[Sud-Vest] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Regiunea Sud-Vest

Started by tom_sawyer, July 27, 2018, 12:41:21 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Ce ne mai trebuie Dx sau A? Bagam semafoarele din oras pe "unda verde" si am rezolvat problema. :lol:

QuoteÎntrebat despre drumul expres Piteşti-Craiova, ministrul a spus că DRDP Craiova va începe să construiască o "undă verde" în Balş, pentru a permite decongestionarea traficului în oraş.

Deja e făcută licitaţia, avem câştigătorul, începe DRDP Craiova să construiască această undă verde. Practic drumul naţional trece prin centrul Balşului, sunt semafoare..Vom face o sincronizare pe cheltuiala companiei astfel încât, atunci când s-a pus verde la un capăt al Balşului acel camion să iasă din Balş, să nu mai stea", a menţionat Lucian Şova.

agerpres.ro

Quest

Perfidus tu esti craiovean, ai ceva amanunte despre solutia undei verzi pe DN65, drum care strabate de la est la vest Balsul ?
Intreb ptr ca stiu sfortarile Primariei Timisoara cu generarea undei verzi simultan in ambele sensuri ale unui bulevard (Rebreanu) din oras, in care verdele ptr virajul la stinga strica pina acum unda verde a sensului opus de pe bulevard, asa incit s-au interzis asemenea viraje, soferul fiind obligat sa ajunga pe acea strada, prin virare la dreapta din bulevard, la intersectia precedenta si ajungerea la intersectia cu pricina din strada perpendiculara pe bulevard, la verde mergindu-se drept. La Bals tind sa cred ca vor fi nevoiti sa faca acelasi lucru.
Common sense will get you far !

perfidus

Ce pot sa spun e ca DRDP Craiova nu face aproape nimic din ce promite. Asa au promis ca vor face un giratoriu la Aeroport (sau la Metro) si inca unul la intersectia de la Hanul Doctorului cu Centura de Nord. A trecut anul si nu s-a intamplat nimic.

Apoi pentru asa ceva este nevoie de proiectare si de lucrari ample de canalizatii cu fibra optica intre semafoare, costurile nu sunt deloc neglijabile. O varianta ar fi folosirea IoT si comunicatiei 3G dar sunt apoi costuri de operare mai mari.
Prevad si niste meciuri administrative cu primaria Bals, fara sa mai mentionam ca un asemenea sistem presupune si costuri de mentenanta pe care DRDP Craiova sau primaria, daca sistemul va fi cedat catre oras, trebuie sa le suporte anual.
Privitor la virajul stanga, nu e cazul sa-ti faci griji. Traficul pe strazile laterale este mic si nu se justifica faze distincte pentru viraj la stanga.

Nu vad cum DRDP Craiova sa ajunga sa construiasca o unda verde. E o exprimare nefericita. Ei se ocupa de licitatie poate. Daca vor prelua caietul de sarcini de la cine cred eu, sunt sanse sa faca ceva util cat de cat, dar costurile o sa fie mari.
Cum am spus, orizontul de timp e incert. tare mi-e ca doar dau din gura sa zica lumea ca fac ceva, ideea asta nu e noua si eu sunt sceptic in privinta ei.

In Craiova unda verde e un mare fas pentru care s-a platit enorm de mult. Nici macar sincronizarea cu tramvaiul nu functioneaza. Si acum vor sa o mai si extinda. Eu stiu ca extinzi ceva care mai intai se dovedeste util.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Quest

Inteleg.
Eu pusesem intrebarea ca urmare a acestui paragraf, dintr-un interviu pe care Lucian Sova l-a dat zilele trecute pentru Agerpres.

"Eu la începutul mandatului am promis că vom face un lucru mic, dar important, o undă verde în Balş, astfel ca măcar acolo camioanele să nu stea. Deja e făcută licitaţia, avem câştigătorul, începe DRDP Craiova să construiască această undă verde. Practic drumul naţional trece prin centrul Balşului, sunt semafoare..Vom face o sincronizare pe cheltuiala companiei astfel încât, atunci când s-a pus verde la un capăt al Balşului acel camion să iasă din Balş, să nu mai stea", a menţionat Lucian Şova.

www.agerpres.ro
Common sense will get you far !

rizzuh

^^

Unde este unda verde in Craiova? :o De fiecare data cand trec prin Craiova stau la fiecare semafor pe Calea Bucuresti si pe Bvd. Decebal/Dacia (astea fiind principalele drumuri de "trazit" intra-oras).

Stiu ca a fost acum cativa ani pe Calea Bucuresti un sistem de semaforizare "destept" (vorbele Olgutei) cu bucle in asfalt la semafoare pentru a regla timpii in functie de trafic, dar la ultima asfaltare au uitat de ele si le-au razuit odata cu asfaltul.

perfidus

Sunt teoretic doua sisteme de semafoare corelate (cica asta e denumirea concreta): pe axa est-vest de la hanul Craiovita pana la Viitorul - intersectia cu Sararilor, iar pe rocada (Bvd. Dacia si Bvd. Decebal) de la Consul (semaforul de la Olimp) pana la Pasajul Electroputere.
Pe langa buclele lipsa (sistemul poate fi programat sa mearga si fara ele avand si camere de trafic) mai sunt cateva semafoare permanent puse pe galben intermitent.
Problema cea mare a sistemelor este mentenanta, firma care trebuia sa o asigure nu s-a mai inteles cu primaria Olgutei (aveau sa primească niște bani pentru perioada cat sistemul a fost in garantie si nu li s-a plătit nimic) iar din cate stiu eu nu mai exista contract de intretinere.  Directia de Sistematizarea Circulatiei nu are specialisti, sunt foarte slabi, abia reusesc sa regleze niste timpi cat de cat sa nu se blocheze de tot intersectiie.
Peste toata afacerea s-a asternut tacerea, dar sumele cumulate platite de municipalitate pe sisteme au fost uriase:
- proiectul ,,Modernizarea infrastructurii de transport în comun pentru fluidizarea traficului forţei de muncă între cele două platforme industriale ale Polului de creştere Craiova", valoarea totala a proiectului: 60.228.232,80 lei, din care 1.149.794,40 lei cofinanţarea de la bugetul local, 20.085.997,56 lei valoare nerambursabilă din bugetul naţional şi 38.992.440,84 lei contribuţia Uniunii Europene. Din aceasta suma s-au modernizat si 12,5km de linie de tramvai in cale dubla, restul este pentru sistemul de management al traficului.
-  proiectul:,,Fluidizarea traficului rutier în Municipiul Craiova, pe axa de transport est – vest prin reabilitarea Bd. Decebal – Dacia",  valoarea totala a proiectului: 33.315.683,45 lei, din care contribuŃia UAT Municipiul Craiova 560.095,68 lei, asistenŃa financiară nerambursabilă - 27.444.688,27 lei, iar TVA de la Bugetul de Stat – 5.310.899,5 lei. Din aceasta suma s-au modernizat 10,24km carosabil si s-au reamenajat 5 intersectii semaforizate (la una deja s-a renuntat, cea de la Consul).
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

tom_sawyer

@Quest

Este deja lansata o licitatie:

Anunt de participare simplificat: [SCN1006405] "Executie sistem de semaforizare trecere de pietoni DN 65 pe raza localitatii Bals si DN 6 pe raza localitatii Filiasi"
Lot 1: Executie sistem de semaforizare trecere de pietoni DN 65 pe raza localitatii Bals
Lot 2: Executie sistem de semaforizare trecere de pietoni DN 6 pe raza localitatii Filiasi

Valoarea totala estimata: 2.803.874 lei

Doi ofertanti:
1. VH ELECTRONIC S.R.L. + URBAN CONTROL SYSTEMS
2. UTI GRUP SA

Quoteinterviu pe care Lucian Sova l-a dat zilele trecute pentru Agerpres.

"Eu la începutul mandatului am promis că vom face un lucru mic, dar important, o undă verde în Balş, astfel ca măcar acolo camioanele să nu stea. Deja e făcută licitaţia, avem câştigătorul, începe DRDP Craiova să construiască această undă verde.

E de-abia in evaluare tehnica, n-avem niciun castigator.

perfidus

Multumesc, te-ai uitat cumva la documentatii? Despre cate semafoare e vorba si cum vor face corelarea?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

tom_sawyer

E destul de usor de lucrat cu noul SEAP, e mai intuitiv decat vechiul.

http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub

^ alegi din meniul din stanga prima pictograma, apoi Anunturi de participare simplificate, lipesti numarul anuntului, dai "X" la Data publicare si Data limita depunere, apoi click pe Filtreaza.

Ca sa poti deschide fisierele din documentatie, descarci programul de aici:
http://www.certsign.ro/certsign/produse/siguranta-documentelor/shellsafe-verify

perfidus

Ofertele sau depus pe 03.08.2018, deci la o saptamana dupa ce ministrul Sova declara ca se cunosc castigatorii  :o. Sunt doua loturi, se liciteaza si pentru Filiasi (lotul 2). Valorile deci sunt injumatatite, pentru Bals bugetul este de 1.325.564,00  lei, restul de 1.478.310,00 lei merge la lotul 2.

Un aspect interesant: proiectul tehnic dupa care s-a organizat licitatia a fost intocmit in octombrie 2016 de catre  firma Urban Control Systems, care participa in asociere la licitatia de executie.

Cateva cifre:
- cca 1000m retea electrica in canalizatie subterana
- cca 160m foraje orizontale
- camine de tragere 0.65x0.65 m 26 buc.
- stalpi semafor in consola 4m  25 buc.
- automate dirijare circulatie 11 bucati (!?)
- semafoare vehicule 50 bucati (!?)
- semafoare pietoni 22 bucati
- semafoare Galben Intermitent Pietoni 22 buc.
- butoane pietoni 22 buc.
- camere video detectie 25 buc.
- comunicația intre automatele de dirijare se va face prin GPRS
- sincronizarea semafoarelor in timp se face prin GPS
- Obținerea tuturor avizelor și acordurilor necesare intra în sarcina constructorului.

Si o informatie foarte interesanta din proiect, pe care as pune-o in rama:



In loc de concluzie:
Parerea mea e ca va fi in continuare nebunie cu 11 treceri de pietoni semaforizate.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

maga998

nu pot sa inteleg cum ar putea un numar de semafoare, fie ele si sincronizate, sa eficientizeze traversarea Balsului.... Butoanele pentru pietoni vor fi capacul peste cosmarul care se numeste Bals....

AlexxC

Linia aceea verde chiar functioneaza...doar in anumite conditii:
-trafic usor spre moderat
-viteza medie 40kmph
-lipsa evenimente neprevazute(soferi opriti pe avarii sau care uita sa plece de pe loc,carute,biciclisti,lucrari samd)
Legat de trecerile de pietoni cu buton, acestea au rolul de a minimiza fragmentarea traficului de la 6 fragmentari(un pieton trece la fiecare 10 secunde) la 2 fragmentari(3 pietoni traverseaza pe verde la fiecare 30 secunde). Orice fragmentare se propaga pana la capatul coloanei de masini; un interval mai mare inseamna o mai buna fluidizare,
Pentru o imagine mai buna ,semaforul cu buton poate fi comparat cu un politist care dirijeaza circulatia pe zebra.

carutasul

Pentru că și-au dat seama că autostrăzile nu sunt de ei, cei de la Euroconstruct asfaltează strada mea :)



Powered by API/PUM imgur uploader

perfidus

Quote from: perfidus on August 13, 2018, 11:11:53 PM
Ofertele sau depus pe 03.08.2018, deci la o saptamana dupa ce ministrul Sova declara ca se cunosc castigatorii  :o. Sunt doua loturi, se liciteaza si pentru Filiasi (lotul 2). Valorile deci sunt injumatatite, pentru Bals bugetul este de 1.325.564,00  lei, restul de 1.478.310,00 lei merge la lotul 2.

Din data de 19.10.2018 pentru ambele loturi s-a incheiat si evaluarea financiara, procedurile sunt in deliberare.
Pentru ca a trecut mai mult de o luna de atunci banuiesc eu ca sunt solicitate ceva clarificari.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

perfidus

O veste buna.

Un nou drum județean, în lungime de 44 de kilometri, aflat în administrarea Consiliului Județean Gorj, va fi reabilitat. În data de 18 februarie a fost semnat contractul privind executarea și finalizarea lucrărilor la obiectivul de investiție ,,Reabilitare DJ 674, Vlăduleni-Urdari-Turceni-Ionești-limită jud. Mehedinți". Reabilitarea DJ 674 se va face pe segmentul care străbate localitățile Vlăduleni, Fărcășești, Valea cu Apă, Peșteana de Jos, Hotăroasa, Urdari, Fântânele, Strâmba Jiu, Valea Viei, Gârbovu, Murgești, Jilțu, Turceni, Ionești, Iliești, Gura Șușiței, Picu. Lucrările vor demara pe 15 martie 2019, executantul având un termen de finalizare a lucrărilor de 24 de luni. Lucrările vor consta, în principal, din: sistem rutier nou; reamenajarea trotuarelor existente; realizarea de piste pentru bicicliști; amenajarea a 34 de stații de autobuz; amenajarea unui număr de 2.491 podețe (acces la proprietăți); reabilitarea unui număr de 30 de poduri aflate pe lungimea totală a obiectivului de investiție.

Preluare din GdS
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat