News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kitsune

#435
A învățat singur, de pe net. După amiază zicea Salut. L-aș învăța să zică peundemerg.ro dar cred că e prea mult și rezultatul va fi aiurea.
Ce să spun, chinezii prind. Eu nu am reușit să trec de șîșî, pokușî și nihao. Și nihuăi șuă inguăn ma? Am scris cum se aude, că habar nu am cum se scrie  :o
Țai cie!

Iar pentru vizual, una mai veche (plenty more where that came from)





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

reed

#436
 :lol:știu gambei (noroc)și lîn-da(rece).Am băut mult Tzan Gao cu ei...mari bețivi...mai ales că beau cu paharele de țuică.Am.dus de multe ori chinezi "pe targă" acasa :lol:

kitsune

M-am trezit dimineață cu gândul că mă uit pe geam și văd marea. Am uitat că sunt în șantier :bash:

(GPS)


Dar un bulb proaspăt vopsit e totuși o vedere frumoasă.

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Vopseaua aia data pe bulb are vreun rol special? E rezistenta la apa sărată presupun. Dar face și altceva? Gen mai puțin drag? Sau cer prea multe de la o simplă vopsea?

kitsune

#439
Bună întrebarea.
Nu, nu e bulbul în mod special vopsit altfel decât restul corpului navei. Funcționalitatea lui e dată de formă. Dar...
Ceea ce vezi cu roșu e într-adevăr o vopsea specială. Self polishing antifouling paint [insert romanian translation here].
Se folosește la opera vie (partea din apă) și are rolul de a împiedica atașarea organismelor marine de corp (scoici, alge, alte lighioane). Ele ar strica hidrodinamicitatea și curgerea laminară a apei pe lângă corpul navei, ceea ce se traduce în pierdere de viteză și creșterea consumului. În teorie, scoica se atașează de corp, vopseaua se cojește și scoica va cădea. Și tot așa, strat cu strat vreo 5 ani până la următorul doc. În practică funcționează, dar mai dă și rateuri, așa că periodic angajăm scafandri să curețe dedesubt (se simte când e "barba" mare, ia cam un nod din viteză și cam o tonă, o tonă și ceva in plus la consumul zilnic). Unul din parametri pe care îl calculez zilnic în marș se numește "slip" (alunecare) și este o relație între viteza teoretică prin apă și viteza reală, îmi poate spune cât de murdar e corpul navei. Din păcate, mulți nu înțeleg conceptul și îmi cer slip-ul calculat cu viteza (care e, reală sau relativă?), în fine, viteza peste pământ, ceea ce denaturează total rezultatul.

Așa arată bulbul nostru după 5 ani. Forma e tipică pentru bulk, mai spre cărămidă coeficientul bloc, nu suplu ca la containerul de mai sus (GPS)


Se observă scoicile, vopseaua antivegetație și vopseaua normală, gri, dedesubt

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Ok prieteni, total off topic dar foarte important pentru mine. Am nevoie de ceva consiliere în domeniul legal. Dacă cineva poate, vă rog un PM
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Anca_Emanuel

#441
Ce ai pățit ? Te-a prins poliția fără declarație ?

Neufunk

Ca tot e vorba de probleme legale... cand ai timp, poti sa povestesti cam prin ce probleme intra marinarii prin porturi, si cum sunt rezolvate aceste probleme? Stiu ca pe navele militare exista o persoana sau o echipa "de serviciu", insarcinata cu "recuperarea" lor.

kitsune

Ce ai pățit ? Te-a prins poliția fără declarație ?

Aș vrea eu. Nope, conflict de muncă, interpretare diferită a unor termeni contractuali. Vreau un punct de vedere avizat.

@newfunk, care marinari, care porturi? Nu mai coboară nimeni, nicăieri. La australopiteci nici măcar agentul nu mai vine la bord. D-apăi să coboare cineva. Apropo, agentul e ăla care face legătura între navă și tot ce mișcă. Deci în caz de ceva el ar trebui să facă oficiile.
Din păcate practica unui agent protector al navei s-a cam dus. Ownerul sau managerul foarte rar mai angajează un owner's agent care să îi protejeze interesele. Acum totul se face prin charterer's agent, a cărui principală preocupare și interes e către charterer, nu către navă. Unii sunt ok, alții nu dau doi bani sau taxează enorm sau spun că nu se poate.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Si mai sunt si momente cand armatorul se sucareste pe viata, pe luna sau ca a visat urat noaptea si abandoneaza nava fara sa-i pese de echipaj. Si cum legile sunt dubioase raman arestati la bord ca nu au voie sa coboare in port....

ghrt

Pt self-polishing traducerea uzuală este auto-lustruire. Dacă vrei să te referi la modul în care lucrează, aş spune exfoliantă, dar nu sună prea comercial să rămâi aşa de la sine fără vopseaua aia scumpă, nu? :))

Din ce citeam, o caracteristică importantă la vapoarele mari e şi greutatea specifică a stratului de vopsea. Vorbim de multe tone.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

Nu am ajuns încă în doc să pot spune de partea exterioară. Dar da, câteva tone. Momentan se vopsesc magaziile Cât are un bidon din ăsta, 25 kg? Nu sunt eu în temă, dar am impresia că ce se vede e doar un strat pentru o magazie. Se dau vreo 3 straturi parcă. 32-33 de bidoane ar veni pe la vreo 800 kg. Pe afară cred că o să fie mai puțin, doar antifouling, aia anticorozivă arată bine. Poate doar un touch up. Îmi place vopseaua aia gri care se vede în pozele de mai sus (uneori e roșie) e una specială, foarte rezistentă, Glass Flake Epoxy coating.

(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

În vizită la vecinii "americani".

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#448
Țevile pentru scrubber prind contur. GRE, Glassfiber Reinforced Epoxy

(GPS)



Și o poză din plimbarea de ieri, pontili pentru havalea (v-am spart cu termenii)

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Așa ceva nu vezi în fiecare zi. Lagărul axului port-elice (în tubul etambou)











Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence