News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

survola

Bănuiesc că nu prea au bandă de urgență pe toată lungimea.

cristi5

#1606
Am circulat in weekend din Stockholm spre vest (regiunea Dalarna, Borlänge, Falun), dupa 5 ani de pauza. In astia 5 ani drumul 70 de la Enköping unde se iese de pe autostrada si pana la Borlänge a fost tranformat aproape total in 2+1 alternativ limitat la 100 km/h (drumul vechi era limitat la 90). Mai sunt vreo 20 km de 1+1 la est de Sala.

Am remarcat o pauza de 1+1 fara separare de sens pe un pasaj, probabil e prea ingust.  La est de pasaj este o portiune lunga de 1+1 cu separare de sens. 5,5 km de 1+1 dupa cum se vede pe indicator. Imediat dupa indicator e un loc de intoarcere (vändplats)

Marcajele par sa fi fost gata in iunie 2018 iar parapetele in august 2019.

Privind Street View de pe drumuri secundare se poate vedea cum arata drumul vechi (exact ca DN2). Daca treceti in Street View pe drumul principal, se vede varianta noua. Intersectia cu drumul secundar in acest caz a fost mutata aici pt a intari siguranta. Se vede pe indicator ca urmeaza spre vest alta intersectie, cu curba spaniola peste 3 benzi.

Un nou tip de parapete, Birsta cred dar rotund. Probabil demontabil, trebuie sa aflam mai multe...







Foarte multe intersectii  cu drumuri secundare. Unele sunt cu banda de refugiu, altele cu curba spaniola. La unele au pus acest tip de amortizor de soc:


O zona cu vreo 5 intersectii cu drum lateral consecutive.  In zare se vede revenirea la 2+1. In dreapta se vede un mic refugiu, am vazut astfel de refugii si in aliniament, pt opriri de urgenta.


Curba spaniola



Parapete Birsta 1P (versiunea cu profil patrat, nu cel nou rotund). Si o intersectie cu refugiu.


Acelasi Birsta 1P pe o portiune 1+1 cu separare de sens.


Pe portinuea de 20 km de 1+1 ramasa, au frezat pe mijloc de-ti clantane dintii cand intri pe contrasens. Am vazut asta si pe alte drumuri 1+1, e o noua masura de siguranta, foarte simpla si eficace. @frunzaverde a vazut cum se face: "un cilindru cu dinti impins inainte".


Intrarea in Borlänge, sfarsit de 2+1 intr-o giratie (mai sunt cateva pe traseu). De acolo spre vest (spre "munte") se intra in "salbaticie", trafic mic, mai mult turistic, sunt drumuri 1+1 obisnuite dar drumul 70 spre Mora ar putea fi transformat ca are 13m latime. Spre nord (Falun) e profil de autostrada (E16)



Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

Au ales un alt tip de parapet? Nu-și mai pun problema că rămâne blocată porțiunea cu o bandă în caz de accident?

cristi5

#1608
@tom_sawyer
Parapetele Birsta cu profil patrat exista demult. Cred ca e demontabil dar nu situ exact.

Parapetele cu profil rotund e ceva nou.

Ambele versiuni nu au mai mult de 15cm grosime deci nu ocupa mult mai mult loc decat WRSB.

Si chiar daca pana la urma exista mult loc pe sensul de o banda (5,3m), am vazut undeva scris de drumarii suedezi ca probabilitatea ca un camion sa moara chiar pe portiunea de o banda si sa nu mai poata inainta 1-3 km este foarte mica.

cristi5

#1609
@tom_sawyer
Am editat "reportajul" de mai sus cu link-uri la Street View. Am adaugat portiunea de 5,5km de o banda pe sens cu separator (!). Cred ca e cea mai lunga pe care o stiu.

voicul

Oare la ei "lucrările de reparație a porțiunii surpate vor începe imediat" e chiar imediat/foarte repede?

Imagini impresionante cu o autostradă din Turcia surpată din cauza unei alunecări de teren - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/externe/imagini-impresionante-cu-o-autostrada-din-turcia-surpata-din-cauza-unei-alunecari-de-teren-1475807

dragos76

Quote
Apropos de cei care lăudau inițiativa muntenegreană de a se alia cu "frații de la răsărit" (doar că acum sunt alții decât cei denumiți așa acum 70 de ani) în inițiativa de a face autostrăzi.

https://adevarul.ro/international/europa/muntenegru-adreseaza-ue-ajute-ramburseze-imprumut-contractat-china-ne-vor-lua-terenuri-1_6075665f5163ec4271e6a7e8/index.html

Quote
Muntenegru cere ajutorul Uniunii Europene (UE) pentru rambursarea unui împrumut contractat de la o bancă chineză. În caz contrar, avertizează vicepremierul Dritan Abrazovici, micuţa ţară balcanică riscă să fie nevoită să cedeze terenuri


florin74

#1612
https://www.politico.eu/article/eu-montenegro-billion-dollar-china-unfinished-highway-loan/

Sunt cele mai nenorocite contractele de finantare cu chinezii. Parca le-ai face cu Nutu Camataru. Au niste clauze absolut imposibile.(sa vedeti alea de prin Africa cum sunt...) Si vad ca mai insista inca unii, inclusiv aici pe forum, cat de bine este cu chinezii.

voicul

Eu ma mir ca Muntengru nu e in UE, mai ales ca a reusit sa intre in NATO.

Au dat-o urat in bara cu A si vor plati mult timp pentru ea. Singura scapare e sa mai ajute UE cu niste bani.
Problema e ca nu stiu cine o sa foloseasca aceasta A de 40 km, deci nu e sustenabila/nu se recupereaza investitia.

florin74

Li s-a atras atentia sa inceapa cu segmentul Bar-Podgorica, ca ala era cat de cat fezabil. (costuri mai mici, trafic mai mare, impact economic semnificativ - lega principalul port de capitala). Dar ce sa-i faci. Arata bine in filmari, jalnic in buget. Prostia se plateste (sa nu zic spagile)
Sarbii inca sunt cat de cat OK, nu au ajuns la un grad de indatorare asa mare, au tinut deficitul bugetar sub control... Sumele nu au fost asa mari atrase de la chinezi raportat la PIB.
Dar daca se mai baga in 2-3 combinatii costisitoare cu ei... Deja se aprind beculetele.

voicul

Si varianta in romana cu tot cu o mica istorie.

Țară mică și ambiții mari. Cum a ajuns Muntenegru la un pas de incapacitate de plată din cauza unei autostrăzi - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/externe/tara-mica-si-ambitii-mari-cum-a-ajuns-muntenegru-la-un-pas-de-incapacitate-de-plata-din-cauza-unei-autostrazi-1494363

TibiV

#1616
Ce mi se pare cunoscut aici?....  O:-)

QuoteMicuţa ţară balcanică, candidată la aderarea la UE, a contractat un împrumut de un miliard de dolari pentru construcţia unei autostrăzi, iar acum nu mai poate rambursa datoria. Împrumutul a fost obţinut de la China Eximbank, în 2014, pe când Muntenegru era condus de Partidul Socialist Democrat
https://adevarul.ro/international/europa/muntenegru-adreseaza-ue-ajute-ramburseze-imprumut-contractat-china-ne-vor-lua-terenuri-1_6075665f5163ec4271e6a7e8/index.html

Bechtel de Muntenegru?...

LE ERATA:
Bechtelul capitalist iti ia doar banii.
Bechtelul comunist iti ia intai tara, si abia apoi si banii...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Duta C

I-au nenorocit chinezii......urmeaza Serbia.....vai de ei.....

panda80

La traficul de acolo, un half-profile, 2+1, pe aliniament nou, ar fi fost absolut suficient. Asta se intampla daca se construieste mai mult decat e nevoie, aceleasi probleme cu deficitul bugetar le-a avut si Spania in 2008-2012, dupa o perioada in care au construit autostrazi prin toata tara, chiar si 2 paralele in unele zone. Aviz celor care viseaza si in Romania autostrazi cu 3 sau 4 benzi pe sens...

panda80

Apropo de numarul de benzi, am filmat in vara autostrada A8 din Germania, intre granita cu Austria si Rosenheim. Autostrada este construita inca din anii '30 ai secolului trecut, pe un aliniament suboptimal, cu multe curbe si diferente de nivel, la poalele Alpilor Bavarezi. Nu exista banda de urgenta, iar autostrada duce un trafic de 50-60.000 zilnic, mult peste ce vom avea vreodata pe Craiova-Pitesti de exemplu, care se construieste la nivel de drum expres, la un standard mai ridicat decat A8 din Germania. Intr-adevar exista planuri de largire a autostrazii A8, dar nu exista inca un orizont de timp clar pentru inceperea lucrarilor.