News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Siguranta circulatiei rutiere in Europa

Started by cristi5, March 27, 2019, 01:01:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

In UK o comisie parlamentara a ajuns la concluzia ca o convorbire telefonica hands-free distrage soferul la fel de mult ca o convorbire cu telefonul in mana si reduce capacitatea de reactie la fel de mult ca alcoolul la limita legala. Legislatia curenta face convorbirea folosind hands-free sa apara "sigura", ceea ce e o iluzie periculoasa.

Hands-free phone ban for drivers 'should be considered' https://www.bbc.co.uk/news/uk-49320473

Io

Cristi, sa stii ca poate fi ceva adevarat in treaba asta cu hands free la volan. Sint in situatia respectiva, cind sint la volan pot purta prin telefon (BT obligatoriu) o discutie usoara dar nu mai mult iar daca se intimpla ceva pe drum nu mai inteleg nimic din ce mi se spune! Fara vreo exagerare! Asta prin microfonul si prin boxele masinii! Daca am "urechelnita" e si mai rau. Curios fiind am incercat sa vad ce se intimpla daca tin telefonul in mina si era sa ajung in 50m in primul sant ziua-n amiaza mare singur pe drum drept ca-n palma!

Am fost si martorul unei situatii complet opuse: soferita, foarte buna soferita altfel - desi imi delega mie cu orice ocazie treaba cu condusul -, mergind in marche ariere cam 30m intr-o parcare destul de strimta cu o masina destul de mare, A6, in timp ce discuta foarte aprins cu o clienta iar manevrele ii ieseau impecabil. O fi de la chestia aia cu uni si multi tasking, desi cunosc si femei care declara ca sint unitasking si barbati pe care i-am vazut conducind bine si vorbind la telefon fara vreo problema. Pare ca eu nu pot, in fapt sint sigur de asta.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.


cristi5

#33
Numarul de morti in trafic din iulie 2019 in Suedia a fost 22, de la 44 in iulie 2018. Este record low in epoca moderna.

Nu se cunosc factorii care au produs aceasta scadere dar vor fi studiati... Nu se cunosc nici cauzele maximului de anul trecut...

bogdymol

Un clip din Elvetia de educare a soferilor in legatura cu condusul pe autostrada. Dupa imagini pare din anii '60 - '70, cand nu existau atatea autostrazi si la ei.

Temele abordate sunt standard: cum intrii sau cum iesi de pe autostrada, pastrarea distantei intre masini, asigurarea la schimbarea benzii, condusul pe banda din dreapta nu pe cea din mijloc.

Clipul e disponibil doar pe facebook: https://www.facebook.com/srfarchiv/videos/981532795342941/UzpfSTIwNDQ3MTAxMzA0Mzc0NzoxMzYwMzMzMDcwNzkwODYz/
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

cristi5

Voi avea placerea de a reprezenta universitatea mea, dar si API, la Road Safety Sweden 2020. A trebuit sa scriu cateva randuri sa-i conving sa ma invite, se pare ca am reusit :)

https://www.roadsafetysweden.com/programme/preliminary-programme/


qionescu1

Depasirea din clip a avut loc in Germania. Pt asta soferul a primit se pare ca 2 ani si 6 luni de inchisoare cu executare.

https://www.facebook.com/roumaniantruckdriver/videos/2542953055985476/?comment_id=508034736477172

qionescu1

#37
"Pe 22 ianuarie anul curent, un șofer ceh, se angaja într-o depășire interzisă și deosebit de periculoasă pe drumul național B12 din Germania.

Unul din cele doua camioane depășite de acesta, a filmat scena cu o camera de bord.
De aici până la instanță, a fost doar un pas.
Pe data de 12 decembrie, în urmă cu aproximativ două săptămâni, a primit sentința la judecătoria din Passau.

Doi ani și trei luni de închisoare cu executare, fără posibilitatea eliberării condiționate și patru ani permisul suspendat.

De reținut este, că nu au existat victime."

https://www.facebook.com/roumaniantruckdriver/videos/2542953055985476/?comment_id=508034736477172

alin2pas

@qionescu1: observ totuși că pentru sancționarea șoferului ceh au fost îndeplinite trei condiții care nu se prea îndeplinesc în România:
1. s-a găsit un șofer care să reclame fapta la poliție;
2. organele statului s-au pus în mișcare pentru sancționarea unei abateri care nu a fost surprinsă de nici un agent de circulație și nu a fost înregistrată de o cameră video omologată;
3. condamnarea s-a dat la mai puțin de 11 luni de la producerea faptei.
Singurul caz pe care îl cunosc în care să fie dată o condamnare în România având ca probă principală o înregistrare cu cameră de bord a fost cazul de acum câțiva ani când un SUV a tamponat intenționat un Logan și l-a proiectat în afara drumului, cât pe ce să lovească și un pieton și în care sentința definitivă s-a dat recent (după ani de la producerea faptei). În acest caz condamnarea a fost posibilă numai deoarece s-a făcut în baza codului penal și nu a codului rutier.
Înțeleg că infrastructura rutieră e greu de dezvoltat, dar chiar la capitolul legislație nu se poate face nimic? Chiar dacă vom avea drumuri mai ceva ca în Germania, fără niște modificări ale legislației nu va scădea semnificativ nici numărul accidentelor, nici numărul bizonilor în trafic, vedeți cazul cu cei doi care se șicanau pe autostrada pustie.

yetiman

Oare cazul din Germania nu a fost judecat tot pe legea penala? Ma indoiesc ca in codul rutier german sa existe pedeapsa cu inchisoarea de 2 ani si 3 luni pentru infractiuni rutiere. Cred ca si la ei a fost considerata ca si tentativa de omor.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

qionescu1

@ yetiman @alin2pas
Nu trebuie invocat musai codul penal pentru că acesta nu poate cuprinde toate infracțiunile din societate. Norme penale pot exista și în alte legi de ex. Legea silviculturii sau bugetului. Dar cel mai bun exemplu aici e codul rutier care e o lege ce cuprinde norme penale. Daca in codul rutier depășirea care pune in pericol vieților altor persoane va fi sancționată de la amendă penală la închisoare atunci nu va fi nevoie de nicio alta norma din codul penal. In schimb daca intri cu mașina în cineva cu intenția vădită de a-l omori atunci vei fi încadrat pe codul penal la omor/tentativă de omor.  Nu știu pe ce cod a fost condamnat șoferul dar ideea e că și codul rutier poate fi mai aspru și cuprinde mai multe infracțiuni.

bgd77

In comment-uri la video scrie cel care a pus video-ul:
QuoteÎn final a primit "atât de mult" fiind acuzat de tentativă de omor.

Mai sunt si alte comment-uri cu link-uri la diverse publicatii din Germania care trateaza subiectul. De exemplu vedeti acesta: https://www.youtube.com/watch?feature=share&v=hU7eUiMWWF8&app=desktop

Acolo se explica ce s-a intamplat mai clar (initial a fost acuzat de tentativa de omor dar in instanta s-a schimbat incadrarea). Nu am timp acum sa pun traducerea, dar puteti folosi Google Translate.

qionescu1

Acuzația de tentativa de omor în prima instanță a fost o exagerare evidenta. Dar din cazul asta putem trage și noi concluzii că sunt destule comportamente ilicite in trafic care ar putea fi incadrate la infracțiuni și nu doar la amenzi cum e la noi.  Depășirea care pune in pericol viața altor participanți la trafic ar putea fi pedepsită penal.  La noi răspunderea penală în cazul prezentat ar fi intervenit doar daca ar fi avut că urmare vătămarea corporală sau moartea celor din autobuz iar infracțiunea reținută ar fi doar ucidere sau vătămare corporală din culpă (cu limite de pedepse mai mici și liberare condiționată după min. jumătate de pedeapsă). 

ghrt

O amendă de circulaţie se mai dă cum se mai dă, dar un dosar penal ia ani. Atunci când e soluţionat. Dorei şi probleme sistemice grave există peste tot.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

@Ionut poate reusesti sa muti discutia cu soferul ceh la Siguranta circulatiei in Europa.

A contat oare ca din fata venea un autobuz de scoala? Bietii copii, intra cu ditai TIRul peste ei.

Linia de aparare a fost "cate sute de mii de km a condus soferul". Eu sunt curios daca soferul era localnic, daca primea aceeasi pedeapsa.

Si foarte interesant ca pana si nemtii continua sa discute cat de periculoase sunt DNurile fata de autostrazi. Daca nici ei nu au autostrazi destule, nu stiu cine are.