[IS] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Iasi

Started by sorinAcesta, August 03, 2012, 05:42:10 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horațiu 87

Reabilitarea soselei Barnova va costa peste 7 milioane de lei.

S-a finalizat studiul de reabilitare a soselei Barnova. Consilierii locali vor avea proiectul pe masa la viitoarea sedinta. Daca va obtine votul, proiectul va fi scos la licitatie urmand ca din aceasta vara sa inceapa reabilitarea si modernizarea soselei Barnova.

http://iasitvlife.ro/index.php/categorii/stiri-video/item/37693-reabilitarea-soselei-barnova-va-costa-peste-7-milioane-de-lei

Horațiu 87

Stadiul şantierelor din oraş

Reabilitarea tripleţilor din Piaţa Unirii a luat sfârşit, ieri. Este a doua investiţie din oraş, după pasajul ,,Octav Băncilă", care a avut nevoie de prelungiri, termenul iniţial de finalizare fiind octombrie 2015 * alte şantiere deschise în prezent sunt cele din Păcurari, Bârnova şi Nicolina, unde se lucrează la reabilitarea străzilor Culianu, Vişan şi a Crucii lui Ferentz

Lucrările de reabilitare termică a blocurilor turn din Piaţa Unirii s-au terminat. Ieri, constructorii demontau ultimele schele montate pe două din lateralele blocului cu numărul 7, fiind respectat astfel termenul impus de Ministerul Dezvoltării pentru finalizarea investiţiei: 30 iunie 2016. Este meritul firmei InBit, care, spre deosebire de vechiul constructor, a mobilizat un număr mare de muncitori reuşind astfel să încheie lucrarea. Proiectul de reabilitare a ,,tripleţilor" a prevăzut termoizolarea pereţilor exteriori cu polistiren expandat ignifugat de 10 cm, protejat cu tencuială subţire armată, inclusiv realizarea finisajelor cu tencuială acrilică, izolarea termică a pereţilor exteriori pe conturul golurilor de tâmplărie, pe 20 cm lăţime, cu polistiren extrudat de 20 cm, protejat cu o şapă de egalizare slab armată, schimbarea tâmplăriei de lemn ale faţadelor, acolo unde este cazul, cu tâmplărie de PVC cu geam termoizolant, termoizolarea terasei cu polistiren extrudat de 20 cm, protejat cu o şapă de egalizare slab armată, precum şi termoizolarea planşeului peste subsol cu polistiren expandat de 10 cm, protejat cu tencuială armată. Cu ocazia lucrărilor, la unele blocuri, pe partea cu băile şi bucătăriile, zidăria de BCA a fost deteriorată de timp şi intemperii, aceasta fiind schimbată în totalitate. De asemenea, muncitorii care au reabilitat blocurile susţin că s-au folosit materiale de o calitate superioară celor care, de regulă, sunt utilizate la reabilitările altor blocuri din oraş.

Au uitat de ,,pasajul" de sub blocuri
Singura ,,bilă neagră" o constituie faptul că edilii au omis să includă în proiect reparaţia şi vopsirea grinzilor care susţin copertinele pe sub care trec pietonii. ,,Nu intră în atribuţiile noastre", a spus ieri unul dintre constructori. Practic, dacă de la distanţă imaginea ,,tripleţilor" renovaţi încântă ochii trecătorilor, stâlpii murdari şi ciobiţi din faţa blocurilor dau senzaţia unei investiţii nefinalizate.

Lucrări pe Aleea Profesor Ioan Petru Culianu
Un alt şantier deschis anul acesta de municipalitatea ieşeană este cel de pe  str. Prof. Ioan Petru Culianu. Strada din Păcurari a fost scoasă la licitaţie la pachet cu modernizarea străzii Vişan, din Bucium, câştig de cauză având firma Conest, pentru 4,7 milioane lei. În total, vor fi reabilitaţi aproape 3,5 km de drum, din care 2,2 km se află pe strada Culianu. Deocamdată, constructorul a atacat Aleea Petru Culianu, unde se lucrează de aproximativ o săptămână. Cât priveşte strada principală, aici a fost înlocuită o conductă de canalizare, carosabilul fiind adus la nivel de piatră spartă. Lucrările vor dura 10 luni de la data semnării contractului, fiind preconizate a se încheia în noiembrie 2016.
Veşti bune pentru ieşenii din Bârnova
Cât priveşte strada Vişan, şi aici lucrările sunt în toi, pe partea dinspre Iaşi montându-se în aceste zile bordurile la trotuare. Sunt mari şanse ca porţiunea de 300 de metri pe care, iniţial, nu a revendicat-o nici primăria Iaşi, nici Primăria Bârnova, să fie modernizată pe banii municipalităţii ieşene, ai cărei reprezentanţi susţin că, în zilele următoare, va fi analizată posibilitatea asfaltării tronsonului cuprins între strada Vişani şi strada Sf. Ilie.

Continuă restaurarea Crucii lui Ferentz
În fine, lucrările legate de reabilitarea monumentului Crucea lui Ferentz din zona Nicolina vor fi gata până la finalul acestui an. Proiectul prevede atât reabilitarea monumentului, cât şi refacerea platformei, a treptelor de acces, montarea unui gard de protecţie, lumini arhitecturale şi vizibilitate maximă de la bulevardul Nicolina. ,,Lucrările de consolidare a Crucii lui Ferentz trebuie finalizate până la sfârşitul anului. Monumentul vechi de trei secole va suporta şi un proces de restaurare, toate lucrările fiind supervizate de o echipă de specialişti ai Academiei Române, echipă care efectuează şi cercetarea arheologică. Valoarea estimata a lucrărilor este de 375.000 de lei", au arătat reprezentanţii Primăriei Iaşi.

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/stadiul-santierelor-din-oras--217316215.html

Horațiu 87

Nopți albe făcute de ieșenii din Păcurari din cauza capacelor de canal montate prost

Oficialii ApaVital spun că acele capace zgomotoase din zona Păcurari sunt de proastă calitate, nefiind montate de ei. ,,În două zile rezolvăm", promit cei de la ApaVital.
Capacele de canal montate prost fac nopţi albe mai multor ieşeni. Reabilitarea străzii Păcurari a avut ca efect, după deschiderea pentru trafic a pasarelei ,,Octav Băncilă", un zgomot infernal pentru ieşenii care locuiesc la marginea străzii.
,,De când s-a deschis pasarela, traficul este infernal. La orele de vârf, zgomotul rezultat din traficul ma­şinilor este foarte mare, şi la acesta se ada­ugă şi zgomotul făcut de capacul de canal, care se mişcă, devenind astfel insuportabil, având o frecvenţă şi o repetitivitate deranjantă. Zgomotul de trafic rutier din zonă depăşeşte, cred, limita şi normele admise într-o zonă de locuinţe. Când se liniştesc maşinile, începe activitatea de noapte a câinilor fără stăpân şi a vecinilor romi de la Păcurari 86 şi împrejurimi", a semnalat o ieşeancă din zonă.
Conform explicaţiilor date de oficialii ApaVital, situaţia semnalată de ieşeancă nu este singulară. Mai multe capace de canal de pe Păcurari ar fi fost montate incorect, de unde şi problema zgomotului.
,,Când s-a făcut şoseaua, s-au ridicat capacele la nivel şi s-a pus un anumit tip de capac, de proastă calitate. Nu le-am pus noi, dar culegem efectele. Noi am mai intervenit în zonă, dar se pare că problema persistă, pentru că am mai primit sesizări. În zonă este un trafic intens, cu maşini mari, ceea ce accentuează problema. Vom schimba capa­cul cu totul. Avem deja în lucru în bază componentele necesare. În două zile rezolvăm", a declarat purtătorul de cuvânt al ApaVital, Răzvan Manolache.

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/nopti-albe-facute-de-ie-enii-din-pacurari-din-cauza-capacelor-de-canal-montate-prost--131024.html

Horațiu 87

Ce străzi intră în modernizare anul acesta

Noul primar a anunţat că şi-a propus ca în fiecare an de mandat să ,,dea gata" 40 de artere. Vor mai fi modernizarte 100 parcuri de joacă şi 130.000 metri pătraţi de alei
Municipalitatea ieşeană constinuă seria investiţiilor în infrastructura rutieră din oraş. Mai multe pachete de străzi au fost scoase la licitaţie (execuţie sau proiectare), intenţia primarului Mihai Chirica fiind ca, la finele celor patru ani de mandat, oraşul să aibă minimum 160 de străzi complet reabilitate. ,,Pregătim un proiect care vizează modernizarea, în fiecare an, a 40 de străzi. Deja, unele lucrări au început, cum sunt cele de pe Şoseaua Iaşi-Bârnova, de pe strada Culianu şi Vişan, astfel încât să  putem conecta acele localităţi cu oraşul. Până la finele anului vom începe modernizarea şi altor străzi, cum ar fi Smârdan, Uzinei, Petre Andrei. I.C.Câmpineanu, Petre Vancea, Dealul şi fundacul Bucium", a spus Mihai Chirica. În paralel, acesta pregăteşte un al doilea pachet de 40 de străzi, care vor fi proiectate asftel încât anul viitor să înceapă reabilitarea lor, aici fiind incluse, printre altele deja celebra Aleea Strugurilor şi cartierul Crucea Roşie.
Facem precizarea că pe 23 iunie a avut loc o licitaţie pentru modernizarea a 20 de străzi, iar pe 6 iulie cea privind modernizarea bulevardului Cantermir şi a străzii Gheorghe Asachi.

Peste 130.000 mp pătraţi de alei pavelate
Un alt proiect important este cel vizând reabilitarea aleilor dintre blocuri. Cu toate că era anunţată modernizarea a 30.000 de metri pătraţi, primarul susţine că în urma măsurătorilor a reieşit necesitatea reabilitării a 130.000 de mp. ,,Este un alt proiect la care ţin foarte mult, pe care dorim să-l triplăm ca şi suprafaţă modernizată", a spus primarul Chirica.

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/ce-strazi-intra-in-modernizare-anul-acesta--217318495.html

Horațiu 87

Doua strazi importante din Iasi vor fi asfaltate in totalitate
• Doua artere importante aflate la marginea orasului vor fi modernizate in totalitate •

Municipalitatea a trecut in aceasta perioada si la reabilitarea aleilor si trotuarelor din cartiere, dar si la refacerea unor trepte din Iasi

Municipalitatea ieseana a trecut la asfaltarea unei artere importante din oras. Primarul Mihai Chirica a mentionat ca, in aceste zile au fost demarate lucrarile de asfaltare a strazii Visan si a arterei Petru Culianu, cea care face legatura cu localitatea Valea Lupului.

"De astazi (ieri-n.r.) s-a inceput asfaltarea pe strada Visan, lucrarile preliminare demarand în timpul campaniei electorale. Speram ca în mai putin de doua luni sa le si finalizam. În prima decada vrem sa reinauguram aceasta strada. Tot acum s-au amplificat lucrarile pe strada Profesor Ion Petru Culianu. Personal am fost în santier ieri dimineata (marti- n.r.). Toata zona cuprinde trei tronsoane de strada, toate foarte importante: strada Petru Culianu, cea care de fapt e axa principala a cartierului, cu o lungime de aproape 650 de metri, si doua ramuri, una va face legatura cu strada Crizantemelor, spre Rediu, cu o lungime de circa 450 de metri, si una, Aleea Petru Culianu, cu o lungime de 500 de metri. Acum se lucreaza pe Aleea Petru Culianu, iar mâine cei de la ApaVital vor începe o extindere a retelei de canalizare pe strada care va face conexiunea cu Rediu. Speram ca toate aceste lucrari sa fie gata pâna la jumatatea lunii septembrie", a spus primarul Mihai Chirica.

In plus, edilul Iasului a sustinut si ca in aceste zile vor continua si lucrarile de reparatie ale trotuarelor si aleilor dintre blocuri. "Avem mai multe echipe care lucreaza în aceasta perioada în zona cartierului Cantemir, paralel cu strada Decebal. Sunt doua echipe care lucreaza la aleile dintre blocuri, la sistematizarea verticala. Se mai lucreaza la complexul alimentar Podu de Piatra, la parcul de vizavi de Sala Sporturilor si pe strazile Nicorita, Stramosilor, la iesirea dinspre bulevardul Dacia, si strada Milcov. Vom continua lucrarile în tot orasul. Avem contractati aproximativ 35.000 de metri patrati de bordura mare si 28.000 de metri patrati de bordura mica. De asemenea, vom ridica la cota aproximativ 1.100 de camine de canalizare. Va urma strada Cucu, înlocuirea bordurilor si trotuarelor, si strada Arcu, mai exact zona de legatura dintre Piata Unirii si bulevardul Stefan cel Mare si Sfânt. Vom profita si de traficul mai putin intens, datorita vacantelor", a mai precizat primarul Mihai Chirica.

Primaria va înfiinta si cinci echipe care se vor ocupa de reparatia treptelor din municipiu. Primele lucrari au fost demarate în cartierele Alexandru cel Bun si Nicolina, la rondul vechi, precum si pe bulevardul Anastasie Panu.

http://www.bzi.ro/doua-strazi-importante-din-iasi-vor-fi-asfaltate-in-totalitate-559964

Horațiu 87

Ultima bătaie de joc la Bârnova: se surpă șoseaua înainte de recepție

Furt masiv din lucrarea de canalizare din fonduri europene construită de Apavital via Iasicon. La asfaltarea care are loc în aceste zile, la Bârnova, Iasicon foloseşte pentru fundaţia drumului material neconforme: nisip şi pietriş, turnate, deseori, direct pe pământ. Consecinţa este imediată:  în fiecare zi, o parte din drum se surpă. Specialiştii spun că imediat sub asfalt ar trebui să se găsească un strat gros de piatră spartă. Preţul acesteia este mai mare faţă de cel al nisipului şi pietrişului. Prin urmare, drumul este ,,vălurit", iar contribuabilul, jefuit.

Peste 20 de milioane de lei, 3 ani de chin şi un final îngrozitor. Iasicon încheie lucrarea de la Bârnova – aducţiunea de canalizare pentru Apavital, din fonduri europene, dar calitatea drumului proaspăt renovat lasă foarte mult de dorit. Fotografiile realizate în comuna ieşeană demonstrează că, pentru fundaţia drumului, Apavital a închis ochii la utilizarea unor materiale de calitate inferioară. Drept consecinţă, în fiecare zi o parte din asfaltul turnat se surpă. Tot drumul din Bârnova este reparat în bătaie de joc: denivelat, umflat, lăsat, cu găuri imense din loc în loc. Un adevărat atentat la siguranţa celor care locuiesc în comună.

Cine va răspunde pentru defectele lucrării?

Lucrarea nu a fost încă recepţionată. Procedura este programată pentru 30 iunie, după încheierea probelor la reţeaua de canalizare. Din comisia de recepţie a lucrării vor face parte primarul din comuna Bârnova, reprezentantul Asociaţiei Regionale a Serviciilor de Apă şi Canal ARSACIS Iaşi, conducerile Inspectoratului de Stat în Construcţii şi Apavital, precum şi directorul Iasicon. Dacă vor vor semna actul de recepţie, cu toate defectele asfaltării, care sunt evidente, toţi aceştia vor putea fi traşi la răspundere. ,,Este bine ca în această perioadă cetăţenii să ne anunţe de orice deficienţă a lucrărilor pentru a le putea evidenţia în documentaţia de preluare, ca obligaţie a constructorului. Având în vedere că orice abatere de la proiect sau deficienţă în legătură cu execuţia intră în sarcina acestuia, anexa cu lucrări de remediat se va completa cu ceea ce sesizează cetăţenii. Sesizările se pot depune în scris la registratura societăţii sau la adresa contact@apavital.ro", ne-a spus Răzvan Manolache, purtătorul de cuvânt al Apavital.

Ororile din drumul Bârnovei te revoltă: Cel mai grav: furtul din fundaţie

Conform specialiştilor din cadrul Universităţii Tehnice Iaşi, un drum făcut ca la carte trebuie să aibă câteva straturi care să-i asigure rezistenţa, cel mai important detaliu fiind soliditatea fundaţiei. Primul strat al unui drum se numeşte "stratul de formă" şi este compus din balast şi refuz de ciur. Acest strat trebuie să aibă cel puţin 10 centimetri. "Stratul de formă uniformizează capacitatea portantă, taie capilaritatea şi are rol anticontaminant. Împiedică apa şi praful să urce până la stratul de asfalt. Dacă firma de asfaltări face economie aici, apar probleme grave în timpul exploatării drumului – acele fisurări", a explicat profesorul Vasile Boboc din cadrul Facultăţii de Construcţii.

Semnul erorilor

Peste primul strat urmează stratul de fundaţie, din balast, de cel puţin 15 centimetri. Peste acesta, sub asfalt, vine aşezat stratul de bază, care preia forţa de frânare. Acesta are tot 15 centimetri grosime şi este compus exclusiv din piatră spartă, de carieră. "Nimeni nu pune însă aşa ceva. Se pune, de obicei, refuz de ciur", spune profesorul Boboc. Piatra spartă este 60-70 de lei mc, în timp ce refuzul de ciur nu trece de 30 de lei. Prin înlocuirea pietrei sparte de carieră, drumul suferă la capitolul stabilitate şi se surpă sub stratuld e asfalt. ,,Peste stratul de piatră vin două straturi de asfalt care trebuie să aibă, împreună, măcar 10 centimetri", mai spune profesorul Boboc.

În cazul reparaţiilor realizate de Iasicon la Bârnova, firma nu a pus deloc în fundaţie materialele din manual şi nu a respectat nici grosimile. Imaginile demonstrează că de multe ori asfaltul a fost turnat direct pe pământ, cu un strat subţire de nisip şi pietriş pus dedesubt. În plus, în locurile în care drumul s-a surpat, muncitorii au umplut găurile cu nisip şi pământ şi au asfaltat din nou deasupra. Lucrarea are 31 de km şi s-a făcut pe aproximativ o treime din lăţimea drumului. Profesorul ieşean spun că este foarte dificil de calculat dimensiunea furtului, dar faptul că drumul se surpă în permanenţă este cea mai bună dovadă că lucrurile nu sunt în regulă.

Titel Sinescu (Iasicon), Ioan Toma (Apavital), Paul Benesch (ARSACIS), Radu Lupăşteanu (Inspectoratul în Construcţii) şi Mihai Bălan (primar) au pe mână siguranţa oamenilor din Bârnova

4,57 milioane de euro pe apa Sâmbetei

La Bârnova, Apavital a implementat un proiect european de 4,57 milioane de euro (circa 20 de milioane de lei). Pentru 645.000 de lei pe un kilometru de canalizare, Iasicon a săpat, a montat conductele şi a acoperit totul, urmând să aducă drumul la starea anterioară lucrărilor. Doar Apavital cunoaşte situaţia reală a canalizării, pentru că probele au scos la iveală defecţiuni. Lucrarea se surpă, este denivelată, asfaltul este crăpat şi, peste noapte, apar găuri imense în asfalt.

http://7est.ro/exclusiv-7est/reportaje/item/67844-ultima-bataie-de-joc-la-barnova-se-surpa-soseaua-inainte-de-receptie.html

Horațiu 87

FOTO: În așa hal arată Aleea Strugurilor pentru care se percep "impozite infloritoare"

O ieșeancă ne-a trimis câteva fotografii pe adresa redacției, pentru a vedea cum arată Aleea Strugurilor din Iași după ploaie.

Redăm mesajul Danielei Scripca:
"Aceasta este o sesizare din sfera problemelor apasatoare carora trebuie sa le faca fata iesenii.
Aleea Strugurilor, Iasi. O zona pentru care se percep impozite infloritoare, dar cu drumuri care se prabusesc.
Asa arata un drum care trebuia asfaltat in 2014...cel putin asa figureaza in documente.
Fotografii facute dupa citeva ore de ploaie. (Unele strazi sunt asfaltate, altele, nu...vorbim de aceeasi zona)"

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/foto-in-asa-hal-arata-aleea-strugurilor-pentru-care-se-percep-impozite-infloritoare--131280.html

Horațiu 87

LISTA STRĂZILOR din Iași pe care va apărea asfalt proaspăt vara aceasta

Bătălia pentru reabilitarea a aproape 20 de artere importante din municipiul Iaşi a început. Unele oferte depuse de firme sunt şi la jumătate din estimarea Primăriei. Vezi dacă şi strada ta e pe lista de reabilitare completă!

Modernizarea mai multor străzi din Iaşi a atras un interes semnificativ din partea constructorilor. Este vorba despre reabilitarea a 11 artere de circulaţie din zone precum Bucium, Centru, Bularga şi Crucea Roşie, contractul fiind estimat de municipalitate la o valoare de 23,5 milioane lei. Unele oferte înaintate sunt la jumătate din suma estimată de către instituţie.

Potrivit reprezentanţilor primăriei, ofertanţii sunt Conest - Viarom Construct (12,7 milioane lei), Autotehnorom - OPR Asfalt (12,8 milioane lei), Ted Company - Construcţii Gabap (13 milioane lei), Geiger Transilvania (13 milioane lei), Vega 93 - Citadina 98 (14,1 milioane lei), Testa Building (14,4 milioane lei), Strabag (14,6 milioane lei), Kiat Group Construct (16 milioane lei) şi Eky Sam (16,4 milioane lei).

Lista străzilor
Arterele de circulaţie propuse pentru reabilitare sunt:
str. Dealu Bucium;
Fundac Bucium;
Fundac Păun;
Fundac Socola;
str. Cazărmilor;
str. Atelierului;
str. Iancu Bacalu;
str. Petru Movilă;
str. Plopii fără soţ;
str. Sf. Andrei;
str. Tănăsescu.

Reprezentanţii primăriei au arătat că, în momentul de faţă, infrastructura stradală din aceste zone este insuficient dezvoltată sau prezintă un grad ridicat de deteriorare, îngreunând astfel desfăşurarea traficului rutier şi pietonal în zonă.
,,Structura rutieră existentă a străzilor nu mai corespunde din punct de vedere al tipului de îmbrăcăminte şi a capacităţii portante, constatându-se numeroase deficienţe şi degradări ale suprafeţei de rulare devenită improprie circulaţiei rutiere şi pietonale în condiţii de confort şi siguranţă", au completat oficialii municipalităţii.

O altă licitaţie în desfăşurare a primăriei face referire la proiectarea lucrărilor de modernizare a unor străzi din cartierele:
Copou (str. Viticultorilor);
Nicolina (aleea Tudor Neculai, str. Gloria);
Moara de Vânt (str. Timpului, str. Podoleanu);
Galata (str. Strugurilor, aleea Strugurilor, Fundac Strugurilor, str. Poienilor, şos. Iaşi - Voineşti);
Crucea Roşie (str. Semănătorului, str. Alba Iulia).

Contractul are o valoare de puţin peste 200.000 lei şi a atras oferte din partea a cinci companii: Search Corporation, OMG Construct Proiect - Anlu, RJR Internaţional, Into SRL şi Simpa Consult. În prezent, semnarea contractului este blocată întrucât unul dintre participanţii la licitaţie a contestat rezultatele procedurii după ce oferta sa a fost declarată neconformă. Contestaţia a fost depusă zilele trecute şi, cel mai probabil, Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor se va pronunţa la sfârşitul lunii iulie.

Licitaţia pentru Splai Bahui mal drept, în faza finală
Municipalitatea a ajuns în fază finală şi cu licitaţia pentru reabilitarea Splai Bahlui mal drept, un contract în valoare de 44 milioane lei. În acest caz, nu mai puţin de 11 asocieri de firme au înaintat oferte, liderii de asociere fiind Citadina 98 (Galaţi), Modus (Bucureşti), Darconstruct (Iaşi), Tirrena Scavi (Italia), Autotehnorom (Suceava), Viarom Construct (Bucureşti), Geiger Transilvania (Mureş), Danlin XXL (Neamţ), Victor Construct (Botoşani), Ted Company (Iaşi) şi Strabag (Bucureşti).
Deocamdată, municipalitatea a solicitat clarificări suplimentare de la ofertanţi şi urmează să anunţe un câştigător în perioada următoare.

O altă licitaţie în derulare este pentru proiectarea şi execuţia lucrările de modernizare a str. Gheorghe Asachi şi b-dul Cantemir (3,3 milioane lei). Deschiderea ofertelor în acest caz va avea loc pe 5 iulie şi, până acum, nu au fost înregistrate contestaţii.

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/lista-strazilor-din-ia-i-pe-care-va-aparea-asfalt-proaspat-vara-aceasta--131900.html

Horațiu 87

Licitaţie pentru asfaltarea străzii Eternitate

Edilii au alocat suma de un milion de lei. Dacă nu vor exista contestaţii şi aici, strada ar putea fi gata după trei ani de lucrări
Abandonat din luna noiembrie, şantierul de pe strada Eternitate a fost reluat odată cu încălzirea vremii, însă ritmul de lucru nu a fost unul grozav. Practic, s-a reuşit pavelarea trotuarelor în ultimele două luni de către angajaţii firmei Symetrica, după ce contractul cu firma care câştigase licitaţia iniţială, RDV Construct, a fost reziliat. Acum, municipalitatea ieşeană intenţionează turnarea ultimului strat de asfalt, faza finală a investiţiei derulate în urmă cu trei ani. ,,Avem pregătită documentaţie, în scurt timp dăm drumul licitaţiei vizând turnarea stratului de uzură. Am estimat un buget de un milion lei pentru această licitaţie", spun oficialii Primăriei. Nu este vorba aici de fonduri suplimentare, ci de banii neachitaţi celor de la RDV Construct, cărora li s-a decontat doar 1,5 milioane lei din totalul celor 2,5 milioane lei oferiţi la licitaţia din 2013.

Promisiune nerespectată
Referindu-se la această stradă, primarul Mihai Chirica promitea anul trecut pavelarea trotuarelor nefinalizate. ,,Am suferit mult cu această stradă. Cadrul legal ne punea în situaţia de a nu putea interveni până la o anumită dată, dar trotuarele vor fi finalizate până la finele acestui an (n.r. – 2015). Despre contractul pe care l-am deţinut cu respectivul constructor, acesta a fost reziliat, urmând să găsim resursele necesare pentru a putea recupera pagubele pe care acesta le-a adus prin neexecutarea la termen a lucrării", a spus primarul. Promisiune nematerializată însă, cu circumstanţele de rigoare atât timp cât vremea nu a ţinut cu constructorul.

Modernizări care trebuiau finalizate în opt luni
Lucrările de pe Eternitate fac parte dintr-un proiect denumit ,,Modernizare străzi în Municipiul Iaşi" şi care mai include modernizarea stradelei Sf. Andrei. Contractul a fost atribuit firmei SC RDV Construct SRL din Bucureşti, care a oferit suma cea mai scăzută dintre cei şase participanţi la licitaţie (2.557.028.96 lei) pentru ambele străzi. Ulterior, aceasta a subcontractat mare parte din lucrări firmei Viarom, neputând duce la bun sfârşit proiectul la care s-a înhămat. O dovadă în acest sens sunt termenele de finalizare ale lucrării, depăşite cu mult. Astfel, modernizarea integrală a străzilor Sf. Andrei şi Eternitate nu ar fi trebuit să ia mai mult de opt luni (conform contractului). În realitate, Sf. Andrei a fost dată în folosinţă după 15 luni, în vreme ce strada Eternitate nu este finalizată nici în acest moment.

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/licitatie-pentru-asfaltarea-strazii-eternitate--217321051.html

Horațiu 87

Au tăiat din fundație ca să adauge la buzunar: cum s-a furat 1 milion de lei la asfaltarea de la Bârnova

Moldotrans a turnat asfalt fără fundație. Exact cum au făcut la Vișani. Metrul pătrat de fundație de drum, făcută ca la carte, costă 40 de lei. La canalizarea Iasicon, umplutura a fost făcută cu pământ. Dacă s-au furat 20 de lei/mp, pe 46.500 mp frauda se ridică la 1 milion de lei. Noul primar al comunei spune că nu va semna recepția. Fostul director DADJ spune că e jaf acolo și că cineva își riscă libertatea.

La Bârnova, unde asfaltul se surpă chiar înainte de recepția finală, scandalul abia acum începe: prin omiterea realizării unei fundații de calitate, s-a furat cel puțin 1 milion de lei. Canalizarea realizată pe 31 km, pe bani europeni, contractată de Iasicon, a avut parte numai de scandaluri. Subcontractări pentru firme-fantomă, întârzieri mari în execuție, refacerea unor mari porțiuni, asfaltarea în bătaie de joc, cu surparea lucrării pe kilometri întregi.

Acum, s-a aflat că de asfaltare s-a ocupat Moldotrans, firmă care, în urmă cu trei ani, a turnat covor asfaltic la Vișani ce se rupea cu mâna. Compoziția se răcise și nu fusese compactată ca lumea. Acum, la Bârnova, Moldotrans a făcut asfaltări fără fundație, metoda cea mai des întâlnită în fraudele de la drumuri, când constructorii încearcă să reducă din preț și să-și maximizeze profitul.

Experții spun că, pe 31 km de drum la Bârnova, s-au furat cel puțin 1 milion de lei, toată canalizarea fiind estimată inițial la 20 milioane de lei.

Calculul furtului ,,Un metru pătrat de asfalt de cel puţin 6 cm, turnat ca la carte, costă undeva la 38 de lei. Dedesubt, fundaţia realizată perfect costă cam tot atât, cu toate straturile sale. Deci, costul unui metru pătrat de asfalt este de aproximativ 80 de lei", ne-a explicat Ovidiu Laicu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi. Presupunând că asfaltul a fost turnat ca la carte - deşi nu este cazul, stratul fiind extrem de subțire - rămâne ca furtul să se fi produs la fundație, la cei 38-40 de lei necesari pentru fiecare metru pătrat de drum.   În general, se fură la fundație Profesorii de la Facultatea de Construcții a Universității Tehnice Iaşi au explicat că drumurile din România suferă din cauza furturilor din fundaţie, iar denivelările și porțiunile surpate de la Bârnova sunt indicii ale acestui jaf. Inspecțiile realizate până acum la această lucrare au arătat că în șanț, peste conducta de canalizare, umplutura era formată numai din pământ, un strat subțire de pietriș și, în unele locurim, piatră spartă. Normele de calitate prevăd ca fundația să fie realizată din pietriș (nu pământ), un strat de refuz de ciur, peste care vine un strat gros de piatră spartă. În aceste condiții, prețul pe metru pătrat de fundație ar fi fost de 40 de lei. Specialiștii afirmă că la Bârnova, rețeta a fost respectată doar pe jumătate, umplutura doar 20 de lei/mp. La 31 km lungime, cu o lățime medie a șanțului de 1,5 m, rezultă 46.500 mp. Cei 20 de lei ,,economisiți" înseamnă o fraudă de 930.000 de lei la un calcul minimal.

Noul primar: ,,Nu semnez" Primarul ales recent în Bârnova, Mihai Bălan, spune că va inspecta personal fiecare kilometru de lucrare. "Pentru mine este deja clar ce este aici. Vreau totuşi să mă asigur că toată lucrarea arată aşa. Nu semnez recepţia lucrării", ne-a spus Mihai Bălan. Afirmaţia lui este completată de fostul director al DADJ, Daniel Minciună, implicat în subiect pentru că șoseaua care traversează Bârnova este drum județean: ,,Ştiu problemele din toată comuna Bârnova. În 2013, am refuzat șase luni să dau aviz Apavital pentru această lucrare, știind că nu vor reface drumul la starea inițială. Trebuia să percepem o taxă de 1 milion de lei, pentru a fi siguri că sunt bani pentru o intervenție la drum în cazul în care arăta prost". Taxa n-a mai fost luată la presiunile conducerii CJ, Apavital riscând să piardă finanțarea europeană. ,,Au scutit Apavital de plata taxei, iar acum vedem rezultatul", e concluzia fostului director DADJ.

La recepția finală va participa și reprezentanți de la Drumuri Județene. Minciună e sceptic că se va da aviz pe recepția finală: ,,Le-am spun clar că trebuie să iasă compactare de 80%, un inginer va face forări și va vedea gradul de compactare. Nici grosimea stratului de asfalt nu e respectată. Acolo e o neglijență imensă, iar dacă cineva va semna recepția, se va juca cu libertatea".   Moldotrans lucrează ieftin și prost Noul primar al Bârnovei a spus că de asfaltări s-a ocupat Moldotrans, după ce firma din Piatra Neamț, care fusese adusă de Iasicon să pună conducta în pământ, a fost trimisă acasă, pentru grave deficiențe. În 2013, Moldotrans a realizat un drum la Vișani care, la jumătate de oră de la compactare, se rupea cu mâna.

Exemplul Germaniei: cazierul firmei de construcții
În Germania există aşa numitul registru naţional de lucrări, în care sunt trecute toate firmele care au lucrări de construcţii. Registrul funcţionează ca un cazier în care sunt notate toate erorile, greşelile şi întârzierile, iar punctajul contează la următoarele licitaţii la care o firmă se prezintă.

Şi românii au implementat ceva asemănător, dar de formă, pentru că sancţiunile sunt rare şi foarte blânde. Există un certificat constatator eliberat după fiecare lucrare care, dacă este nefavorabil, poate bloca firma să participe, timp de doi ani, la licitaţii. Până acum, pentru câte zeci de lucrări proaste au existat pe drumurile judeţene, o singură firmă, şi aceea din Roman, a primit un aviz nefavorabil.

http://www.7est.ro/exclusiv-7est/reportaje/item/68185-au-taiat-din-fundatie-ca-sa-adauge-la-buzunar-cum-s-a-furat-1-milion-de-lei-la-asfaltarea-de-la-barnova.html

Horațiu 87

Invenția de la Ciurea: drum de 4 metri lățime, asfaltat la preț dublu!

Drumuri de patru metri lăţime la Ciurea, în condiţiile în care lăţimea minimă ar fi trebuit să fie de 5,5 m. Cu 150.000 de euro/km, primarul reales a turnat asfalt doar pe o bandă de mers. Restul, peste 4 ani. Așa drum nu s-a mai văzut: două mașini care se întâlnesc față în față n-au loc una de alta. E asfalt negru pe mijloc, iar pe margini câte un metru de piatră spartă. Licitația, câștigată de Construcții Feroviare Câmpulung cu 3,8 milioane de lei, când prețul de cost era de 2 milioane.

Şase drumuri proaspăt asfaltate în comuna ieşeană Ciurea, cu o lungime de peste 6 km, au stârnit nemulţumirea ţăranilor, uimiţi că două căruţe abia au loc să treacă una pe lângă cealaltă. ,,Dacă-s pline cu fân, s-a blocat drumul, nu mai trece nimic", spun oamenii.

Îngust de nu încap nici căruțele

Drumurile, incluse de Primărie la ,,interes local", au fost asfaltate prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală, program accesat în 2014. Drumurile au fost finalizate în grabă, înainte de alegerile locale din iunie. Pe marginea fiecărui drum există câte o bandă de piatră spartă de un metru lăţime, care putea fi utilizată lejer pentru asfaltarea unei străzi cu lăţime normală, doar că Primăria Ciurea a ales că realizeze un proiect pentru stradă de doar 4 metri. Şi ruleta nu minte: în porţiunile măsurate, drumul este cuprins între 4 şi 4,1 m.

,,Dacă era finanţare europeană, nu se jucau aşa", spune Ovidiu Laicu, directorul DRDP. Drumul trebuia să aibă măcar alveole de refugiu, dar nu are aşa ceva, iar Primăria se ascunde după afirmaţia că şosele nu sunt încă finalizate, deşi nu mai lucrează nimeni.

Asfalt pus pe 4 lățime, deși era loc lejer pentru lățimea standard de 5,5 m

6,1 km – 3,8 milioane de lei

Drumurile din Ciurea au fost incluse într-un proiect de finanţare de peste 12 milioane de lei. Şase dintre şoselele incluse în program au fost proiectate la doar 4 metri lăţime, deşi ar fi fost loc pentru lăţimea minimă admisă – 5,5 m.

Reprezentanţii Primăriei spun că nu era loc de drumuri mai late. Situaţia din teren îi contrazice, însă. De fiecare parte a asfaltului proaspăt turnat este lăsată câte o bandă de piatră spartă de aproximativ 1 metru lăţime, care putea fi lejer utilizată pentru un drum de aproape 6 metri lăţime, cum prevăd normele. ,,Acolo a fost lăsat acel loc pentru sistemul de scurgere a apei", spune Cătălina Dorobăţ, şefa Urbansimului de la Primăria Ciurea.

,,Dacă vine o maşină mai mare şi se intersectează cu una mai mică, una dintre ele trebuie să coboare de pe şosea", spun oamenii din sat.

Normele: 5,5 m lăţime pe drumuri comunale

Conducerea DRDP Iaşi spune că standardul pentru drumuri comunale şi de interes local este de 5,5 m lăţime, la care se adaugă 75 de cm de fiecare parte pentru scurgere. ,,Toată platforma unui astfel de drum are 7 metri. Dacă o comunitate ar face drumuri de 4 metri lăţime, pe fonduri europene, nu ar primi în veci finanţare", ne-a explicat Ovidiu Laicu, directorul DRDJ Iaşi.

Fostul director de la DADJ, Daniel Minciună, spune că pot fi făcute drumuri săteşti de 4 metri lăţime doar dacă din loc în loc sunt prevăzute ,,alveole de încrucişare" – porţiuni unde drumul este mai lat şi una dintre maşini se poate retrage dacă cea din sens opus nu are loc.

,,Aşa a fost realizat proiectul. S-a considerat că nu este loc pentru mai mult", afirmă Cătălina Dorobăţ de la Primăria Ciurea. Aceasta susţine că drumul nu este încă finalizat şi recepţionat şi că ar putea suferi modificări. ,,Asta ar fi cea mai mare prostie, să mai încerci să adaugi ceva pe lăţime la un drum. Mai bine, de câţi bani ai îl faci mai scurt decât să tai pe lăţime cu gândul că mai adaugi după aceea", mai spune Daniel Minciună.

Drumul de la Ciurea e o ciudățenie, două mașini n-au loc pe stradă

Scump: 623.000 de lei/km

În condiţiile în care preţul pe metru pătrat de asfalt, cu fundaţia făcută de la zero, este de aproximativ 80 de lei, cele şase drumuri de 3,8 milioane de lei din Ciurea au un preţ mare. Concret, la 4 m lăţime, preţul pentru cei 6,1 km era, de 1,95 milioane de lei (24.400 mp). Preţul la care a fost adjudecată licitaţia de către SC Compania de Construcţii Căi Ferate Câmpulung Moldovenesc este de 3,8 milioane de lei, adică dublu. Drumul nu a avut nevoie de fundaţie de la zero, pentru că era deja pietruit. Preţul de 80 de lei pe mp este valabil pentru drumurile naţionale, unde solicitările la care este supus drumul sunt mult mai mari.

http://www.7est.ro/exclusiv-7est/reportaje/item/68213-inventia-de-la-ciurea-drum-de-4-metri-latime-asfaltat-la-pret-dublu.html

Horațiu 87

Fenomen inexplicabil pe strada Vişan

Asfaltul proaspăt turnat este spart din nou pentru montarea stâlpilor de iluminat. Ca şi asfaltul, aceştia se ,,opresc" fix după 1,3 km din totalul celor 1,6 km, cât măsoară strada

Ieşenii din Bârnova au atras atenţia municipalităţii ieşene de mai bine de trei ani că este imperios necesară modernizarea străzii Vişan. De-abia anul acesta, Primăria Iaşi a finalizat licitaţia aferentă acestui proiect, câştig de cauză având firma Conest, care, pentru 4,7 milioane lei, a asfaltat această stradă la pachet cu Aleea Prof. Petru Culianu din Păcurari. Totuşi, cetăţenii din Vişan se arată extrem de nedumeriţi de modul cum sunt realizate lucrările. ,,Au turnat două straturi de asfalt, au pus borduri, totul mergea bine. Zilele acestea s-a trecut la montarea stâlpilor pentru iluminat, motiv pentru care s-a spart asfaltul turnat recent. Puteau aştepta montarea iluminatului, după care se urma asfaltarea integrală", spune unul dintre localnici.

Alba-neagra cu 300 de metri de stradă

A doua problemă ţine de lungimea străzii care este refăcută. Ieşenii de aici sunt contrariaţi de un singur aspect: de ce s-au asfaltat doar 1,3 km din această stradă, în condiţiile în care aceasta are o lungime totală de 1,6 km.
Proiectul de modernizare prin asfaltare se opreşte brusc în câmp, în dreptul unui agent economic privat, oficialii Palatului Roznovanu susţinând că acolo este limita admnistrativ-teritorială a municipiului Iaşi. Ulterior, primarul Mihai Chirica a afirmat că se încearcă găsirea unei soluţii pentru cei 300 de metri neacoperiţi, însă totul pare a rămâne la stadiul de intenţie, din moment ce reţeaua de iluminat stradal se va opri fix în acelaşi punct cu asfaltul.
,,De remarcat faptul că şi asfaltul, dar şi iluminatul public, se termină cu circa 300 de metri înainte de pancarta cu intrarea în comuna Bârnova, sat Vişan. Nici pentru asta nu s-au găsit resurse în Primăria ieşeană", mai cred localnicii. Cu alte cuvinte, sarcina de a moderniza a restul de 300 de metri revine Primăriei Bârnova, autoritate care a catadicsit cu greu să-şi deschidă baierele bugetului local pentru asfaltarea unei alte străzi din localitate: Sf. Ilie. Dan CONSTANTINESCU

* * *
,,Chirica să nu uite de ăia 300 m de drum pe care a promis că îi asfaltează cu Citadin din cauza greşelii unui angajat al Primăriei care a măsurat prost şi nu a ştiut unde se termină Municipiul Iaşi!" – locuitor din Vişan

* * *
Pentru iluminatul public din Vişan sunt necesari 53 de stâlpi de metal octogonali, fixaţi pe fundaţie turnată din beton, 1.690 m de cablu joasă tensiune, 53 de corpuri de iluminat echipate cu lămpi tip LED de 50W şi un punct de aprindere montat pe suport de beton. Valoarea totală a investiţiei, inclusiv TVA, este de 383.466 lei, iar durata de realizare este de 4 luni

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/fenomen-inexplicabil-pe-strada-visan--217324371.html

Horațiu 87

Schimbari majore in traficul din Iasi. Proiecte de zeci de milioane euro in urmatorii ani

• In urmatorii ani, municipiul Iasi ar urma sa se schimbe substantial • Autoritatea locala a elaborat un plan privind infrastructura rutiera si care va fi pus la punct in urmatorii 15 ani • In oras vor aparea parcari supraetajate, poduri noi, dar si linii de tramvai spre alte zone din municipiu

Municipalitatea ieseana a demarat recent un proiect privind planul de mobilitate urbana, prin care se cauta solutii legate de dezvoltarea infrastructurii din oras. Proiectul lansat in dezbatere publica propune modificari in transportul urban, proiectele urmand a fi implementate pana in anul 2030. Concret, pentru transport si infrastructura s-a propus dezvoltarea unei retele care sa se orienteze spre zonele unde cererea de calatori este mai mare. Se are in vedere amenajarea unor puncte intermodale la capetele liniilor de tramvai din zonele  Dacia/Canta, Soseaua Nicolina si parcarea Complexului Era. Planul a fost concentrat si pe prioritizarea tramvaielor in intersectii si extinderea retelei de transport cu tramvaiul in zona Dacia.

De asemenea, sunt propuse puncte intermodale cu parcari in zonele Piata Virgil Sahleanu, Calea Dacilor/Dancu si Gara Socola. Pentru bulevardul Tudor Vladimirescu a fost propusa realizarea centrului intermodal de transport Iasi. Planul pune accent pe redeschiderea liniilor de tramvai in zona Podul Ros, Podul de Piatra si in lungul Soselei Nationale, precum si pe o noua legatura de tramvai pana in zona ERA Shopping Center. Pentru viitor se incearca si demararea unui proiect privind linii de tramvai pana la aeroportul din zona Ciric. In plus, au mai fost propuse si benzi speciale pentru autobuze in zonele unde exista probleme in fluxul de trafic al autobuzelor, de exemplu pe bulevardul Tudor Vladimirescu.

Si reteaua rutiera a fost planificata pentru a fi reorganizata in vederea utilizarii eficiente a spatiului public si respectarea conditiilor de mediu. A fost prousa reorganizarea circulatiei in zona centrala a municipiului Iasi, inclusiv la sud de Bahlui, pe arterele principale si pe axa principala, dar si in zona cartierelor. Proiectul prevede realizarea variantei ocolitoare Sud a centurii municipiului, pentru traficul usor, si construierea a trei poduri peste Bahlui, precum si a trei pasaje peste calea ferata in zonele Dacia, Canta si Socola.

Pentru partea de parcari, se are in vedere realizarea unor zone supraetajate si subterane in centrul Iasului. Propunerile pentru noi parcari vizeaza strazile Barboi, Elena Doamna, Sf. Lazar si strada Smardan, Costache Negruzzi, bv. Independentei si strada Colonel Langa. Toate acestea ar urma sa fie supuse dezbaterii alesilor locali dupa ce consultarea publica va fi incheiata. Si pentru incurajarea transportului cu bicicleta, planul prevede realizarea unei retele de piste prin conectarea principalelor puncte metropolitane cu zona centrala a orasului. Noile piste vor fi dublu sens, interconectate, realizate in amplasament, dedicate in afara spatiului rutier si pietonal, dar in detrimentul circulatiei auto si cu asigurarea spatiilor necesare de siguranta.

http://www.bzi.ro/schimbari-majore-in-traficul-din-iasi-proiecte-de-zeci-de-milioane-euro-in-urmatorii-ani-562316

Horațiu 87

Un nou pachet de străzi intră în modernizare

Zilele acestea, municipalitatea ieşeană va aproba indicatorii tehnico-economici pentru o nouă investiţie în infrastructura rutieră, fiind vorba de modernizarea străzilor I.C. Constantineanu, Petre Vancea, Moşu şi Strada Ogorului. Potrivit acestor indicatori, strada I.C. Constantineanu are o lungime de 700 de metri, suprafaţă carosabilă de 2.760 mp, investiţia ridicându-se la 1.343.745 lei (298.471 mii euro). A doua stradă, Petre Vancea, are o lungime de 607 m, o suprafaţă carosabilă de 3.340 mp şi o valoare estimată la 994.983 mii lei (221,004 mii euro), în timp ce strada Moşu, cu o lungime de 382 m şi o suprafaţă carosabilă de 1.720 mp, este estimată la 671.827 mii lei (149,226 mii euro). La rândul ei, strada Ogorului, ultima arteră care face obiectul acestei investiţii, are o lungime totală de 286,56 m, o suprafaţă carosabilă de 1.291,90 mp şi o valoare a lucrărilor de 509.867 mii lei (113,250 mii euro). Execuţia celor 4 străzi are prevăzute ca termene de finalizare câte 6 luni.

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/un-nou-pachet-de-strazi-intra-in-modernizare--217324015.html

Horațiu 87

Un an fără tramvaie pe tronsonul Podu Roş - Podul de Piatră

Nici până în acest moment nu a fost atribuit contractul pentru reabilitarea Splai Bahlui Mal Drept
Zilele trecute s-a împlinit un an de când linia de tramvai dintre Podu Roş şi Podul de Piatră a fost dezafectată, pentru a face loc unui proiect încă nematerializat. Pe 19 iulie, 2015, ultimul tramvai care a parcurs tronsonul dinspre Podul de Piatră spre Podu Roş, pe traseul 6 barat (Dacia - Podu de Piatră - Podu Roş - CET - Tudor Vladimirescu - Târgu Cucu - Gară - Dacia), a fost vagonul de tip GT 4 cu numărul de parc 423. În timpul scurs de atunci, toate tentativele municipalităţii de  atribuire a contractului vizând reabilitarea malului drept al Bahluiului au dat greş, în principal datorită contestaţiilor. Ceea ce este şi mai grav constă în faptul că s-a pierdut o finanţare europeană de 10 milioane de lei, proiectul trebuind acum realizat cu bani de la bugetul local. ,,La malul drept, licitaţia este în curs de finalizare, sperăm să putem semna contractul", a spus primarul Mihai Chirica.
Lucrările prevăd scoaterea căii de rulare pentru tramvaie de pe tronsonul Podul de Piatră – Podu Roş, în loc urmând să fie amenajată o nouă stradă, cu sens unic. Proiectul vizează refacerea infrastructurii pe tronsoanele şoseaua Naţională – Podu Roş (885 metri), Podu Roş – Pod Tudor Vladimirescu (1,2 km), Pod Tudor Vladimirescu – Pod Metalurgie (1,2 km), Pod Metalurgie – Pod Sfântul Ioan (1,6 km) şi şoseaua Naţională (1,1 km), de la intersecţia cu bulevardul Nicolae Iorga şi până la intersecţia din Podu Roş. Totodată, vor fi îngropate în subteran şi cablurile de pe ambele părţi ale străzii. Lucrările ar urma să dureze doi ani.
Un număr de 11 societăţi şi asocieri au depus oferte la licitaţia organizată de municipalitate pentru reabilitarea străzii. Contractul a fost evaluat iniţial la 44,4 milioane lei, ofertele depuse la licitaţie fiind cuprinse între 22,6 şi 32 milioane de lei. Fiind vorba din nou de oferte subevaluate, licitaţia va intra ,,prelungiri", atât timp cât şi anul trecut, o ofertă extrem de mică a celor de la Geiger Transilvania şi Loial Impex au determinat o serie de contestaţii din partea celorlalţi participanţi la licitaţie, în final, proiectul ieşind din termenul de execuţie impus de forurile europene.

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/un-an-fara-tramvaie-pe-tronsonul-podu-ros-podul-de-piatra--217326569.html