Forum PeUndeMerg.ro

România => Feroviar => Nivel național => Linii => Topic started by: Ionut on July 13, 2019, 03:46:13 PM

Title: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: Ionut on July 13, 2019, 03:46:13 PM
Despre CF Videle-Giurgiu.
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: Ionut on July 13, 2019, 03:46:39 PM
SCS Transport si CM POIM, 17-18 iulie 2019, Timisoara
Prezentare oficiala CFR
CF 903


Vedeti inregistrarea 6. Va rog sa comentati daca va pricepeti.

(https://i.imgur.com/OP8k8Jh.jpg)
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: tom_sawyer on July 05, 2021, 01:08:35 AM
Rail Cargo Group anunță că din data de 2 iunie a dublat numărul trenurilor TransFER pe ruta Curtici – Istanbul, operând astfel două trenuri dus-întors pe această relație. Prin România, trenurile circulă pe ruta Arad – Simeria – Petroșani – Craiova – Videle – Giurgiu Nord. Această conexiune directă între România și Turcia creează soluții logistice ideale pentru transporturile continentale, cu un timp de parcurs de 72 de de ore.

Cu un orar fix și un timp atractiv de tranzit, TransFER creează o conexiune directă cu Halkali, un important terminal internațional de marfă din Turcia.

https://mobilitate.eu/rail-cargo-group-instanbul/

MT + CFR: lansăm odată licitația aia pentru SF electrificare Rădulești - Giurgiu?

Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: dan tm on July 06, 2021, 08:14:29 AM
foarte interesant cum au ei orar fix si timp atractiv de tranzit, cîtă vreme trenurile se tîrîie pe retea. Chiar daca ar fi electrificată Videle-Giurgiu Nord problemele din restul rețelei nu ar fi eliminate.

Rail Cargo isi duce locomotivele electrice la roata pe sectia aia. Probabil ca au întelegeri si cu alte firme pentru tractiune si pentru locomotive împingătoare. (pe sectie se folosesc si locomotive împingătoare)

despre problemele din retea a fost o emisiune la tv, echipa a urmarit un tren al altui operator mare, DB Cargo.
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: etravel on July 06, 2021, 11:47:49 AM
Quote from: dan tm on July 06, 2021, 08:14:29 AM
foarte interesant cum au ei orar fix si timp atractiv de tranzit, cîtă vreme trenurile se tîrîie pe retea.
Se numeste marketing.
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: carutasul on July 11, 2021, 02:22:23 PM
Nu știu dacă ați văzut-o pe asta:
https://www.g4media.ro/dosar-penal-pentru-distrugerea-caii-ferate-in-urma-accidentului-dintre-un-tren-si-un-tir-in-judetul-giurgiu.html
Acum sigur nu mai au orar fix o perioadă... din păcate.
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: tom_sawyer on July 15, 2021, 11:25:07 AM
S-a lansat licitația pentru SF de electrificare:

Anunt de participare: [CN1032897 (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100124226)] Servicii de elaborare Studiu de Fezabilitate pentru ,,Electrificarea liniei feroviare Rădulești – Giurgiu Nord"

Valoarea totala estimata: 3.146.831 lei

Depunere oferta - Data limita: 23.08.2021
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: Knattspyrnufelag on July 15, 2021, 12:21:18 PM
Excelentă veste!
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: Dragosdimitrescu on July 18, 2021, 09:47:43 AM
Si de la Giurgiu Nord la intrarea in Ruse cum vor proceda cu electrificarea?
Romania pana la capat sau Romania pana la jumatatea podului si dupa aceea Bulgaria?
Exista vreo regula?
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: frunzaverde on July 19, 2021, 04:11:06 PM
De obicei se face un proiect comun, transfrontalier, pentru asta. Romania si Bulgaria au acelasi sistem de electrificare, asa ca nu e o problema dpdv tehnic. Asigurarea gabaritului de electrificare pe pod... vedem.
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: MarianD on July 19, 2021, 05:19:54 PM
Funny story: eu am trecut doar din inertie granita BG-RO, masina cu care eram, i s-a oprit motorul imediat dupa check-point-ul de la Bulgari. Am trecut in Romania doar cu panzele sus. Noroc ca am apucat sa o lansez.

Sper sa nu citeasca si "responsabilii" de proiect, ca altfel asa se face "proiectul". Si orice are cuvantul "lansare" in context, este adoptat dupa bunele practici romanesti. Sper sa fie macar bulgarii cu capu pe umeri, ca noi...
:o
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: dan tm on July 19, 2021, 09:01:27 PM
LA Golenti cine a facut electrificarea in Romania? la granita exista separatoare si sint semnale ,,coboara/ridica pamtograful"
Title: Re: Calea ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: NGC on September 01, 2021, 07:05:19 PM
"Servicii de elaborare Studiu de Fezabilitate pentru ,,Electrificarea liniei feroviare Rădulești – Giurgiu Nord""

Luni a fost termenul pentru depunerea ofertelor si avem un singur ofertant, CONSIS PROIECT.
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: TibiV on September 02, 2021, 04:31:59 PM
Putine postari/comentarii pe subiect...

Desi probabil din punct de vedere macroeconomic este un "cartof fierbinte". MARFA este sansa cailor ferate - inclusiv in Romanica...

Dar in general nu ne intereseaza decat "calatorii au stat 4-6-12 ore in camp fara AC/fara incalzire" (in functie de anotimp).
Dar cam peste tot in lume, trenurile de pasageri consuma resurse financiare, si doar cele de marfa le produc...

https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/de-la-curtici-la-constanta-in-12-zile-pe-calea-ferata-1425805/?utm_source=rss&utm_medium=referral&utm_campaign=hiraggregator (https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/de-la-curtici-la-constanta-in-12-zile-pe-calea-ferata-1425805/?utm_source=rss&utm_medium=referral&utm_campaign=hiraggregator)

Quote
De la Curtici la Constanţa, în 12 zile pe calea ferată

Transportul de marfă pe calea ferată merge cu încetinitorul: drumul de la Curtici la Constanţa durează până la 12 zile.

Calea ferată românească a ajuns sub orice critică. Deşi se investesc miliarde de euro în modernizarea liniilor, mai e mult până departe. Un studiu al Consiliului Concurenţei a scos la iveală faptul că trenurile de marfă circulă cu ,,ameţitoarea" viteză medie de 16 km/h prin ţara noastră. Este lesne de înţeles, în aceste condiţii, de ce marea majoritate a transporturilor de marfă se face pe şosele şi nu pe calea ferată. Consiliul Concurenţei a făcut nişte calcule prin care a stabilit faptul că ,,în prezent, tranzitul unui tren de marfă între Constanţa și Curtici durează între 7 și 12 zile, în funcție de greutatea cantității transportate". Da, aţi citit bine, un tren de marfă care pleacă din Constanţa spre Curtici, principala poartă de intrare/ieşire în/din ţară, sau retur, circulă pe linii până la 12 zile. Aproape două săptămâni. În aceste 7-12 zile, trenurile de marfă circulă pe o distanţă de aproximativ 840 de kilometri, cât este între Curtici şi Constanţa.

,,În urma analizei, reiese faptul că, deși piața românească de transport feroviar de marfă este concurențială, profitabilitatea acestei activități este redusă. Acest aspect este confirmat și de faptul că ponderea transportului feroviar de marfă din România, în total moduri de transport, a fost de 12%, în timp ce transportul rutier a deținut o pondere de 68%. Gradul redus de automatizare şi numărul ridicat al restricţiilor de viteză se reflectă negativ asupra vitezei medii comerciale a trenurilor de marfă, care se situează în jurul valorii de 16 km/h. Viteza redusă de circulație pe calea ferată și favorizarea transportului rutier, prin restituirea accizei pe carburanţi transportatorilor rutieri de marfă, au determinat o scădere a profitabilității transportului feroviar de marfă, comparativ cu transportul rutier. În aceste condiții, a scăzut interesul operatorilor de transporturi feroviare de marfă de a-și înnoi parcul de material rulant, dar și interesul potenţialilor investitori în infrastructura de servicii feroviare, în special în ceea ce priveşte dezvoltarea de terminale de marfă", se arată în raportul Consiliului Concurenţei.

Banii sunt soluţia
Cei de la Consiliul Concurenţei au identificat şi o soluţie pentru resuscitarea transportului feroviar de marfă. După cum era de aşteptat, această soluţie implică bani şi investiţii.

,,Este necesară alocarea corespunzătoare a fondurilor de la bugetul național și utilizarea eficientă a fondurilor europene destinate infrastructurii feroviare pentru a crește gradul de automatizare și de electrificare a căii ferate, pentru repararea și modernizarea secțiunilor de cale și eliminarea restricțiilor de viteză, astfel încât să crească viteza de circulație pe calea ferată", se arată în raport.
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: rizzuh on September 02, 2021, 05:26:27 PM
@TibiV daca nu se electrifica si podul este cam degeaba Videle - Giurgiu.

@Dragosdimitrescu la Calafat este o zona neutra la mijlocul podului, acolo se trece de la "curentul romanesc" la "curentul bulgar" ;)

Vezi la 2:20

https://www.youtube.com/watch?v=tnv9lEjIJ9E
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: Bobby on September 03, 2021, 12:29:53 AM
Daca nu ma inseala memoria, pe partea noastra nu avem nici o statie de tractiune care sa alimenteze linia de contact.

Linie de contact avem doar in statia Golenti si pana la pod si cam atat - restul infrastructuri necesare alimentarii liniei de contact lipseste.

Da, exista o "zona neutra" care separa cele 2 retele CFR (RO) / BDZ (BG), insa exista si un fir de alimentare dedicat (montat pe stalpi pe partea dreapta incepand cu minutul 2:04 din clipul de mai sus) care vine de la o statie de tractiune din Bulgaria si alimenteaza si linia de contact de pe partea noastra.
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: rizzuh on September 03, 2021, 11:29:29 AM
Da, fiindca nu este electrificata linia mai departe de Golenti. Sunt substatii de tractiune incluse in proiectul de reabilitare si electrificare a liniei Craiova - Calafat.
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: tom_sawyer on October 18, 2021, 10:31:01 PM
CFR anulează licitația pentru SF electrificarea Rădulești (Videle) – Giurgiu.

Licitația a fost anulată deoarece CNCF CFR SA a primit o singură ofertă considerată neconformă. Oferta a fost primită de la firma Consis Proiect, potrivit datelor prezentate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

https://clubferoviar.ro/electrificarea-videle-giurgiu-mai-asteapta/
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: hvm on November 20, 2021, 08:46:26 AM
sunt șanse sa fie reluata?
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: horatiu.cosma on November 20, 2021, 09:53:49 AM
Daca vrem banii din PNRR, cam da...
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: razvan96 on November 20, 2021, 11:27:23 AM
S-a relansat azi.
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: tom_sawyer on December 05, 2021, 06:20:55 PM
^
Anunt de participare: [CN1036977 (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100131882)] - Studiu de Fezabilitate pentru ,,Electrificarea liniei feroviare Rădulești – Giurgiu Nord"

Durata contractului este de 9 luni. Durata de prestare a serviciilor este de 8 luni de la data de începere a prestării serviciilor, la care se adaugă 1 lună necesară activităţilor de verificare şi aprobare a documentelor/livrabilelor de către Entitatea Contractantă, inclusiv emiterea de către Entitatea Contractantă a Certificatului de Finalizare a obligațiilor prevăzute în Contract. În situaţia în care prestarea serviciilor nu se încadrează în planul de lucru pentru activităţile/ serviciile soliciate în caietul de sarcini, durata contractului sectorial de prestări servicii poate fi prelungită peste perioada menţionată, fără costuri suplimentare. Această prelungire a duratei contractului se poate face numai în cazuri bine justificate, când finalizarea unei activităţi depinde de aprobări care întârzie din cauze ce nu pot fi imputate ca fiind exclusiv din vina Contractantului. În cazul în care este necesară modificarea documentaţiei, durata contractului se poate prelungi până la aprobarea prin Hotărâre de Guvern a Indicatorilor Tehnico-Economici ai Investiției și a Surselor de Finanțare necesare pentru implementarea investiției, fără costuri suplimentare.

Valoarea totala estimata: 3.146.831 lei

Data de deschidere a ofertelor: 27.12.2021 15:00
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: tom_sawyer on December 31, 2021, 09:19:24 PM
Oferte:

1. Ofertant unic : CONSIS PROIECT

2. Asociere : I.S.P.C.F. (Leader), BAICONS IMPEX S.R.L.

https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100153460
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: TibiV on February 25, 2022, 01:54:07 PM
https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/5370896649611826 (https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/5370896649611826)

Bucureşti, 25 februarie 2022
📢 𝐎𝐟𝐞𝐫𝐭ă 𝐜âș𝐭𝐢𝐠ă𝐭𝐨𝐚𝐫𝐞 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐞𝐥𝐞𝐜𝐭𝐫𝐢𝐟𝐢𝐜𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐞𝐢 𝐂𝐅 𝐑ă𝐝𝐮𝐥𝐞ș𝐭𝐢 – 𝐆𝐢𝐮𝐫𝐠𝐢𝐮 𝐍𝐨𝐫𝐝, 𝐞𝐭𝐚𝐩𝐚 𝐈

‼ A fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică privind elaborarea studiului de fezabilitate pentru electrificarea liniei de cale ferată RĂDULEȘTI – GIURGIU NORD (57 km).

✅ Oferta financiară a operatorului economic CONSIS PROIECT SRL, în valoare de 2.900.000 RON (fără TVA), a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

🌉 Studiul de fezabilitate pentru electrificarea liniei de cale ferată Rădulești - Giurgiu Nord (57 km) trebuie să identifice cea mai eficientă soluție din punct de vedere tehnico-economic, în vederea obținerii sursei de finanțare pentru implementarea obiectivului de investiție, cu asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României și respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele Europene și Coridoarele TEN-T.

✅ Obiectivele specifice ale proiectului sunt următoarele:
►creșterea vitezei medii de circulație a trenurilor;
►creșterea atractivității transportului feroviar pe acest tronson ți a volumului de transport pe calea ferată;
►minimizarea efectelor negative asupra mediului;
►descongestionarea traficului feroviar din București si zonele limitrofe;
►menţinerea şi, eventual, atragerea de noi transporturi de pe Coridorul European de Marfă RFC 7 Praga – Atena pe teritoriul României;
►creșterea veniturilor CFR din taxa de utilizare a infrastructurii.

🌉Studiul de Fezabilitate va cuprinde inclusiv toate datele necesare pentru obţinerea tuturor avizărilor în vederea promovării Hotărârii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici şi pentru exproprierea imobilelor aferente obiectivului de investiţii "Electrificarea și reabilitarea liniei feroviare Rădulești – Giurgiu Nord", inclusiv completarea/modificarea (dacă este cazul) documentației, prin implementarea tuturor cerințelor/solicitărilor emitenților de avize.

‼ Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate ,,C.F.R." – S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: dr4qul4 on February 25, 2022, 02:08:55 PM
adica Videle - Giurgiu. In sfarsit. Sper sa mearga repede ca nu au nici un motiv sa intarzie. Linie simpla si nici macar 1 pasaj peste ea.
Ce se intampla cu zona podului (Giurgiu Nord _Ruse), pentru ca la Bulgari este elecrificata?
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: AndreiB on February 25, 2022, 04:23:47 PM
Se va si dubla?
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: frunzaverde on February 25, 2022, 06:11:35 PM
Nu se electrifica.
Zona podului nu e inclusa, trebuie un acord interguvernamental.
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: TibiV on February 25, 2022, 06:50:09 PM
Macar de ar face si un pasaj rutier pe DN6 peste CF, aici: https://goo.gl/maps/gvA9TKbjSy1tKjKh8 (https://goo.gl/maps/gvA9TKbjSy1tKjKh8)

Electrificarea in mod sigur va duce la cresterea traficului feroviar....
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: dan tm on February 25, 2022, 07:26:45 PM
Si ciotul pina la Giurgiu in oras, pentru trenurile de calatori?
DAca sectiunea Giurgiu Nord-Axa pod Romania, trebuie acord(fireste ca trebuie sa electrifice si Bulgaria pina acolo) atunci de ce nu s-a propus Radulesti -Giurgiu iar mai apoi Giurgiu Nord-Axa Pod? dupa acord.
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: frunzaverde on February 25, 2022, 09:44:04 PM
Respectivul ciot intra in electrificarea Bucuresti - Giurgiu cand/daca o sa fie. Dupa terminarea 102, nu va mai fi cine-stie-ce trafic de calatori (daca va mai fi!) pe Videle - Giurgiu.
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: dan tm on February 25, 2022, 10:16:48 PM
Aaa, am uitat ca se lucreaza pe dincolo si nu e electrificat.

Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: NGC on March 04, 2022, 09:09:06 PM
"Studiu de Fezabilitate pentru ,,Electrificarea liniei feroviare Rădulești – Giurgiu Nord""

Nu s-a contestat si ramane castigator CONSIS PROIECT.
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: Dragosdimitrescu on March 07, 2022, 11:12:10 PM
Asta inseamna ca va fi tractiune electrica pana la Giurgiu Nord, apoi diesel pana la Ruse.
Deci va fi necesar un depou la Giurgiu Nord unde sa fie detasate locomotive diesel care sa faca aceasta ruta transfrontaliera. Bulgarii avand electrificare la Ruse clar nu vor pune la dispozitie locomotive diesel pentru tranzit (ca si in prezent)
Pe partea de calatori nu va fi nici o schimbare cred, vor folosi tot un automotor diesel care sa ajunga pana in Giurgiu Oras. Iar pentru calatori international nu vad cum ar renta sa faca un schimb intre electric si diesel la Ruse, apoi schimb Diesel cu Electric la Giurgiu Nord. Ar mai pierde inca 20 minute cu acest ultim schimb, mai ales ca vitezele nu vor creste la 160 pe nici o portiune din drum.
Pe 102 ramanand neelectrificat sunt sigur ca vor folosi tot automotoare diesel.
Deci va fi doar o mutare a problemei din Radulesti in Giurgiu Nord.
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: TibiV on March 14, 2022, 02:14:13 PM
https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/5418783528156471 (https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/5418783528156471)

Bucureşti, 14 martie 2022

📢 𝐒𝐭𝐮𝐝𝐢𝐮 𝐝𝐞 𝐟𝐞𝐳𝐚𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐞𝐥𝐞𝐜𝐭𝐫𝐢𝐟𝐢𝐜𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐞𝐢 𝐂𝐅 𝐑ă𝐝𝐮𝐥𝐞ș𝐭𝐢 – 𝐆𝐢𝐮𝐫𝐠𝐢𝐮 𝐍𝐨𝐫𝐝
‼Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și CONSIS PROIECT SRL au semnat contractul, în valoare de 2,9 milioane lei (fără TVA) pentru elaborarea studiului de fezabilitate, 𝒑𝒓𝒊𝒎𝒂 𝒆𝒕𝒂𝒑ă 𝒂 𝒑𝒓𝒐𝒈𝒓𝒂𝒎𝒖𝒍𝒖𝒊 𝒑𝒆𝒏𝒕𝒓𝒖 𝒆𝒍𝒆𝒄𝒕𝒓𝒊𝒇𝒊𝒄𝒂𝒓𝒆𝒂 𝒍𝒊𝒏𝒊𝒆𝒊 𝒅𝒆 𝒄𝒂𝒍𝒆 𝒇𝒆𝒓𝒂𝒕ă 𝑹Ă𝑫𝑼𝑳𝑬Ș𝑻𝑰 - 𝑮𝑰𝑼𝑹𝑮𝑰𝑼 𝑵𝑶𝑹𝑫 (57 𝒌𝒎).

🚆Studiul de fezabilitate pentru electrificarea liniei de cale ferată Rădulești - Giurgiu Nord (57 km) trebuie să identifice 𝑐𝑒𝑎 𝑚𝑎𝑖 𝑒𝑓𝑖𝑐𝑖𝑒𝑛𝑡ă 𝑠𝑜𝑙𝑢ț𝑖𝑒 𝑑𝑖𝑛 𝑝𝑢𝑛𝑐𝑡 𝑑𝑒 𝑣𝑒𝑑𝑒𝑟𝑒 𝑡𝑒h𝑛𝑖𝑐𝑜-𝑒𝑐𝑜𝑛𝑜𝑚𝑖𝑐, în vederea obținerii sursei de finanțare pentru implementarea obiectivului de investiție, cu asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României și respectarea conformității standardelor impuse 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝐶𝑜𝑟𝑖𝑑𝑜𝑎𝑟𝑒𝑙𝑒 𝐸𝑢𝑟𝑜𝑝𝑒𝑛𝑒 ș𝑖 𝐶𝑜𝑟𝑖𝑑𝑜𝑎𝑟𝑒𝑙𝑒 𝑇𝐸𝑁-𝑇.

✅𝐶𝑎𝑟𝑎𝑐𝑡𝑒𝑟𝑖𝑠𝑡𝑖𝑐𝑖𝑙𝑒 𝑡𝑒h𝑛𝑖𝑐𝑒 𝑎𝑙𝑒 𝑙𝑖𝑛𝑖𝑒𝑖 𝑠𝑢𝑛𝑡 𝑢𝑟𝑚ă𝑡𝑜𝑎𝑟𝑒𝑙𝑒:
►lungime traseu cca. 57 km;
►linie simplă, neelectrificată;
►10 puncte de secționare: Rădulești, Târnavele, Vlașca, Răsuceni, Toporu, Chiriacu, Stănești, Oncești, Bălănoaia, Cetatea.
✅𝑂𝑏𝑖𝑒𝑐𝑡𝑖𝑣𝑒𝑙𝑒 𝑠𝑝𝑒𝑐𝑖𝑓𝑖𝑐𝑒 𝑎𝑙𝑒 𝑝𝑟𝑜𝑔𝑟𝑎𝑚𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑠𝑢𝑛𝑡 𝑢𝑟𝑚ă𝑡𝑜𝑎𝑟𝑒𝑙𝑒:
►creșterea vitezei medii de circulație a trenurilor;
►creșterea atractivității transportului feroviar pe acest tronson ți a volumului de transport pe calea ferată;
►minimizarea efectelor negative asupra mediului;
►descongestionarea traficului feroviar din București si zonele limitrofe;
►menţinerea şi, eventual, atragerea de noi transporturi de pe Coridorul European de Marfă RFC 7 Praga – Atena pe teritoriul României;
►creșterea veniturilor CFR din taxa de utilizare a infrastructurii.

ℹ Studiul de Fezabilitate, cu 𝑡𝑒𝑟𝑚𝑒𝑛 𝑑𝑒 𝑒𝑙𝑎𝑏𝑜𝑟𝑎𝑟𝑒 𝑑𝑒 9 𝑙𝑢𝑛𝑖, va cuprinde inclusiv toate datele necesare pentru obţinerea tuturor avizărilor în vederea promovării Hotărârii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici şi pentru exproprierea imobilelor aferente obiectivului de investiţii "Electrificarea și reabilitarea liniei feroviare Rădulești – Giurgiu Nord", inclusiv completarea/modificarea (dacă este cazul) a documentației, prin implementarea tuturor cerințelor/solicitărilor emitenților de avize.

🚆Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din 𝑓𝑜𝑛𝑑𝑢𝑟𝑖 𝑒𝑥𝑡𝑒𝑟𝑛𝑒 𝑛𝑒𝑟𝑎𝑚𝑏𝑢𝑟𝑠𝑎𝑏𝑖𝑙𝑒, de la 𝑏𝑢𝑔𝑒𝑡𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑠𝑡𝑎𝑡, 𝑣𝑒𝑛𝑖𝑡𝑢𝑟𝑖le 𝑝𝑟𝑜𝑝𝑟𝑖𝑖 ale Companiei Naţionale de Căi Ferate ,,C.F.R." – S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

LE
Acum a aparut si comunicatul oficial, pe site-ul CFR SA:
http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6175-14-martie-2022-cfr-sa-a-semnat-contractul-pentru-electrificarea-liniei-cf-radulesti-giurgiu-nord-etapa-studiu-de-fezabilitate (http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6175-14-martie-2022-cfr-sa-a-semnat-contractul-pentru-electrificarea-liniei-cf-radulesti-giurgiu-nord-etapa-studiu-de-fezabilitate)
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: Xenos on March 14, 2022, 02:55:52 PM
Mi se pare absurd sa nu se faca racordul cu electrificarea bulgarilor. Totalmente absurd pentru cateva sute de m.

Apoi, eu nu inteleg exact, se electrifica si ruta directa Bucuresti - Giurgiu, prin Comana?
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: Dragosdimitrescu on March 15, 2022, 12:10:01 AM
Nu se electrifica Bucuresti Progresu - Giurgiu Oras.

Va fi interesant de electrificat dupa ce se va electrifica centru feroviara de vest. Dar nu vad pe nicaieri un astfel de proiect.

 
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: tom_sawyer on March 15, 2022, 10:21:19 AM
Ba da, se electrifică, dar va mai trece o vreme până atunci:

,,În data de 23 decembrie, proiectantul a depus la CFR SA Studiul de Fezabilitate privind Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera – Etapa a 2-a. Au fost obținute toate avizele solicitate prin certificatul de urbanism și în prezent proiectul se află în procedură de obținere a Acordului de Mediu. La finalizarea lucrărilor, linia de cale ferată va fi electrificată și trenurile vor putea circula cu viteze de până la 120km/h. După modernizare, lungimea traseului va fi de 92,80 km (prin optimizarea traseului). De asemenea lungimea sectoarelor de linie dublă crește cu aproximativ 3 km până la 43,60 km. Investiția totală a proiectului este de aproximativ 3.794.947.033,56 lei fără TVA, fonduri europene nerambursabile", a scris marți seara pe pagina sa de Facebook (https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu/posts/453387599506435) secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu.

https://clubferoviar.ro/modernizarea-liniei-ferate-bucuresti-giurgiu/
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: tom_sawyer on June 23, 2023, 02:25:40 PM
Memoriu de prezentare pentru proiectul: "Electrificarea liniei feroviare Răduleşti - Giurgiu Nord" propus a fi amplasat în judeţele Teleorman și Giurgiu, titular Compania Națională de Căi Ferate "CFR" SA. și OSC-uri  (http://www.anpm.ro/documents/12220/33416494/Memoriu+de+prezentare2023.pdf/cdb70e6a-f1a0-4b7c-bff8-b44439d94ba8)

http://www.anpm.ro/ro/documente-procedura-eim-si-ea


(https://i.imgur.com/n3HASnE.png)

(https://i.imgur.com/zbC02fX.png)

(https://i.imgur.com/H77HWZx.png)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: shift2rail on June 23, 2023, 03:55:32 PM
^ "Valoarea investiției pentru întregul proiect este de 201.992.311.976 lei (RON)."

trebuie ca e o greseala, vb de aprox 200 mil ron= 40 mil eur, ptr 57 km linie simpla...scump, de aici, probabil, reticenta CFR de a investi masiv in electrificarea Retelei...
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: frunzaverde on June 23, 2023, 06:58:44 PM
@shift2rail - 700 de mii de euro pe km pentru electrificare + RK la suprastructura e incredibil de ieftin fata de alte lucrari CFR. Pe coridor (si nu numai) CFR arunca cu 9-15 milioane de euro pe km, si aia nu li se mai pare scump...
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: shift2rail on June 23, 2023, 07:49:30 PM
ah, e si RK inclus in proiect.

inseamna ca electrificarea per se nu costa deloc mult per km, cu toate astea o mare parte din reteaua cfr e neelectrificata. cum explici asta?
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: frunzaverde on June 23, 2023, 08:52:31 PM
Simplu, nu au fost bani alocati.

Din 2001 incoace, toti banii UE pentru CF si cam toata cofinantarea nationala a intrat intr-un singur proiect mamut - "coridoreala" - demolarea completa (pana la fir de iarba) si reconstructia de la zero a celor 872 km de linie intre Curtici si Constanta. La costuri care uneori au rivalizat cu liniile de mare viteza (10-15 milioane de euro / km...).

In rest reteaua a fost lasata sa putrezeasca la propriu, alocari de 5-10% fata de nivelul standard de intretinere necesar (si asigurat pana in 2000). La investitii a luat 30 de ani refactia tunelului Filesti si electrificarea Tecuci - Barbosi pentru ca alocarile erau de 5 milioane de lei pe an. Inclusiv Giurgiu - Bucuresti a zacut din 2006 pana in 2019 fara nimic facut pentru ca toate resursele s-au dus la marea coridoreala pe sistem Atena - Salonic.

De-abia in 2018-19 a inceput, incet, sa se schimbe roata, in mare parte din cauza presiunilor UE pentru schimbarea placii, dublate de voci din industrie si din restul societatii.
Title: Re: Calea Ferata 903 Videle-Giurgiu
Post by: tom_sawyer on February 28, 2024, 02:54:47 PM
Astăzi, 27 februarie 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre a Guvernului privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții "Electrificarea liniei feroviare Răduleşti - Giurgiu Nord", lucrare de utilitate publică de interes național

Scurtă descriere

Proiectul ,,Electrificarea liniei feroviare Răduleşti - Giurgiu Nord" face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT), varianta august 2016, aprobat prin HG nr. 666/2016, încadrându-se în capitolul "Proiecte electrificare şi reabilitare cale ferată". De asemenea, în Contractul de activitate al Companiei Naţionale de Căi Ferate "C.F.R." - S.A. pentru perioada 2016-2020, aprobat prin H.G. nr.232/2016, sunt prevăzute "Programul pentru electrificarea liniilor de cale ferată şi îmbunătăţirea cadrului de furnizare şi gestiune a energiei electrice" şi participarea la Coridorul de transport feroviar de marfa nr. 7 "Orient".

Sectorul de cale ferată Răduleşti - Giurgiu Nord, în lungime de aproximativ 57 km, face parte din parcursul românesc de tranzit pentru trenuri de marfa Curtici - Giurgiu (670 km), care este electrificat până în staţia Răduleşti, inclusiv.
Sectorul de cale ferată Răduleşti - Giurgiu Nord este singurul sector neelectrificat din parcursul coridorului european de marfă RFC 7 Praga - Atena (aprox. 2.000 km), ce străbate Cehia, Slovacia, Austria, Ungaria, România, Bulgaria și Grecia. Faptul că acest sector nu este electrificat generează dificultăţi în desfăşurarea traficului feroviar, schimbarea mijlocului de remorcare din tracţiune electrică în tracţiune Diesel mărind costurile de remorcare.
Investițiile ce vor fi realizate în cadrul proiectului presupun electrificarea liniei pe întreaga lungime a traseului şi îmbunătăţirea infrastructurii existente pentru creşterea vitezei de circulaţie, la viteza de 120 km/h, pentru trenurile de călători, respectiv de 60-80 de km/h, pentru trenurile de marfă. Viteza mai mică de 120 km/h va fi pe zonele unde retrasarea căii se poate face numai cu costuri mari, afectând diverse construcţii existente (feroviare sau aparținând altor proprietari).

Sunt propuse următoarele lucrări:
- Electrificarea liniei pe toată lungimea traseului;
- Reînnoirea infrastructurii liniilor şi corectarea geometriei traseului pentru viteza de 120km/h (cu excepția anumitor zone);
- Reconfigurarea dispozitivului de linii din staţii, având în vedere electrificarea tronsonului de cale ferată și cerințele operaționale privind lungimea trenurilor de marfă;
- Introducerea sistemului ERTMS (ETCS nivelul 2 şi GSM-R);
- Refacerea peroanelor cu ridicarea nivelului superior, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
- Construirea de rampe de încarcare – descărcare, în staţii și în halte de mişcare;
- Modernizarea posturilor de transformare și, după caz, creșterea puterii la punctul de racordare în funcție de noile consumuri estimate;
- Înlocuirea grupurilor electrogene cu panou de automatizare pentru alimentarea consumatorilor vitali pentru traficul feroviar;
Finanțarea obiectivului de investiții de utilitate publică de interes național se realizează din fonduri externe și de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naționale de Căi Ferate ,,C.F.R."– S.A., precum și din alte surse legal constituite în limita sumelor prevăzute anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

MT (https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5132-hg23022024dtf)


(https://i.imgur.com/ZtCnI0g.png)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)