News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu

Started by Ionut, July 13, 2019, 03:46:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut


Ionut

SCS Transport si CM POIM, 17-18 iulie 2019, Timisoara
Prezentare oficiala CFR
CF 903


Vedeti inregistrarea 6. Va rog sa comentati daca va pricepeti.


tom_sawyer

Rail Cargo Group anunță că din data de 2 iunie a dublat numărul trenurilor TransFER pe ruta Curtici – Istanbul, operând astfel două trenuri dus-întors pe această relație. Prin România, trenurile circulă pe ruta Arad – Simeria – Petroșani – Craiova – Videle – Giurgiu Nord. Această conexiune directă între România și Turcia creează soluții logistice ideale pentru transporturile continentale, cu un timp de parcurs de 72 de de ore.

Cu un orar fix și un timp atractiv de tranzit, TransFER creează o conexiune directă cu Halkali, un important terminal internațional de marfă din Turcia.

https://mobilitate.eu/rail-cargo-group-instanbul/

MT + CFR: lansăm odată licitația aia pentru SF electrificare Rădulești - Giurgiu?


dan tm

foarte interesant cum au ei orar fix si timp atractiv de tranzit, cîtă vreme trenurile se tîrîie pe retea. Chiar daca ar fi electrificată Videle-Giurgiu Nord problemele din restul rețelei nu ar fi eliminate.

Rail Cargo isi duce locomotivele electrice la roata pe sectia aia. Probabil ca au întelegeri si cu alte firme pentru tractiune si pentru locomotive împingătoare. (pe sectie se folosesc si locomotive împingătoare)

despre problemele din retea a fost o emisiune la tv, echipa a urmarit un tren al altui operator mare, DB Cargo.

etravel

Quote from: dan tm on July 06, 2021, 08:14:29 AM
foarte interesant cum au ei orar fix si timp atractiv de tranzit, cîtă vreme trenurile se tîrîie pe retea.
Se numeste marketing.

carutasul


tom_sawyer

S-a lansat licitația pentru SF de electrificare:

Anunt de participare: [CN1032897] Servicii de elaborare Studiu de Fezabilitate pentru ,,Electrificarea liniei feroviare Rădulești – Giurgiu Nord"

Valoarea totala estimata: 3.146.831 lei

Depunere oferta - Data limita: 23.08.2021


Dragosdimitrescu

Si de la Giurgiu Nord la intrarea in Ruse cum vor proceda cu electrificarea?
Romania pana la capat sau Romania pana la jumatatea podului si dupa aceea Bulgaria?
Exista vreo regula?

frunzaverde

De obicei se face un proiect comun, transfrontalier, pentru asta. Romania si Bulgaria au acelasi sistem de electrificare, asa ca nu e o problema dpdv tehnic. Asigurarea gabaritului de electrificare pe pod... vedem.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

MarianD

Funny story: eu am trecut doar din inertie granita BG-RO, masina cu care eram, i s-a oprit motorul imediat dupa check-point-ul de la Bulgari. Am trecut in Romania doar cu panzele sus. Noroc ca am apucat sa o lansez.

Sper sa nu citeasca si "responsabilii" de proiect, ca altfel asa se face "proiectul". Si orice are cuvantul "lansare" in context, este adoptat dupa bunele practici romanesti. Sper sa fie macar bulgarii cu capu pe umeri, ca noi...
:o

dan tm

LA Golenti cine a facut electrificarea in Romania? la granita exista separatoare si sint semnale ,,coboara/ridica pamtograful"

NGC

#12
"Servicii de elaborare Studiu de Fezabilitate pentru ,,Electrificarea liniei feroviare Rădulești – Giurgiu Nord""

Luni a fost termenul pentru depunerea ofertelor si avem un singur ofertant, CONSIS PROIECT.

TibiV

Putine postari/comentarii pe subiect...

Desi probabil din punct de vedere macroeconomic este un "cartof fierbinte". MARFA este sansa cailor ferate - inclusiv in Romanica...

Dar in general nu ne intereseaza decat "calatorii au stat 4-6-12 ore in camp fara AC/fara incalzire" (in functie de anotimp).
Dar cam peste tot in lume, trenurile de pasageri consuma resurse financiare, si doar cele de marfa le produc...

https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/de-la-curtici-la-constanta-in-12-zile-pe-calea-ferata-1425805/?utm_source=rss&utm_medium=referral&utm_campaign=hiraggregator

Quote
De la Curtici la Constanţa, în 12 zile pe calea ferată

Transportul de marfă pe calea ferată merge cu încetinitorul: drumul de la Curtici la Constanţa durează până la 12 zile.

Calea ferată românească a ajuns sub orice critică. Deşi se investesc miliarde de euro în modernizarea liniilor, mai e mult până departe. Un studiu al Consiliului Concurenţei a scos la iveală faptul că trenurile de marfă circulă cu ,,ameţitoarea" viteză medie de 16 km/h prin ţara noastră. Este lesne de înţeles, în aceste condiţii, de ce marea majoritate a transporturilor de marfă se face pe şosele şi nu pe calea ferată. Consiliul Concurenţei a făcut nişte calcule prin care a stabilit faptul că ,,în prezent, tranzitul unui tren de marfă între Constanţa și Curtici durează între 7 și 12 zile, în funcție de greutatea cantității transportate". Da, aţi citit bine, un tren de marfă care pleacă din Constanţa spre Curtici, principala poartă de intrare/ieşire în/din ţară, sau retur, circulă pe linii până la 12 zile. Aproape două săptămâni. În aceste 7-12 zile, trenurile de marfă circulă pe o distanţă de aproximativ 840 de kilometri, cât este între Curtici şi Constanţa.

,,În urma analizei, reiese faptul că, deși piața românească de transport feroviar de marfă este concurențială, profitabilitatea acestei activități este redusă. Acest aspect este confirmat și de faptul că ponderea transportului feroviar de marfă din România, în total moduri de transport, a fost de 12%, în timp ce transportul rutier a deținut o pondere de 68%. Gradul redus de automatizare şi numărul ridicat al restricţiilor de viteză se reflectă negativ asupra vitezei medii comerciale a trenurilor de marfă, care se situează în jurul valorii de 16 km/h. Viteza redusă de circulație pe calea ferată și favorizarea transportului rutier, prin restituirea accizei pe carburanţi transportatorilor rutieri de marfă, au determinat o scădere a profitabilității transportului feroviar de marfă, comparativ cu transportul rutier. În aceste condiții, a scăzut interesul operatorilor de transporturi feroviare de marfă de a-și înnoi parcul de material rulant, dar și interesul potenţialilor investitori în infrastructura de servicii feroviare, în special în ceea ce priveşte dezvoltarea de terminale de marfă", se arată în raportul Consiliului Concurenţei.

Banii sunt soluţia
Cei de la Consiliul Concurenţei au identificat şi o soluţie pentru resuscitarea transportului feroviar de marfă. După cum era de aşteptat, această soluţie implică bani şi investiţii.

,,Este necesară alocarea corespunzătoare a fondurilor de la bugetul național și utilizarea eficientă a fondurilor europene destinate infrastructurii feroviare pentru a crește gradul de automatizare și de electrificare a căii ferate, pentru repararea și modernizarea secțiunilor de cale și eliminarea restricțiilor de viteză, astfel încât să crească viteza de circulație pe calea ferată", se arată în raport.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

#14
@TibiV daca nu se electrifica si podul este cam degeaba Videle - Giurgiu.

@Dragosdimitrescu la Calafat este o zona neutra la mijlocul podului, acolo se trece de la "curentul romanesc" la "curentul bulgar" ;)

Vezi la 2:20