Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by Harry, February 23, 2014, 10:34:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Poti sa pui link catre propriul site, nu este nicio problema. Important este sa fie ontopic. :) Trebuie sa stim sursele, intotdeauna. Mai ales ca eu sunt nevoit sa stiu exact sursele cand dau declaratii. E drept, e practic inexistent interesul presei pentru porturile maritime, dar usor-usor o sa-i educam pe toate domeniile infrastructurii de transport.

Ionut

Intrebare: de ce nu avem curse de feribot între Constanța și alte orașe din Marea Neagră și Mediterana?

pasadia

Pentru ca nu exista cerere? Ma inteb cate curse de ferry-boat sunt in total in Marea Neagra, incluzand cursele interne turcesti...

Harry


carutasul

Păi cred că în Europa există trasee pe uscat mai convenabile, cel mult în zona asiatică să aibă sens...

Ionut

Traficul de mărfuri în porturile maritime româneşti, în 2018, cifrat la peste 61 de miioane de tone; este al treilea cel mai mare volum din ultimii 30 de ani

Traficul de mărfuri înregistat anul trecut în porturile maritime româneşti a fost de peste 61 de milioane de tone, fiind al treilea cel mai mare din ultimii 30 de ani. Cele mai importante grupe de mărfuri la care s-au înregistrat creşteri de trafic sunt: cereale şi petrol brut. Potrivit reprezentanţilor Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CN APMC) Constanţa, traficul de mărfuri din 2018 este al treilea cel mai mare din ultimii 30 de ani, în 1988 fiind de 62,3 milioane tone, iar în 2008 de 61,8 milioane tone. Traficul de mărfuri înregistrat anul trecut a fost de 61,3 milioane de tone. Creşteri semnificative de trafic s-au înregistrat în cazul tuturor grupelor de mărfuri, mai puţin în cazul îngrăşămintelor, produselor alimentare şi nutreţurilor pentru animale, animale vii, lemn şi plută.

Cele mai importante grupe de mărfuri la care s-au înregistrat creşteri de trafic sunt: cereale (17,96 milioane tone), petrol brut (7,47 milioane tone), articole diverse (6,56 milioane tone), minereuri de fier (4,52 milioane tone), minereuri şi deşeuri neferoase (3,97 milioane tone), combustibili minerali solizi (3,77 milioane tone), seminţe uleioase, fructe oleaginoase, grăsimi (3,26 milioane tone), produse metalice (2,28 milioane tone).

News.ro

Harry

Directoarea economică Dana Șerban a fost numită director general interimar al CNAPM Constanța. Decizia a fost luată azi, 29 ianuarie, în Consiliul de Administrație desfășurat la Ministerului Transporturilor. Decizia este valabilă până la următorul C.A., când urmează să fie decisă soarta conducerii Portului Constanța, având în vedere că Dan Tivilichi a pierdut procesul prin intermediul căruia a fost contestat concursul de ocupare a funcțiilor de director general și director economic al Portului Constanța.

Astfel, Curtea a decis, definitiv, anularea procedurii de selecție prin care Dan Nicolae Tivilichi câștigase postul de director general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța

Pe parcursul procesului, Dan Nicoale Tivilchi a făcut cerere de intervenție în proces, care însă a fost respinsă.

[...]

Marți, 29 ianuarie 2019, Ministrul interimar al Transporturilor, Rovana Plumb, a dispus Corpului de Control al ministrului efectuarea unei acțiuni de control la nivelul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța SA – CN APMC

În cadrul acțiunii de control vor fi verificate aspectele referitoare la respectarea și implementarea dispozițiilor OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă, cu modificările și completările ulterioare precum și alte aspecte ce țin de activitatea companiei.

După finalizarea acțiunii de control, concluziile vor fi prezentate conducerii Ministerului Transporturilor.

https://www.replicaonline.ro/

Ionut

Traficul de mărfuri în porturile maritime a crescut, în primul trimestru din 2019, cu 13 la sută, iar în cazul cerealelor, cu 40 la sută

Traficul de mărfuri în porturile maritime româneşti, înregistrat în primul trimestru al acestui an, a înregistrat o creştere de aproape 13 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar traficul de cereale a crescut cu 40 la sută, depăşind patru milioane de tone. Potrivit reprezentanţilor Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC), traficul total de mărfuri înregistrat în primul trimestru al anului 2019 în porturile maritime româneşti a crescut cu 12,75%, ajungând la 15,05 milioane tone, faţă de 13,34 milioane tone în aceeaşi perioadă a anului trecut.

"O creştere spectaculoasă de trafic s-a înregistrat în cazul cerealelor, de aproape 40%. Dacă anul trecut, în primul trimestru, traficul de cereale a fost de 2,87 milioane tone, în 2019, în aceeaşi perioadă, acesta a depăşit 4 milioane tone. În ultimii 5 ani, Portul Constanţa a fost lider între porturile europene în ceea ce priveşte traficul de cereale, operând anual, în medie, peste 18 milioane tone", au precizat reprezentanţii CN APMC.

News.ro

Harry

În primele 4 luni ale acestui an, traficul total de mărfuri înregistrat în porturile maritime românești a crescut cu 10,25% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 19,81 milioane tone.
Din total, traficul maritim reprezintă 76%, cu 15 milioane tone, iar cel fluvial 24%, cu 4,8 milioane tone.
În cazul traficului maritim, creșterea față de perioada similară a anului trecut a fost de 3,17%, traficul fluvial crescând cu 40%.

Cerealele se mențin în topul creșterii de trafic, de la 2,24 milioane tone în aprilie 2018, la 5,15 milioane tone în aprilie 2019.
Alte grupe de mărfuri la care s-au înregistrat creșteri de trafic sunt: minereuri și deșeuri neferoase, minerale brute sau prelucrate, combustibili minerali solizi, îngrășăminte, articole diverse, produse alimentare și nutrețuri pentru animale.

A crescut și traficul de containere în perioada analizată, de la 2 milioane tone marfă la 2,16 milioane tone marfă.
Ca număr de TEU-uri, traficul de containere în primele 4 luni ale acestui an a ajuns la 217.030 TEU, din care 168.084 TEU-uri pline, față de 216.075 TEU-uri în aprilie 2018, respectiv 161.311 TEU-uri pline.

Scăderi de trafic au fost semnalate pentru următoarele grupe de mărfuri: petrol brut, produce petroliere, produse chimice.

În perioada ianuarie – aprilie 2019, au ajuns în porturile maritime românești 4.144 nave (3.567 nave în aceeași perioadă din 2018), din care 1.251 nave maritime și 2.893 nave fluviale.

Ionut

Am scos discutiile despre Porturile Constanta, Midia si Mangalia din thread-ul generic. Discutam aici doar chestiuni care tin de mai multe porturi impreuna sau subiecte generale/diverse. Despre porturi vom vorbi pe thread-urile dedicate.

rota

În 2019 s-a înregistrat cel mai mare trafic din istoria porturilor maritime în România, depăşind valoarea din 1988

În 2019 s-a înregistrat cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime româneşti, anunţă Compania Naţională Administraţia Porturilor Constanţa.

Traficul total de mărfuri în porturile maritime româneşti a înregistrat 66.603.292 tone anul trecut, o creştere de 8,64% faţă de 61.303.774 tone în anul 2018, un record absolut în istoria porturilor maritime româneşti, conform comunicatului de presă transmis luni de CN APMC. Până în 2019, în top figurau rezultatele înregistrate în anul 1988, de 62,3 milioane tone şi în anul 2008, de 61,8 milioane tone.

Conform informaţiilor furnizate de reprezentaţii CN APMC, în traficul total, cea mai mare pondere, de 32%, o deţin cerealele, urmate de petrol brut 12,1%, articole diverse 9,9%, produse petroliere 9,5%, minereuri de fier, deşeuri de fier 7,8%, îngrăşăminte (naturale şi chimice) 6%, minereuri şi deşeuri neferoase şi combustibili minerali solizi, fiecare cu 5,8%.

Conform aceleiaşi surse, traficul maritim a crescut cu 5,8%, la 51.458.726 tone (48.638.917 tone în 2018), iar cel fluvial a crescut la 15.144.566 tone, cu 19,58% faţă de 12.664.857 tone, cantitate înregistrată în anul 2018.  Sursa

TibiV

Aparentt off-topic, dar de fapt strans legat de subiect:

Bine ca am distrus majoritatea abatutelor/triajelor de pe M800...  :headbash:
Si ca am lasat de izbeliste liniile CF spre porturile fluviale. Ma rog, le-am lasat pe toate de izbeliste, nu doar pe cele spre porturi.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Într-o ţară dinamică şi cu un regim al proprietăţii şi infrastructurii suficient de deschis n-ar fi o problemă finanţarea şi construirea unei linii CF.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

NU era nevoie de o (noua) linie CF.
Daca o mentineau pe cea veche, cu un RK de bun simt si "toate acareturile" pastrate, s-ar fi circulat mult mai simplu si mai rapid...

Cam ca pe toata reteaua "reconstruita" (re-demolata ar fi fost termenul corect)...  >:(

Dar deviem de la subiect, si in mod sigur Ionut ne va muta/sterge...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#44
Transportul portuar maritim a înregistrat în primul trimestru din 2021 o scădere cu 3,1% comparativ cu perioada similară a anului trecut, volumul mărfurilor descărcate majorându-se cu 0,5%, în timp ce volumul de mărfuri încărcate a scăzut cu 6,3%, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.

Mărfurile încărcate şi descărcate în porturile în care sunt operate nave maritime au totalizat în primele trei luni din acest an 11,79 milioane tone, iar transportul maritim de containere a însumat 153.000 TEU. Pe căi navigabile interioare au fost transportate 7,253 milioane tone mărfuri şi 80 TEU.

În perioada menţionată, activitatea din porturile care permit operarea navelor maritime a marcat scăderi pentru majoritatea porturilor. Porturile în care au fost înregistrate cele mai mari volume de mărfuri au fost Constanţa, cu o pondere de 94,7% în total, şi Galaţi (4%).

Cele mai însemnate cantităţi de mărfuri încărcate şi descărcate au fost înregistrate în relaţie cu următorii parteneri: Rusia (2,586 milioane tone) şi Turcia (două milioane tone). Dintre Statele Membre ale Uniunii Europene, cele mai mari cantităţi de mărfuri transportate au fost înregistrate în parteneriat cu Spania (643.000 tone) şi Grecia (389.000 tone).

Conform INS, Serbia a înregistrat cele mai însemnate ponderi ca destinaţie şi ca origine a mărfurilor în transport internaţional pe căi navigabile interioare cu un nivel de 1,748 milioane tone.

AGERPRES via economica.net