[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

neobluenet

@AndyM09: In aceasta etapa se va inchide doar latura vestica a pietei, deci poza pusa de csebi24 este cea corecta. Daca ai fi urmarit filmuletul cu Boc ai fi inteles ce se va intampla. Se va reface intreaga piata, insa doar o latura va fi pietonala. In partea nordica se va face o banda in plus, ce va fi dedicata transportului in comun.

Daca s-ar inchide intreaga piata, ar fi o mare problema e relatia S-N si E-N. Traficul de acum de pe Napoca, spre Ferdinand merge pe latura estica. El s-ar muta pe Petru Maior -> Motilor -> Alecsandri -> Iuliu Hossu -> Baritiu. Strazile astea sunt foarte aglomerate datorita tranzitului E-V, iar inca un flux de masini le-ar bloca. Eu vad inchiderea laturii estice si limitarea strazii Napoca la 2 benzi, abia dupa ce va fi centura gata sau daca s-ar face un tunel pe sub centru. Primul are sanse mari de realizare, al doilea se apropie de domeniul fantasticului.


kumar

În această săptămână au început lucrările pe latura estică a Pieței Unirii. Lungimea acestei laturi este de 216 m liniari. În acest moment se lucrează pe primul tronson, cuprins între Bd. Eroilor şi strada Iuliu Maniu, la desfacerea pavajului și a bordurii. Durata lucrărilor va fi de aproximativ o lună.







http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/modernizarea-pietei-unirii-a-ajuns-pe-latura-de-est-cand-se-inchide-la-vest--150798.html

Bogdan_Cluj

Salutare, am si eu trei intrebari:

1. Drumul Sf.Ioan (aici) de la depoul Bucium si pana la restaurantul Roata este in lucru de ceva vreme. Nu am vazut nici un articol in care sa se vorbeasca despre aceasta lucrare, decat tangential aici. Si acum intrebarea: stie cineva, va avea pista de bicicleta cum are drumul din Faget?

2. Asa zisa Centura de Sud a Florestiului, care defapt este o strada normala in sudul Florestiunui si nici decum o centura ocolitoare (dar in fine, trecem peste terminologie). S-a semnat ordinul de incepere in 30 mai 2016. Am un prieten care trece zilnic pe acolo, nu s-a lucrat NIMIC, nici macar o roaba de pamant, o lopata, nimic. Care e treaba?

3. Care e problema cu Aeroportul si cu Somesul? Stiu ca pista noua se opreste pentru ca a ajuns la Somes aici, dar haidesti sa fim seriosi, nu se poate face pista pe piloni? Musai trebuie sa mutam Somesul?. Anul trecut am fost in Madeira si vedeti mai jos ca au extins pista de aterizare pe aproximativ 120 de piloni cu o inaltime de aproximativ 50-80m. Oare nu se poate face asa ceva la o inaltime de cativa metri peste Somes? Sau care este problema de stam cu extinderea pistei blocata de cativa ani?


csebi24

Apropo de aeroport, nu stiu daca e neaparat problema ca nu exista solutii tehnice, dar nu stiu daca cei de la ape isi dau acordul pentru asa ceva. De preferat ar fi oricum sa se devieze somesul si sa se faca pista normala.

neobluenet

Marea problema la solutia cu pod este ceata. Aeroportul dat exemplu are mare avantaj de a nu fi intr-o "groapa" cum e cel din Cluj, drept urmare sansele de ceata sunt mult mai reduse. Chiar daca se deviaza Somesul, ceata va fi prezenta, insa densitatea ei va fi relativ constanta sau mai bine spus limitele variatiei densitatii ei vor fi destul de mici.

Bogdan_Cluj

Ieri, printr-o coincidenta, am avut ocazia sa povestesc cu cineva de la aeroport care este in tema cu acest subiect.
Aparent costul lucrarii sa se faca pod este mai mare decat costul mutarii albiei raului (personal tot nu inteleg de ce, dar asa mi s-a spus). In plus mai este problema finantarii solutiei, mai bine spus prin ce buget se finanteaza: la mutare albie este ministerul Apelor si Padurilor (sau cum ii zice oficial) pe cand daca se merge pe solutia cu pod solutia ar trebui sa fie bugetata de consiliul judetean. Cum CJ nu are bani se spera ca ministerul sa aiba pentru mutarea Somesului.

PS: acum imi dau seama ca comparatia mea cu Madeira nu este cea mai buna, deoarece acolo pilonii sunt ancorati in stanca, pe cand la Cluj ar trebui realizati chiar in albia raului, iar mai nou dupa ce citesc pe thread-ul cu autostrada A1 Pitesti-Sibiu vad ca nu este de dorit sa se faca pilon chiar in apa.

In plus mi s-a mai spus ca si la problema cu Centura Floresti Sud exista problema ca MAPN-ul (proprietarul unitatii militare) nu isi da acordul pentru ca drumul trece ori pe terenul lor ori chiar pe langa terenul lor. Daca este asa, vin cu o intrebare (zic eu) logica: cum s-a putut da ordinul de incepere a lucrarilor si MAPNul sa nu isi dea acordul. Cineva comite o ilegalitate, ori primarul ca a dat ordinul fara sa aiba toate avizele, ori MAPNul ca incurca o lucrare care "are" toate avizele. Ma indoiesc sa fie a doua varianta.
Curios cum de nu isi da acordul, dar in aceeasi idee tocmai au renuntat la cateva hectare bune in aceeasi locatie pentru Spitalul Regional de Urgente. Deci pe mine m-a bagat mai mult in ceata aceasta "clarificare".

Bogdan_Cluj

#97
Astazi am fost sa dau o tura sa vad cum stau cu lucrarile de modernizare ale strazii Sfantul Ioan, intre depoul Bucium si restaurantul Roata (harta aici). Si lucrurile STAU. Ce ii drept este frig si nu este vreme prea buna pentru lucrari, dar cum zice si acest articol, lucrarile au inceput in iunie si inca nu sunt gata, si vorbim despre 1,4 km.

Apropo, are cineva documentatia? Se face pista de biciclete pe partea stanga? Dupa cum este amplasata bordura (de exemplu la min 2:36) pe alocuri asa pare.
https://www.youtube.com/watch?v=RaeeSwGTu0M&list=PL0BL65oYdnyYLT1ZVzwN5lmplwkg9ITd8&index=1

dragos76

Sincer, greu îmi pare de implementat ideea asta cu Clinicilor ca ruta singulară de acces vest-est către centru, fără niște demolări și lărgiri ale străzii pe porțiunea de la început până către terasa More. Plus, ce faci cu accesul dinspre Grigorescu, care vine pe Coșbuc?

Eu cred că sunt alte măsuri mai simple prin care să descurajezi traficul individual, auto; cum ar fi de ex ce s-a făcut cu desființarea abonamentelor în zona 1, dar care trebuie neapărat dublată de măsuri drastice de amendare ale celor care parchează ilegal (nu doar în zona1, ci peste tot în oraș).

neobluenet

Pentru Grigorescu si Plopilor alternativa Motilor se numeste Iuliu Hossu. Se doreste transformarea ei in sens unic pe relatia V-E. Scenariul sensurilor unice arata asta:
- Motilor sens unic dinspre centru, benzile exterioare fiind pentru transportul in comun. Configuratia asta urmeaza sa fie de la Primarie pana la intersectia cu Moldovei. Traficul din intersectia cu strada Cosbuc va fi mult diminuat, se va putea merge in Grigorescu si dinspre parc in Manastur (obligatoriu dreapta). Eventual se pot amenaja parcari pe marginea drumului, fiind AJOFM in zona.
- Cinicilor sens unic inspre centru pentru cei care vin pe Calea Manastur.
- Cei care la Calvaria o iau prin Plopilor, pot ajunge in centru fie pe Splaiul Independentei, fie pe Cardinal Iuliu Hossu. Ar fi foarte bine daca s-ar separa tramvaiul de masini, dar asta e o alta poveste.

Aseara am trecut pe langa Cluj Arena si am observat ca au aparut benzi rezonatoare pentru vitezomanii care plonjau in Somes. Am citit in presa ca s-a pus limita de 30 si se sta cu radarul :bash:. Multumim societatii civile, arhitectilor si tuturor inteligentilor care au protestat cand s-a vrut largirea acelei strazi cu inca o banda. Sunt de acord cu dreptul oamenilor de a se opune unei decizii, dar la momentul potrivit, nu cand intra buldozerele in drum. Sigur acel proiect, pe fonduri europene, a avut o perioada de consultari cu cetatenii, dar atunci nimeni nu a spus nimic.

vladb

@neobluenet

Pai nu e asa si acum? Ideea e ca se castiga o banda prin eliminarea parcarilor. Si probabil vor distruge alveolele de dupa urgenta, respectiv standurile de taxi. Adica acea banda ciudata de "la drepta" (zic ciudata deoarece oricum nu poti face dreapta spre Hasdeu, e de fapt o banda de preselectare din timp pentru cei care vor sa o ia pe Republicii) care incepe dupa standul de taxi va fi continua pana in Calea Manastur. Am I right?

dragos76

Arătați-mi unde poți face 3 benzi aici ?

In plus, nu sunt deloc convins de argumentele cu Iuliu Hossu ca stradă de acces către centru pentru cine vine din Grigorescu.

ciprebbe

2 benzi reale sa fie si s-ar fluidiza. Sper sa inceapa cu amenzile acolo si cu ridicarea de masini :).
O sa mai avem si Otetului prelungita pana in Motilor (unde a fost Ursus).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

vladb

@dragos76

Ok, nu chiar din Calea Mănăștur dar după Piezișă la vreo 50 m se poate. Ideea e orice latire a unui drum IN direcția de mers e benefica. La fel cum orice îngustare în direcția de mers e un bottle-neck.

Bogdan_Cluj

@ciprebbe

Ma tot uitam si eu pe harta pe acea zona. Ideal este ca Uzinei electrice (cea care vine in prelungirea podului Garibaldi) sa se prelungeasca pana in Motilor. Dar pentru asta, trebuie sa cada doua case. Macar sa faca pentru moment cum zici tu si pe viitor sa se gandeasca la acesta varianta mai scumpa si mai problematica dar mai buna.