Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alin2pas

Plus radare, că tot vor fi legale.

dumbravaandrei

^^ chiar va creste traficul de la Martinesti in sus.

^ nu stiu cat se va fluidiza traficul cu radare fixe, ca totul se opreste sus in feleacul intr-un giratoriu de toata jena...

alexV

Exagerati cu giratoriul din Feleac. Vorbesc in cunostinta de cauza, il frecventez dinainte de a fi aceasta configuratie. E un giratoriu in varf de deal in centrul unei localitati unde avem drumuti in X. Ori giratie ori semafor. Ce naiba, e zona metropolitana Cluj deja. Viitoarea centura metropolitana urmeaza in 4 km, si deja e 2+2.

Rareori cand e putin aglomerat e fiindca din Turda pana aici multi soferi zboara cu 130 prin toate localitatile, pe 4 benzi, fiindca pot.

Concluzia mea e ca drumul actual 2+2 de la DEX-ul din Tureni pana in CLuj la centura metropolitana are capacitate. Viteza trebuie calmata in localitati. Pentru viitor se continua DEx-ul pana spre Dej, pentru cei ce vor tranzit.

dumbravaandrei

De multe ori am traversat zona in 30 de minute ca na... acolo se bloca totul. presupun ca se pot face benzi de preselectare (stanga/inainte/dreapta) ca sa mai fluidizeze, decat prostia aia de giratoriu.

Ca sa fiu si mai explicit... daca rahatul ala de intersectie filtreaza una din intrarile principale intr-un municipiu de 280k de oameni, "ne meritam soarta" :)

Hercule

@alexV: nu e nicio exagerare. Si eu folosesc frecvent drumul de dinainte de "imbunatatirile" aduse (giratoriul din varf si scuarul intre benzi). Exista blocaje dese in giratoriu din cauza iesirii spre Cluj, proiectata cu picioarele: ingusta si serpuita. Si cu masina mica treci greu, imi inchipui ce cosmar e pentru masini mai mari. Iar duminica seara cand se intorc "studentii" blocajul e de la jumatatea urcarii pe Feleac. Daca nu anticipezi ce se intampla mai sus te poti infige usor in masinile din capatul coloanei.

In ceea ce priveste centura, da e 2x2 si la 4 km, dar din pacate e doar pe hartie. Pana se va face 1 metru din ea va mai curge multa apa pe Somes. Oricum centura nu va rezolva problema Feleacului pentru ca va fi construita dupa deal.
Deșteaptă-te române!

gsimon

Locuiesc in Feleac si vorbesc si eu in cunostiinta de cauza.
Incercarile de calmare a traficului au fost prostiile alea de borduri puse pe mijlocul drumului, peste care oricum noi ca localnici trecem intr-o veselie (cine ii prost sa mearga pana la Lukoil sa intoarca, cand vrei sa faci prima stanga dupa primarie?)
Din fericire nu avem garduri de castraveti ca si la Tureni.
Sa vedeti ce fain se face coada spre Turda cand masina de gunoi vine sa colecteze gunoiul.
Sau cand vine autobusul sau spre Turda nu are nicio alveola/statie.
Iar cu giratoriul din Feleac coada grava se face duminica seara, cand toata lumea se intoarce in oras. Atunci prefer sa o iau pe drumurile comunale proaspat asflatate si ies direct in giratoriu.
Apropo, toate spatiile alea verzi dintre borduri in grija cui sunt? Acolo cu centru ala de la DRDP in deal si sub nasul lor arata ca intr-o tara bananiera.. noroc ca s-au mai mobilizat niste localnici sa puna niste flori peste vara. Ca in rest aia de la drumuri nici macar niste iarba/gazon nu au fost in stare sa puna. 

Ce imi e mie, e ca o data cu finalizarea primelor tronsoane din centura Clujului (astea din zona din mijloc) care sunt programate primele + drumul de la Tureni, va creste considerabil traficul pe ruta asta. Probabil cand va fi gata si tronsonul spre A3 din Floresti/Gilau se va mai regla.. nu stiu, sa ma corectati voi.

PS. Imi cer scuze pentru rant  :(


StefanCelMare

#1161
Viorel Băltărețu, deputat de Cluj pe Facebook - zilele trecute:

"Am primit azi vestea bună că CNAIR a primit ultimele detalii de la proiectantul A3 - Tureni.
Vestea proastă e ilustrativă pentru birocrația din instituțiile publice românești: mai așteptăm până săptămâna viitoare ca, în Consiliul de Administrație CNAIR, să se ia decizia delegării lucrărilor către DRDP Cluj.
Ați ghicit, decizia putea fi luată deja, în condițiile în care finanțarea prin POIM - 788 milioane de lei - EXPIRĂ la final de 2023 și banii se întorc la UE."

Dacă e real că finanțarea expiră la final 2023, părerea mea este că șansele acestei centuri sunt ZERO.
OK, 0,001%.
Păreri, informații contradictorii?
Se poate trece pe noul exercițiu financiar al UE cumva?

----
Legat de Feleac.
Sus pe culme se trece de la 2+1 urcare la 1+2 coborâre.
Cu excepția opțiunii greu de imaginat că se va lărgi drumul la coborâre spre Cluj, Feleacu va rămâne dop.
Nu giratoriul este problema, ci trecerea de la 2 urcare + 1 coborâre de pe versantul sudic la 1 coborâre + 2 urcare pe versantul nordic dinspre oraș al Fleacului.

AlexxC

La fiecare oras mare din tara asta gasesti fara exceptie pe intrarile principale cate un sens giratoriu pentru calmarea traficului si reglarea volumelor de trafic ce intra in oras.  Daca nu exista acel sens giratoriu, se formeaza ambuteiaje la primul semafor blocand strazile laturalnice si eventualele artere perpendiculare pe acel bulevard-vezi intrarea in Bucuresti de pe A1  in Iuliu Maniu .

Fred

Asta se intampla doar daca insisti sa intri dintr-o autostrada sau chiar DN pe o strada cu capacitate de N ori mai mica. Exemplul cu A1 si Iuliu Maniu e perfect, cu A0, o strapungere din Bd Timisoara si una din Virtutii nu mai ai acelasi blocaj pe Iuliu Maniu, traficul se distribuie pe mai multe intrari. Asta daca se poate distribui si daca exista administratia locala suficient de inteligenta ca sa priceapa asta.

ijwtsh

Emil Boc pe Facebook

QuoteVeste bună pentru descongestionarea traficului pe ruta Baciu - Cluj-Napoca - Bulevardul Muncii - Apahida: Proiectul de conectare a  Clujului la Autostrada Transilvania a fost scos la licitație!
Drumul expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 și drumul național DN1 (zona Tureni) a fost scos la licitație de către DRDP Cluj cu sprijinul Ministerului Transporturilor (CNAIR).
Proiectul se află în faza controlului ex-ante realizat de către ANAP și are o durată de execuție de 18 luni.
Valoarea devizului general aprobat conform H.G. 853/30.06.2022 este de 788.787.897 lei cu TVA. Proiectul are asigurată finanțarea necesară pentru implementarea lucrărilor.
Acest proiect va contribui la descongestionarea traficului din Cluj - Napoca, zona Baciu - Cluj-Napoca - Bulevardul Muncii - Apahida. Traficul greu care azi se descarcă de pe autostrada la Gilău - Nădășel și pleacă în direcția Maramureș sau Bistrița va ocoli municipiul Cluj-Napoca utilizând drumul expres nou propus în zona Tureni și centura ocolitoare Vâlcele - Apahida.
De asemenea, traficul Gilău - Cluj-Napoca va fi diminuat având în vedere posibilitatea utilizării unei alte conexiuni cu Autostrada Transilvania, cea propusă prin acest proiect.
Felicitări echipei DRDP Cluj-Napoca pentru implicare și profesionalism și, nu în ultimul rând, Ministerului Transporturilor și CNAIR pentru finanțare și implicare în promovarea proiectului.

pasadia

788 mil RON cu TVA inseamna vreo 135 milioane euro fara TVA. Pentru un DX de vreo 5-6 km?
Cred ca nu mai inteleg valoarea banilor, serios acum...

radupe

Nu e chiar asa de mult cum pare la prima vedere, bretelele vor fi cu 50% mai lungi ca drumul propriuzis, vor fi 2 noduri, vor fi destul de multe poduri / pasaje, profilul terenului este valurit destul de tare, nu exista cred ca 2-300m de drum drept.

Lungime drum expres: 4,957m
Structuri (po/pasaj): 9 buc
Noduri rutiere / bretele acces: 2 / 7,633 km
Punct de sprijin pentru interventie: 1






miahi

Sunt de acord cu @pasadia. Am ajuns la aprox 27 mil. EUR / km de la aprox. 6 pe DX12 pe relief asemanator ...

ionutpunctro

Pai nu e 27 mil. €/km fiindca ai 7,6km de bretele, multe pe structuri, si asta creste mult costul.

Compari cu 6 mil. €/km pe DEx12, asta fiind media pe multi km.

Eu totusi cred ca daca tinem cont de inflatie, pretul nu este chiar asa de exagerat.

Totusi, acest nod trebuia facut de la inceput si probabil scapam mult mai ieftin.

horatiu.cosma

E bine să comparăm mere cu mere, nu mere cu pere. Pe CraPi2.2 sunt 7.5 milioane de euro per km (ofertă depusă la prețuri din 2017-2018), iar aici la Tureni Boc vorbește de suma de indicatori tehnico-economici aprobați de Guvern (care include exproprieri, proiectare, supervizare, rezerve etc) la prețuri de 2022. Când se va semna un contract și aici, luând în calcul inflația între cele 2 momente ale depunerii ofertelor s-ar putea face o comparație mult mai exactă.