News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bogdymol

Si Praga are un sistem de tuneluri pe sub oras, in lipsa unei centuri exterioare pentru relatia spre nord. Complexul de tuneluri Blanka (3 tuneluri unul dupa altul) are o lungime de 5,5 km:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

bogdymol

Am mai gasit inca 2 poze cu centura orasului Omis din Croatia, de pe partea cealalta:





Daca imi dau bine seama, va fi tunel + pod foarte inalt + tunel.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

pasadia

^ hmm, tunelurile din Praga le-am străbătut, dar nu am realizat că sunt atât de noi. Sincer nu par atât de avansate tehnologic (lumini, nodurile subterane, aspect) și poate de asta aveam impresia că sunt mai vechi. Însă recunosc că sunt utile și extrem de populare.

b1

#1818
Filmare nouă cu Tunelul Ursynow:
https://www.youtube.com/watch?v=u3NABW1vV8c&ab_channel=Saltando

Harta actualizată a autostrăzilor și drumurilor expres în Polonia ( Verde - Finalizat; Roșu - În construcție; Albastru - În curs de licitație; gri - Planificat):
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Tunelul Sandoy, Insulele Feroe (update):
   -Lungime: 10.800 m (35.400 ft.);
   -Traseu: între Insula Streymoy și Insula Sandoy;
   -Început forare în capătul Traðardalur, Sandoy: 27 iunie 2019;
   -Început forare în capătul Gamlarætt, Streymoy: 14 august 2019;
   -Se așteaptă ca tunelul să fie gata pentru trafic în decembrie 2023, după care feribotul Teistin își va înceta activitatea;
   -Stadiu foraj în capătul Traðardalur, Sandoy, 30 august 2021: 4.928 m.;
   -Stadiu foraj în capătul Gamlarætt, Streymoy, 30 august 2021: 4.280 m.;
   -Stadiu, 30 august 2021: 9.208 m./ 10.800 m. săpați.
   -Stadiu foraj în capătul Traðardalur, Sandoy, 27 septembrie 2021: 5.176 m.;
   -Stadiu foraj în capătul Gamlarætt, Streymoy, 27 septembrie 2021: 4,490 m.;
   -Stadiu, 27 septembrie 2021: 9.666 m./ 10.800 m. săpați.
   -Stadiu foraj în capătul Traðardalur, Sandoy, 11 octombrie 2021: 5.279 m.;
   -Stadiu foraj în capătul Gamlarætt, Streymoy, 11 octombrie 2021: 4.652 m.;
   -Stadiu, 11 octombrie 2021: 9.931 m./ 10.800 m. săpați.
   -Stadiu foraj în capătul Traðardalur, Sandoy, 25 octombrie 2021: 5.369 m.;
   -Stadiu foraj în capătul Gamlarætt, Streymoy, 25 octombrie 2021: 4.728 m.;
   -Stadiu, 25 octombrie 2021: 10.097 m./ 10.800 m. săpați.
   -Stadiu foraj în capătul Traðardalur, Sandoy, 08 noiembrie 2021: 5.460 m.;
   -Stadiu foraj în capătul Gamlarætt, Streymoy, 08 noiembrie 2021: 4.730 m.;
   -Stadiu, 08 noiembrie 2021: 10.190 m./ 10.800 m. săpați.
   -Stadiu foraj în capătul Traðardalur, Sandoy, 22 noiembrie 2021: 5.576 m.;
   -Stadiu foraj în capătul Gamlarætt, Streymoy, 22 noiembrie 2021: 4.741 m.;
   -Stadiu, 22 noiembrie 2021: 10.317 m./ 10.800 m. săpați.
   -Stadiu foraj în capătul Traðardalur, Sandoy, 6 decembrie 2021: 5.600 m.;
   -Stadiu foraj în capătul Gamlarætt, Streymoy, 6 decembrie 2021: 4.863 m.;
   -Stadiu, 6 decembrie 2021: 10.463 m./ 10.800 m. săpați.
   -Stadiu foraj în capătul Traðardalur, Sandoy, 22 decembrie 2021: 5.600 m. (+0m.);
   -Stadiu foraj în capătul Gamlarætt, Streymoy, 22 decembrie 2021: 4.990 m. (+127m.);
   -Stadiu, 22 decembrie 2021: 10.590 m./ 10.800 m. săpați.
Detalii.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

M42 to close over Christmas for HS2 bridge work



A stretch of the M42 will be closed from Christmas Eve to Friday 31 December so that contractors working on High Speed 2 (HS2) can carry out prepatory work for a railway bridge which will run above the motorway.

The M42 will be affected in both directions from junction nine for Sutton Coldfield, Lichfield and Coleshill to junction 10 for Tamworth and Nuneaton. A joint venture between Balfour Beatty and Vinci (BBV) has already begun preparations for the innovative 'box-slide' railway bridge which will carry HS2 trains over the M42 in North Warwickshire.

The 'Marsdon box' structure – the first of its kind in the UK – will be 10,000t with three walls and a top slab, built on land adjacent to the motorway. Once constructed, a high-tech raft will then glide the box into position. The bridge, to be installed later next year, will carry the high speed rail line north of Birmingham.  The structure will be built on land next to the motorway then moved into position in winter 2022.

With the box slide being constructed away from the road and then moved into place in one movement, only two closures of the M42, each a week long, will be needed. The first is planned between Christmas and New Year for preparation works, including removal of motorway surface, removal of a redundant fuel pipeline and removal of an existing drainage system that will be reinstalled elsewhere. Ground preparation works will also take place.

The second week-long closure will take place in winter 2022, when the box will be moved into place over the motorway. In order to do this, a reinforced concrete slab will be created to act as a guide raft, with the box constructed on top. The box will then be pushed by a jacking system operated by structural engineering company Freyssinet, which can shift the box at speeds of over 2m per hour. At this speed, the operation should take four days.

Sursa.

Crăciun fericit tuturor!
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Pe ce vor cheltui italienii o parte din banii din PNRR:

Pnrr: 450 milioni di euro per il controllo tecnologico di ponti, viadotti e tunnel su strade statali e autostrade

Per il monitoraggio dinamico e il controllo da remoto di ponti, viadotti e tunnel delle strade statali e delle autostrade, con l'obiettivo di aumentare la sicurezza, sono destinati 450 milioni di euro del Piano Complementare al Piano Nazionale di Ripresa e Resilienza (Pnrr). Il Ministro delle Infrastrutture e della Mobilità Sostenibili, Enrico Giovannini, ha firmato il decreto che assegna le risorse all'Anas e ai concessionari autostradali e stabilisce le procedure per l'attuazione degli interventi.

La cifra è articolata in annualità, dal 2021 al 2026, e sarà trasferita ai soggetti attuatori dopo l'approvazione del piano degli interventi.

Le 'linee guida per la classificazione e gestione del rischio, la valutazione della sicurezza e il monitoraggio dei ponti esistenti' definiscono, tra l'altro, i requisiti e le indicazioni per il sistema di monitoraggio dinamico.

I programmi, finalizzati a migliorare la sicurezza di ponti, viadotti e gallerie, devono prevedere l'attuazione di un sistema integrato di censimento, classificazione e gestione dei rischi e l'installazione degli strumenti tecnologici necessari per una attenta pianificazione degli interventi di manutenzione e per l'identificazione dei punti più vulnerabili, considerando i rischi sismici, di smottamento e la vita dell'opera.

Entro il 31 maggio 2022, l'Anas e i gestori autostradali devono trasmettere agli uffici competenti del Mims e all'Agenzia nazionale per la sicurezza delle ferrovie e delle infrastrutture stradali e autostradali (Ansfisa) l'elenco delle opere soggette al monitoraggio dinamico e il piano delle attività per l'attuazione del sistema dinamico di controllo, dal censimento delle strutture all'installazione della strumentazione, alla raccolta e elaborazione dei dati.

Sursa. Traducere.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Tablierul podului suspendat Hålogalandsbrua din Norvegia în martie 2018. Podul a fost deschis în octombrie 2019:




Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

pasadia

Ciudat, văd că nimeni dintre colegii noștri pasionați de infrastructură vecinilor nu anunță vestea asta (deși probabil e cea mai interesanta veste din ultima perioada) - se pare că Serbia a semnat acum 2 zile un tronson important din autostrada spre Muntenegru.
1,5 miliarde euro, 75 km din care vreo 70% tunel sau viaduct. Este vorba despre bucata dintre Pozega (intre Cacao și Uzice) și Duga Poljana. Constructor - o firma din China (CRBC?)

Sursa este SSC, nu am căutat alte link-uri. Și tot de pe acolo înțeleg că noua propunere de coridoare europene ar include și Belgrad - Podgorica - Tirana, dar îmi permit să fiu reticent și să cred că nu e corecta afirmația. Însă se pare că pe acest tronson in prima parte a anului viitor va fi deschisă autostrada muntenegreană dintre Podgorica și Kolasin (mă rog, se termina într-o zonă deservita de niste drumuri cu o calitate foarte proasta, e greu de crezut că va fi utila în prima faza).

TibiV

#1826
Am cautat eu...
https://www.b92.net/eng/news/business.php?yyyy=2021&mm=12&dd=26&nav_id=112624

Contract signed for the highway: "Historical turning point, to Belgrade in two hours"
An agreement on the construction of a highway was signed today in Sjenica with the Chinese company CRBC in the presence of President of Serbia, Aleksandar Vučić


SOURCE: TANJUG, B92.NET SUNDAY, DECEMBER 26, 2021 | 20:02

"This may be a historic turning point for this part of Serbia. Sjenica is a beautiful municipality in Serbia in which insufficient investment has been made in previous decades. Today, the possibilities of the state are greater," Serbian President said on the occasion.

President of Serbia announced today, after signing a commercial contract on the preparation of technical documentation and construction works on the 75-kilometer highway from Požega to Duga Poljana, that construction of the section will begin in March and be completed in four years.

"What we signed today is a new 75 kilometers of road. Of that, 51 are in tunnels and bridges - 70 percent of the route. From Požega through Arilje and Ivanjica, it exits between Sjenica and Pazar. Thus, one would be able to come to Belgrade from Duga Poljana in two hours, no more of 2 hours, and the difference is 2.5-3 hours in relation to this today", Vučić pointed out.

"Sjenica will have a new life in four years, it is important that we provide financing, without increasing the public debt rate," he said. "When everything is over, the whole of Serbia will be connected by highways," he added. "We have signed all the papers, but we have not signed the costs yet," he said. "It will cost us around 1.5 billion euros, it can't turn out to be less," said Vucic. "It is not only a question of comfort and the length of the trip, but also of the progress and future of this region," he added. "In just four years, you will have a highway to Belgrade." I hope that people in Bosnia-Herzegovina will have more understanding and start building that part of the highway from Kotroman and Visegrad to Sarajevo in the length of about 98 kilometers. Then we would connect from Uzice to Kotroman and have Sarajevo two and a half hours away from Sjenica and Novi Pazar", said Vucic. "That means that factories and investments will come to employ people and not to leave this beautiful area," President of Serbia emphasized.

President of the Republic of Serbia, Aleksandar Vučić, is staying today and tomorrow in the Zlatibor and Raška districts.

If someone wants to get rich, let him make the road first

Chinese Ambassador to Serbia Chen Bo stated that the construction of the highway section from Požega to Duga Poljana, near Sjenica, is very important, illustrating that she traveled from Belgrade to Čačak for an hour and a half today, and then from Čačak to Sjenica in two and a half hours.

"This is another result of the cooperation between the two sides in the field of infrastructure," the ambassador told reporters. "In China, we always say - if a person wants to get rich, he must first make a road. I am convinced that the construction of a new section will bring this region more and more opportunities for economic development," Chen pointed out. She said that the section from Požega to Duga Poljana will be even more difficult than the section near the end of Preljina - Požega.

"Thanks to Serbian partners for their trust in Chinese companies and Chinese technology. I am convinced that CRBC will be capable enough and that it will complete the section with quality," said the Chinese ambassador.

LE
Nu am fost atent...
Ionut, poate muti postarea mea si a lui pasadia la "Drumurile vecinilor...", caci Serbia este totusi vecina noastra...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Earthchild

Quote from: pasadia on December 20, 2021, 09:10:36 PM
^ hmm, tunelurile din Praga le-am străbătut, dar nu am realizat că sunt atât de noi. Sincer nu par atât de avansate tehnologic (lumini, nodurile subterane, aspect) și poate de asta aveam impresia că sunt mai vechi. Însă recunosc că sunt utile și extrem de populare.

Si noi suntem ca vulpea din zicala cu strugurii acri.

pasadia

Nu e vorba despre struguri - ideea e ca vazusem tunele prin alte parti (Austria, Croatia, Grecia, chiar si in Bosnia) care estetic arata mai bine decta cele din Praga. Si de asta am crezut ca sunt mai vechi acestea. Dar dupa cum am spus, dpdv functional sunt excelente cele din Praga si evident ca mi-as fi dorit sa avem asa ceva in multe locuri din RO.

@Tibi - eu sunt de vina, aveam in minte Muntenegru si de asta am scris aici. :)

b1

La anul 560 km de autostrada full-profil (nu DX) vor lega portul Gdańsk de granița cu Cehia în Polonia:
https://www.youtube.com/watch?v=1ZjTEe0O9u8&ab_channel=GDDKiA
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.