[GR] Centura Giurgiu

Started by NGC, May 09, 2018, 11:04:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

miahi

#90
^Chiar si asa, nu vad cu ce ar incurca o banda de turbogiratie pe directia BUC-GR o eventuala certura de Vest facuta probabil peste 5-10 ani minim.
Si daca tot ne aflam in acesta discutie, oare de ce nu se modifica normativul ca orice intersectie noua de drumuri de la rang de DN in sus sa fie denivelata ?

tom_sawyer

Quote from: EugenRo on November 22, 2021, 12:49:26 PM


^ Probabil pentru ca se doreste sa se continue cu centura de vest

STUDIUL DE FEZABILITATE SI PROIECTUL TEHNIC AU FOST FINALIZATE. A FOST REALIZAT AUDITUL DE SIGURANTA RUTIERA IN LUNA NOV. 2021.
PENTRU ETAPA DE EXECUTIE CNAIR A INCHEIAT UN PARTENERIAT DE IMPLEMENTARE CU CONSILIUL JUDETEAN GIURGIU - DOCUMENTATIA DE ATRIBUIRE A CTR DE EXECUTIE ESTE IN CURS DE ELABORARE -TERMEN: DEC. 2021

cestrin.maps.arcgis.com

jalemare

𝗜𝗻𝗮𝗶𝗻𝘁𝗲 𝗱𝗲 𝟮𝟬 𝗱𝗲𝗰𝗲𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝘃𝗼𝗺 𝗰𝗶𝗿𝗰𝘂𝗹𝗮 𝗽𝗲 𝗱𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗮𝗿𝗲 𝗶𝗻 𝘁𝗮𝗿𝗮, 𝗱𝗶𝗻𝘀𝗽𝗿𝗲 𝗕𝘂𝗹𝗴𝗮𝗿𝗶𝗮 (𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗗𝗡𝟱  – 𝗦𝗼𝘀𝗲𝗮𝘂𝗮 𝗱𝗲 𝗖𝗲𝗻𝘁𝘂𝗿𝗮 – 𝗣𝗼𝗱 𝗣𝗿𝗶𝗲𝘁𝗲𝗻𝗶𝗲𝗶)

Încă o lucrare pe care am început-o în 2020 și pe care o dăm în folosință înainte de termen.

☑ S-au finalizat terasamentele și se lucrează la așternerea straturilor de asfalt pe zona giratoriului din proximitatea punctului vamal Giurgiu.

⚠ Se amplasează parapetul median și se montează sistemul anti-orbire.

⚠ Săptămâna viitoare vor fi realizate marcajele rutiere și semnalizarea verticală.

☑ Este prima ,,autostradă nemțească" din România, un drum expres realizat din beton rutier, care s-a așternut prin turnare continuă. S-au turnat până la 1.300 de mc de beton pe zi, astăzi fiind gata toți cei 33.700 de mc ai drumului.

📌 La vizita pe șantier am fost însoțit de deputatul de Giurgiu Alexandru Andrei.

Drumul de legătură DN 5 km 60+500 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400, în lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutieră între DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Acesta se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecție giratorie și continuă spre sud, intersectându-se cu DN 5 și DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, fiind executat la 4 benzi, două pe fiecare sens, cu aceeași structură ca a variantei ocolitoare.

Scurt istoric

𝟮𝟴 𝗼𝗰𝘁𝗼𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟬 Start lucrări
𝟮𝟭 𝗼𝗰𝘁𝗼𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟬 Am dat ordinul de începere a lucrărilor 
𝟮𝟬 𝗼𝗰𝘁𝗼𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟬 A fost emisă autorizația de construire

Antreprenorul este SC PORR CONSTRUCT, iar valoarea contractului este de 106,6 milioane de lei, fără TVA.
Durata execuției obiectivului, conform contract, era de 18 luni.
Finanțarea lucrării este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Sursa: Facebook Irinel Scriosteanu

miahi

Filmarea CNAIR din postarea de mai sus.



Interesant e ca nu au au facut si giratoriu tot din beton, sunt curios cum o sa reziste la imbinarile beton <-> asfalt.

TibiV

De ieri, de pe FB CNAIR.
De remarcat ca nu este vorba de ministrul Tranporturilor, Sorin Grindeanu, ci de viceprim-ministrul Sorin Grindeanu...  :D

https://www.facebook.com/CNAIRSA/posts/2974413876152005

În a doua parte a lunii decembrie 2021,  se va circula pe Drumul de legătură DN 5– Șoseaua de Centura – Podul Prieteniei
----------
📌Viceprim-ministrul Sorin Grindeanu alături de Premierul Nicolae Ciucă au inspectat astăzi, 30 noiembrie 2021,   șantierul obiectivului de investiții "Drumul de legătură DN 5 km 60+500 – Șoseaua de Centură– Podul Prieteniei km 61+400"
📌Stadiul fizic de execuție pentru cei 5,72 km (din care 5,10 km lungime drum de legătură si 0,62 km lungime drum reabilitat/lărgit) este de 95%. În aceste condiții termenul estimat pentru darea în trafic este data de 20 decembrie 2021 urmând ca finalizarea tuturor lucrărilor să se realizeze până în luna aprilie 2022.
📌Ministrul Sorin Grindeanu a subliniat că va continua vizitele neanunțate pe șantierele obiectivelor de infrastructură și că va verifica împreună cu cei de la CNAIR și antreprenorii care este situația reală din teren.
📌În ceea ce privește obiectivul de infrastructură verificat astăzi, ministrul Sorin Grindeanu a declarat că "sunt obiective importante pe care trebuie să le livrăm românilor. Era o rușine a noastră ca intrarea în țară să nu arate cum trebuie. Cred ca fiecare dintre noi a văzut cum arăta ieșirea sau intrarea în țară dinspre Bulgaria. Antreprenorul, care este unul serios, s-a mobilizat  și putem spune că acum avem și noi un drum demn de zilele noastre. Aș vrea sa văd astfel de drumuri peste tot în țară"
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Vizita neanuntata, sigur. Cu toată presa în alai. Au început minciunile și ineptiile.

miahi

^Toata lumea se inghesuie sa vada cum au trecut "autostrada germana" peste groapa de gunoi "romaneasca" ...

Ionut

Da da autostrada nemțească. Am explicat presei ieri ca amărâtul de drum nu e nici autostrada și nici drum expres.

miahi

^In opinia ta @Ionut sau a altor colegi, timpii tehnologici sunt mai mici pentru un asemenea drum decat pentru unul clasic cu asfalt ? S-ar preta folosirea pe scara mai mare in Romania?  Ma gandesc ca facand acest test la Giurgiu poate se gandesc sa foloseasca "reteta" si pentru alte centuri ocolitoare sau poate pentru alte DX-uri ?

tom_sawyer

#99
Pentru a clarifica că acest drum nu este DX, ci DN cu 2 benzi/sens:

Caracteristicile principale şi indicatorii tehnico economici ai obiectivului de investiţii "Drum de legătură DN 5 Şoseaua de Centură Pod Prieteniei km 61+400" | Hotărâre 963/2017

- Lungime totală drum:    km    5,72
din care: - lungime drum de legătură    km 5,10
         - lungime drum reabilitat/lărgit    km 0,62
   - Lăţime totală drum:    m 22,10
      din care: - lăţime platformă:    m 19,50
   - lăţime parte carosabilă:    m 4 x 3,50

Identic cu "Varianta ocolitoare Giurgiu", proiect care urmează să fie construit în partea de vest:

Quote from: tom_sawyer on December 18, 2020, 12:10:37 AM
Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii "Varianta ocolitoare Giurgiu", județul Giurgiu

            Traseul se desprinde din DN 5 din sensul giratoriu al obiectivului "Drum de legătura DN 5 – Şoseaua de centură – Pod Prieteniei km 61+400", [...]urmând ca traseul să se finalizeze în DN 5C– km 3+900, unde se va realiza un sens giratoriu.

Traseul variantei ocolitoare are o lungime totală de 12,068 km.

Profilul longitudinal

Elementele geometrice în profil longitudinal sunt proiectate pentru viteza de proiectare de 100 km/h.

Profilul transversal

Profilul transversal al Variantei ocolitoare Giurgiu, este pentru drum de clasa tehnică II. Lăţimea totală a drumului este 22,10 m, lăţimea platformei este de 19,50 m, din care:

- parte carosabilă: 2 x 7,00 m;

- banda incadrare: 2 x 0,75 m;

- acostamente: 2 x 0,75 m;

- fâşie parapet marginal W4: 2 x 1,30 m;

- spaţiu median pentru separator de sensuri: 2,50 m.



oneLess

#100
^ acest drum nu este DX, ci DN cu 2 benzi/sens

Din punct de vedere profil drum, tehnic , evident că ai dreptate.
Probabil ar trebui găsită o denumire pentru acest drum în format struțo-cămilă.
Și altele , ca recentul deschis VO Mihăilești.

Nu este DX . Dar este DN ?
Am eu DN ca exemplu. Și îmi zici apoi dacă sunt din aceeași ligă cele două.
DN-ul meu , cu DN-ul Giurgiu.

Craiovean , cu drumuri 2..3 ori pe lună la București
BALȘ. Nuuuu ... chiar Balș ca exemplu ! DA, este DN. DN65
+18 semafoare
+20 treceri de pietoni
limitare la intrare în oraș 50 Km/h
pe alocuri 30/40 Km/h limitări viteză
Ieșiri la greu din proprietăți direct în DN
Poliție la greu
Și mai sunt destule alte frustări.
Traversarea Balșului durează în mod normal,
adică excepțional, maxim 8 minute, cu 50 Km/h.
Dar avem , nu , DN65 , +60 de minute.

Sunt multe alte exemple care pot fi date.
Filiași-ul a început să devină balșul doljean.

Eu aș prefera ca în loc de autostrăzi și DEx-uri în Romănia
să avem 5.000 de Km de struțo-cămile giurgiene (aici nu a mers dex.ro  :()

La mulți ani Români !

vancouver

Nu trebuie o mie de denumiri pentru fiecare varianta, cu parapet mai mic sau mai mare, cu trotuar sau cu banda de urgenta, cu sau fara nici un giratoriu, etc.. Este absolut suficient DN, DX si A.

In sens larg, centura Giurgiu este un drum national cu profil (aspect) de drum express, ca si DNCB in zona cu 4 benzi, DN-VO-BV, DN5 langa Adunatii Copaceni, proaspata centura Mihailesti, etc.. Adica este ok la televizor, la o bere etc.. sa-i zicem drum expres.

In sens strict nu este DX, pentru ca asa cum este definit DX in Romania, nu poate sa cuprinda sensuri giratorii (adica intersectii la nivel). Nu are de ce sa primeasca indicativ DX.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

DarkFranck

Multumim pentru filmare! E cam la limită pentru deschidere până la finalul anului, dar din ce se vede pare că s-ar putea.

Arată "ciudat" din beton, ai impresia că ar mai trebui ceva, dar după ce începi să vezi marcajele puse direct pe beton începi să te obișnuiești și chiar nu arată deloc rău.
Fluctuat Nec Mergitur

tom_sawyer

Centura (vest) Giurgiu:

STUDIUL DE FEZABILITATE SI PROIECTUL TEHNIC AU FOST FINALIZATE.

A FOST REALIZAT AUDITUL DE SIGURANTA RUTIERA IN LUNA NOV. 2021.

PENTRU ETAPA DE EXECUTIE CNAIR A INCHEIAT UN PARTENERIAT DE IMPLEMENTARE CU CONSILIUL JUDETEAN GIURGIU.

MAI SUNT DE OBTINUT, EMIS SI ELABORAT URMATOARELE DOCUMENTE:

- HG DE EXPROPRIERI DE UTILITATE PUBLICA PENTRU IMOBILELE AFECTATE DE CULOARUL DE EXPROPRIERE. IN DATA DE 22.11.2021 S-A TRANSMIS LA CNAIR DOCUMENTATIA DE EXPROPRIERE COMPLETATA CONFORM SOLICITARILOR DEPARTAMENTULUI EXPROPRIERI.

- DECIZIA DE EXPROPRIERE LA 1 LUNA DUPA PUBLICAREA IN MONITORUL OFICIAL A HG DE EXPROPRIERI;

- INAINTAREA DOCUMENTATIEI PAC, DUPA OBTINEREA DECIZIEI DE EXPROPRIERE, LA MINISTERUL TRANSPORTURILOR PENTRU ELIBERAREA AUTORIZATIEI DE CONSTRUIRE;

- EMITEREA ORDINULUI DE INCEPERE PENTRU FAZA DE - DURATA DE REALIZARE 30 DE ZILE;

- PREGATIREA DOCUMENTATIEI DE ATRIBUIRE A CONTRACTULUI DE EXECUTIE LUCRARI SI ASISTENTA TEHNICA VA FI ACORDATA BENEFICIARULUI PE O PERIOADA DE 2 LUNI IN PERIOADA DERULARII PROCEDURILOR DE LICITATII PENTRU EXECUTIE LUCRARI.

(harta CESTRIN)