News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Infrastructura velo in Bucuresti

Started by voicul, January 03, 2018, 03:13:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

#15
@voicul

Fara suparare, dar tu stii care este diferenta intre viteza comerciala si viteza de circulatie ?...
Ca sa obtina o viteza comerciala de 20 km/h tramvaiele trebuie sa mearga cu 40-50 km/h intre statii - poate mai mult, depinde cat de dese sunt statiile.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

elcraft

#16
@Time-and-Space
N-am spus ca nu exista dar speram sa ne arati tu, daca ai zis.

Pai acolo e loc pentru o banda si aproape jumate, asa ca au facut banda de biciclete pe jumatea aia, e ok. Uite aici pista pe trotuar:
harta 1
harta 2
(smiorc, noi-suntem-vehicule-dar-trecem-pe-zebra, dam minusuri :lol: )

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Teoretic ai avea dreptate TibiV, dar nu in RO.

Adaug din acelasi articol:
"Din cauza liniilor vechi mai au loc, câteodată, şi deraieri, dar asemenea evenimente nu au loc decât foarte rar pentru că pe liniile respective se circulă cu viteză redusă. În această situaţie nu riscul e problema, ci viteza de circulaţie redusă, de 10 km/h sau 5 km/h. "

Nu zic ca nu se ating si viteze de 40 - 50km - am vazut viteza asta, dar cu viteze de 5 - 10km si plecari/porniri ajungi ca media de 20? Chiar si la 25 nu cred ca e probleme pentru biciclete.

Nu zic ca este cea mai buna alternativa, dar zica ca este probabil cea mai buna idee care are sanse de implementare. Dupa mine ramane mai sigura decat alternativa de mers pe strada.

Si mai e un aspect:
Daca 21 face traseul acum in jumatate din timp, ia mai reduceti voi viteza (regula RATB) si faceti traseul cu 1 sfert mai rapid doar (decat fata de varianta fara garduri) si acceptati biciclisti (fara sa ii claxonati) in fata tramvaiului.
Sigur pare o regula SF din V Europei, dar eu stiu ca in anii '90 tot ce visam e sa fim ca in V SI tot ne comparam ca suntem ca in V.
Pe termen scurt, mediu si lung sa pui niste zeci de mii de B sa mearga cu bicicleta inseamna un castiga enorm de sanatate. (bani la greu economisiti, ca sanatatea te costa cel mai mult financiar).

thinker

Tramvaiul datorita specificului are:
1. distanta de franare mai mare comparata cu un autoturism/ autobus  (roti metalice / sine metalice = frecare redusa)
2. calatori care ar fi bine sa nu fie expusi franarilor violente - un pasager in picioare e mult mai instabil comparat cu unul asezat, calatoresc batrani, copii, care nu se pot tine tot timpul ca intr-un carusel

Un vatman va fi pus sa aleaga intre libertatea sa  sau circulatia cu viteza melcului pentru a pastra distanata mare fata de orice bicicleta. Probabil nu toti biciclistii sunt super sportivi sa mearga mereu cu viteza, nu exista permis de circulatie cu bicicleta.

Daca un biciclist care ar cadea la 30 m in fata tramvaiului, la o viteza de 30 km/ora, nu e evitabil tramvaiul il va calca, poate si la 20 km/ora, si posibil va rani pasageri. Nu comparati franele tramvaiului cu cele ale autoturismului.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

#20
Pe langa franele mai slabe ale tramvaiului, sina e o problema pt ca "prinde" roata bicicletei, nu stiu daca exista sine mai prietenoase cu biciclistii. Mai ales cand bicicleta trebuie sa traverseze sinele la un unghi mic.

https://goo.gl/maps/TgYaZ9mRse32

Splaiul Independentei in Cluj (sensul pre centru), banda mai lata decat gabaritul tramvaiului dar mie nu mi s-a parut suficient de lata sa poata trece tramvaiul si un biciclist (poate la limita). Senzatia cand vine tramvaiul in spatele biciclistului nu e confortabila.

E o usoara panta in jos (cu Somesul). Daca nu frana tramvaiul in spatele meu *inainte* sa-mi cada roata din spate in sina, nu mai scriam pe aici.

TibiV

#21
@voicul,
citatul din B365 spune foarte clar pe ce fel de linii se scoate viteza comerciala 20 km/h...

Noi vorbim tocmai despre problema circulatiei biciclistilor pe liniile bune.
Mosilor-Colentina este linie buna, reabilitata de cativa ani. Acolo 21 scoate viteza comerciala de 20 km/h, dar intre statii depaseste 50 km/h - am vazut deseori tramvaie depasind autoturismele. (In plus sa nu uitam ca tocmai a capatat garduri de separare fata de benzile auto, deci bicicl;istul nu se poata da deoparte din fata tramvaiului).
Daca pui biciclisti in fata tramvaielor aduci viteza comerciala inapoi la 10 km/h. Si va trebui sa dublezi parcul circulant ca sa asiguri aceeasi capacitate de transport.
Dar atunci pentru ce ai mai bagat bani in modernizarea liniei?

Cat despre liniile vechi si proaste (Otelul Rosu) cu limitari de 5 / 10 km/h si risc de deraiere, alea sunt atat de proaste incat nici un biciclist nu va circula pe ele de buna voie...
Bd.Basarabia, o zona luata la nimereala - alte portiuni sunt mult mai proaste...
harta
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Peste 18.000 de persoane vor primi vouchere pentru biciclete

,,Ca urmare a finalizării procesului de actualizare a datelor, un numar de 18.323 de cetăţeni urmează să intre în posesia unui voucher. Lista acestora este publicata pe pagina proprie de internet a Primăriei Municipiului Bucureşti (www.pmb.ro), la secţiunea "Biciclişti în Bucureşti", fiecare beneficiar identificându-se după iniţiale, nume, prenume şi număr de înregistrare în proiect", se arată într-un comunicat al PMB.

ZF

voicul

Ca orice articol care trebuie sa informeze avem si aici material de calitate:
"Primăria Capitalei începe " + "Primăria Capitalei demarează amenajarea" REZULTA "proiectul urmând să fie discutat"

Primăria Capitalei începe amenajarea primei piste de biciclete. Va costa 1,3 milioane euro, durata de execuție fiind estimată la 4 luni

Primăria Capitalei demarează amenajarea primei piste de biciclete în centrul Bucureştiului, proiectul urmând să fie discutat vineri în ședință. Pista va avea aproximativ 8 kilometri, va costa 7,5 milioane lei, durata de execuție estimată a proiectului fiind de 4 luni.

Pista va acoperi o zonă de 34 de străzi, va avea o lungime de 7,7 km și o lățime a benzii de 1,5 metri. Mai mult, se vor amenaja și 6 parcări publice pentru biciclete.

Anul trecut, Primăria Capitalei a aprobat Planul de mobilitate urbană durabilă București-Ilfov, care prevede amenajarea unei reţele de 250 km piste de biciclete, cu 12 proiecte prioritare de 60 km, ce urmează a fi implementate pe termen scurt, valoarea totală estimativă pentru cei 250 km de piste pentru biciclete fiind de 50 milioane euro.

De asemenea, Primăria Capitalei urmărește introducerea unui sistem de transport public cu biciclete, respectiv crearea de stații de închiriere, parcări și achiziționarea de biciclete pentru utilizare de către public care se materializează în anul 2018 – prin acordarea a 30.000 de vouchere pentru bucureșteni.

https://www.money.ro/primaria-capitalei-incepe-amenajarea-primei-piste-de-biciclete-va-costa-13-milioane-euro-durata-de-executie-fiind-estimata-la-4-luni/

voicul

Idei excelente, tara prost aleasa pentru implementare

"Ni s-au furat 1.400 de biciclete". Polițiștii sunt neputincioși în fața unui fenomen îngrijorător - VIDEO

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/ni-s-au-furat-1-400-de-biciclete-politistii-sunt-neputinciosi-in-fata-unui-fenomen-ingrijorator.html

Ionut

Proiect CGMB: 68 de milioane de lei pentru 87 de kilometri de piste pentru biciclete în centrul Capitalei

Consiliul General al Municipiului Bucureşti va dezbate în următoarea şedinţă aprobarea indicatorilor tehnico-economici privind construirea a peste 87 de kilometri de piste de biciclete în zona centrală a Capitalei, valoarea totală a investiţiilor în patru trasee şi în locuri de parcare pentru biciclete depăşind 68 de milioane de lei. Finanţarea investiţiilor se va asigura din bugetul propriu al municipiului Bucureşti şi din alte surse, prevăd documentele publicate de autorităţile locale.

Unul dintre acestea are în vedere zona centrală a Capitalei, unde pe 21 de străzi ar urma să fie construiţi 48,25 kilometri de piste pentru bicilete cu o suprafaţă de peste 166.000 de metri pătraţi şi 420 de locuri de parcare pentru biciclete. Benzile unidirecţionale ar urma să aibă lăţimea între 1,20 şi 1,50 metri, iar cele bidirecţionare vor fi între 2,50 şi 3 metri lăţime. Valoarea totală a investiţiei este de 44.499.000 lei, inclusiv TVA, iar durata de realizare este de şase luni.

Pentru al doilea proiect care prevede construirea de piste pentru biciclete indicatorii tehnico-economici prevăd realizarea unui traseu 2 pe ruta Piaţa Victoriei- Bulevardul Iancu de Hunedoara – Şoseaua Ştefan cel Mare – Şoseaua Mihai Bravu, cu o lungime de 17,2 kilometri pe trei străzi şi 120 de locuri de parcare pentru biciclete. Valoarea investiţiei este prevăzută la 18.356.000 de lei şi o durată de execuţie estimată la şase luni.

Traseul 3 include ruta Calea Victoriei – Bulevardul Regina Elisabeta – Bulevardul Mihail Kogălniceanu – Splaiul Independenţiei pe care, conform proiectului, ar urma să fie construiţi 10, 15 kilometri de piste de biciclete şi 50 de locuri de parcare, cu costuri de 5.865.000 de lei.

Cel de-al patrulea traseu pentru care au fost realizaţi indicatorii tehnico-economici prevede amenajarea de piste de biciclete pe o lungime de 11,6 kilometri şi o sută de locuri de parcare pe traseul Bulevardul Libertăţii – Bulevardul Unirii- Bulevardul Decebal – Bulebardul Basarabia. Costurile estimate sunt de 12.764.000 lei, TVA inclusă.

News.ro

Serban

Imagini de sambata cu Traseul 1: Piata Victoriei - Pipera.

Zona de traversare a bd Aviatorilor s-a marit considerabil (as zice ca s-a dublat). Sa vedem daca muta semaforul...

picture sharing

Noua jonctiune trotuar-piata.



Viitorul traseu...



Nou scuar ce va delimita pista. Semaforul se muta in scuar.





Traversare spre si dinspre Antipa.





Largirea trotuarului dinspre Kiseleff, pana la traversarea de la Antipa. Aici cred ca le-a scapat ceva...eu as fi facut o rampa care sa lege trotuarul de pe Kiseleff de viitoarea pista. Parca ziceau ca pista va avea intoarcerea prin Kiseleff. Daca va ramane pe trotuar, nu ai cum sa ajungi de pe trotuar pe noua pista. Sau poate mai urmeaza ceva...



Capatul pistei de la Antipa spre Calea Victoriei. Se renunta la o banda auto.





Reconfigurare scuar.





Scuar nou ce va delimita pista spre Calea Victoriei. Se pare ca va fi tronson comun pentru pietoni si biciclisti. Vom vedea. Semaforul va fi mutat.





Serban

Reportaj de duminica si din celelalte zone in care se efectueaza lucrari.

Intai sa revenim putin la zona Piata Victoriei, unde am studiat lucrarile mai atent.

Sambata nu sesizasem, dar nu se renunta la o banda de dreapta spre Mihalache. Scuarul a fost micsorat, deci se pare ca va fi loc de 2 benzi. Inainte scuarul era pana la dunga alba.



Am pozat mai bine zona din care, dupa parerea mea, lipseste jonctiunea cu Kiseleff



In continuare, urmaresc traseul in directia Piata Victoriei - Pipera.

Prima noutate: pista nu va mai fi pe fiecare trotuar in ambele sensuri. Fiecare sens va avea trotuarul lui.

La garaje s-a indulcit virajul prin folosirea colturilor trotuarului.







photo hosting sites

Pana la statuie nimic deosebit. In continuare, pista va fi construita pe directia pozelor.

Peste tot va fi demarcata cu bordura.







Pana la Charles de Gaulle nimic deosebit. De aici, pista va fi construita pe bretele, pe carosabil, in locul benzii de parcare.

Aici va fi interesant:



Mai departe, pe directia pozelor. Peste tot va fi delimitata cu bordura.



















Aici se pare ca s-au grabit cu asfaltarea. Conform marcajelor, pare ca bordurile de aici se vor cobori pentru a se face jonctiunea cu trotuarul.

image upload

Urmatoarea intersectie...

Aici se vor mari colturile trotuarelor. Si aici pista va fi delimitata cu bordura.











Asa cum banuiam, de la Pescarus pana la intersectia cu Pipera pista va fi pe banda 1, banda comuna auto + biciclete. Alta solutie nu vad care ar fi fost.

Banda 1 s-a reasfaltat, sunt curios cum o sa fie marcajele.











Pe pipera pista va fi pe carosabil, delimitata cu borduri.





De aici nu am mai vazut sa fie lucrari sau marcaje.

Serban

Acum o luam in sens invers. Pana la Pescarus nu sunt lucrari sau marcaje. Sper ca pista va fi in dublu sens pe tot traseul...

Pana la Charles de Gaulle nimic deosebit. Aici pista va fi, evident, tot pe bretele, tot pe banda de parcare si tot delimitata cu borduri.

















Pe aici se va urca pe trotuar.




Semi-fail. Nu au scos platforma de beton a vechiului telefon public (ce o fi fost asa greu sa o sparga?!). Dar, au inaltat asfaltarea, astfel incat nu se simte cand treci peste ea (am trecut cu trotineta fara probleme).

gif image hosting

La statuia Aviatorilor









De aici nu mai este nimic interesant pana la Piata Victoriei.

Concluzia mea: probabil nu este perfecta, dar tinand cont ca, in afara de Aviatorilor, este integral pe carosabil si delimitata cu bordura, pista este foarte OK. As zice la nivelul celei de pe Calea Victoriei. Dpmdv, este un mare pas inainte.

dr4qul4

De la ambasada Chinei puteau sa o bage pe malul lacului si sa iasa direct la Oracle si chiar Sky Tower. Da trebuiau sa treaca prin baza sportiva Vointa, dar nu vad o problema. Sau in cel mai rau caz ieseau prin Moeciu in Sos Piera, pentru ca acolo incepe si pasajul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024