[IS] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Iasi

Started by sorinAcesta, August 03, 2012, 05:42:10 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander

"Noua stradă care va face legătura între str. Palat și zona Sf. Andrei este pe punctul de a fi dată în folosință: a fost asfaltată în integralitate și au fost făcute deja și marcajele. Strada va fi sens unic pe direcția Palas Campus."

https://apix.ro/noua-strada-din-centrul-iasului-pe-cale-de-a-fi-data-in-folosinta-a-fost-asfaltata-si-au-fost-facute-marcajele/

Xander

"Strada care face legătura dintre zona Palatului Culturii (pietonalul Ștefan cel Mare – strada Anastasie Panu – strada Palat) și străzile Sf. Andrei și Iancu Bacalu va fi deschisă circulației pietonale miercuri, 20 decembrie 2023, la ora 8.00. A doua zi, de la ora 8.00, circulația va fi deschisă și rutier."

https://apix.ro/se-deschide-circulatia-pe-noua-strada-din-centrul-iasului-care-face-legatura-intre-palat-si-sf-andrei/

Konter

La al patrulea termen limită pentru depunerea ofertelor, mari firme de construcții au depus oferte pentru proiectarea și construirea Spitalului Clinic Integrat de Boli Respiratorii din Iași.

Valoarea totală a contractului este estimată la 92 de milioane de euro fără TVA, finanțarea urmând să fie făcută din fonduri europene.
De altfel, licitația a fost lansată cu clauză suspensivă, Consiliul Județean Iași intenționând să acceseze fonduri europene în cadrul Programului Sănătate (POS) 2021 – 2027, linie de finanțare gestionată de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Pentru contractul de proiectare și execuție lucrări pentru "Construirea și dotarea Spitalului Clinic Integrat de Boli Respiratorii Iași" au fost depuse oferte din partea:

* ofertant unic: Ness Proiect Europe din Ploiești;

* ofertant unic: Strabag Sp z.o.o Austria

* asocierea: Construcții Erbașu (lider), Conest SA;

* asocierea: Bog'art (lider), Das, General Construct SRL.

* asocierea: Daroconstruct (lider), Concrete & Design Solutions, RCTI Company, Geprocon SA;

* asocierea: SSAB-AG (lider), ABC-CON International SRL, Unith2b.

Serviciile de proiectare prevăzute în contract vizează elaborare documentații tehnico-economice faza PTh/DDE – Elaborare/Definitivare Proiect Tehnic de execuție, elaborarea Proiectulului tehnic de execuţie, verificarea tehnică de calitate, servicii de asistență tehnică din partea proiectantului, elaborarea certificatului de performanță energetică a clădirii.

Valoarea totală estimată a contractului de proiectare și execuție lucrări este de 458.493.637 lei fără TVA.
Viitorul spital va avea o capacitate totală de 350 paturi, din care 320 de paturi pentru spitalizare continuă, 10 paturi spitalizare de zi și 20 de paturi pentru terapie intensivă

https://arenaconstruct.ro/mari-constructori-oferteaza-pentru-executia-spitalului-clinic-integrat-de-boli-respiratorii-iasi/


tom_sawyer

#49
Pun și aici, e mai usor de găsit decât în topicul A8:

Quote from: tom_sawyer on March 08, 2024, 05:52:38 PMAstăzi, 8 martie 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre de Guvern privind trecerea unor sectoare de drum județean, inclusiv terenul aferent acestora, din domeniul public al județului Iași, respectiv a unor sectoare de drum comunal, inclusiv terenul aferent acestora, din domeniul public al comunei Golăiești și din domeniul public al comunei Ungheni, în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și încadrarea acestora în categoria funcţională a drumurilor de interes national

Scurtă descriere

Prin prezentul proiect de act normativ se urmărește preluarea sectoarelor de drum județean DJ 248D și DJ 249A, inclusiv terenul aferent acestora, din domeniul public al județului Iași precum și preluarea sectoarele de drum comunal DC 8B, inclusiv terenul aferent acestora, din domeniul public al comunei Golăiești și din domeniul public al comunei Ungheni, în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și încadrarea acestora în categoria funcţională a drumurilor de interes naţional, potrivit datelor de identificare prevăzute în anexa la prezentul proiect de act normativ.

MT


Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A., derulează atât  proiectul de infrastructură de interes național ,,Autostrada Târgu Neamț – Ungheni", care este în faza de studiu de fezabilitate, cât si proiectul de infrastructură de interes național ,,Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni", care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova.
      În cadrul proiectului de infrastructură de interes național ,,Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni", care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni.
      În Cererea de finanțare a fost inclusă atât componenta de pregătire (Studiu de Fezabilitate), cât și componenta de proiectare și execuție.
    Astfel:
    Proiectul de infrastructură rutieră ,,Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni", are în componență sa și realizarea conexiunii rutiere până la un drum național principal, pentru a putea asigura descărcarea traficului rutier.
    Luând în considerare asumarea modernizării sectoarelor de drum de interes județean, cât și a sectoarelor de drum de interes local, prin proiectul de infrastructură ,,Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni";
    Ținând cont de necesitatea asigurării unei alternative de acces printr-un drum național la punctele de trecere a frontierei cu Republica Moldova, precum și o conexiune rutieră directă cu Punctul de trecere a Frontierei Ungheni este necesară preluarea unor sectoare de drum.
    Potrivit prevederilor art. V alin. (4) din Legea nr. 198/2015 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 7/2010 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, ,,sectoarele de drum de interes judeţean sau local necesare realizării obiectivelor de interes naţional sau care asigură legături cu punctele de trecere a frontierei se vor prelua în proprietatea publică a statului şi în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A., prin hotărâre a Guvernului, fără a fi necesar acordul autorităţii administraţiei publice judeţene sau locale."
    În conformitate cu Ordonanța Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată cu modificările și completările ulterioare, art. 6 alin. (1) lit. d) pct. (i), ,,drumurile naționale principale sunt: "drumuri naţionale care asigură legătura capitalei ţării cu oraşele reşedinţă de judeţ, legăturile dintre acestea, legăturile cu obiectivele militare, astfel cum sunt definite la art. 3 lit. h) din Legea nr. 122/2011 privind regimul armelor, dispozitivelor militare şi muniţiilor deţinute de Ministerul Apărării Naţionale şi de forţele armate străine pe teritoriul României, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu punctele de control pentru trecerea frontierei de stat a României."

Sectorul de drum județean DJ 248D, are o lungime de 2,111 km
Sectorul de drum județean DJ 249A, are o lungime de 11,524 km
Sectorul de drum comunal DC 8B aflat pe teritoriul administrativ al Comunei Golăiești, are o lungime de 2,021 km
Sectorul de drum comunal DC 8B aflat pe teritoriul administrativ al Comunei Ungheni, are o lungime de 4,039 km






Cam acesta ar fi traseul, dacă înțeleg bine. Nu am identificat DC 8B, bănuiesc că se suprapune du DJ 249.





Powered by API/PUM imgur uploader