate celelalte structuri ale statului, settlement-ul este minim 120 de zile. Daca te-a pus naiba sa ai farmacie si n-ai o caciula de bani pusa deoparte, cu statul CNAS-ul te compensezi intre 180 si 240 de zile calendaristice.

bdragos2

Clip nou de la CNAIR

"Stadiu fizic: 53%." Acum cateva luni speram ca vine toamna cu macar 60%... in ritmul acesta ne prinde sfarsitul de primavara

raulbogdan23

Update de azi:
- subtraversarea DN1, complet suprabetonata, au inceput sa dea cu vopsea pilonii
- viaduct Paraul Racilor, 2 foreze continua lucrul la pilotii, 2 deschideri complete cu grinzi (ambele sensuri), 1 deschidere are deja predale (1 sens) si cam jumate pe celalalt
- pregatesc terenul pentru venirea forezelor la drumul comunal imediat dupa viaduct
- se foreaza pilotii pilonului drept (Tureni-A3) la subtraversarea DC85, celalalt se pregateste sa primeasca niste beton - se cofra
- asfalt dupa cum stiti
- dupa A3 s-au suprabetonat ambele sensuri de la supratraversarea drumului comunal
- au terminat de forat toti pilotii la zidurile de sprijin de pe breteaua A3 Cluj-Tureni, nu mai exista foreze aici, se cofreaza in continuare; se scoate material pentru a ajunge la cota drumului

raulbogdan23

Quote from: alexV on September 08, 2024, 01:33:00 PMDaca ridici drona mai sus in zona centrala a lotului, @raulbogdan23, poate prinzi tot santierul in cadru. ;)

75m de data asta, am facut niste pano

data viitoare cer aprobare sa zbor mai sus (100-120)

raulbogdan23


Feri

Quote🎥Imagini de pe șantierul Drumului Expres – drum de legătură pentru asigurarea conexiunii dintre A3 și DN1 (în dreptul localității Tureni), județul Cluj
Lucrări în execuție:
▶lucrări de terasamente (săpătură, stabilizare pământ, realizare umplutură cu material granular);
▶lucrări de consolidare (forare piloți, forare ancore, turnare capitel, execuție dren capitel);
▶execuție podețe (săpătură, montare prefabricate, betonare, hidroizolații);
▶realizare drenuri longitudinale sub șanț;
▶structuri: 1, 4, 6, 8 (cofrare placă de suprabetonare, armare antretoaze, turnare beton zid de gardă C1 dr., decofrare zid de gardă/hidroizolație elevație culei, hidroizolație C2, cofrare/armare antretoaze, cofrare placă de suprabetonare, montaj gabioane);
▶relocare rețele de utilități;
▶montare rețea ITS;
▶punct de sprijin: lucrări la clădirea operațională și la depozitul de sare;
▶așternere strat anrobat bituminos AB 31,5.
Antreprenorul este mobilizat în șantier cu peste 350 de muncitori și 180 de utilaje.
-------------------------------------
Stadiu fizic: 53%.
DRDP Cluj/TheRomanian

raulbogdan23

Obiectiv: Drum Expres DEx 4 Legãtura A3 - DN 1 loc. Tureni | filmare completa
Data filmare: 13.09.2024
Constructor: DIMEX 2000 - Con-A - Autotehnorom



Enjoy!