Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by Harry, February 23, 2014, 10:34:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

QuotePiaţa Mării Negre a intrat cu dreptul în noul an. Fluxurile de mărfuri din zonă sunt în creştere. În porturi se simte pulsul mai vioi al economiei globale.
În ciuda numeroaselor întreruperi generate de vremea nefavorabilă, porturile maritime româneşti au înregistrat o creştere de 8,97% a traficului de mărfuri în ianuarie 2014, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013. Cantitatea totală de marfă manipulată a fost de 3.847.777 tone, din care: 2.982.748 tone reprezintă traficul maritim (în creştere cu 12%), iar 865.029 tone, traficul fluvial.
Performerul acestei etape este portul petrolier Midia, cu un salt de 30% a cantităţi de mărfuri manipulate. Traficul lunii ianuarie s-a ridicat la 644.172 tone. Cele mai mari creşteri au fost raportate la petrol brut (+33,96%) şi produse petroliere (+32,27%).
Portul Constanţa, care deţine ponderea cea mai mare în traficul total (83,14%), a operat 3.199.272 tone mărfuri, mai mult cu 5,67% faţă de perioada de referinţă. Cele mai importante creşteri au fost consemnate la: cereale (+61,36%), produse petroliere (+14,77%), mine-reuri şi deşeuri neferoase (+48%), produse metalice (+34,81%), seminţe uleioase (de 5,4 ori), produse alimentare (de 7,6 ori), echipamente şi maşini (+37,32%).
Din păcate, traficul de containere a continuat să scadă: cu 5,12% în tone şi cu 5,98% în TEU. În luna ianuarie, s-a oprit la 423.750 tone, respectiv 42.374 TEU.


SURSA]

Harry

Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta a scos la licitatie contractele de proiectare pentru lucrari de reparatii la doua diguri. Este vorba de digul de sud din Portul Midia si de digul de larg din Portul Constanta.

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Harry


Ionut

Despre Mangalia si Midia se discuta separat.

44 milioane tone de mărfuri operate în porturile maritime românești

Traficul total de mărfuri înregistrat în porturile maritime românești a fost de 44 milioane tone în primele 9 luni ale anului 2016, față de 43,46 milioane tone în aceeași perioadă a anului 2015, în creștere cu 1,22%. Din totalul traficului, 15,76 milioane tone sunt mărfuri exportate, 14,15 milioane tone mărfuri importate, 9,96 milioane tone reprezintă tranzit de mărfuri și 4,11 milioane tone, cabotaj.

Traficul maritim a fost de 34,29 milioane tone (33,62 milioane tone la 30 septembrie 2015), iar cel fluvial de 9,7 milioane tone (față de 9,8 milioane tone la 30 septembrie 2015). Creșteri de trafic s-au înregistrat în cazul îngrășămintelor naturale și chimice, produselor metalice, petrol brut, minereuri și deșeuri neferoase, minerale brute sau prelucrate.

S-a diminuat decalajul de trafic în cazul cerealelor. Dacă în primul semestru era vorba de o diferență de peste 3 milioane tone, față de aceeași perioadă a anului anterior, la 9 luni diferența este de 1,3 milioane tone, de la 15,84 milioane tone în septembrie 2015, la 14,53 milioane tone în septembrie 2016. Cantitatea de marfă operată în containere în Portul Constanța a crescut în perioada analizată cu 8,41%, de la 5,03 milioane tone, la 5,45 milioane tone. Aceasta corespunde unui număr de 550.729 TEU, respectiv 507.144 TEU în primele nouă luni ale anului 2015.

În perioada ianuarie – septembrie 2016 au sosit în porturile maritime românești 3.305 nave maritime și 7.301 nave fluviale. Cele mai multe nave maritime, 1.408 sunt cargouri, 539 sunt portcontainere, 488 tancuri, 444 vrachiere.

Portul Constanta

Harry

^^ Mangalia, Medgidia e fluvial. Ah si mai e si Sulina.

Ionut

Am corectat, Mangalia, desigur. Mereu le incurc. :lol:
Sulina este considerat port maritim? :o Este pe brat, pe Dunare...

Harry

Sulina e fluvio-maritim (dunarea maritima), vin nave atat de pe Dunare cat si de pe mare.

ghrt

Similar cu Sulina (fluvio-maritime) nu sunt şi Brăila şi Galaţi?
Cont (aproape) inactiv.

Redox

Ba da. Dunărea maritimă ține de la vărsarea brațului Sulina în M. Neagră și până la Brăila. Numerotarea lungimii Dunării începe din portul Sulina, nu de la vărsarea brațului Sulina în M. Neagră.
Sectorul cuprins între portul Sulina și Portul Brăila se măsoară în Mm (mile marine) și are o lungime de 80 Mm.
Sectorul cuprins între portul Sulina (bara Sulina) și vărsarea în M. Neagră este un canal mărginit de două diguri, unul nordic iar altul sudic. Numerotarea lungimii acestui sector începe din portul Sulina (Mm 0) și până la vărsarea brațului în M. Neagră (aprox. Mm -5,4) care este un punct critic datorită depunerilor de aluviuni ce le aduce fluviul.

Ionut

Traficul de mărfuri prin porturile româneşti de la Marea Neagră
a crescut cu aproape 3%, în primele 10 luni, la 49,1 mil tone


Traficul total de mărfuri înregistrat în porturile maritime româneşti a fost de 49,1 milioane tone în primele zece luni ale acestui an, faţă de 47,8 milioane tone în aceaşi perioadă a anului 2015, în creştere cu 2,7%, a anunţat vineri Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime" SA Constanţa. "Din totalul traficului, 17,7 milioane tone sunt mărfuri exportate, 15,7 milioane mărfuri importate, 10,9 milioane tone reprezintă tranzit de mărfuri şi 4,7 milioane tone, cabotaj", menţionează compania.

Traficul maritim a fost de 38,16 milioane tone, faţă de 36,92 milioane tone la 31 octombrie 2015, iar cel fluvial de 10,94 milioane tone, faţă de 10,89 milioane tone la 31 octombrie 2015. Creşteri de trafic s-au înregistrat în cazul îngrăşămintelor naturale şi chimice, produselor metalice, petrol brut, minereuri şi deşeuri neferoase, minerale brute sau prelucrate. Decalajul de trafic în cazul cerealelor continuă să se dimineze. "Dacă în primul semestru era vorba de o diferenţă de peste 3 milioane tone, faţă de aceeaşi perioadă anului anterior, la nouă luni diferenţa era de 1,3 milioane tone, iar la zece luni diferenţa înregistrată a ajuns la 0,82 milioane tone, de la 17.067.195 tone în octombrie 2015, la 16.244.609 tone în octombrie 2016", arată compania într-un comunicat de presă transmis vineri.

Cantitatea de marfă operată în containere în Portul Constanţa a crescut în perioada analizată cu 4,66%, de la 5,68 milioane tone, la 5,95 milioane tone. În perioada ianuarie - octombrie 2016 au sosit în porturile maritime româneşti 3.670 nave maritime şi 8.361 nave fluviale. Cele mai multe nave maritime, 1.549, sunt cargouri, 588 sunt portcontainere, 547 tancuri, iar 499 sunt vrachiere.

Economica.net

Ionut

CFR Marfă vrea să intre în transportul pe apă

Cu succese relative pe uscat, ca să nu fim de-a dreptul răi şi să spunem eşecuri... deci cu succese relative, CFR îşi va încerca norocul şi pe apă. Cu partea de marfă. Şi nu e o glumă, e o ştire cât se poate de serioasă şi mai ales o mare oportunitate. Există un proiect de a moderniza doua nave ro-ro, feriboturi de marfă pe care le-au uitat Dumnezeu şi CFR-ul la cheu. Ar putea asigura legături pe Marea Neagră şi s-ar facilita mult transportul de mărfuri către Europa. E genul de transport folosit intens pentru a face legătură între Olanda şi marea Britanie sau ţările scandinave.

Intenţia este de a trage bani europeni pentru a reface navele, în cadrul proiectului Autostrada maritimă, prin care Bruxellesul vrea să dezvolte transportul pe apă pentru a degreva infastructura rutieră şi feroviară. Însă, în stilul mioritic, România ajunge cu întârziere. Un oficial european venit să discute proiectele a spus că a remarcat că la Marea Neagră nu se întâmplă nimic, este asemenea unei găuri. Negre. România are posibilitatea de a atrage 75 de milioane de euro pentru dezvoltarea de proiecte la Marea Neagră. Feriboturile Eforie și Mangalia ruginesc de mai mulţi ani în portul Constanța Sud- Agigea. Cele două nave aduceau CFR Marfă un profit de două milioane de euro pe an când erau în uz şi asigurau legături cu Georgia sau Turcia.

Digi24

Harry

^^ imi pare rau sa fiu iar giga contra dar navele alea doua sunt intr-o stare de degradare extrem de avansata. Nu prea mai au ce sa modernizeze.  Apoi sa zicem prin absurd ca vor cumpara 2 nave noi. Ce vor face cu ele? Au incercat linie ferry si ucraenienii si turcii. In ambele cazuri nu a avut succes...

Ionut

Traficul de mărfuri din porturile maritime ale României
a crescut cu 5% în primele 11 luni, depășind 54 milioane tone


Traficul total de mărfuri înregistrat în porturile maritime românești a fost de 54,44 milioane tone în primele 11 luni ale acestui an, în creștere cu peste 5%, față de aceași perioadă a anului trecut, a anunțat marți compania națională ,,Administrația posturilor maritime" SA Constanța. În primele 11 luni din 2015, traficul de mărfuri din porturile maritime a fost de 51,67 milioane tone, scrie News.ro. Din totalul traficului, 19,67 milioane tone sunt mărfuri exportate, 17,22 milioane mărfuri importate, 12,42 milioane tone reprezintă tranzit de mărfuri și 5,11 milioane tone - cabotaj. Traficul maritim a fost de 42,3 milioane tone, în creștere de la 39,97 milioane tone în primele 11 luni din 2015, iar cel fluvial de 12,13 milioane tone, menționează compania, într-un comunicat.

De asemenea, traficul de cereale din Portul Constanța a depășit, în luna noiembrie, recordul înregistrat anul trecut, în perioada analizată. În primele 11 luni ale acestui an, în Portul Constanța au fost manipulate 18,51 milioane tone de cereale, față de 18,02 milioane tone în aceeași perioadă a anului trecut. ,,Anul 2015 a fost unul de referință pentru traficul de cereale, fiind înregistrat un trafic-record de 20 milioane tone", arată comunicatul companiei.

Profit.ro

Ionut

Traficul de mărfuri în porturile maritime româneşti a crescut cu 5,5% în 2016

Traficul total de mărfuri înregistrat în 2016 în porturile româneşti Constanţa, Midia şi Mangalia a fost de 59,5 milioane tone, cu 5,5% mai mult decât în 2015, se arată într-un comunicat al Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime". Traficul de cereale a depăşit, în 2016, recordul înregistrat în 2015, an de referinţă pentru acest sector. Anul trecut, în Portul Constanţa au fost manipulate 20,4 milioane tone cereale, faţă de 19,61 milioane tone în 2015. Cerealele au avut o pondere, în traficul total, de 34,3%, fiind urmate în top de petrol brut 12,6%, articole diverse 11,6%, produse petroliere 9,5% şi minereuri şi deşeuri neferoase 5,3%.

Din traficul total înregistrat în 2016, traficul maritim a fost 46,19 milioane tone (43,6 milioane tone în 2015), iar cel fluvial a reprezentat 13,23 milioane tone (12,73 milioane tone în 2015). Pentru traficul maritim, creşterea în perioada analizată reprezintă 6%, iar pentru cel fluvial 3,9%.

Creşteri semnificative de trafic s-au mai înregistrat în cazul îngrăşămintelor (de la 1,84 milioane tone în 2015 la 2,92 milioane tone în 2016), seminţe uleioase, fructe oleaginoase (de la 1,95 milioane tone la 2,91 milioane tone), petrol brut (de la 6,6 milioane tone la 7,5 milioane tone). Conform datelor companiei, a scăzut traficul de combustibili minerali solizi (de la 3,2 milioane tone în 2015 la 2,22 milioane tone în 2016), de produse metalice (de la 2,06 milioane tone la 2,04 milioane tone) şi minereuri de fier, deşeuri de fier (de la 2,75 milioane tone la 2,59 milioane tone).

Traficul de containere a totalizat, în 2016, 6,9 milioane tone, respectiv 711.339 TEU, comparativ cu 2015 când au fost înregistrate 6,85 milioane tone, respectiv 689.066 TEU. Cantitativ, creşterea este de 0,7%, iar în ceea ce priveşte numărul de TEU-uri, creşterea este de 3,23%.

În 2016, au sosit în porturile maritime româneşti 14.516 nave, dintre care 4.331 maritime şi 10.185 fluviale.

Capital