News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx Tișița-Albița

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:41:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

voicul

Nu am urmarit topic-ul deci am 2 intrebari:
1. DX-ul tine tot traficul (probabil va fi mult si de la Iasi care va merge pe aici)?
2. Se poate faca upgrade la A in viitor?

Feri

Eu cred ca acest traseu trebuie gandit in contextul A13 si a DX spre Braila/Galati pentru a crea o ruta buna din Republica Moldova spre vest prin -Brasov precum si o alternativa Brasov - Galati/Braila-Constanta.

Sunt de acord cu ce au exprimat colegii Vancouver si Pasadia pe topicull DX Focsani Braila https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1871.15 si imi permit sa repostez harta colegului Vanouver la care am adaugat puctat cu portocaliu cum as vedea eu traseul A13 mai degraba adus si mai in sud, desi un relief mai muntos. In acest context ar fi o continuitate A13-DX13 prin zona Marasesti/Panciu





Powered by API/PUM imgur uploader

naivu

Draga Feri, continuitatea A13-DX vama Albitei prezinta un interes cel mult marginal; traficul RepMoldova-Occident va prefera A8, DX-ul dinspre Albita va fi preferat de traficul catre Bucuresti-PenBalcanica (care nu are treaba cu A13).
Cat despre un traseu A13 adus mai la S, cei 20-30km castigati (pt Focsani si Tecuci) nu cred ca vor putea justifica diferenta de cost necesara pt traversarea unui "relief mai muntos". Si mai este problema raportului economic si politic Bacau/Focsani; proiectul se numeste Brasov-Bacau; daca scoaterea A13 la Racaciuni este justificata de scurtarea traseului A13, iar iesirea la Adjud de reducerea costului de executie, scoaterea A13 la Marasesti-Focsani (si la un pret sensibil mai mare) va fi tratata ca o insulta personala la adresa Bacaului  :D

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

razvam

@naivu fiind oarecum apropriat de zona Cahul din motive familiale, pot sa iti zic ca o legatura conteaza si impinge dezvoltarea regionala in Sudul R.Moldova. Cahul / Comrat sunt de vreo 2-3 ani intr-o mica competitie regionala, unde Cahulenii castiga si se vede acest lucru dupa dezvoltarea centrala, desi de la Centru (Chisinau) se cam face galerie pentru Comrat. Asta o zic pentru ca am vazut in ultimii ani cum orasul Cahul se spala fiind pe o panta ascendenta iar Comrat cum a cam batut pasul pe loc desi de la Chisinau distanta e mai mica intre cele doua si Comrat mai face parte si din Gagauzia.

O legatura directa vest/arad/galati ar face ca toata zona de sud si centru, sa se ridice foarte mult mult.

naivu

@razvam, total de acord ca o legatura conteaza (indeosebi una spre V), dar inevitabil A/DX-urile vor fi orientate preferential catre localitati mai populate sau cu potential economic mai mare; cand se vor termina A13 si DX Albita-A7 si Cahul va avea legatura spre occident (doar cu ceva zeci de km mai lunga decat cea mai scurta varianta posibila).
"Comrat mai face parte si din Gagauzia" este un avantaj economic? In nestiinta mea, e o zona cu apartenenta politica tulbure, de evitat de catre orice investitor nesustinut de Moscova!

slartibartfast

Cahulul cred că va fi mai bine conectat cu vestul prin Galați (oricum e importantă pentru ei conexiunea cu micul port moldovean de la Giurgiulești), deci pentru ei sunt relevante DX Buzău-Brăila și Brăila-Galați. Comrat e cam departe de graniță și mai spre nord-est, pentru ei contează mai mult infrastructura moldoveană decât cea românească, și oricum e relativ departe de ambele puncte terminus de drumuri expres.

Singurul lucru care s-ar putea întâmpla ar fi să insiste moldovenii pentru o trecere a Prutului la Leova sau Fălciu, dar nu îi văd insistând prea mult.

pasadia

Și din punctul.asta îmi permit să spun și eu ceva ce am mai zis și în trecut: mi se pare o prostie majora să proiectezi viitoarea infrastructură care sa dubleze cea mai buna infrastructură deja existenta.

Altfel spus nu înțeleg de ce un ipotetic DX la sud de Iași ar trebui să treacă granița exact la Huși (Albita). Și așa sunt puține poduri peste Prut, hai sa construim unul nou in exact același punct în care există deja unul. Nu vrem sa creăm trasee alternative, nu vrem sa scoatem din izolare alte zone, nimic de genul...

Nu știu exact in zona asta ce alte soluții ar fi putut fi gândite: poate Tecuci - Cahul, poate Tutova - Murgeni - Cantemir... Dar sa dublezi singurul DN bun cu un DX și să lași în izolare, în plină sărăcie, toate acele dealuri mi se pare aiurea.

razvam

@naivu

Quote"Comrat mai face parte si din Gagauzia" este un avantaj economic ?

Din pacate da, foarte mult doar ca se fura ca in codru, nu se lipeste nimic de ei

Potrivit regulamentului de autonomie al Găgăuziei, toate taxele importante colectate rămân la Comrat – TVA, impozit pe profit, accize, taxe de proprietate etc. Excepție face taxa de drum, care este împărțită 50%-50% cu Chișinăul. În schimb, fondurile de asigurări sociale și medicale sunt gestionate 100% de Chișinău. De asemenea, Comratul nu are competențe cu privire la așa-numitele ,,investiții capitale", care vizează în principal școlile, spitalele și infrastructura rutieră.

De cativa ani baietii si fetele din UAG au reusit mutarea Trezoreriei de la Cahul la Comrat, pentru ca Cahulul se ridica foarte tare si foarte repede, combinatii politice si interese.

@aqualung Drumul Cahul - Albita este groaznic, cel putin pana se intra pe drumul "european" care e mai peticit / refacut pe bucati. DN26 de pe partea romaneasca este mai bun, chiar daca si asta este groaznic.

Ar fi o idee FOARTE buna ce zice @pasadia un DX Tecuci - Oancea - Cahul, dar se pare ca va se mai astapta inca 30 de ani pentru un asemenea drum.

naivu

@pasadia, idea traseelor alternative suna bine si ar prinde bine mai multe poduri peste Prut (am auzit ca sunt mai putine acum decat in 1938), dar in cazul de fata nu prea merge: vama Albita-Leuseni este conectata la unul din principalele drumuri ale RepMoldova, DX-ul Romaniei trebuie sa iasa volens-nolens la maxim cativa km de podul actual (exceptand cazul, putin probabil, in care ne-am intelege cu moldovenii sa faca si ei un drum nou catre o locatie stabilita de comun acord, dupa cum sugera @aqualung intre Leova-Cantemir). Cat despre un DX Tecuci-Cahul sunt sceptic, dincolo de Cahul nu mai vad aproape nimic (cel mult "fratele" Comrat), iar pe partea .ro trece doar prin TgBujor si comune.
@razvam, multumesc pt explicatii; politica moldoveneasca nu inceteaza sa ma surprinda (sa muti parte din administrarea unui teritoriu propriu intr-o unitate autonoma!)

dr4qul4

Ar merge un pod pe drumul Barlad - Comrat. Ar fi varianta si pentru Chisinau si pentru Tiraspol. In plus, la Cahul exista pod, doar spre Comrat nu exista.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Feri

^^^ Sunt ceva planuri, mai mult la nivel local, pentru transformarea actualului pod feroviar de la Falciu/Bogdanesti in pod mixt cu auto. Fara succes aceste demersuri deocamdata.

https://clubferoviar.ro/transporturile-expediaza-diplomatic-conversia-podului-de-la-falciu-spre-rep-moldova/
https://floteauto.ro/pod-falciu-drum-mai-scurt-bucuresti-chisinau/

rt25

Personal consider ca infrastructura feroviara trebuie sa ramana la locul ei. Daca vrem sa pastram legaturile cu Republica Moldova nu trebuie sa excludem trenuri care sa circule regulat.

Un pod rutier nou ar fi de preferat. Intotdeauna improvizatiile raman improvizatii...

Knattspyrnufelag

100% de acord cu tine, rt25. Avem nevoie și de legături feroviare eficiente.

razvan96

Linia aia e cu siguranta foarte eficienta si poate asigura trenuri regulate. Pentru Malaxe :p. Nu mai e nimic de pastrat din ea, uitati-va pe harta ce curbe stranse are, din cauza asta nu mai merg trenuri pe acolo de 15 ani cred. Relieful nu ajuta calea ferata in zona aia. Putem sa renuntam la linie fara niciun regret si daca podul se poate pastra pentru rutier e foarte bine.