Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Xenos

Aeroportul nu mai face fata de mult si arata mai rau ca in anii 90. O rusine nationala.

Sorinus

Pista de Nord pare tot inchisa. Lucrările la taxyway-uri trebuiau sa dureze 2 luni..

CapitanulPtk

Aeroportul este de o mizerie sinistra: baile, benzile de ridicare bagaj de cala...
Am experimentat si o coada de 3h pentru a-ti lasa bagajul de cala, in urma plangerii facute am fost pasat de la Aeroport la Wizz si invers. Avis amatorilor care planuiesc sa calatoreasca cu bagaj de cala cu Wizz. Este absolut dezastru (3 persoane la ghisee si cozi de 500+ oameni).

Sorinus

Pai de ce credeti ca muta Wizz cateva destinatii pe Baneasa vara asta? Pur si simplu OTP nu mai are capacitate. Eu oricum cred ca Baneasa ar trebui folosit de la 7 la 23, cu 2-3 zboruri pe ora. Ar face fata si ar mai degreva OTP pana apare T2.

Si BBU e junk, dar aduce un pic de capacitate, cum necum.

survola

^ cel puțin la aterizările de noapte, care se suprapun, e dezastru.
Și toată lumea ridică din umeri, probabil compania de handling nu are destui oameni pe tura de noapte.
Altfel, aeroportul e plin de băgători de seamă.


tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on February 20, 2024, 07:45:30 PM[CN1059899] Proiectare, inclusiv asistență tehnică și execuție lucrări pentru "Modernizare terminale și corpuri de clădire existente la Aeroportul Internațional Henri Coandă București"

1. Ofertant unic : CONSTRUCTII ERBASU,

2. Asociere : UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT (Leader), SOMET, RE-ACT NOW ARCHITECTURE,

3. Asociere : SSAB-AG (Leader), BEMEL AG


Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a anunțat semnarea contractului de proiectare, asistenţă tehnică şi execuţie lucrări pentru modernizarea terminalelor Plecări internaționale, Finger şi Sosiri la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti. Valoarea totală a contractului este de 112,4 milioane de lei din fondurile proprii ale Companiei.

Investiția are patru obiective fundamentale pentru modernizarea aeroportului și pentru creșterea confortului oferit pasagerilor aeroportului. Unul dintre obiective vizează schimbarea și modernizarea sistemului centralizat de ventilaţie-climatizare. Proiectul prevede înlocuirea echipamentelor de ventilare şi climatizare, înlocuirea serverului de gestionare a echipamentelor şi realizarea unui sistem modern de comandă, control automat şi achiziţii de date.

Investiția are ca obiectiv și reamenajarea interioară (finisaje, pardoseli, tavane, mobilier, signalistica), pentru a îmbunătăţi calitatea imagistică a celui mai important aeroport al României.

Un alt obiectiv al contractului este instalarea unui nou sistem de detecţie-semnalizare pentru incendiu.

De asemenea, vor fi modernizate instalaţiile electrice aferente spațiilor de mai sus. Proiectul prevede modernizarea iluminatului terminalelor şi corpurilor de clădire, urmând a fi instalate corpuri de iluminat LED. Totodată, va fi suplimentat numărul de prize de alimentare pentru dispozitivele pasagerilor.

CNAB a semnat cu o asociere de trei companii, anume Uti Construction and Facility Management, Somet şi Re Act Now Architecture.

economica.net



tom_sawyer

Totodată, ministrul Transporturilor a făcut referire şi la construirea unui nou terminal al Aeroportului ,,Henri Coandă".
,,În acest moment, numerele arată aşa: suntem aproape şi se va depăşi traficul pe care l-am avut înainte de pandemie, o dată cu pandemia acel trafic a picat. Capacitatea actualului terminal este undeva la 24-25 milioane de călători pe an, nu am ajuns încă acolo, suntem sub 20 de milioane, dar asta nu înseamnă că nu trebuie avute în vedere planuri pentru construcţia noului Terminal 2 şi investiţii în Terminalul 1, pentru că nu se exclud.
economedia.ro


Caracteristici tehnico-operaționale

Nume oficial: Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti

Capacitate de procesare:

    6.000.000 pasageri/an (Nivel de Servicii B)

    2300 pasageri/oră de vârf/flux
    ghişee check-in: 104
    porţi îmbarcare: 38 (14 pentru îmbarcarea la burduf & 24 pentru îmbarcarea cu autobuzul)
    carusel bagaje: 6

www.bucharestairports.ro/ro/despre/date-tehnice

TibiV

#998
Hai, mai, inghesuim de 4 ori mai multi decat poate OTP sa duca, si poate ne gandim pe urma la un nou terminal...

Pe vremuri, "Academia Catavencu" avea o rubrica numita "...din putzul gandirii". Si asta inca de  pe vremea cand Grindeanu nu intrase in peisajul politic...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Sorinus

Tre sa recunoastem, asta cand mine, minte ca lumea. Daca tot minti ca nu s-a atins capacitatea, mai bine zici ca nu esti nici macar p-aproape, dar te apuci de planificat ca esti tu baiat prevazator.

Daca nu ma insel, capacitatea e 7-8 milioane, nu?


Ionut

API pe Facebook

BREAKING: Țiriac își vrea înapoi terenurile de la Otopeni.

Exproprierile aferente Terminalului 2 al Aeroportului Internațional Henri Coandă, începute în 2019 și finalizate în 2021, ar putea fi anulate și terenurile returnate lui Ion Țiriac. Legea îi permite să ceară acest lucru dacă statul nu face investiția pentru care a fost expropriat (vezi captură portal Just.ro cu dosarul aflat pe rol).

CNAB, compania de stat care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, a actualizat studiul de fezabilitate necesar noului terminal și este într-o fază avansată cu documentația de licitație necesară proiectării și execuției.

Dar ministrul Sorin Grindeanu nu este capabil să atragă finanțare de la instituțiile financiare internaționale. Practic în 3 ani de zile, la nivel guvernamental, nu s-a făcut absolut niciun progres real ca să se asigure banii necesari celui mai important proiect de infrastructură aeriană a țării.

Așa că, pare-se că guvernul actual încearcă o variantă pe genunchi potențial păguboasă: concesionarea infrastructurii aeroportuare din București către investitori din zona Golfului. În principiu, noi nu suntem împotriva concesionării DACĂ este făcută corespunzător. Soluția este folosită pe scară largă în regiunea noastră și chiar la aeroporturi europene cu pretenții.

Dar dacă este făcută fără transparență, fără profesionalism și fără consultanță de specialitate oferită de Banca Mondială și/sau BERD, avem mari dubii că soluția e una viabilă și autoritățile pot obține cel mai profitabil "deal" pentru România. Mai ales că instituțiile financiare internaționale amintite pot oferi banii necesari la dobânzi avantajoase.

Terminalul 1 al Aeroportului Otopeni a fost modernizat ultima oară în 2011 și este proiectat la o capacitate anuală de 6 milioane de pasageri, iar traficul în 2024 va depăși 15 milioane. Așadar, este probabil cel mai uzat aeroport, tehnic și moral, al unei capitale europene.

Terminalul 2 ar fi trebuit să livreze aproximativ 100000 mp de spații noi și 25 de porți de îmbarcare. Dar, cu lipsa totală de implicare pe subiect din partea Ministerului Transporturilor, nu va putea fi inaugurat mai devreme de 2032!

SB76UFO

Am nevoie de recomandari privind parcarea pe termen mediu (8-9 zile) in zona aeroportului.
"Prostia este eternă și invincibilă"

oneLess

#1003
Caută Airport Parking ! Transfer dus întors, preț decent , pază , whatsapp , non stop !

survola

parkingblue.ro am folosit, foarte ok, fac ei transferul pana la aerogara, comunicare pe whatsapp.