[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

spy_flo


horatiu.cosma

In ultima luna am trecut aproape zilnic pe Motilor de la un capat pe altul. Impresia a fost ca se lucreaza cu frana de mana trasa si in marsalier. Adica de la primarie pana la intersectia cu drumul spre stadion, nimic spre aproape nimic(ceva relocari de utilitati, 2-3 oameni la pus borduri, si cam atat). Joi dimineata, spre mirarea mea, am observat ca a aparut o trupa de muncitori cu un buldozer, escavator, basculanta vis-a-vis de primarie si sa faca o treaba cat de cat decenta. Pe la 11 cand am iesit sa rezolv ceva, am deslusit misterul acestei harnicii neasteptate: domnul Boc inspecta santierul. Vineri, evident ca era pustiu.  Problema e ca va veni momentul ala in care se va trage zi si noapte pentru finalizarea in acest an, fiind o lucrare pe fonduri UE. Vom avea asfaltari la temperaturi negative, pe ploaie, lapovita, ninsoare. Si la anul pe vremea asta tot clujenii vor avea de suferit cand asfaltul va crapa, si strada se va inchide din nou...

vasile.baciu

in zona garii se prefac, ca lucreaza, la capatul spre podul garii... acum 30 min dop de masini indiferent de directie plus tramvai in statie pe avarie plus taximetre parcare in stil propriu


vasile.baciu

ieri se aplica marcajul pe muncii de la cug spre centura apahida, de-a lungul liniei de tramvai

AndyM09

Au refacut si bulevardul muncii? Sau au reaplicat marcajul?

vasile.baciu

E aproape gata Muncii, mici finisaje doar mai trebuie

horatiu.cosma

S-a inceput asternerea stratului de uzura pe Motilor, de la limita cu Memorandumului.




pasadia

Daca tot am vizitat Clujul (cam fugitiv, e adevarat) pentru prima oara dupa vreo 3 ani, permiteti-mi cateva observatii:

1. Faina solutia pentru benzile de bicicleta (ma refer la faptul ca sunt corect evidentiate coloristic, separate fata de traficul auto dar si de cel pietonal). Ma refer la benzile deja executate pe str. Avram Iancu, dar si la cele in curs de executie pe strada George Baritiu. Insa am 2 observatii:
- latimea mi se pare nepotrivita, in sensul ca par cu foarte putin mai mici decat ar fi fost necesar ca 2 biciclete sa treaca lejer una pe langa cealalta
- nu inteleg de ce pe str. Baritiu fac benzile de bicicleta pe ambele sensuri; in principiu consider ca beenzile de bicicleta pot exista doar pe o singura latura a strazilor cat timp ele sunt suficient de late pentru a permite trafic in ambele sensuri.

2. Dezamagitor modul in care arata zona Cetatuia; am urcat dinspre podul Sissi (banuiesc ca asa se cheama, cel de la intersectia strazilor Mamaia si general Dragalina). Scarile sunt distruse, zona nu este iluminata deloc, vegetatia nu e ingrijita. Acelasi lucru insa si sus, prin preajma hotelului; ba chiar si alte zone, de pe malul Somesului, imi par la fel de neingrijite. Imi pare ca Primaria nu se ingrijeste deloc de spatiile turistice.

3. Si nici nu vad de ce ar face asta cat timp este clar ca o duceti mult mai bine multumita activitatilor economice; cel putin la nivel de localuri stati bine de tot (diversitate, cantitate, preturi mari, calitate buna, etc...). Se vede ca exista un public destul de pretentios si care isi permite sa plateasca. In mare masura pun asta pe seama faptul ca sunteti un centru universitar mult mai mare, fapt care a permis si un spirit antreprenorial ridicat.

4. Stadionul si sala polivalenta arata foarte bine; traficul a fost decent (deh, week-end), insa soferii vostrii chiar sunt "B2 lovers". Fericirea mea, am putut astfel sa depasesc pe multi.

horatiu.cosma

#70
Legat de punctul 2, Cetatuia nu mai e ce a fost :). Accesul e destul de dificil si nu a aparut nimic nou acolo. Eu(si majoritatea tinerilor si strainilor care ies in Cluj) preferam asta sau asta sau asta decat sa "punem" de un taxi pana la Pergola. E adevarat ca ne-am cam "domnit", dar diversitatea ne-a ajutat sa ne reprofilam. Si atunci normal ca o zona in care se plimba doar pensionarii din zona nu e in vizorul autoritatilor.

P.S. Ce inseamna B2 :)?

neobluenet

@horatiu: B2 = banda 2, e vorba de cei care sunt atrasi inexplicabil de axul drumului :lol:.

@pasadia:
1. Intradevar pistele de bicicleta sunt inguste. De curand am fost in Olanda si infrastructura velo de acolo este aproape la fel de buna ca si cea auto. Dar ei au o alta cultura in ceea ce priveste mersul pe doua roti. Deocamdata pentru Cluj e important ca se face un pas in fata, iar cand traficul o va cere, se va putea investi mai mult in aceste piste de biciclisti. Fara piste sunt putini care se aventureaza in "jungla" auto.

2. Cu Cetatuia este o poveste cu cantec. Terenul si hotelul din jur sunt detinute de Unita Turism. Cum ei nu au o situatie financiara chiar roza, nu prea isi doresc sa se asocieze cu primaria pentru a renova ceva pe acolo. Primaria nu poate investi pe proprietatea altcuiva, chiar daca terenul respectiv este public. Pe de alta parte Unita Turism are si fostul strand municipal si aveau pana de curand si Hotel Sport. Strandul este pe partea sudica a strazii pe care gasesti stadionul si polivalenta (Aleea Stadion). Acum strandul este cuprins de vegetatie, insa cei de la Unita vor sa vand terenul respectiv pentru a crea un bazin si (inca) un hotel. Problema este ca primaria nu prea e de acord, lucru pe buna dreptate, din moment ce acolo in PUG este un spatiu verde / de relaxare si respectivul loc este cunoscut ca strand. Drept urmare Unita nu lasa primaria sa reface Cetatuia.

3. Localurile clujene sunt poate cu o idee mai ieftine ca si cele din capitala, insa per total sunt multumit din acest punct de vedere. Ideea e ca se gaseste orice fel de mancare, cam la orice pret, depinde de buzunar si preferinte culinare. Prin iulie si august poti gasi masa libera fara rezervare la Euphoria Biergarten, insa daca sunt studenti si e cald afara, nu ai nicio sansa.

4. Din pacate soferii incep sa devina mai indisciplinati fata de acum cativa ani, insa de indata ce stii obiceiurile lor, poti sa te deplasezi mai rapid. De exemplu, spre Iulius dinspre Aurel Vlaicu, tot timpul banda 1 e libera.

Am avut azi un drum pana in Floresti si am observat 3 lucruri:
- pe Motilor se lucreaza si au pus niste gratere misto la copacii pe care i-au plantat, foarte multi de altfel
- in Floresti, pe sensul dinspre Cluj s-a asfaltat rigola din mijlocul sensului giratoriu :o
- se demonteaza aparatajul vechi din Floresti, instalatia noua de iluminat, cu LED, fiind probabil in folosinta (altfel ar fi bezna acolo). Sa speram ca vor trece firele cate de curand si ne scapam de stalpii vechi.

horatiu.cosma

S-a finalizat partea carosabila(cu marcaje cu tot) pe Strada Motilor. Nu pot spune decat ca e jenant. La cateva zile de la asternerea stratului de uzura deja se simt mici denivelari. Toate canalele sunt la un nivel diferit de cel al asfaltului, si au o forma ciudata. Cred ca si daca ar fi la nivel, trecerea peste ele ar fi destul de deranjanta. Aceleasi probleme de asfalt denivelat si in Manastur, unde s-a lucrat pe langa linia de tramvai. Plus ca pe mare parte din zona strabatuta de tramvai din Bucium pana la gara, zonele unde s-a lucrat sunt blocate de masini parcate. Chiar merita sa se refaca strada cu fundatie cu tot doar sa stea masinile parcate? Nu prea sunt multumit, dar na, fie, macar nu mai avem cabluri pe sus...

horatiu.cosma

Pe proaspat renovata din fonduri europene Str. Motilor, cineva nu a calculat chiar bine inaltimea acestor mini-canale. Nici alea mari nu sunt chiar la nivel, dar aici e cam bataie de joc. Dupa ce s-a facut C.Turzii, chiar credeam ca o sa incepem sa facem o treaba buna cu canalele, dar se pare ca primaria are contracte cu service-urile auto sau "mestesugarii" de cauciucuri si jante.


horatiu.cosma

Au aparut primele gropi pe calea turzii. Vreo 3-4, una chiar mare, vis-a-vis de prima statie de autobuz la urcare, dupa opera, pe sensul de coborare. Din cate am inteles, o sa se rezolve problemele. Ideea e ca stratul de uzura s-a asternut pe ploaie in octombrie 2014, deci era de asteptat. Speram sa nu mai apara altele.