[IS] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Iasi

Started by sorinAcesta, August 03, 2012, 05:42:10 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horațiu 87

Telenovela continua

FOTO: Găsiți vreo groapă mai "frumoasă" decât aceasta? "S-a asfaltat? Și varul e mai gros"

Pe drumul spre Pietrărie o groapă adâncă, apărută în drumul recent asfaltat, dă de furcă șoferilor. Covorul asfaltic a crăpat, iar craterul se mărește zilnic.
"Nu este semnalizată. Nici măcar nu o putem ocoli. Pe timp de noapte această groapă este o capcană", a spus un șofer care circulă zilnic spre Pietrărie.

"Este strada Constantin Brancoveanu. Drumul a fost asfaltat în totalitate în decembrie 2015. Reparații majore s-au făcut în aprilie 2016. Uitați-vă cât de subțire este stratul de asfalt. Și varul dat pe pereți are o grosime mai mare", a mai spus ieșeanul.





http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/foto-gasiti-vreo-groapa-mai-a-frumoasaa-decat-aceasta-a-s-a-asfaltat-si-varul-e-mai-grosa--133933.html

Horațiu 87

Zece luni de şantier pe un bulevard vital pentru Iaşi

ApaVital va înlocui conductele din reţeaua de alimentare cu apă pe Bulevardul Poitiers * lucrările vor avea loc pe trei tronsoane şi vor dura 10 luni
Şefii societăţii de apă şi canalizare au demarat procedurile vizând înlocuirea
conductelor de alimentare cu apă de pe Bulevardul Poitiers. Vechi de zeci de ani, acestea constituie principala cauză a avariilor care apar în zonă, fenomen amplificat şi de traficul greu. ,,Reabilitarea reţelei va rezolva şi problemele ce ţin de presiunea apei. Lucrările sunt finanţate din fondurile proprii ale societăţii noastre şi vor fi urmate, bineînţeles, de aducerea carosabilului la stadiul de dinaintea începerii lucrărilor", spune Răzvan Manolache, purtătorul de cuvânt al ApaVital Iaşi.
Zece luni de şantier
Modernizarea vizează trei tronsoane: Şos. Manta Roşie – Şos. Bucium, Dedeman – B-dul Poitiers şi B-dul Poitiers – Bucium. Acestora li se adaugă modernizarea reţelei de alimentare cu apă de pe strada Grăniceri. Contractul presupune montarea de conducte PEHD cu diametre de 200 şi 315mm, pe o lungime totală de 3 km, precum şi refacerea branşamentelor.
Valoarea estimată (fără TVA) a contractului este de 3.042.917 lei, din care 10%, adică 268.098 lei, reprezintă cheltuieli diverse şi neprevăzute. Lucrările vor dura 10 luni de data semnării contractului, preconizată a avea loc în luna septembrie, dacă nu apar contestaţii la procedurile de adjudecare.

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/zece-luni-de-santier-pe-un-bulevard-vital-pentru-iasi--217327301.html

Horațiu 87

Străzile din zona Bucium, pregătite de reabilitare. La fel se va întâmpla și cu bulevardul Dimitrie Cantemir.

Primăria Municipiului Iași a finalizat o licitaţie importantă privind infrastructura rutieră a oraşului. Este vorba despre modernizarea unui lot format din străzile Cazărmilor, Plopii fără Soţ, Dealu Bucium, Iancu Bacalu, Petru Movilă, Sf. Andrei, Tănăsescu şi Atelierului, precum şi fundacurile Socola, Bucium şi Păun. Oferta câştigătoare a fost cea a Asocierii SC Conest SA – SC Viarom Construct SRL, suma fiind de 12.776.173 lei, fără TVA.



Perioada maximă de execuţie este de 14 luni începând de la data atriburii contractului. Criteriul aplicat pentru atribuirea contractului de achiziţie publică a fost preţul cel mai scăzut.



Conform documentaţiei realizate de reprezentanţii Primăriei ,,structura rutieră existentă a străzilor nu mai corespunde din punct de vedere al tipului de îmbrăcăminte şi a capacităţii portante, constatându-se numeroase deficienţe şi degradări ale suprafeţei de rulare devenită improprie circulaţiei rutiere şi pietonale în condiţii de confort şi siguranţă".



Primarul Mihai Chirica a semnat ieri, și contractul de execuţie a lucrărilor pentru refacerea bulevardului Dimitrie Cantemir şi a străzii Gheorghe Asachi, din zona Universităţii ,,Al.I. Cuza". Potrivit oficialilor municipalităţii ieșene, contractul a fost adjudecat în urma unei licitaţii de asocierea Viarom - Into, care va încasa aproape 2,4 milioane lei.

http://7est.ro/actualitate/administratie-locala/item/70203-strazile-din-zona-bucium-pregatite-de-reabilitare-la-fel-se-va-intampla-si-cu-bulevardul-dimitrie-cantemir-vezi-lista-completa.html

Horațiu 87

Mai multe strazi din Iasi vor fi modernizate

Municipalitatea ieseana va demara, in perioada urmatoare, lucrari de modernizare a mai multor strazi din oras. Este vorba despre strada Viticultori din cartierul Copou, de aleea Tudor Neculai si strada Gloria din Nicolina, de strada Timpului si strada Podoleanu din Moara de Vant, strada Strugurilor, Poienilor si soseaua Iasi - Voinesti din zona Galata si strada Semanatorului si strada Alba Iulia din cartierul Crucea Rosie. La inceputul saptamanii viitoare va avea loc receptia proiectelor, urmand ca apoi procedurile de rebailitare sa fie scoase la licitatie.

"La inceputul saptamanii viitoare va avea loc o intalnire a comisiei de receptie privind proiectarea a mai multor strazi, urmand ca apoi sa fie demarate si lucrarile. Vorbim de strazi din intreg orasul care urmeaza sa fie reabilitate. In plan, mai sunt si reabilitarea altor strazi, insa acestea au fost scoase la pachet. Urmeaza ca procedura sa fie scoasa apoi la licitatie pentru reabilitarea completa", a spus viceprimarul Radu Botez.

http://www.bzi.ro/mai-multe-strazi-din-iasi-vor-fi-modernizate-569286

Horațiu 87

Se caută soluţii într-o zonă cu un trafic de 20.000 de maşini pe zi la intrarea în Iași

Circulaţia din zona Antibiotice a ajuns pe masa prefectului. Primăria comunei Valea Lupului a solicitat sprijinul Prefecturii pentru organizarea unei întâlniri în vederea luării unor măsuri privind înfiinţarea unor treceri de pietoni şi semaforizarea celor existente. În cursul întâlnirii organizate ieri la Prefectură, s-a discutat şi despre transformarea sensului giratoriu provizoriu din faţa sediului Antibiotice într-unul definitiv.

La discuţii au participat reprezentanţii primăriei Valea Lupului, Poliţiei Rutiere, Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri şi SC Antibiotice. "În urma discuţiilor purtate, urmează ca în perioada următoare SC Antibiotice SA să contracteze serviciile unui consultant care să realizeze un studiu prin care să fie propusă o soluţie în zona respectivă, soluţie care va fi supusă aprobării Poliţiei Rutiere şi DRDP. Soluţia adoptată trebuie să fie una care să răspundă atât nevoii de menţinere a fluidizării traficului, ţinând cont că vorbim despre un segment de drum parcurs zilnic de 20.000 de maşini, cât şi siguranţei pietronilor. Probabil, soluţia cea mai bună ar fi pasarelele pietonale, însă studiul care urmează a fi făcut o va stabili cu certitudine", a declarat prefectul Marian Grigoraş.

Proiectul iniţial prevedea ca în zona Antibiotice să fie montate separatoare de sens şi în apropierea sensului giratoriu, iar studiul menţionat de prefect ar trebuit să identifice soluţii acceptate atât de societate, cât şi de pietoni, poliţie şi primăria Valea Lupului, până la preluarea tronsonului de drum de către Primăria Iaşi.

Discuţiile de ieri au vizat şi amenajarea sensului giratoriu din dreptul Black Sea, unde sensul giratoriu ar fi trebuit amenajat încă din luna iulie. Termenul a fost decalat, darea în folosinţă a sensului giratoriu urmând să aibă loc până la sfârşitul lunii viitoare. "Am cerut DRDP clarificări cu privire la situaţia sensului giratoriu de la Black Sea, unde am sesizat nerespectarea termenului de finalizare anunţat iniţial. Lucrările de acolo sunt realizate de acest operator economic, care a solicitat prelungirea termenului de execuţie până la sfârşitul lunii septembrie, având în vedere o serie de dificultăţi întâmpinate în procurarea unor materiale", a precizat prefectul.

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/se-cauta-solutii-intr-o-zona-cu-un-trafic-de-20-000-de-masini-pe-zi-la-intrarea-in-ia-i--137580.html

Horațiu 87

Modificări în circulaţia din două intersecţii mari din Iași

Au fost interzise viraje la stânga în intersecţia Cinci Drumuri şi cea de la Palatul de Justiţie. Sistemul de management al traficului tot nu este funcţional.

Comisia de circulaţie de la nivelul municipalităţii a stabilit noi reglementări de trafic. Primarul Iaşului Mihai Chirica a anunţat ieri că vor fi interzise viraje la stânga în două intersecţii, va fi înfiinţată o trecere de pietoni, va fi instituită circulaţia în ambele sensuri pe două străzi şi, nu în ultimul rând, va fi optimizat sistemul de management al traficului. O primă măsură a fost adoptată în cazul uneia dintre cele mai aglomerate intersecţii ale oraşului. ,,Este vorba despre reorganizarea circulaţiei rutiere în intersecţia Cinci Drumuri pe Elena Doamna, în sensul de a nu mai permite virajul de stânga pentru cei care urcă dinspre Tudor Vladimirescu (pe str. Benjamin Fondane, n.r.), ci doar obligatoriu la dreapta", a declarat primarul Chirica. O altă reglementare are în vedere zona Târgu Cucu, respectiv interzicerea virajului la stânga în intersecţia str. Stihi – str. Cucu pentru cei care vin pe lângă Palatul de Justiţie şi vor să vireze stânga pe Stihii, spre Independenţei.

,,O altă decizie este interzicerea virajului la stânga pe str. Stihii, care este în curs de modernizare, la virajul spre zona centrală, spre Independenţei, în str. Cucu deci nu se va mai putea face viraj de stânga pentru că se blochează intersecţia. Se poate utiliza intersecţia semaforizată de mai sus, de la fostul Bucegi", a spus Chirica. În ceea ce priveşte introducerea circulaţiei în ambele sensuri, primarul Iaşului a nominalizat strada care face legătura între Elena Doamna şi Baş-Ceauş. ,,Pe str. Ornescu va fi instituită circulaţia în ambele sensuri", a susţinut Chirica. În acelaşi timp, o altă propunere a Primăriei, dar care are nevoie de avizul Poliţiei Rutiere, face referire la circulaţia pe Splai Bahlui mal stâng.

,,Ne gândim (...) să introducem circulaţia în dublu sens pe tronsonul cuprins între str. Ghibănescu şi str. Ipsilanti, cu două benzi spre Ipsilanti şi o singură bandă de retur către Podul Cantemir", a mai spus primarul Iaşului. Potrivit acestuia, o măsură menită să prevină incidente în trafic a fost adoptată în cazul pasajului Păcurari. Şefii Primăriei au decis amplasarea unor corpuri de iluminat pe led pentru a îmbunătăţi vizibilitatea. Nu în ultimul rând, edilul a vorbit despre înfiinţarea unei noi treceri de pietoni, o astfel de decizie fiind luată în cazul str. Fântânilor (în dreptul podului) la solicitarea Asociaţiei de proprietari din zona ,,Green Park".

,,Amânăm punerea în funcţiune a semaforizării din Podu Roş"

Întrebat despre stadiul implementării sistemului de management al traficului, primarul Iaşului a menţionat că proiectul a fost recepţionat pe parcursul lunii august. Cu toate acestea, există încă intersecţii care nu au fost puse în funcţiune. Edilul a susţinut că, în ultima săptămână, specialiştii din Primărie au luat ,,intersecţie cu intersecţie" în încercarea de a eficientiza sistemul. ,,Punerea în funcţiune, de exemplu a intersecţiei din Podu Roş, o mai amânăm un pic până ce găsim o soluţie pentru Socola. Deja am început inventarierea terenurilor de o parte şi de cealaltă a pasajului Socola. Vrem să-i facem o supralărgire care să permită utilizarea pe direcţia Bucium şi Podu Roş a tuturor benzilor de circulaţie şi chiar o circulaţie reversibilă", a declarat primarul.

Cea mai recentă situaţie furnizată de firma UTI, din luna iulie, arăta că 70 de intersecţii cuprinse în sistemul de management funcţionează în trei culori, nouă în galben intermitent, iar alte nouă nu au fost puse în funcţiune. În schimb, toate intersecţiile sunt finalizate din punct de vedere al montării instalaţiilor de semaforizare încă de la începutul acestei veri. ,,Se lucrează în permanenţă la sincronizarea acestui sistem. (...) Nici indicatorii de trafic nu au fost extraordinar de importanţi pentru a aduce neplăceri în trafic, să vedem ce se va întâmpla odată cu începerea şcolii. Noi deja lucrăm, avem aproape o săptămână de când am luat intersecţie cu intersecţie şi vedem ce este de făcut peste tot încât să putem să evităm aglomerările foarte mari", a mai spus Chirica.

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/modificari-in-circulatia-din-doua-intersectii-mari-din-ia-i--137579.html

Horațiu 87

Minune pe strada Vișan!

Ieri au fost începute lucrarile de pregătire pentru asfaltare porțiunii omise în proiectul inițial de modernizare a zonei
Ieșenii din Bârnova au atras atenția municipalității ieșene de mai bine de trei ani că este imperios necesară modernizarea străzii Vișan. De-abia anul acesta, Primăria Iași a finalizat licitație aferentă acestui proiect, câștig de cauză având firma Conest, care, pentru 4,7 milioane lei, care asfaltează la pachet Aleea Prof. Petru Culianu din Păcurari și Strada Vișan. Referitor la Vișan, ieșenii de aici au fost contrariați de un singur aspect: de ce se vor asfalta 1,3 km din această stradă, în condițiile în care aceasta are o lungime totală de 1,6 km. " Din discuţiile pe care le-am purtat în februarie 2016, am aflat de la fostul primar şi actualul interimar, faptul că strada Vişan va fi modernizată în totalitate, pe întreaga lungime de 1,6 km. S-a vehiculat varianta cum că se vor efectua 2 etape. În urma discuţiilor între muncitorii de la Conest cu un localnic, aflăm că se modernizează pe o lungime de 1,3 km, până la cabinetul stomatologic al familiei Adascăliţei", spunea unul dintre localnici. La rândul lor, oficialii Palatului Roznovanu susțin că nu este nimic în neregulă cu proiectul vizând asfaltarea străzii Vișan, oferind explicații pentu lipsa celor 300 de metri de asfalt. "Vom asfalta până la limita municipiului Iași. Potrivit legii nu avem cum să asfaltăm dincolo de această limită", spuneau aceștia.
Între timp, Primăria Iași pare a-și reconsiderat poziția, lucru pe care, de altfel, îl anunțase încă de acum două luni, când, odată cu anunțarea demarării lucrărilor vizând modernizarea iluminatului public pe strada Vișan, se spunea că se caută soluții pentru asfaltarea celor 300 de metri rămași. Oamenii au și o explicație pentru această revenire la normalitate. "Se pare că au măsurat din nou și și-au dat seamana că municipiul Iași se termină după 300 de metri", glumește un alt locuitor din Vișan. Cert este faptul că ieri au fost începute lucrarile de pregătire pentru asfaltare porțiunii omise în   proiectul inițial de modernizare a zonei.

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/minune-pe-strada-vi-an--217340289.html

Horațiu 87

10 milioane de euro pentru 2 km de şină de tramvai

Atât costă reabilitarea liniei de tramvai din Podu Roş spre Zona Industrială

Primăria Iaşi a stabilit indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea liniilor de tramvai pe tronsoanele: B-dul Ţuţora (porţiune cuprinsă între Podu Roş şi intersecţia cu B-dul Primăverii), respectiv B-dul Virgil Săhleanu (porţiune cuprinsă între intersecţia cu B-dul Metalurgiei şi rond capăt Zona Industrială), date în exploatare în anul 1977. Tronsonul cuprins între Podu Roş şi intersecţia cu B-dul Primăverii are o lungime de cale dublă de 457 metri, în timp ce tronsonul cuprins între B-dul Virgil Săhleanu, pe porţiunea cuprinsă între intersecţia cu B-dul Metalurgiei şi rond capăt Zona Industrială are o lungime de 1.733 km. ,,De la darea în exploatare a liniilor şi până în prezent nu au fost executate decât lucrări de reparaţii şi întreţinere curentă. Din aceste motive, la data efectuării expertizei tehnice, starea tehnică a liniilor este total necorespuzătoare, reprezentând pericol pentru siguranţa circulaţiei, datorită denivelărilor orizontale şi verticale. Calea de rulare, în starea actuală, ar duce la cheltuieli de exploatare nejustificat de mari, inclusiv şi pentru materialul rulant. Uzura avansată a căii de rulare şi vechimea liniei, fac ca exploatarea să se realizeze în condiţii deosebit de dificile, pe unele porţiuni chiar existând riscul producerii unor evenimente soldate cu pagube", au explicat reprezentanţii Primăriei Iaşi. În ce priveşte costurile estimate, pentru tronsonul cuprins între Podu Roş şi intersecţia cu B-dul Primăverii (Ţuţora) au fost estimate 2,3 milioane euro, pe o perioadă de 12 luni, în timp ce pe celălalt tronson, costurile estimate ajung la 8 milioane de euro.

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/10-milioane-de-euro-pentru-2-km-de-sina-de-tramvai--217346943.html

sorinelbulceag

Se mai face ceva prin iasi?  Traficul este infernal pe toate arterele!

ovideatza


voicul

Finanțare de 250 de milioane de euro de la BEI pentru Spitalul Regional Iași - VIDEO

Ministerul Finanțelor a semnat un acord de împrumut în valoare de 250 de milioane de euro cu Banca Europeană de Investiții pentru construcția Spitalului Regional Iași.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/sanatate/finantare-de-250-de-milioane-de-euro-de-la-bei-pentru-spitalul-regional-iasi-1502721

Stef

Se construiește o stradă nouă în Municipiul Iași care va lega Str. Sf. Andrei de Str. Palat ca urmare e extinderii complexului Palas.



Stef

Lângă Iași, la Ruginoasa, se construiește cel mai mare parc eolian din zonă. Cele 10 turbine vor fi printre cele mai mari din țară, cu diametrul rotorului de 162 de metri. Cele 10 turbine vor produce împreună 60 MW ceea ce înseamnă că vor putea alimenta aproximativ 43.000 de gospodării.



Stef

Aproape gata strada nouă din centrul Iașului. În noiembrie cel târziu cred că va avea loc deschiderea