Drumul Expres DEx Focșani-Brăila

Started by rota, February 20, 2019, 10:37:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raulbogdan23

#15
Parerea mea e ca DX spre Braila ar trebui sa plece mult mai din Sud de Focsani ca sa aduca un beneficiu si pentru Ramnicu Sarat si Buzau si ar trebui sa se termine undeva intre Galati si Braila.

exemplu:


portocaliu A7 - DX Braila (in lipsa A7 am pus deocamdata E85 ca legatura)
galben DX Braila - Galati (se termina in DN22B unde deja are 2 benzi / sens)

Varianta poate sa fie imbunatatita. Nu am adaugat drumuri de legatura sau upgrade de drumuri.

danpandrea

@raulbogdan23: eu aș porni un pic mai la sud, chiar înainte de Rm. Sărat. Motivația constă în evitarea unui pod peste râul Rîmnic. Singurul râu de traversat rămâne Buzăul.

Am mai făcut niște modificări pe ceea ce se află acum pe harta API: adăugarea unui drum de legătură cu viitoarea variantă ocolitoare Galați, plus ștergerea ultimei bucăți a DX-ului Brăila - Jijila. Practic, tot acest drum va deveni parte a DX4.

PS: Am uitat să pun nodul Pod Brăila - DN22B, imaginați-vă că e acolo :)


paullie

@raulbogdan23 si @danpandrea de ce doriti voi DX Braila -> ...(nu conteaza Focsani sau Rm Sarat)?

PS Avem topic separat pentru acest DX


raulbogdan23

@paullie stiu ca avem topic separat si nu noi dorim acest DX Braila -> ...(nu conteaza Focsani sau Rm Sarat) ci statul roman prin licitatiile pe care le desfasoara (a se vedea topicul DX pentru Focsani - Braila si Braila - Galati).

Discutia a pornit de la @dinamogabry care mentionase ca poate din "cocoasa" de la Focsani v-a porni DX spre Braila

@naivu varianta arata bine pe hartie, din punct de vedere economic cred ca momentan ne permitem sa avem o singura intepare in A7 si momentan nici nu stiu cat trafic e acolo.

@ionut te rog sa muti discutiile pe topicul DX daca consideri.

naivu

Pacat ca nu s-a licitat SF comun pt DX Buzau-Braila si DX Focsani-Braila. Nici macar nu vor fi realizate de aceeasi firma. S-ar fi obtinut o solutionare stiintifica la dilema ridicata de pasadia https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1626.msg233992#msg233992
Daca se vor incrucisa punctele de intepare in centura Brailei? Daca la final cele doua SF-uri vor propune doua DX-uri ~paralele la 5-10 km va finanta UE comedia?

pasadia

La acea dilema as mai adauga acum, dupa atata timp, un argument: as prefera varianta cu trapezul cat mai larg si pentru ca podul rutier/feroviar de pe DN24 de la Cosmesti si-a depasit, din punctul meu de vedere, durata de viata (nu ma refer la viata tehnica, aia o mai putea fi prelungita, ci la uzura morala - ingust, proasta solutie ca acces, costisitor in intretinere, etc...)


Si mai vad un avantaj clar: DN25, partea nordica, dinspre Tecuci, e numai sat dupa sat. Solutia propusa de mine ar rezolva atat problema unui nou pod rutier peste Siret cat si deblocarea DN25. Singurul motiv pentru care Focsani-ul ar deveni nod cred ca e influenta lui Oprisan.


AlexxC

#22
 Sau asa:
https://i.imgur.com/EhDO2Rl.jpeg
Conecteaza mai bine Tecuci,Barlad...pe directia Bucuresti; si pune in valoare DX Galati-Braila

ovideatza

#23
Ce ai desenat mai sus (pasadia) mi se pare foarte ok, ca rezolva exact coloana nr 2 a Moldovei (partial) Iasi-Braila->Constanta.

Ar trebui gandit complementar si cu DX spre Albita, eventual bucata A7->spre Tecuci sa fie aceeasi + la Tecuci nu cred ca ne permitem sa il ocolim pe la NE inchizand aproape "cercul", merge legat de centura in constructie pe SE.

Spre Albita era de dorit integrarea DX cu centura Barlad:

(linii ca si directii generale, nu ca si traseu)



_________

Intre timp si propunerea lui AlexxC a aparut, mi se pare si aceea ok.

Concluzia ar fi ca trebuie sa ne uitam "mai de departe" la harta si sa fie mai multe proiecte gandite integrat.
Toate aceste DX-uri pornite individual si gara legare intre ele nu mi se par ok.

In plus ar trebui sa vedem ce iese si in "stanga" imaginii. Ce se intampla cu BV-BC de exemplu, daca ajunge in Bacau sau mai jos.

vancouver

Am publicat pe aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=9.msg284335#msg284335 o harta cu modul cum vad eu zona Moldovei.

Legat de DX Focsani - Braila, ca si altii care au comentat mai sus, si eu vad lucrurile asa: MUUULT mai bine A sau DX Galati - Tecuci - Marasesti. Motive:
- trafic extrem de subtire acum intre Focsani si Braila; traficul Moldova spre Dobrogea via pod Braila poate sa mearga la fel de bine si pe o varianta usor mai nordica, fara sa rezulte timpi suplimentari sau vreun deranj
- trafic mult mai serios pe DN25 Galati - Tecuci, deci mult mai util ca aceasta legatura Moldova - pod Braila - Dobrogea sa se faca dubland DN25 decat DN23
- mai ales DN25 trece 90% prin localitate intre Tecuci si Hanu Conachi, deci obligatoriu trebuie scos in afara localitatii
- pod Cosmesti + trecere prin Cosmesti rezolvate, incl. pe relatia Albita-Barlad-Bucuresti (tranzit rep. Moldova)
- automat preluata si functia de centura Tecuci pe relatia Barlad-Galati

Nu agreez o varianta cu folosirea actualei centuri Tecuci, resp. a celei in lucru:
- la nord de Tecuci terenurile sunt mult mai libere
- trecerea Siretului mult mai usoara si pe ruta Albita - Tecuci - Adjud - Onesti - Brasov
- se economisesc cativa km buni - si asta fara ca pe relatia Bacau-Galati-Braila sa se piarda ceva
- se asigura si o legatura cu destul de circulatul DJ251 la este de Tecuci, deci automat si o centura Tecuci nord-est.

@ovideata: cum ai desenat tu legatura Tecuci-A7 treci Siretul pe undeva pe unde are peste 1 km latime (lac acumulare Movileni), iar pe malul estic sunt localitati continui, deci trebuie daramate locuinte. In schimb la nord de Cosmesti, cum a desenat Pasadia, e un loc perfect, fara sate si cu un pod de doar 300m peste Siret.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

danpandrea

"Ministerul Transporturilor anunță că CNAIR a semnat azi INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL S.A. contractul de servicii "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru obiectivul Drum Expres Focșani - Brăila".

Contractul în valoare de 15.001.446,99 Lei, fără TVA, cu finanțare asigurată din fonduri europene nerambursabile, are o perioadă de 24 luni de la Data de Începere a contractului."

Sursa

slartibartfast

Nu sunt aceiași cu cei care proiectează și Buzău-Brăila? Dacă da, atunci posibil să fie șanse să iasă ceva de genul ăsta:

Quote from: aqualung on September 05, 2019, 05:37:11 PM
Da, este. Pe la începutul topicului, eu mă gândeam la ceva aproape de optimul matematic al conexiunii între 3 orașe. În felul ăsta ai doar un pod peste Buzău, care e un râu măricel, și distanțele directe între orașe nu sunt mari, și numărul de km construiți destul de mic.



PS: Așa ai și o conexiune rezonabilă și cu Râmnicu Sărat, prin DN22 pe o porțiune relativ mică și cu o singură localitate la mijloc, între Boldu și Râmnic.

NGC

#27
Quote from: kumar on June 19, 2019, 09:47:57 PM
Pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic, documente necesare construcției Drumului Expres Focșani – Brăila, au fost depuse două oferte:

1. Asocierea CONSITRANS SRL - TOPOTECHNICS SRL

2. Asocierea EGIS ROMANIA SA - SEARCH CORPORATION SRL

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/au-fost-f%C4%83cu%C8%9Bi-primii-pa%C8%99i-pentru-construc%C8%9Bia-patru?fbclid=IwAR1mBC6Nr7nqJmTJbpknBb5YKDPP8-ikI7Gi445bvueNdaP_yR2t4hbmMPU

Cineva mi-a atras atentia ca numarul de ofertanti din comunicat e gresit, asa ca a fost trecut gresit si pe forum. Nu au putut astia de la CNAIR nici macar sa dea copy/paste cum trebuie. :lol:
O sa trec in alt mesaj toti ofertantii.

NGC

Ofertele pentru "Elaborare Studiu de fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru obiectivul Drum Expres Focsani - Braila":

1. TPF INGINERIE SRL
2. INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL
3. Asocierea 3TI PROGETTI ITALIA INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A. - EUROCERAD INTERNATIONAL
4. Asocierea CONSITRANS S.R.L. - TOPOTECHNICS
5. Asocierea EGIS ROMANIA S.A. - SEARCH CORPORATION

Feri

Am scris si pe A13 dar in opinia mea drumul asta ar trebui continuat pana la Brasov, practic DN 2D. (sau adus A13 la Focsani)

S-ar crea o legatura Brasov-Galati/Braila-Constanta care ar ocoli Valea Prahovei si Bucurestiul.