News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx Tișița-Albița

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:41:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

slartibartfast

Cu căile ferate între RO și MD e și problema diferenței de ecartament. Ar trebui refăcute tronsoane mari ca linii cu dublu ecartament pentru a putea face serviciile mai eficiente.

rizzuh

CF-ul are o geometrie asa de execrabila pentru ca se cocoteaza pe dealul tip prag dintre Murgeni si Bogdanesti. Localitatile sunt cam la aceeasi altitudine, un tunel ar rezolva problema, dar ala costa. Buba e ca ar mai trebui inca unul intre Zorleni si Epureni, serpuie si intre aceste doua localitati pentru a urca si cobori alt deal. Astfel am rezolva pe partea romaneasca problemele de geometrie, insa la vecinii moldoveni sunt si mai nasoale. Vedeti pozele (am reprezentat cu rosu tunelurile "propuse" si cu albastru podul care nu mai apare pa harta):






Asadar mai bine ramanem cu rutierul :)

naivu

QuoteCu căile ferate între RO și MD e și problema diferenței de ecartament
Din ce banuiesc, calea ferata Cantemir-Basarabeasca, daca mai functioneaza, e intr-o stare proasta si e deservita de material rulant invechit (care stie situatia sa ma corecteze daca e cazul); cand se va investi pt reabilitarea liniei, de ce sa nu refaca linia pe ecartament international? E timpul ca RepMoldova sa decida daca vrea legaturi mai bune cu Europa sau cu Rusia si sa se orienteze pe ecartamentul potrivit  8)!

tom_sawyer

Republica Moldova are 1 miliard de dolari lipsa din sistemul bancar si o saracie si coruptie maxime. Daca le ardea pana acum de apropiere de Europa faceau Chisinau-Ungheni pe ecartament standard, dar si aia se pare ca e prea scump pentru ei.

IosuaT

Avem ceva variante de traseu pe relația Tisita Albita. Din ce stiu ar trebui să fie 4 variante. Sau definitivat cele 4 variante, sau urmeaza in lunile ce vin???
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti, A0 Centura Bucuresti,  A7 Ploiesti - Bacau - Pascani, A3 Cluj - Oradea ; Importante. A8 Iasi-Targu Mures, A13 Sibiu - Brasov - Bacau; A3 Ploiesti - Brasov; DX 12 Pitesti - Craiova.

cove_adrian

@IosuaT

Nu avem nimic.
Conform celor mai recente informatii de la CNAIR de abia avem OIL emis in 17 august 2020.
Search a transmis lista expertilor cheie catre CNAIR/beneficiar.

Mai avem pana la AMC-uri.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

IosuaT

Deci de AMC-uri vorbim abea anul viitor prin luna  Mai sau chiar Iunie.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti, A0 Centura Bucuresti,  A7 Ploiesti - Bacau - Pascani, A3 Cluj - Oradea ; Importante. A8 Iasi-Targu Mures, A13 Sibiu - Brasov - Bacau; A3 Ploiesti - Brasov; DX 12 Pitesti - Craiova.

IosuaT

ObservațiiCONTRACTUL DE ELABORARE SF A FOST SEMNAT IN DATA DE: 09.07.2020 DURATA DE REALIZARE A CONTRACTULUI DE SERVICII ESTE DE 26 LUNI DE LA DATA DE INCEPERE A CONTRACTULUI. A FOST EMIS ORDINUL DE INCEPERE A ACTIVITATII DE PROIECTARE IN DATA 17.08.2020.  A FOST TRANSMIS AMC ETAPA 1 SI AFLA IN ANALIZA IN CADRUL CNAIR S.A.

Știe cineva  ce variante  au fost alese?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti, A0 Centura Bucuresti,  A7 Ploiesti - Bacau - Pascani, A3 Cluj - Oradea ; Importante. A8 Iasi-Targu Mures, A13 Sibiu - Brasov - Bacau; A3 Ploiesti - Brasov; DX 12 Pitesti - Craiova.

Feri

ˆˆˆ De negasit informatii noi dar in primavara par sa fi fost probleme cu indicatorii de trafic. Probabil s-a rezolvat intre timp sau poate se asteapta noul recensamant auto.

Quote
Drumul expres Tișița – Albița.

Ni se explică faptul că nu sunt indicatori de trafic care să justifice acest drum. Am observat însă intervenția foarte articulată a lui Adrian Covăsnianu care a explicat printre altele că la Albița avem principalul punct de trecere a mărfurilor dinspre Moldova, că trebuie verificată și componența indicatorilor de trafic și vom vedea foarte multe TIR-uri.Autostrada A7 va aduce și ea și mai mult trafic către Albița. Vom mai avea discuții și suntem optimiști că Tișița – Albița se va face.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2603550189942077&id=1695902094040229&__tn__

RaduG

Quote09.06.2021 PRESTATORUL A INTAINTAT DOCUMENTATIA AMC ETAPA 1. DOCUMENTATIA AMC ETAPA 1 ESTE IN ANALIZA LA BENEFICIAR.
DOCUMENTATIA AMC 1 REV 2 ETAPIZARE/FAZARE ESTE IN CURS DE REVIZUIRE IN CONFORMITATE CU OBSERVATIILE BENEFICIARULUI.
Sursa: Harta Cestrin https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=210f9dcdbeaf48349e3ed19e92ee2f19

hvm

Nu stiu daca am inteles bine din harta Certsin, dar ar trebui sa intelegem ca de fapt este acelasi traseu dar dublat? ca nu e clar...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

mirceaeliade

CESTRIN are doar variante orientative pt segmente care inca NU au SF gata.  De ex Bv-Pl e desenat ca din plop

MCI

"‼️ 𝐀𝐔𝐓𝐎𝐒𝐓𝐑𝐀̆𝐙𝐈𝐋𝐄 𝐌𝐎𝐋𝐃𝐎𝐕𝐄𝐈, 𝐈̂𝐍𝐂𝐎𝐓𝐑𝐎? ‼️
Sedinta tehnica pe proiectele de infrastructură mare din Moldova!
Azi, 25.10.2021, la CNAIR în format videoconferință a avut loc ședința săptămânală la care participă proiectanții, CNAIR, membrii societății civile și diverși politicieni.

🚦𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐓𝐢𝐬̦𝐢𝐭̦𝐚-𝐀𝐥𝐛𝐢𝐭̦𝐚 (𝟏𝟔𝟎 𝐤𝐦)🚦
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
Un proiect ce nu s-a bucurat de atenția și mediatizarea altor proiecte similare desi proiectul reprezintă fostul coridor pan-european IX!
Pentru corecta informare a publicului în Moldova (Apuseană) există: - 2 coridoare TEN-T principale (Ungheni-Iași-Tg. Neamț-Tg. Mureș-Sebeș + Ploiești-Focșani-Bacău-Suceava-Siret) +
- 2 coridoare TEN-T secundare (Brașov-Bacău-Sibiu + Focșani-Tișița-Bârlad-Huși-Albița).
Prin urmare Tișița-Albița are aceleași "ingrediente" de eligibilitate pt finanțare europeană precum Brașov-Bacău sau Ploiești-Brașov.

S-a depus de către proiectant AMC (Analiza MultiCriterială) revizuit cu scenariile de tip Drum Expres, TransRegio si combinat.
Mă bucur să observ că recomandarea CNAIR este cea discutată și agreată inițial în 2021 respectiv :
a) Drum Expres pe relația Tișița-Bârlad Sud
b) Drum Expres pe termen mediu pe relația Bârlad Nord-Crasna
c) TransRegio pe Crasna-Huși-Albița
Însă decizia de a avea drum expres sau doar un drum TransRegio în județul Vaslui o va hotărî Ministerul Transporturilor!"

Sursa: FB Covasnianu Adrian

tom_sawyer

Drum Expres Tișița – Albița

În prezent se afla în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, în urma căreia vor fi stabilite minim două variante de traseu, ce vor fi analizate întru-un mod mai detaliat în etapa finală de analiza și anume Analiza Multicriteriala de Traseu Etapa 2. De asemenea, la acest moment se studiază posibilitatea realizării la nivel de drum expres a sectorului rutier dintre Tișița și Albița sau la nivel de Drum Trans-Regio. Necesitatea analizei în cauză a apărut în urma rezultatelor obținute în cadrul AMC1, conform cărora rata de rentabilitare a proiectului (profitabilitatea proiectului de investiții) este foarte scăzută, raportat la cerințele de eligibilitate impuse pentru proiecte ce beneficiază de finanțare nerambursabilă.

CNAIR

vancouver

Cateva observatii:

1. De acord ca e greu de justificat un DX.
2. Presupun si sper ca se va folosi centura Barlad deja in executie.
3. Pe unele zone relieful este extrem de usor - chiar si la un trafic redus, dat fiind si costul redus al investitiei, ar trebui luat in calcul sa se faca 2+2 cu parapet median, fie pe amplasamentul actual (daca este suficient de liniar) fie pe unul nou.
4. Trans-Regio de acord, dar sa se faca centuri la toate localitatile prin care trece drumul actual (macar acolo unde lungimea drumului actual prin localitate este > 1km - exemplu: exista un sat mic numit "Sapte Case" langa Crasna, drumul trece doar ca. 600m prin localitatea aceasta - o centura nu se merita, fiind vorba de o reducere a vitezei de la 100 la 50 pentru sub un minut - castigul cu centura ar fi la nivel de 15-20 de secunde!).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.