News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Siguranta circulatiei rutiere in Europa

Started by cristi5, March 27, 2019, 01:01:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

Pt ca Romania e pe ultimul loc in Europa, poate merita discutate ideile si initiativele din tari care stau mai bine.

cristi5

#1
Road safety: UK set to adopt vehicle speed limiters https://www.bbc.co.uk/news/business-47715415

Limitatorul de viteza va sti limita de viteza din locul respectiv (GPS) si va limita automat viteza vehiculului. Soferul va putea (inca) spune "vreau mai repede" apasand acceleratia.


cezar-mario2012

 Din punctul meu de vedere este cea mai mare prostie. Va crea o mare nervozitate în rândul șoferilor, iar rezultatul va fi exact invers.

yetiman

Tot ce aduce in plus este, de fapt, conectarea cruise control la navigatie. :)

Si acum, masina mea imi arata limitele de viteza in fiecare moment daca am navigatia activa + am si recunoastere a semnelor de circulatie.
Doar ca nu transfera informatia catre cruise control ca sa reduca viteza pana la limita respectiva.

Iar la cruise control, e la fel. Daca stabilesc viteza de 130 km/h (autostrada  :D) pot sa merg si mai repede daca apas acceleratia.

Asa ca eu vad asta doar un cruise control ceva mai destept decat acum, adica cu setarea dinamica a vitezei (si nu static, cum e acum).

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

cezar-mario2012

 Pe autostradă este una, dar pe DN este altfel. Acest sistem va fi doar dotarea mașinilor noi.

Mergi pe un drum cu limitare la 30 (în afara localități) și în fața ta va merge unul cu 25, tu vei vrea să-l depășești, dar sistemul nu te lasă, pentru că ai avea nevoie de 50 și ai depăși viteza reglementată.
Nu cumva asta te va enerva ?

dr4qul4

Sa inteleg ca toate masinile noi vor avea obligatoriu navigatie?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

yetiman

#6
@Cezar - tocmai asta spune la punctul 4: soferul poate anula sistemul apasand pedala de acceleratie.
In varianta asta mi se pare OK.
Nici eu nu sunt de acord cu varianta in care sa nu te lase sistemul, pentru ca devine periculos.
Exact cum spui. daca unul merge cu 25 si pe tine nu te lasa cu mai mult de 30, iti va lua o vesnicie sa-l depasesti. Iar depasirea este cu atat mai periculoasa cu cat dureaza mai mult.

Dar daca masina te "ajuta" sa respecti limita de viteza nu e tocmai rau. Importanta e diferenta semantica intre a TE AJUTA si a TE OBLIGA!

@dr4qul4 - cam asa ceva. Nu vad cum ar putea functiona fara ca masina sa fie pozitionata prin GPS pe o harta virtuala de navigatie. Doar recunosterea semnelor de circulatie nu cred ca ar fi suficienta.
Si aici am un exemplu negativ.  :D Pe autostrada M35 din Ungaria, in apropiere de Debrecen, exista benzile laterale separate dar cu limitare la 90. Masina mea anterioara le citea si pe alea si-mi arata ca am limita la 90 desi eu eram pe autostrada cu limita la 130.  :lol: (sa nu-ti vina sa pomennesti de niste sfinti?  O:-) )
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

cezar-mario2012

#7
 Din 2022 ar trebui să intre în vigoare această reglementare. Reglementarea Europeană sună cam așa: toate mașinile noi produse cu anul 2022 var avea în dotare sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere, în speță a celor de limitare a vitezei și vor reduce viteza automat pentru a se încadra în acea limitare de viteză. Reglementarea nu a fost încă legiferată, dar este aproape de final cu discuțiile și ar urma să fie aprobată până vara acestui an. Sistemul de monitorizare a vitezei pe autostradă există și acum, nu are nevoie de GPS, este funcțional în Serbia și se folosește de camere de supraveghere. Softul urmărește timpul de deplasare a mașini din A în B și face media, dacă rezultatul este 135 km/h ai bonus o amendă. Statul în parcare nu ajută, la intrarea în parcare vei fi deasemenea monitorizat.

yetiman

Recomand pentru (mai ales) cei mai tineri sa citeasca "1984" de George Orwell.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

cezar-mario2012

 ^ Am văzut la știri un parlamentar european care dorea expres ca șoferul să nu mai aibă controlul, mașină să decidă. Domnul a motivat prin multele accidente provocate de depășirea vitezei.

yetiman

Off topic: deocamdata s-a vazut cat e de buna o asemenea decizie la Boeing 737 MAX....
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dr4qul4

@yetiman, in Ungaria nu cred ca era de la  recunoasterea semnelor, ci de la GPS.  GPS-urile au si ele o eroare de cativa m (posibil nici hartile sa nu fie perfecte), asa ca in astfel de cazuri se te vada mai aproape de drumul care merge paralel cu autostrada.
Eu sunt curios cum vor aplica la noi aceasta directiva. Vor recunoaste si semnele de circulatie ruginite? Dar pe cele montate in boscheti? Pe harti nu m-as baza. Noi nu suntem in stare sa facem exproprierile cum trebuie.
A stiu....vor pune RFID la fiecare semn de circulatie. Sa vezi atunci ce misto o sa fie cand isi pune caruta in spate semn cu 50/70/90.
La noi se practica  DPF OFF. Chiar credeti ca nu va aparea imediat ISA OFF?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

yetiman

 :lol:  Asta cu carutele a fost buna...

Nu era de la GPS. Stiu sigur ca merg des pe acolo. Masina respectiva (acum am alta) avea un "override" la semnele de circulatie fata de harta. Si e normal sa fie asa. O restrictie poate aparea pe viu cu mult timp inainte de a fi actualizata pe hartile de navigatie auto. Plus ca daca era camion pe dreapta intre mine si semn, nu se schimba si ramanea la 130.  :D

In rest, numai de bine... atata timp cat ramane AJUTOR si nu OBLIGATIE.
Ca daca devine obligatie o sa fiu si eu cu ISA OFF, chiar daca sunt 100% impotriva DPF OFF.  :D
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

adiarc

in UK chiar nu e necesara...si o spun in calitate de sofer care merge lunar pe drumurile de acolo...sunt atat de multe camere sau masini in miscare care au camere incat nu isi are rostul...

cat despre acel sistem pt 2022 cred ca va fii adoptat la nivel european ,fara doar si poate.....si e doar primul pas spre drumuri de mare viteza sau foarte mare viteza pe care doar masinile in mod autonom vor mai avea voie sa circule.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura