News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

#1005
Într-adevăr, era loc de mai bine pentru implicare din partea autorităților locale pentru proiectele din zonă, dar până la urmă mai sunt vreo 40 de județe în care implicarea a fost identică (sau chiar mai rău, au încurcat), așa că noi am încercat să ne facem treaba atât cât am putut din poziția noastră și orice sprijin local l-am luat ca pe un bonus. Lăsând afinitățile politice la o parte, Viorel Băltărețu într-adevăr a fost de mare ajutor în relația cu cei de la APM Cluj și ABA Mureș, dacă rămâneam pe scenariul cu 12 luni studii de mediu pe teren + cote de inundație la structuri calculate pentru situația în care se rup niște baraje (de la ABA Mureș) riscam să privim cu optimism calendarul acela de finalizare în 2024. Au mai fost probleme la Tureni cu niște întăbulări pe cursurile de apă aiurea, plus refuzul primăriței de a da aviz, cerând tot felul de enormități (totul se trage de la ranchiuna pe care o poartă celor de la CNAIR pentru proiectul de siguranță de pe DN1 din Tureni). Dar să zicem că am reușit cumva să le gestionăm pe toate și pare că iarna asta, dacă nu mai apar alte surprize, o să fie gata proiectul la cheie pentru lansarea licitației de lucrări. Dacă merge rezonabil licitația, în 2023 ar trebui să fie gata lucrarea cu un constructor serios.

loris

@Cristian_cj iti multumesc din suflet pentru link-ul cu declaratia lui Boc.Stiam ca a declarat asta, dar nu mai gaseam articolul de ceva vreme.

Chestia cu nu e treaba lui Boc nu tine. Daca din start zicea 'Legatura de la Tureni nu tine de mine' era ok. Dar s-a laudat in campanie electorala ca o rezolva la sfarsitul anului. In cazul asta sa isi asume, nu poti sa te lauzi doar daca iti iese, daca nu iese iti torni cenusa in cap. Sau mai bine zis, cine e barbat seara cand e beat, sa fie si a 2-a zi cand e mahmur.

Tise are alte probleme la judet, el nu intelege de ce o casa construita ilegal, fara nici un act nu poate fii trecuta in legalitate din pix. Considera ca e o mizerie sa demolezi ceva construit ilegal.

Quote"După ce specialiștii din comisie i-au arătat că, legal, calea pe care beneficiarul o are de urmat este să fie sancționat și să demoleze construcția deja edificată și apoi să solicite avizarea construirii printr-o nouă documentație de urbanism, Tișe a exclamat, ,,Ce mizerie!"."

sursa: https://actualdecluj.ro/noua-moda-nelegala-pe-care-presedintele-judetului-era-cit-pe-ce-sa-o-introduca-in-cluj-construiesti-ilegal-si-comisia-de-urbanism-iti-accepta-constructia-si-o-legalizeaza/

Va recomand sa urmariti articolele legate de sedintele de la comisia de urbanism a judetului, sa vedeti ce fel de om este acest Tise.

Legatura A3-Tureni este marea rusine a lui Boc si al lui partid, au avut 10 ani sa o rezolve si ei inca nu au SF...

Vlad94

Presupun ca d-nei primarite din Tureni ii face placere sa ii treaca tot Clujul prin comuna, doar ca sa se razbune pe CNAIR. A dat cumva aviz pana la urma?

alexV

#1008
^Da.

@loris, tot incerc(am) sa explicam, nu tine nimic de Boc, tot ce zice el despre aces proiect sunt vorbe goale de politician.
Cu vorbe de-astea e prostit electoratul. Uite, putem zice ca Iohannis va fi facut drumu de legatura, pe aceeasi logica, nu ?

De fapt, caietul de sarcini pt acest SF a fost scris de DRDP Cluj, dupa ce s-au tras invatamintele necesare din esecul cu Maxidesign. Sefa era Crina Lapusan, iar pe autor l-am mentionat mai sus. DRDP Cluj a facut demersuri pe langa CNAIR sa aprobe finantarea de la centru, ulterior tot DRDP CLuj s-a ocupat de licitatie, evaluari, etc.

@loris, tu ai la fel de mult merit in acest proiect cat are Boc. Ba poate mai mult, fiindca nu te-ai laudat in presa ca ar fi meritul tau.

Cristian_cj

Quote from: Cristian_cj on November 16, 2021, 02:24:43 PM
Daca e sa fiu pragmatic, as zice ca tot judetul s-a sacrificat pentru Cluj - Napoca, unde avem niste investitii care fura ochiul (stadion, sala polivalenta, niste parcuri frumoase etc.) ..."

Na, ca tot ziceam, parca m-a auzit stimabilul domn de la CJC:

Centrul Integrat de Transplant multiorgan va fi construit pe strada Victor Babeș din Cluj-Napoca, pe un teren de 17.000 de metri pătrați.  Centrul va avea 4 subsoluri, parter și cinci etaje și va dispune de heliport.

Aici vor putea fi realizate patru tipuri de transplant: de inimă, plămâni, ficat și rinichi. ,,Noi l-am gândit în urmă cu doi ani. E ceva unic nu numai în România, ci în sud-estul Europei. Durata de execuție este de 3 ani".


https://media9.ro/200-de-milioane-de-euro-pentru-cluj-alin-tise-e-ceva-unic-nu-numai-in-romania-ci-in-sud-estul-europei/

Mai adaugam un proiect pe lista de fantezii.

gicu

Pe terenul respectiv în fiecare an se "construiește" altceva. Anul ăsta se pare că e centru de transplant.

Cristian_cj

E ditamai litigiul pe terenul ala, care din cate stiu eu, e foarte departe de a se incheia. Pana atunci nu construieste nimeni nici macar o bancuta acolo. Dar Tise vorbeste...si tare imi e ca exact asa au vorbit si despre legatura A3. Pe principiul Facem, facem...am vorbit, am rezolvat dar nu se poate

nicolaem

Daca te referi la litigiul cu Akademia Mall eu stiu (din presa) ca s-a terminat. CJ a recuperat terenul.  Sunt alte noutati/procese?

StefanCelMare

Dacă se pornește curând licitația pentru legătura A3 - Mărtinești nici nu este așa de rău.
Cu cât se depune proiectul mai repede, cu atât mai bine.
E drept că totul pare să tindă spre o atribuire după vara 2022, ceea ce duce execuția și finalizarea în 2023.
Să vedem ce se va întâmpla.
Parcă deja mă tem mai mult de câștigătorii licitației decât de birocrație. Aia pare aproape învinsă.

RobertH

QuoteComisia tehnico-economică a 𝐂𝐍𝐀𝐈𝐑 𝐚 𝐚𝐯𝐢𝐳𝐚𝐭, sâmbătă, 𝐢̂𝐧𝐭𝐫𝐞𝐠 𝐬𝐭𝐮𝐝𝐢𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐟𝐞𝐳𝐚𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐃𝐗 𝐀𝟑 𝐓𝐮𝐫𝐞𝐧𝐢, ce face legătura între autostrada A3 (zona Turda) și DN1 (Tureni), scrie pe contul său de Facebook, deputatul USR Cluj, Viorel Băltărețu.

,,De aici încolo, lucrurile ar trebui să evolueze rapid, fiind vorba doar de avizări: acordul de mediu, auditul de siguranță rutieră, avizul de gospodărire a apelor. Desigur, depinde de comisiile de avizare de cât de repede se mișcă, dar voi monitoriza timpii lor de reacție și transmite interpelări, în cazul în care tergiversează răspunsul", susține parlamentarul clujean.
Conform sursei citate, următorul moment important este 28 decembrie, când are loc dezbaterea publică a raportului de mediu și a studiului de evaluare adecvată (la Primăria Tureni și online).


https://media9.ro/s-a-semnat-pasul-pentru-realizarea-drumului-expres-de-la-tureni-care-leaga-autostrada-a3-de-dn1/

gicu

Conform calendarului de pe pagina 65, e în grafic avizarea. Acum urmează însă partea unde se poate grăbi, pentru că depinde doar de instituții, nu sunt termene minime legale.

gicu

Am măsurat acum pe Google Maps să văd dacă ajută această bucată de drum la tranzitul Clujului pe direcția Est-Vest. Am măsurat de la intrarea pe centura Cluj înainte de Apahida, până la ieșirea de pe A3 la Gilău.

1. Ruta directă: 29km, timpul estimat de Google Maps este 65 minute (luni, ora 16), dar din experiența mea poate fi oricât între 60-90 minute, traseul trece aproape integral prin localități.

2. Ruta ocolitoare: centura Apahida-Vâlcele, drum de legătură Tureni, apoi A3: 68km, trece prin 2 sate, prin care în mod normal se circulă cu 80 km/h fără probleme.

Dacă pentru ruta ocolitoare considerăm o viteză medie de 80km/h, atunci se parcurge în 51 de minute, iar cu media de 100 km/h în 41 de minute.

Deci clar devine mai atractivă pentru tranzit, mai ales pentru autoturisme.

klax187

Pentru traficul greu, ma astept sa apra restrictii de circulatie in oras dupa terminarea acestei variante.

Adica din Apahida sa fii obligat sa urci pe centura catre Valcele pe oricare din directiile: Turda, Oradea, Zalau

elphax

Sa nu uitam ca multi care veneau din vest pe Oradea - Cluj - Bistrita - N Moldovei  vin acum pe Nadlac - Sebes - Cluj - Bistrita. plus restul traficului intern dinspre Sud spre Nord. Pentru ei este cel mai important sa se faca legatura asta , se castiga 20 de minute pe 15-16 KM cat este acum de la iesirea de pe A10 pana la Tureni prin Turda, 12-15 minute in loc de 30-35.

Si cum spui tu, masinile mici posibil sa prefere sa treaca Clujul pe Est-Vest, pe ocolitelea la orele de varf, in loc sa mearga pe Muncii.

pasadia

Imi amintesc cand am ocolit Clujul (de fapt Floresti-ul, daca ma gandesc bine) dinspre Apahida spre Oradea mergand pe DN1J (nu era inca gata podul). Pe de alta parte 80km/h nu se vor atinge pe centura de diamant. Nu e chiar un drum cu 2 benzi pe sens, sunt destule portiuni unde nu e posibila depasirea si deseori stai dupa camioane ce merg mai lent. Nu zic, odata ajuns in A3 recuperezi...