Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by Harry, February 23, 2014, 10:34:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

Creștere a traficului de mărfuri în porturile maritime în condiții meteo nefavorabile
În luna ianuarie a acestui an, traficul total de mărfuri înregistrat în porturile maritime românești a crescut cu 4,76% față de ianuarie 2016, ajungând la 3.174.848 tone, în condițiile în care, din cauza codurilor de vreme rea, timp de 10 zile manevrele portuare au fost suspendate.
Conform datelor operative valabile la această dată, în portul Constanța s-au operat, în ianuarie 2017, 2.684.236 tone, în portul Midia 487.281 tone și în portul Mangalia 3.332 tone.
În toată perioada cu condiții meteo nefavorabile, porturile au fost funcționale, căile rutiere au fost practicabile, circulația în interiorul portului nefiind perturbată. Pentru navele aflate la dană au fost posibile operațiunile de încărcare/descărcare.

TibiV

Mamaaaa... Ce vreme de cacao... :(

https://www.politiaromana.ro/ro/info-trafic/judetul-constanta-porturile-de-la-marea-neagra-au-fost-inchise-din-cauza-vantului-puternic

Quote
JUDEȚUL CONSTANȚA: PORTURILE DE LA MAREA NEAGRĂ AU FOST ÎNCHISE DIN CAUZA VÂNTULUI PUTERNIC
Data: 20 Aprilie 2017
Ora: 22:50

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, începând cu ora 22:50, în județul Constanța, din cauza vântului puternic, au fost suspendate manevrele în porturile de la Marea Neagră (Constanța-Nord, Constanța-Sud, Midia și Mangalia).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Scade activitatea în porturile românești

Mărfurile încărcate şi descărcate în porturile în care sunt operate nave maritime au totalizat 19,627 milioane tone în primul semestru al anului 2017, iar în trimestrul II 2017 au fost înregistrate 10,151 milioane tone, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică. Transportul de containere a însumat 348.000 TEU la nivelul semestrului I 2017 şi 186.000 TEU în trimestrul II 2017.

În transportul pe căi navigabile interioare au fost înregistrate 12,317 milioane tone mărfuri în primul semestru şi 7,685 milioane tone, în al doilea trimestru al anului 2017.

,,Valorile principalilor indicatori de transport portuar maritim corespunzători semestrului I 2017 au marcat o scădere la total cu 6,8% faţă de perioada similară a anului precedent. A fost înregistrată o scădere cu 8,1% la mărfurile încărcate şi cu 5,4% la mărfurile descărcate. În trimestrul II 2017, scăderea volumului total de mărfuri încărcate şi descărcate faţă de trimestrul II 2016 a fost cu 7,2%", precizează INS.

De asemenea, în primele şase luni ale anului, transportul naţional pe căi navigabile interioare a scăzut cu 21,3%, transportul internaţional cu 3,3% şi transportul de tranzit pe căi navigabile interioare cu 2,3%. La nivelul trimestrului al doilea, a fost înregistrată o scădere cu 3,1% a volumului total de mărfuri transportate faţă de perioada corespunzătoare din anul 2016.

Porturile în care a fost desfăşurată cea mai intensă activitate în cursul semestrului I şi al trimestrului II 2017 sunt: Constanţa (cu o pondere de 80,8% la mărfuri încărcate şi 81,7% la cele descărcate), Midia (cu ponderi de 15,5% şi, respectiv 14,8%) şi Galaţi (cu 2,5%, respectiv 2,9%). 

Capital

Ionut

Fondul Proprietatea: Legea Porturilor ar putea fi un cadou pentru oligarhii portuari, daca va fi adoptata

Fondul Proprietatea se declara ingrijorat de ultima forma a proiectului de lege privind administratiile portuare, care se afla in prezent la Comisia de Transport si Infrastructura a Camerei Deputatilor. Aceasta varianta contine o serie de prevederi controversate care, daca vor fi aprobate, vor afecta grav activitatea administratorilor portuari, se arata intr-un comunicat al Fondului Proprietatea, care este actionar minoritar al Portului Constanta.

"Daca va fi aprobata, legea ar putea fi considerata drept un cadou facut de Parlament oligarhilor portuari, care ar putea pe viitor sa-si impuna propria agenda in fata administratiilor portuare fara oprelisti. Din pacate, proiectul de lege actual limiteaza semnificativ drepturile administratiilor portuare si ale actionarilor de a lua decizii in interesul companiei, permitand totodata o influenta crescuta a operatorilor privati din porturi asupra acestor decizii", a declarat Johan Meyer, Co-CEO si Co-Manager de Portofoliu al Fondului Proprietatea.

Potrivit acestuia, proiectul de lege este in directa contradictie cu Regulamentul UE nr. 352/2017 privind stabilirea unui cadru pentru furnizarea de servicii portuare si a normelor  comune privind transparenta financiara a porturilor, care prevede ca nu ar trebui sa existe limite impuse administratorilor portuari in stabilirea tarifelor proprii si chiriilor.

In al doilea rand, proiectul de lege stabileste infiintarea unui Consiliul de Supraveghere, organism extern sub autoritatea Consiliului Concurentei, care ar urma sa aiba, in opinia Fondului, competente extinse si excesive atat privind aprobarea tarifelor portuare, cat si rezolvarea conflictelor intre administratiile portuare si operatorii portuari. Fiind practic "atat jucator, cat si arbitru", noul organism ar ajunge sa se bucure, de fapt, de puteri discretionare, aflandu-se intr-o pozitie din care ar putea sa ocoleasca sistemul de justitie existent, se mai arata in comunicat.

In plus, criteriile de numire ale membrilor Consiliului de Supraveghere sunt insuficiente pentru a garanta independenta si impartialitatea fata de toti actorii implicati, mai considera Fondul Proprietatea.

In al treilea rand, proiectul de lege marginalizeaza managementul si actionarii administratiilor portuare in privinta luarii unor decizii operationale si financiare esentiale. In general, modificarile preconizate genereaza riscuri care ar putea intarzia sau chiar bloca serios adoptarea deciziilor de afaceri critice, mai arata Fondul Proprieatea.

Avand in vedere toate deficientele acestui proiecte de lege, Fondul Proprietatea indeamna membrii Camerei Deputatilor sa opereze modificari, astfel incat sa asigure un tratament corect si echilibrat tuturor partilor interesate si sa promoveze concurenta sanatoasa intre operatorii portuari in beneficiul dezvoltarii pe termen lung a porturilor romanesti.

Hotnews

Ionut

Administraţia Porturilor Maritime Constanţa
estimează un profit net de 50,1 milioane lei pentru anul trecut


Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime" Constanţa, aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, estimează un profit net de de 50,1 milioane lei pentru anul trecut, la venituri totale de 330,04 milioane lei, arată proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2017, publicat în dezbatere miercuri de minister. Cheltuielile totale sunt bugetate la 266,5 milioane lei, din care cheltuielile cu personalul sunt prognozate la 82,14 milioane lei.

News.ro

Harry

Traficul total de mărfuri înregistrat în primul trimestru al anului 2018 în porturile maritime românești, Constanța, Midia și Mangalia, a fost de 13,35 milioane tone, cu 15,3% mai mult decât în primul trimestru 2017 (când s-au înregistrat 11,57 milioane tone).
Din traficul total înregistrat în primul trimestru al anului 2018, traficul maritim a fost 11 milioane tone (9,35 milioane tone în primul trimestru 2017), iar cel fluvial a reprezentat 2,32 milioane tone (2,22 milioane tone în primul trimestru 2017).
Pentru traficul maritim, creșterea în perioada analizată reprezintă 17,8%, iar pentru cel fluvial 4,7%.

Creșteri semnificative de trafic s-au înregistrat în cazul produselor petroliere (de la 1,11 milioane tone în primul trimestru 2017, la 1,9 milioane tone în primul trimestru 2018), petrol brut (de la 1,63 milioane tone la 1,87 milioane tone), minereuri și deșeuri neferoase (de la 0,77 milioane tone la 1,15 milioane tone), minereuri de fier, deșeuri de fier (de la 0,68 milioane tone la 0,96 milioane tone), combustibili minerali solizi (de la 0,33 milioane tone la 0,72 milioane tone).

A scăzut traficul de cereale în primul trimestru 2018 la 2,87 milioane tone (de la 3,45 milioane tone în primul trimestru 2017), dar aici trebuie să ținem cont de faptul că o parte din producția de cereale a anului trecut se află încă în depozite, în așteptare, urmând să plece la export.

Traficul de containere a totalizat, în primul trimestru al anului 2018, 1.516.398 tone, respectiv 160.910 TEU, comparativ cu primul trimestru 2017 când au fost înregistrate 1.513.392 tone, respectiv 162.316 TEU. Cantitativ, creșterea este de 0,2%, iar în ceea ce privește numărul de TEU-uri, se înregistrează o scădere de 0,8%.

În primul trimestru al anului 2018, au sosit în porturile maritime românești 2.486 nave (+4,63% față de primul trimestru 2017, când au fost 2376), dintre care 955 maritime (+10,15% față de primul trimestru 2017, când au fost 867) și 1.531 fluviale (+1,54% față de primul trimestru 2017, când au fost 1509).
Subliniem faptul că se păstrează tendința de creștere a numărului de nave maritime de mare capacitate care sosesc în portul Constanța. Astfel, au fost înregistrate: 132 portcontainere (față de 130), 130 vrachiere (față de 117) și 181 tancuri (față de 122).

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry


Ionut

Nu conteaza ca e "direct de la ei", trebuie pus link. :) "Ei" care? :) Puneti MEREU linkul pentru orice stire, chiar daca e vorba de surse oficiale, adica de la "ei".

kitsune

QuotePotrivit unui comunicat de presă semnat de directorul general al CNAPM Constanţa, Dan Tivilichi, traficul total de mărfuri înregistrat în primul trimestru al anului 2018 în porturile maritime româneşti - Constanţa, Midia şi Mangalia a fost de 13,35 milioane tone, cu 15,3% mai mult decât în primul trimestru al anului anterior, când s-au înregistrat 11,57 milioane tone.


https://www.agerpres.ro/social/2018/04/18/constanta-crestere-cu-15-3-a-traficului-de-marfuri-in-acest-an-in-porturile-maritime-comparativ-cu-primul-trimestru-din-2017--92731

PS: Comunicatul de presă nu l-am găsit
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

Harry are un ziar in Constanta. Cand spune direct de la ei, probabil inseamna direct de pe o hartie sau o declaratie verbala. Eventual si-ar putea da link catre propriul ziar :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

Păi și foarte bine, felicitări dacă are, trebuie să știm cine își asumă responsabilitatea știrii, dacă o dă la gazetă înseamnă că o asumă, să dea link :)

dr4qul4

 Catre repertofonul cu care a inregistrat declaratia sau catre mail-ul primit de la cnapm? Din moment ce comunicatul nu e pe site-ul lor, singura explicatie prin care a ajuns la presa e ca au o baza de date cu agentiile de presa si le-au transmis direct prin e-mail/fax.


PS. Doar speculez, nu am cum sa stiu exact.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Harry

E primit pe mail. Am observat un trend inceput anul trecut si la firme si la institutii de stat. Au renuntat sa mai publice comunicate pe site si au trecut le fb dupa care au trecut doar la trimis mail.
Cat despre ziar, mi se pare aiurea/spam/lipsit de eleganta sa bag link catre propriul site.

carutasul

Eu zic că dacă e la obiect și nu abuziv n-are de ce să fie aiurea. Până la urmă e o sursă publică.... Pe cei de la Unirea chiar îi rugăm să posteze filmările, nu?