News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bogdymol

Verde e dat in circulatie.
Rosu in constructie.
Albastru nu stiu exact, dar banuiesc ca sunt urmatoarele care vor incepe sa fie construite (actualmente in licitatie sau proiectare?)

In orice caz, nu stau rau. Au deja o retea adevarata de autostrazi si nu par a se opri pana nu o termina cu totul.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

danutzu_1069

Nu mai este mult pana se va da in circulatie si ultima sectiune din KMO (Turcia), adica sectiunea 6, care "inteapa" O4
Filmare recenta.



In filmare se vede cel mai bine cum o autostrada cu trei benzi pe sens se "contopeste" cu alta autostrada cu 3 benzi, in modul cel mai corect...
Inca de pe bretea (aproape de sfarsit) avem trecere de la 3 la 2 apoi de la 2 la 1 (pe portiunea comuna) apoi de la 1 la banda de urgenta....


voicul

Din alta Europa sunt ei: vegetatie pe mijloc, chiar copaci si pare ca deja sunt gropi pentru copaci in interiorul bretelelor.

Sugestia ii: ciment si asfalt bosss + parpeeet la greuu ca sa ajungeti si voi mai spate  :drunk:

reed

Fix o alta europa,unde canalele de scurgere de pe calea de rulare se finalizeaza fix in rau.

panda80

Krk este una dintre insulele cele mai cunoscute din Croatia. Am avut ocazia sa ajung pe acolo in septembrie, am condus pe D104 si D102, traversand insula pe directia S-N. In finalul video-ului trecem podul catre Croatia continentala, foarte spectaculos, lung de aproape 1,5km, construit in 1980. Vizionare placuta!


voicul


cezar-mario2012


marinul


Xed

#1568
As zice sa ne uitam si mai departe de noi, mai exact la cum isi dezvolta Insulele Feroe infrastructura rutiera.  :D
Chiar astazi citeam de faptul ca luna trecuta acestia au inagurat un tunel intre capitala Tórshavn si orasul Runavik, urmand a da drumul si conexiunii, tot prin tunel, catre localitatea Strendur. Drumurile se unesc intr-un sens giratoriu aflat sub Oceanul Atlantic intre insule.





Cateva date tehnice legate de acest tunel:

  • Lungime: 11.23 km
  • Cel mai adanc punct al tunelului: -189 m
  • Cel mai inalt punct al tunelului: 21.6 m
  • Latime: 10.5 m
  • Viteza maxima admisa in tunel: 80 km/h
  • Taxe: ~10 euro per traversare dar o sa existe si un abonament. Intre timp, pana pe 10 ianuarie, traversarea este gratuita

Mi se pare foarte interesant cum o tara atat de mica si izolata reuseste sa gaseasca resursele necesare pentru astfel de proiecte si sa le duca la bun sfarsit intr-un timp rezonabil. Iar aceste proiecte rutiere pe sub Oceanul Atlantic nu sunt deloc usoare. Chiar in acest moment au in constructie un alt tunel similar de vreo 10.8 km intre alte doua insule: Sandoyartunnilin. Constructia a fost demarata in 2019 iar termenul estimat pentru finalizare este 2023.

Va las in continuare un link catre un articol destul de complex in limba engleza in care se vorbeste despre cum abordeaza aceasta mica natiune problema infrastructurii rutiere in arhipelagul lor: https://www.maritime-executive.com/features/underwater-tunnels-revolutionize-the-faroes


cezar-mario2012

^ A fost prezentat cu o pagină în urmă.

Xed

^ Intr-adevar dar intr-un mod succint. In apararea mea pot spune ca am adus informatii mai concrete si despre planurile de viitor ale celor din arhipelag  :)


user201

@marinul
Ironia face că dacă gată în 2020 gată cu un an mai devreme ca porțiunea Sebeș-Aiud din A10 și dacă gată în 2021 și A10 în 2020 cele 2 șantiere au necesitat același timp. >:( :( :(

marinul

ca noutate de anul asta vigneta in Cehia, se poate achita online. E mult mai ok decat sa o achiti numerar la intrarea dinspre Bratislava

https://edalnice.cz/en/#/validation

cezar-mario2012