[B] Infrastructura velo in Bucuresti

Started by voicul, January 03, 2018, 03:13:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nirolf

ONG-ul "Adevăraţii VeloPrieteni România" a instalat pe Calea Victoriei un aparat de măsurat numărul de treceri pe pista de biciclete. Au colectat informații până pe 10 august când acesta a fost distrus.

Quote59077 de treceri pe pista de biciclete de pe Calea Victoriei, din 7 iunie pana pe 5 iulie! Am demonstrat ca pista asta este extrem de folosita si ca avem nevoie de extinderea infrastructurii de biciclete in tot Bucurestiul. #adevaratiilveloprieteni

Link FB
Quote130.000 de treceri cu bicicleta intre 7.06 si 10.08 pe Calea Victoriei!
Intr-adevar impresionant!
P.S. Din pacate, dispozitivul a fost distrus de persoane rau intentionate in data de 10 august la orele amiezii!


Link FB

voicul

Ploaie de trotinete in B anu asta. Asta e al 3-lea proiect posibil

Un nou mijloc de transport public în București - VIDEO (mai jos pe pagina)

https://www.money.ro/un-nou-mijloc-de-transport-public-in-bucuresti/

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative care vor fi incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 8 mai 2019

7.    PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului Bucureşti"

voicul

^Mai multe detalii:

Surpriza pregătită de Guvern primăriei condusă de Gabriela Firea
În București se vor construi aproape 50 de kilometri de piste pentru biciclete.

Ministerul Mediului și Unitatea Administrativ Teritorială a Municipiului București vor aloca 44,5 milioane de lei pentru construcția unor piste de transport cu bicicleta în zona centrală a Capitalei, se arată într-un proiect de Hotărâre de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Implementarea unui sistem
de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului București".

Vor fi patru trasee:

Traseul 1: P-ța Victoriei – Bd. Aviatorilor – Bd. Beijing – Str.Nicolae Caramfil – Șos. Pipera – Piața Presei Libere – Șos kiseleff – Bd. Constantin Prezan.
Traseul 2: P-ța Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu.
Traseul 3: Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Splaiul Independenței – Bd. Națiunile Unite.
Traseul 4: Bd. Libertății – Piața Constituției –Bd. Unirii- Bd. Decebal – Bd. Basarabia – Stadionul Național.

Pistele vor fi construite pe un număr de 21 de străzi, vor avea o lungime totală de 48,25 kilometri și un număr de locuri de parcare biciclete de 420 de bucăți. Durata de execuție va fi de 6 luni.

Finanțarea obiectivului de investiții se va face de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Mediului, titlul 51 ,,Transferuri între unități ale administrației publice" articolul 51.02 ,,Transferuri de capital", alineatul 51.02.39 ,,Transferuri din sumele obținute din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră pentru finanțarea proiectelor de investiții" și de la bugetul local al U.A.T. Municipiul București, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

nirolf

Cred că sunt 4-5 ani de zile de când Bucureștiul are alocați 10 milioane de euro de la Mediu pentru piste de biciclete. Rezultatul este zero.

nirolf

Îmi aduceam aminte bine:

Dezinteres și birocrație: Primăria Capitalei a avut nevoie de 5 ani pentru a lua cei 10 milioane euro de la Ministerul Mediului pentru pistele de biciclete

QuoteFostul primar Sorin Oprescu anunța cu fast în primăvara anului 2014 că a obținut 10 milioane de euro de la Ministerul Mediului pentru amenajarea a 100 de km de piste pentru biciclete în București, iar lucrările vor începe "în vară". De atunci au trecut 5 ani, multe promisiuni, iar Primăria Capitalei a anunțat abia joi că a reușit să finalizeze documentele necesare pentru a intra în posesia banilor, indicatorii tehnico-economici fiind aprobați prin hotărâre de Guvern. Municipalitatea a început toamna trecută lucrările la o parte din pistele incluse în proiect, jumătate din tronsonul 1, însă acestea nu sunt funcționale deoarece nu au fost făcute marcajele rutiere din cauza contestării licitației.

Ionut

^ Inca niste detalii:

Primăria Capitalei anunţă că va construi în următoarele 6 luni piste cu o lungime totală de 48 km

În acest sens, a fost aprobată miercuri Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului Bucureşti", următorul pas fiind semnarea contractului de finanţare". Astfel, este vorba despre 4 trasee, dispuse pe 21 de artere, şi care însumează 48 de km. Pe traseul acestor piste de biciclete, vor fi amplasate 420 de parcări publice pentru biciclete. Rastelele vor fi amplasate în apropierea clădirilor cu potenţial mare de atragere a persoanelor care folosesc bicicleta, precizează Primăria Capitalei. Durata de realizare a pistelor este de 6 luni.

ZF

Ionut

Lime se lansează în România şi aduce peste 1.000 de trotinete electrice în Bucureşti

Lime, serviciul de închiriere de trotinete electrice, s-a lansat vineri în Bucureşti, unde aduce peste 1.000 de trotinete electrice. Trotinetele sunt disponibile în principalele zone din Bucureşti, la gurile de metrou, lângă parcuri, instituţii publice, teatre şi muzee. Cu o trotinetă electrică, distanţa dintre Piaţa Victoriei în Piaţa Romană va putea fi parcursă în 3 minute. Pentru a folosi Lime, ulitzatorii trebuie să descarce aplicaţia, să localizeze o trotinetă pe hartă şi să o deblocheze. Aceştia au nevoie de un card bancar şi să fi împlinit 18 ani. La încheierea călătoriei, utilizatorii trebuie să urmeze instrucţiunile din aplicaţie pentru a finaliza călătoria şi a parca în mod responsabil.

Pentru deplasarea cu Lime, costul de deblocare este de 3 lei, iar pentru fiecare minut de călătorie se va adăuga suma de 60 de bani. Echipele locale Lime se vor ocupa de întreţinerea, reîncărcarea şi amplasarea flotei în oraş, potrivit companiei. Compania îndeamnă utilizatorii să poarte cască de fiecare dată.

News.ro

Ionut

Primăria Capitalei vrea să implementeze 320 de staţii de încărcare şi 640 de trotinete în aproprierea staţiilor de metrou

Primăria Capitalei vrea să implementeze, împreună cu o societate privată, un sistem de închiriere a trotinetelor electrice, potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei CGMB de joi. Dacă va fi aprobat, vor fi disponibile 640 de trotinete lângă 13 staţii de metrou. ,,Sistemul Electric Scooter Sharing este un serviciu comun care pune la dispoziţie şi permite oamenilor să împrumute o trotinetă electrică pentru o perioadă scurtă de timp. Nevoile actuale din oraşele supra-aglomerate, valorile în creştere ale poluării la nivel global, tendinţa de sedentarism sau crearea unor sisteme de transport alternativ şi eficiente sunt câteva din problemele la care Electric Scooter Sharing-ul se regăseşte la nivel de soluţie şi poate răspunde concret la acestea", se arată în proiectul de hotărâre.

Proiectul va fi implementat în colaborare cu o firmă privată, şi este unul pilot. ,,Sistemul imaginat de SC Hub Work SRL se bazează pe un device discret montat pe trotineta electrică cu mai multe funcţii, controlat printr-o aplicaţie de smartphone (FLOW). Acesta urmează un flux tehnologic uşor şi modern, spre a uşura interacţiunea cu utilizatorul final", se arată în proiectul de hotărâre.

La început vor fi 640 de trotinete şi 320 de staţii de încărcare, urmând să ajungă la 640 de staţii. Proiectul vizează amplasarea staţiilor de încărcare lângă 13 staţii de metrou. ,,Utilizatorul poate ridica sau poate parca trotineta electrică într-o multitudine de spaţii create în puncte esenţiale ale oraşului. Interacţiunea utilizatorului cu acest serviciu se realizează prin intermediul telefonuolui mobil. Identificarea unei trotinete electrice disponibile, deblocarea şi utilizarea acesteia, funcţiile de blocare, plata prin intermediul aplicaţiei mobile, GPS tracking-ul sau senzorii de mişcare sunt atributele specifice ale acestui serviciu", se mai arată în proiectul de hotărâre.

Toate costurile legate de implementarea proiectului vor fi suportate de firma privată, potrivit proiectului.

ZF

Ionut

API pe Facebook

Așa arătau ieri trotuarele pe Bd. Kiseleff în zona Arcului de Triumf și a Parcului Regele Mihai I, una dintre principalele artere ale orașului aflate în administrarea PMB. Atât poate Gabriela Firea să le ofere bucureștenilor și turiștilor după 3 ani de mandat. Mizerie, gropi, mașini parcate haotic - adevărate capcane pentru pietoni, femei cu cărucioare, bicicliști sau mai nou trotinete electrice.

În tot acest timp proiectele lansate în 2017 pentru extinderea rețelei de piste de biciclete sunt toate blocate în faza de implementare. În trei ani de zile, în nordul Capitalei, zonă sufocată de trafic și poluată peste măsură, Primăria Municipiului Bucureşti a pus niște borduri și câteva petice de asfalt denivelat și nu a finalizat niciun proiect de infrastructură pietonală și de biciclete.














voicul

#55
+1  :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:

Preluare:

Cel mai frumos bulevard din Capitală arată JALNIC. FOTO
Mizerie, gropi, mașini parcate haotic. Așa arată acum bulevardul Kiseleff din București.

https://www.money.ro/cel-mai-frumos-bulevard-din-capitala-arata-jalnic-foto/

Cristi N

#56
Primaria are in plan construirea a 3 trasee de biciclete, iar Florin Grigorescu - consilier PMB a obtinut proiectele tehnice si colecteaza feedback in speranta ca PMB va fi dispusa sa accepte propunerile de imbunatatire.


Prima postare: link

A doua: link

Descriere generală
link

Traseul 2 - Piaţa Victoriei - Sos. Ştefan cel Mare - Obor - Sos. Mihai Bravu
link

Traseul 3 - Calea Victoriei - Bd. Regina Elisabeta - Splaiul Independenţei - Bd. Naţiunile Unite
link

Traseul 4 - Bd. Libertăţii - Piaţa Constituţiei - Bd. Unirii - Bd. Decebal - Bd. Basarabia - Stadionul Naţional
link

"Forumul" pentru observații este aici:
http://fgrigorescu.forumgratuit.ro/

voicul

Deci el propune desfintarea parcarii in spic (pt traseul 2) si parcare paralela, asta ca sa intre pista de biciclete. Deci vreo cateva sute de locuri de parcare sa dispara ...
Ce sa zic ... arata bine pe hartie. Culori frumoase, 3, 4 masini la 2, 3 intersectii (nu 30, doar in intersectie cum e acum ... VARA), strazi pustii ... facem BOSS cum zici tu.

Pana una alta, poate gasesc niste vopsea sa termine ce au inceput anul trecut cu pista pana in Pipera.

Cristi N

Am scris si mai sus, nu este proiectul lui Florin, meritul lui este ca a reusit sa il obtina de la primarie si incearca sa il imbunatateasca. Avand in vedere ca proiectul asta presupune o modificare radicala a intregii artere este important sa fie luate in calcul cat mai multe idei nu avem sansa asta prea des.

Spre deosebire de proiectul traseului 1 (Victoriei - Aviatorilor - Pipera) pare ca aici au cooptat pe cineva din afara care are experienta. Au aparut benzi de protectie, zone de regrupare la intersectiile unde sunt viraje la stanga, etc.

Problema parcarilor din zona e reala si trebuie cumva rezolvata. E usor sa zici ca oamenii aia parcheaza ilegal dar trebuie sa le oferi si o alternativa altfel o sa iasa un ditamai scandalul. In sensul asta cred ca totusi exista un plan de folosire a parcarilor existente: Obor + Arena Nationala si de construire a inca 2: Decebal si Dorobanti.

Ionut te rog muta si mesajul lui Voicul tot aici, cand am postat nu stiam de existenta sectiunii asteia.

voicul

Multe din locurile de parcare din Victoriei pana la Iancului (zona asta o stiu mai bine si doa pe acest proiect m-am uitat mai bine) sunt facute de primarie. Deci pe zona asta nu e parcheaza ilegal (desi se fac dublari si se mai si iese cu 2 - 3 masini peste zona marcata de primarie).
Unde s-ar putea lua din trotuar ca sa lasi parcarea in spic, de fapt acolo sunt parcate alt sir de masini (ilegal ca sunt pe trotuar).

Parcarea Obor este plina de mult timp si scumpa. Parcarea Decebal este deja plina si abia a inceput proiectul.
Ideea e ca daca tu faci in 5 ani o parcare cu 1000 de locuri (deci nu cred ca in B), cand doar intr-o luna se imatriculeaza inca 1000 de masini noi in B, cu problema reala ca nici parcarea aia de 1000 de locuri nu prea se face.

Acum ce s-a zic: s-a luat o banda si de pe calea Victoriei si uite, inca traim. :)
Vedem ce iese.

Mi se pare interesant ca este propusa parcarea laterala, pista de biciclete, trotuar. De ce? Pentru siguranta mai mare a celor care o folosesc.