[GR] Centura Giurgiu

Started by NGC, May 09, 2018, 11:04:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Vedem cum rezolva cu groapa de gunoi. Acolo e problema.
Posibl si ca in 40% sa nu intre ceva structuri.

Ionut

Cel mai probabil nu va fi gata anul asta... din pacate.

danpandrea

PORR a postat acum o săptămână, pe LinkedIn o randare 3D a șantierului de la Giurgiu. Pentru că PORR nu e pe YouTube și funcția de embed nu funcționează cum trebuie, am urcat eu clipul pe YouTube. Postarea poate fi văzută și aici.

"Dronele, noile "vedete" din șantiere

În cadrul șantierului DN5 Giurgiu (DN 5 km 60+500 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400) progresul este monitorizat în prezent cu ajutorul dronelor. Acestea facilitează supravegherea mai rapidă, mai economică și cu rezoluție mai mare, fără a sacrifica precizia. Ele furnizează colegilor din santier informatii corecte si actualizate despre progresul si productivitatea santierului. Datele sunt utilizate pentru a asigura standardele de înaltă calitate și pentru a minimiza costurile operaționale ale lucrărilor.
Prin prelucrarea fotogrametrică a datelor brute am obținut o reprezentare 3D a șantierului ("nor de puncte"), navigabilă și măsurabilă, cu o acuratețe ce rivalizează cu cea a măsurătorilor GPS clasice.

#innovation #worldofporr #homeofconstruction"


eciudor

Salut,
Saptamana aceasta a inceput asternerea betonului rutier pe Varianta de Ocolire Giurgiu.







Conform spuselor unui prieten din santier, au ca target sa termine betonarea pana in Decembrie'21. Dar vedem...

Tavi

Salutare! Există limitări la turnarea acestui tip de beton? Mă refer la condițiile meteo în principal. Mulțumesc anticipat.

elphax

nu inteleg ultima poza, pare a fi bitum/asfalt

dargauda

O filmare de la Raducu

Varianta de Ocolire Giurgiu Stadiu lucrari 13.10.2021

https://www.youtube.com/watch?v=uO63L0iRShE&ab_channel=RaducuPDrum

Arata super fain, mulțumim Raducu!



Ionut

Filmarea este facuta pentru noi, multumim Raducu! :cheers:


Ionut

API pe Facebook

Ieri am fost în vizită pe drumul de legătură DN5-Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse, un proiect de 5,72 km lungime, profil 2x2 cu parapet median: ...

Antreprenorul general, PORR, și oficialii CNAIR fac eforturi pentru deschiderea circulației până la finalul anului, înainte de termenul contractual (aprilie 2022), însă noi suntem foarte rezervați, având în vedere vremea nefavorabilă și volumul de muncă rămas de executat.

Șantierul a ajuns la peste 70% stadiu fizic, contractul fiind semnat în 19.11.2019, lucrările începând efectiv în 21.10.2020. Drumul are și o noutate: sistemul rutier rigid alcătuit din beton, turnat cu finisoare speciale care se pot vedea în filmare, acesta putând fi gata în aproximativ 30 de zile, cu o viteză de execuție de aproximativ 350 metri liniari pe zi, în medie.

Finisajele, racordurile cu structurile, zona gropii de gunoi și elementele de siguranță rutieră ar putea fi terminate abia în ultimele zile din an, cu mari eforturi și noroc de vreme bună.

Fred

Mi se pare ca nu a mai intrebat nimeni inainte: de ce au facut giratoriul ala cu atata ura? E intersectie in T, puteau sa faca bretea directa pe DN, se vede clar in filmare ca toata lumea taie benzile. Nu mai exista nimeni care sa gandeasca printre proiectanti? Nu mai supervizeaza nimeni toate prostiile astea?

alexandru_m

Fred, esti constient ca fluxul principal de trafic, mai ales traficul greu de marfa, va face stanga acolo? Consideri ca e ok sa faca stanga peste 2 benzi in afara localitatii pe drum european (deci cu limita de 100 km/h?). Nici eu nu sunt fan de giratorii si consider ca in 2021 nu ar mai trebui facute drumuri noi fara intersectii denivelate, dar decat intersectie in T, mai bine giratoriu acolo.

Fred

Nu m-am exprimat suficient de precis: giratoriul este pentru 2 drumuri in T, nu intersectie completa cu 4 cai; pe directia DN-ului se putea face turbogiratie, restul trec prin giratoriu. Nu are nici un sens in mijlocul campului sa franezi la 30 de kilometri pe ora, sa treci prin giratoriul cu 2 benzi (alta aberatie) si sa accelerezi la loc, produci doar nervi si poluare. La fel ca giratoriul refacut la Otopeni, dar spre deosebire de ala e loc suficient sa faci breteaua externa lina, la 100 km/h, nu ca la Otopeni unde poti trece cu 40km/h. Doar ne batem cu pumnii in piept ca facem, dar nu suntem in stare sa facem bine pana la capat, doar sa fie acolo :(

survola

#57
Eu am înțeles că traficul principal (cel greu mai ales) va merge pe centură, deci cel dinspre București va face stânga prin giratoriu, de aceea nu mergea T simplu.
Spre București este bandă dedicată care ocolește giratoriul.

Fred

#58
Vezi aici: - masinile care vin dinspre Bucuresti spre Giurgiu, care o sa continue sa existe si dupa ce se deschide circulatia (daca Giurgiu ca oras continua sa existe) taie benzile din giratoriu pentru ca altfel trebuie sa franeze la 30-40km/h. Pentru ei avea sens sa existe o banda dedicata in partea stanga a imaginii, iar giratoriul sa ramana pe partea aia cu o singura banda.

Quote from: survola on October 15, 2021, 01:03:06 PM
Eu am înțeles că traficul principal (cel greu mai ales) va merge pe centură, [...]Spre București este bandă dedicată care ocolește giratoriul.
Fals. Daca vezi numarul de benzi, dinspre Giurgiu spre Bucuresti sunt 2 benzi in giratoriu si dinspre centura 1 banda. Care e traficul principal intr-o asemenea configuratie, cel cu 1 banda sau cel cu 2? Daca e cel cu 1 banda, care e rostul celei de-a doua benzi din giratoriu dinspre Giurgiu? Sau proiectantii sunt niste copii de 10 ani care nu stiu sa deseneze decat cercuri cu compasul?

alexandru_m

Fred, tu ai fost vreodata prin locurile de care discutam? Ai trecut vreodata pe PTF Giurgiu-Ruse ca sa vezi ce trafic are? Stii ca inainte de pandemie destui bucuresteni se duceau in weekend in Ruse ba la restaurante, ba la cumparaturi? Sau in excursii de o zi sau de weekend la Veliko Tarnovo de exemplu. Odata cu varianta asta care va fi ok si pentru turisme si pentru camioane (inante iti rupeai masina daca te bagai pe ruta de camioane) o sa vezi ca traficul care intra / iese din Giugiu va ramane cu acele 2 benzi din inertie. Giurgiu in sine nu genereaza suficient trafic ca sa necesite 2 benzi pe sens.