Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Eu las tot timpul choar in parcarea aeroportului, 0 probleme pana acum. Am gasit tot timpul loc si costurile sunt decente.

tom_sawyer

#1006
PE SCURT: în anii precedenți, când situația din Orientul Mijlociu a "fiert", mai multe avioane au aterizat la București pentru realimentare, deoarece ocoliseră spațiul aerian al Iranului și/sau Afganistanului, ceea ce a dus la rute mai lungi de zbor decât era planificat când au decolat.

În această perioadă, acest lucru nu mai este posibil, deoarece cel mai mare aeroport al României e pur și simplu sugrumat de traficul aerian, iar lipsa și întârzierea investițiilor serioase în modernizarea și extinderea infrastructurii aeroportuare își spune cuvântul.

De mai bine de doi ani, aeroportul "Henri Coandă" (Otopeni) din București are active mai multe restricții, toate având drept cauză lipsa locurilor de parcare pentru avioane și aglomerația de la ore de vârf.
O parte dintre restricții sunt valabile pentru perioade mai scurte de timp, altele sunt active de mai mulți ani de zile, iar despre acestea am mai scris în trecut.

Restricțiile care sunt active acum la aeroportul "Henri Coandă" (Otopeni) din București:
- avioanele care operează zboruri neregulate (charter) sau avioane care sunt redirecționate de la alte aeroporturi nu pot ateriza la Otopeni;
- avioanele care operează zboruri neregulate care trebuie să petreacă mai mult de șase ore la sol nu sunt primite la cel mai mare aeroport din țară;
- avioanele cargo care au anvergura aripilor mai mare de 36 de metri nu pot opera la Otopeni între orele locale 23:00 și 06:00;
- avioanele care au anvergura aripilor mai mare de 52 de metri (categoria E) pot ateriza la Otopeni doar dacă cer și obțin aprobare cu cel puțin 72 de ore înainte de aterizare;
- avioanele care au anvergura aripilor mai mare de 65 de metri nu pot opera la Otopeni fără înțelegere semnată cu aeroportul;
- piloții să se aștepte la aglomerație între intervalele orare 0600-0900 / 1200-1500 / 1800-2100 (ore locale).

În consecință, avioanele care tranzitează spațiul aerian din regiune și au urgențe ori nu pot ateriza la aeroporturile din regiune NU pot veni la cel mai mare aeroport din România.

De asemenea, fără doar și poate, toate aceste restricții afectează negativ și intențiile companiilor aeriene de a lansa noi rute spre și dinspre București.

În plus, starea pistei 08R/26L este jalnică, iar la fel sunt și mai multe căile de rulare ale celui mai mare aeroport din România.

Pentru a remedia în vreun fel situația privind aglomerația, Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a făcut pași și pare că intenționează să introducă sloturi de aterizare/decolare, detalii 👉🏼 https://to.bpne.ws/7I6Sr

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a fost fondată în 2010 și administrează cele două aeroporturi ale capitalei.
Din 2010 până în 2023 (inclusiv), CNAB a raportat profit în fiecare an, excepție anul 2020 (pandemie).
În 2023, aceasta a a avut venituri record de 1,15 miliarde de lei și a avut un profit record de 453 de milioane de lei.
În ultimii ani, în timp ce aeroportul se degrada cu o viteză mai mare decât cea cu care CNAB îl peticea, majoritatea profitului obținut de aceasta se întorcea la acționari: guvernul României (80%) și Fondul Proprietatea (20%).

facebook BoardingPass


mario antonio

Ciao tuturor,

O sosire interesantă la OTP, să vedem dacă este doar în trecere sau ramâne prin România:

Embraer 135    BJ    145.01203        P4-BVY    Avcon Jet    delivery 11oct24 TSN-ALA-OTP    ex B-3295.