News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Siguranta circulatiei rutiere in Europa

Started by cristi5, March 27, 2019, 01:01:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rota

Țara cu cele mai sigure drumuri din Europa.

Elveţia are, probabil, cele mai dure amenzi pentru depăşirea vitezei:

Ulrich Gloor, poliţia din cantonul Thurgau: ,,Dacă mergi cu 140 de kilometri la oră în loc de 80 în afara localităţii, ai depăşit viteza legală".
Reporter: Şi ce pedeapsă primeşti?
Ulrich Gloor: ,,Până la 4 ani de închisoare şi maşina ţi-ar putea fi confiscată, ca probă materială".

Pentru elveţieni, limitele de viteză sunt sacre. Ei le consideră a fi esenţiale pentru siguranţa pe drumurile publice.

Digi24
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

cristi5

#16
Un nou trolling de la ambsasada Suediei, de data asta despre "Viziunea zero" a Suediei (zero victime in trafic).  Poate se gaseste video-ul si pe Youtube sa-l putem embedd pe forum.

https://www.facebook.com/watch/?v=288667978714994

Quote
Nimeni nu trebuie să moară ori să fie grav rănit ca urmare a unui accident rutier.

Acesta este conceptul fundamental al Viziunii Zero, introdusă în 🇸🇪 Suedia în 1995, transformând fundamental imaginea tradițională a lucrărilor de siguranță rutieră.

Anul viitor, Suedia va găzdui la Stockholm a treia Conferință Ministerială Globală pentru Siguranța Rutieră, pusă în scenă alături de Organizația Mondială a Sănătății.

https://www.roadsafetysweden.com

Ionut

Europenii impun limitatoare de viteza pe toate masinile de serie

Europa schimba sofatul pentru totdeauna. In cadrul unei intalniri a Comisiei Europene, s-a discutat aprobarea unui nou proiect de siguranta a circulatiei. Acest proiect ar urma sa impuna montarea unor limitatoare de viteza la toate masinile ce urmeaza sa intre in circulatie in Europa. Proiectul de lege a intrat in dezbatere si a fost aprobat de Parlamentul European in Martie 2019, urmand sa intre in vigoare incepand cu anul 2022. Imediat dupa intrarea in anul 2022 toate masinile, indiferent de marca, model si capacitate, vor trebui sa aiba astfel de limitatoare, conform ZDNet. De asemenea, chiar si in UK vor fi valabile aceste legi, in pofida Brexitului, declara jurnalistii The Guardian.

Detalii si cifre de siguranta rutiera pe Wall-Street.ro

ghrt

Va fi mişto când maşina din faţă frânează de la 130 la 60 că a rămas pe A2 indicatorul de restricţie de la înlocuirea glisierelor de acum 2 ani.
Cont (aproape) inactiv.

cezar-mario2012

^ Efectul va fi contrar așteptărilor. Să vezi atunci accidente.

pasadia


reed

In Germania pe A9 intre Munich si Nurnberg se da posibilitatea la orele de varf sa se foloseasca si banda de urgenta.panourile sunt dispuse cca din 2 in 2 km ,asadar daca exista vreun accident in imediata proximitate ,se reatrictioneaza traficul pe banda de urgenta,sau pe prima banda.
Cum vedeti in poze,un tip a luat o caprioara(nu sunt garduri!!) ,iar panourile s-au schimat automat.deasemeni exista tot din 2 in 2 km camere de trafic.
(GPS)


(GPS)


(GPS)


reed

#22
Mai las una tot aici,"cârpeala" pe A7 Germania autostrada de beton,se pune o "plasa de Buzau" si un soi de geotextil ,(Asta vis a vis de A2 ul nostru)
(GPS)


(GPS)



Ionut

Reguli noi pentru şoferi de la Uniunea Europeană: Toate maşinile noi ar trebui să aibă limitatoare de viteză din 2022

O serie de reguli noi de la Uniunea Europeană ar putea impune tuturor maşinilor noi să aibă limitatoare de viteză începând cu 2022, potrivit The Sun. Vehiculele noi ar trebui să fie dotate cu un limitator de viteză de tip ISA (Intelligent Speed Assistance) după ce legislaţia a primit undă verde de la Comisia Europeană. Decizia este doar una dintre noile reguli de circulaţie pe care Parlamentul European vrea să le aprobe în luna septembrie. Astfel, maşinile ar avea jurnal de bord, frânare de urgenţă autonomă şi printre altele senzori care detectează dacă şoferul este prea obosit.

Noile modele vor fi nevoite de asemenea să aibă un tip de etilotest legat de sistemul de pornire al vehiculului, care nu ar mai permite şoferilor în stare de ebrietate să pornească la drum – această aplicabilitate fiind impusă doar pentru şoferii care au mai fost prinşi în stare de ebrietate. Prin sistemul de limitare de viteză, şoferii vor fi atenţionaţi că încalcă legea prin sunet şi efect vizual până când vor încetini sub imita legală. Leglislaţia ar intra în vigoare din luna mai 2022 pentru modelele care nu au fsot aprobate încă pentru producţie şi din mai 2024 pentru modelele care sunt deja în vânzare. CE estimează că decizia va reduce accidentele cu circa 30% şi va salva astfel aproximativ 25.000 de vieţi în primii 15 ani de la implementare.

ZF

kitsune

#24
^ Fără intenția de a fi răutăcios, un sistem care să avertizeze pe cel care intră în depășire (cu 91 km/h) și trece brusc de pe banda 1 pe banda 2, fără a se asigura? Că e plină Europa de dinăștia. Zici că intenționat așteaptă până când ajungi în dreptul lor ca să se bage în față. Hai, turismele ca turismele, dar au TIR-iștii un stil de a schimba banda brusc, de rupi ferodourile.

LE: și o altă întrebare (că tot îmi iau minusuri pentru prima), sistemul ăsta care încetinește când se depășește viteza legală va și accelera când se merge sub viteza legală? Apropo, eu la școala de șoferi am învățat de niște semne de circulație de formă rotundă, fond albastru, două-trei cifre scrise cu alb. Personal nu am văzut niciunul în țara noastră. Știe cineva de vreunul?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Liviu M

Quote from: Ionut on May 18, 2019, 06:56:24 AM
Prin sistemul de limitare de viteză, şoferii vor fi atenţionaţi că încalcă legea prin sunet şi efect vizual până când vor încetini sub imita legală.
Sunt curios cum vor face la nemti...  :lol:

ovicor

@ yk17fox, nu stiu minusuri, dar un "+" ai primit sigur! Poate "viteza recomandata" cu +/- 20 km/h ar fi indicata.

Io

Informatia provine din "The Sun"? Atunci cred ca poate fi ignorata.
Altfel Parlamentul European ar fi bine sa-si vada de bogodele (bihorenism) si se ocupe de lucrurile importante la care se presupune ca s-ar pricepe.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cristi5

#28
Am trecut de multe ori pe drumul asta suedez dar abia acum vad un element de siguranta: au zgariat intentionat asfaltul pe mijloc, sa vibreze masina cand treci axul drumului. Nu stiu cu ce utilaj e facut (se vede ca e automat, la intervale regulate) dar pare o solutie foarte simpla.

https://goo.gl/maps/PiyS8BjVYYboM5L28

La fel e si mai la vest pe portiunea 2+1 fara parapete median (doar linie dubla continua)

https://goo.gl/maps/bVELC2cjMUoVkVEX7

Earthchild

La noi, in Romania, asfaltul se "zgarie" in mod natural, datorita calitatii superioare.