News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bogdymol

Saptamana trecuta am condus pe autostrada A3 din Croatia, pe bucata dinspre Zagreb si pana la granita cu Serbia.

Ce m-a surprins a fost limita de viteza, care era intr-o continua schimbare. Cred ca pe toata bucata asta de aproape 280 km nu a fost portiune mai lunga de 5 km unde sa se pastreze aceasi limita de viteza. Era incontinuu 130-120-100-120-100-130-100-80-120-130.





Drum drept, fara obstacole sau orice fel de pericole, dar totusi limitat la 100 km/h:



Nici un obstacol, dar totusi limita de 80 km/h plus depasirea interzisa!



Nu am reusit sa gasesc nici o explicatie logica pentru treaba asta, asa ca am intrebat pe SSC pe sectiunea despre autostrazile din Croatia. Din ceea ce zic cei de acolo, situatia e cam asa:

  • Unele curbe spre stanga au viteza de proiectare 120 km/h, iar suprafata benzii de urgenta este inclinata spre exterior. Asadar, au redus viteza la 120 km/h in aceste zone din motive de siguranta. Ca o parere personala, confirmata si de altii, curbele acelea se pot lua lejer si cu 200 km/h.
  • In unele zone asfaltul e putin valurit sau are mici fisuri. Pentru a se acoperi compania de drumuri in cazul unui accident, au pus limitare la 100 km/h pentru a putea da vina pe viteza in cazul in care se va intampla ceva. Pot sa zic ca asfaltul mai era putin denivelat in unele locuri, dar puteai lejer circula cu 130 km/h. Pozele de mai sus sunt facute dimineata, cand drumul se usca de la roua de peste noapte (zonele deschise la culoare sunt uscate, cele inchise sunt umede)
  • Mai sunt zone in care se vor instala candva, in viitor, panouri fonoabsorbante. Aici au pus limitare la 80 km/h si au interzis depasirea. Cand se vor incepe efectiv lucrarile, nu se stie.

In plus fata de asta am mai remarcat pe autostrada A2 din Croatia ca erau semne electronice de reducere a vitezei la 100 km/h pe motiv de pericol al aparitiei poleiului. Problema e ca in unele zone temperatura afisata atat pe panourile lor, cat si de termometrul din masina mea era in jur de 7-9°C, deci nici vorba de risc atat de mare de aparitie a poleiului incat sa necesite o limitare de viteza.

E enervant sa circuli pe o autostrada aproape goala, dreapta, uscata, cu asfalt ok, si sa te trezesti cu tot felul de limtari de viteza aiurea. Daca cineva de la CNAIR citeste ce scriu aici, asta e exemplu de "Asa NU".
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

punktnet

Ba este fix un exemplu de ASA DA.
Adica ai primit justificari la fiecare dintre intrebari, si totusi le-ai dat in romanisme "ca mergea si asa"....
Pai uite de aia nu avem noi drumuri ca "afara", fiindca "merge si asa". :bash:
Just kidding.

bogdymol

Imi pare rau, dar eu vad situatia fix pe dos: este de ASA NU.

Ce fac cei din Croatia este sa se acopere de hartii pentru orice eventualitate. Dupa aceasi logica, daca ducem putin la extrem toata situatia, ar trebui sa punem limita de viteza de 30 km/h pe toate drumurile. Sigur la viteza aia se vor evita 99% din accidente.

Uita-te la pozele de mai sus si spune-mi ca tu esti de acord cu limitarile acelea de viteza si ca in eventualitatea in care vei circula pe acolo le vei respecta 100%:

  • 120 km/h intr-o curba usoara, proiectata pentru 120 km/h tinand cont de capacitatile tehnice ale masinilor de prin 1960 cand a fost facut standardul. Intre timp vehiculele moderne sunt mult mai sigure si mai stabile in curbe, dar standardul a ramas la fel.
  • 100 km/h pentru niste mici denivelari. Dupa logica asta cam toate autostrazile mai vechi de 5 ani ar trebui sa aiba aceasta limitare.
  • 100 km/h pentru ca la temperatura sub 10°C poate sa apara poleiul. Dupa logica asta, din Noiembrie si pana in Martie ar trebui sa nu ai voie sa circuli cu viteza
  • 80 km/h pentru ca in viitor, candva, nu stim cand, poate peste 3 zile, poate peste 1 an, se vor realiza niste lucrari pe langa drum

Toate limitarile astea aberante, care nu pot fi justificate de catre soferi pentru ca nu vad nici un pericol in acea zona vor conduce la un singur lucru: soferii nu le vor mai baga in seama. Vor trece pe langa semnele de limitare fara sa le mai vada.

Si stii ce se va intampla atunci? Vor face la fel pe toate drumurile. Chiar si atunci cand vor intalni vreo limitare care chiar are un scop, de exemplu inaintea unei curbe intradevar periculoase, sau unde chiar exista denivelari periculoase in asfalt. Dar nu le vor baga in seama, pentru ca s-au obisnuit cu semnalizarea aiurea.

Iar din cauza unor semnalizari aiurea pe autostrada, se va ajunge la accidente pe toate drumurile...
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

raulbogdan23

^

@bogdymol Is curios pe ce distanta aveau limitarile de 80/100. Erau doar punctuale sau pe cativa km intregi?

bogdymol

#1579
Limitarile la 120 km/h erau adeseori doar pe aproximativ 1 km, pana treceai de curba.

Limitarea la 100 km/h datorata denivelarilor din asfalt era in schimb pe portiuni mai lungi, cativa km. Apoi venea 130 km/h pentru o bucata iar dupa aia iarasi 100, si tot asa.

Limitari la 80 km/h au fost vreo 3, fiecare de max. 1 km lungime.


In schimb limitarea la 100 km/h datoriata posibilitatii aparitiei poleiului (la temperaturi pozitive) a fost pe aproape toata bucata de autostrada A2 de la granita cu Slovenia si pana la Zagreb, vreo 60 km.


Cred ca in total, pe A3 de la Zagreb si pana la granita cu Serbia, nu a fost o bucata mai lunga de 10 km fara sa existe vreo limitare de viteza.

Ca si comparatie, in Ungaria pe M1 si M5 nu exista nici o limitare, de la un capat la celalalt. Tot timpul e permisa circulatia cu viteza de 130 km/h.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

pasadia

Confirm și eu că aceleași limitări, multe și nejustificate, am întâlnit și eu pe acolo în septembrie 2018. Dar din câte îmi amintesc limitări oarecum similare (e adevărat mai puține) erau și pe partea din Serbia.

Am considerat că d vreo ciudățenie comuna post-iugodlava și am încercat să îmi adaptez comportamentul la volan după localnici.

RaduC

#1581
Un articol interesant si detaliat despre evolutia sistemului de autostrazi din Irlanda, precum si efectul pe care acest sistem l-a avut asupra mobilitatii rutiere, capacitatii de transport precum si asupra sigurantei rutiere. Scris in 2019 de Tim O'Brien.

https://www.irishtimes.com/news/environment/driving-force-10-years-of-ireland-s-inter-city-motorways-1.3829476

Si ei au avut deficiente in ceea ce priveste spatiile de servicii - in sensul ca abia prin 2018 au inceput sa apara in afara corpului autostrazii...

Apropos de beneficii, spicuiri:

"In 2013, 100 million tonnes of freight was carried on Irish roads. Two years ago (2017 n.r.) that number had increased to 147.2 million tonnes. Last year (2018) it breached 150 million tonnes, official statistics are soon expected to say.

Meanwhile, traffic at the Dublin end of the motorway network increased by an average of 4.3 per cent a year between 2015 and last year, according to TII (Transport Infrastructure Ireland - CNAIR+CFR Infra irlandez).

Measured in deaths

The most telling statistic, however, is not reflected by traffic volumes, but rather by deaths.

Three-quarters of road deaths today, according to the latest figures from the Road Safety Authority, take place on rural roads, a fifth occur on urban roads. Just one in 25 occur on motorways.

"Statistically, the motorways and dual carriageways are our safest roads", says one road safety expert.

Taxele de autostrada:

tolls remain good business. Two years ago TII harvested €175 million, with €145 million of that coming from the M50 (M50 e Centura Dublinului, care ducea in 2019 zilnic un AADT de 150000 de vehicule). This is expected to rise to €150 million this year.

Mai multe despre sistemul irlandez de numarare a traficului rutier puteti vedea aici

bogdymol

Quote from: RaduC on February 10, 2021, 08:37:34 PMSi ei au avut deficiente in ceea ce priveste spatiile de servicii - in sensul ca abia prin 2018 au inceput sa apara in afara corpului autostrazii...

Mda, spatiile de servicii aflate pe autostrada sunt necesare. Acum cativa ani am condus de la Dublin spre Cork, iar dupa ce se desparte M7 de M8 am simtit nevoia sa ma opresc la o toaleta. Tot am asteptat sa vina o parcare, dar nimic. Nu exista nici una pe autostrada! Sunt doar vreo 2-3 benzinarii relativ nou construite dar in afara autostrazii, in zona unei iesiri. Nu e prea fain sa aflii asta pe propria piele :D
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

danutzu_1069

Daca nu gresesc, autostrada Zagreb - Belgrad a fost construita inainte de destrămare... si a "trait" si ceva bombardamente....

bogdymol

O parte din ea e din anii 80, dar finalizata 100% a fost doar in 2006. Oricum, unele portiuni au mai fost reabilitate si nu exista nici o bucata cu asfalt din anii 80.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

pasadia

O întrebare aiurea pleca de la vizualizarea hârtii din zona Stockholm - voi știți să existe vreo propunere /discuție legata de conectarea rutier / feroviar pe pod / tunel între Finlanda și Suedia?

Mă refer la zona dintre Turku ș insula Aland și apoi spre Uppsala. Nu îmi dau seama care ar fi cererea (oricum probabil redusă) și care ar fi posibilitățile tehnice, dar cred că pe undeva e deschisa discuția, nu?

bogdymol

Nu stiu sa existe nici o propunere in directia aia. Este totusi o distanta destul de mare (>100 km) care ar trebui acoperita peste sau pe sub mare. Nu cred ca e imposibil din punct de vedere tehnic, dar nu cred ca se poate face si sa se recupereze investitia in 100 de ani.

Cerere este cat de cat, sunt vapoare zilnice intre Stockholm si Turku, cu o oprire intermediara in Marienhamn, dar nu e nici pe departe suficienta sa fie necesara o asemenea investitie.

Daca tot ai deschis subiectul asta, acum cativa ani chiar am calatorit intre orasele astea 2 pe un vapor. Am pus cateva poze din timpul calatoriei pe thread-ul acesta: Nave de pasageri maritime în Europa


Tot in acea zona este in discutii un tunel intre Helsinki (Finlanda) si Tallin (Estonia). Tunelul asta ar lega Finlanda de restul Europei, fara a mai fi necesar un ocol prin Rusia (Sankt Petersburg) si fara a folosi un feribot. Deja s-au inceput niste etape preliminare pentru studiile de fezabilitate.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Dominik

You're in Steelers Country

bogdymol

Quote from: ocume on February 22, 2021, 11:02:47 PM
@bogdymol: Ne poti spune ce planuri au austriecii pentru urmatorii 5-10 ani in materie de autostrazi si drumuri rapide? Ai cumva o harta actualizata cu planurile lor (ceva cum ai pus mai sus de la unguri)? Mai conecteaza cumva intre ele A1 si A4 la Viena sau ramane tot numai prin A21 si S1?

Austria are deja o retea adevarata de autostrazi si drumuri expres. Mai sunt cateva conexiuni de imbunatatit, dar nimic care sa afecteze in mod semnificativ traficul pe coridoarele majore. Iar o problema mare sunt unii rezidenti din zonele unde se vrea sa se mai construiasca, carora le este frica de poluare si mult trafic in zona lor.

In Romania se construieste, si se va construi in urmatorii ani, mult mai mult decat in Austria. Dar hai sa vedem proiectele lor:



Cu albastru sunt autostrazile, cu verde sunt drumurile expres (unele din ele construite la acelasi standard ca o autostrada normala, gen S6). Cu linie punctata sunt drumurile aflate in diverse stadii de planificare.

O luam de la vest spre est:

  • S18: O sa vi se para surprinzator, dar Austria si Elvetia, 2 tari bogate din Europa, nu sunt legate intre ele prin nici un drum rapid. In fiecare tara exista o autostrada care merge aproximativ paralel cu frontiera (A13 respectiv A14), dar ca sa ajungi de la una la cealalta trebuie sa circuli pe un drum national care trece prin minim o localitate. Sunt mai multe variante, dar de DN+1 localitate nu scapi.
    Acum vor sa schimbe acest lucru, si sa construiasca S18, o legatura intre cele 2 tari. Va fi un fel de centura ocolitoare pentru Lustenau, cu o lungime de aproximativ 9 km, si un cost de... tineti-va bine... peste 1 miliard de €. Aproximativ jumatate din lungime va fi prin tunel, dar totusi...
  • A26: e un fel de centura vestica pentru Linz, ce trece partial prin oras (mai bine spus pe sub oras), care va asigura si o noua legatura peste Dunare in zona de vest a Linz-ului. Deocamdata e in constructie doar podul peste Dunare. Va fi destul de interesant, pentru ca:
    - e un pod suspendat (gen cum se face la Braila), dar pentru ca malurile sunt inalte de ambele parti ale Dunarii, podul nu va avea cei 2 piloni inalti, ci va fi ancorat direct in munte
    - tot datorita malurilor inalte, podul va fi legat la ambele capete de cate un tunel rutier. Tot traficul va trece prin tunel-pod-tunel
    Am facut cateva poze la santier in Octombrie anul trecut - se pot vedea aici.
    In faza a 2-a a proiectului, se va lega autostrada existenta A7 de acest pod. Aceastra legatura, la standard de autostrada, va fi gata doar prin 2030.
  • S10: in urmatorii ani se va incepe constructia ultimei bucati din drumul expres S10, care se va lega cu o autostrada in Cehia. Cehii lucreaza momentan la autostrada lor pana la Ceske Budejovice-sud, iar in curand vor incepe si ei bucata spre granita cu Austria. Va mai dura totusi cativa ani pana se va putea circula aici doar pe drum rapid
  • S34: e un fel de centura la localitatile la sud de St. Pölten. Cativa km de drum expres ce se vor construi curand
  • S36: Aici s-au construit 2 centuri ocolitoare pentru Sankt Georgen ob Judenburg si pentru Unzmarkt, care vor fi parte din S36. Oare le putem spune "centuri"? Ca sunt mai degraba tuneluri pe sub localitati. Deocamdata cam asa va ramane zona asta.
  • S37: nimic nu se va construi prea curand
  • S7: e in constructie, si deja in stadiu destul de avansat, aproximativ pe jumatate din lungime (de la A2 spre granita cu Ungaria). E la profil 2+2, dar bucata cealalta, spre Ungaria, care se va construi dupa ce bucata actuala se finalizeaza, va fi doar la profil cu o banda pe sens (intersectii denivelate, fara localitati etc. - se va putea circula rapid).
    E de mentionat aici ca si in Ungaria e in constructie DX-ul lor de la granita pana la Körmend (profil 1+1), iar maghiarii vor sa lege in curand Körmend de Szombathely printr-un DX. Peste cativa ani se va putea circula doar pe drum rapid (DX 2+2 si pe o bucata relativ scurta 1+1) de la Gyor pana la Graz pe varianta Szombathely - Körmend - Fürstenfeld
Si acum zona Viena:
  • S3: numai ce s-a terminat extensia pana la Guntersdorf, dar mai departe spre Cehia nu stiu cand se va continua. Nu in curand oricum.
  • A5: e mai aproape de Cehia decat pare pe harta pus aici. Intre timp s-a construit si centura Drasenhofen (1+1), asa ca nu mai e nici o localitate pe traseul spre Cehia. Nu se va mai upgrada in curand.
  • S8: a doua autostrada Viena-Bratislava (dupa A4+A6). Se va incepe in curand constructia primei bucati dinspre Viena (vreo 10 km parca).
  • S1: probabil cea mai mare lucrare de infrastructura rutiera ce mai trebuie facuta in Austria. Se vor incepe in curand lucrarile pentru o bucatica foarte scurta din partea nordica ce mai trebuie facuta.
    In zona de est, de la conexiunea cu A4, se va construi un tunel de aproximativ 5 km pe sub Dunare, care va continua spre nord pe sub zona naturala protejata (deci tunel facut din motive ecologice, nu ca nu s-ar putea altfel). Asta va incepe peste cativa ani.
  • S31: am pastrat comedia pentru final. Vecinii maghiari au construit drumul lor expres M85 pana la est de Sopron, si acum lucreaza la centura Sopron (e inclusiv un tunel acolo). Pana la inceputul lui 2024 maghiarii vor avea totul terminat pana la granita cu Austria.
    In Austria ar mai fi aproximativ 7 km de construit din S31, ca sa lege reteaua existenta din Austria de M85 in Ungaria. Totusi, localnicii sunt foarte porniti impotriva acestui drum. Au facut proteste, se plang de poluarea aerului, de poluare fonica, de trafic mult si greu si toate necazurile ce le va aduce acest drum. E comic, dar asa e. In concluzie, cu toate ca ASFiNAG a fost interesata de legarea S31 cu M85, se pare ca aceasta bucata de 7 km va ramane mult si bine o "gaura" in retea.
    Iar daca te uiti la harta, vezi ca ar arata foarte bine o varianta rapida intre S31 si A4 (Eisenstadt - Parndorf). Totusi, si acest drum e ingropat de NIMBY-ul local, asa ca nici o sansa se sa faca prea curad
  • A4: nu apare explicit pe harta cu proiecte, dar e de mentionat ca A4 e intr-un proces de largire la 3 benzi pe sens intre Viena (nodul cu S1) si Parndorf. Cam jumatate de deja gata, restul in diferite faze. Va fi totul largit prin 2023.

Cred ca am scris cam mult :D
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

SB76UFO

Dupa ce @bogdymol a venit cu ceva update la unul din podurile  peste Dunare de la Linz, astazi, am primit de la un prieten care locuieste in Linz, urmatoarele imagini:


















"Prostia este eternă și invincibilă"