News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx Tișița-Albița

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:41:39 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Drive_140

^^
Centura este nu doar "nivel de 15-20 de secunde". Este si siguranta circulatiei! Sapte Case este ceva asa micut ca poate fi demolat partial sau izolat de drum cu garduri (+drumuri noi de access)

Daca am inteles corect: aici va fi DX pana la Crasna (Ocolind Sapte Case si Crasna folisind un traseu nou). Si numai la nod rutier "Crasna Nord" :) drumul se va împărți în două transregio (spre Vaslue + spre Albita)

vancouver

^ da, ai dreptate. Poluare + siguranta sunt argumentele esentiale pro centura. Dar sunt unele situatii (poate ca "Sapte Case" nu e cel mai bun exemplu), in care satul este perpendicular pe drum, iar centura = 2-3 km ocol, in timp ce trecerea prin localitate e de maxim 1km.

Ideea mea nu era sa se puna panouri / garduri si sa se treaca prin mica localitate legal cu 100 si ilegal cu 150, ci sa nu se investeasca nici un cent, sa ramana 100% drumul cum e acum, cu limitare progresiva 70-50, cu semafor cu buton (extrem de important: s e m a f o r !) la trecerea de pietoni si cu radar de viteza la ambele capete ale sectiunii de 50. Daca e vreo scoala in zona, si in dreptul scolii. Daca vizibilitatea e redusa (drum in curba) atunci local chiar 40 sau 30.

Sigur, trebuie studiat cum va evolua traficul, nu sa ajungi sa ai un mic Bals pe traseu... Sau mai bine zis Bran. Ca Branul este un exemplu bun, cu doar ca. 1 km de zona centrala aglomerata + 2-3 treceri de pietoni (evident nesemaforizate), dar unde in perioade turistice se face ambuteiaj de o ora! Desi e doar pe DN73.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

O alta varianta pt astfel de sate perpendiculare este sa se faca un pasaj la intersectia cu drumul secundar . Ma gandesc de exemplu la Insuratei. 1.3 km prin localitate si extrem de greu de ocolit..
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

Se conturează că va fi drum Trans Regio, nu DX:

IN DATA DE 09.11.2021 MTI A MENTIONAT FAPTUL CA ANALIZELE EFECTUATE NU JUSTIFICA REALIZAREA UNUI DRUM EXPRES INTRE TISITA SI ALBITA.
SE ASTEAPTA DE LA DIRECTIILE SUPORT DIN CADRUL CNAIR SA (DAP) PUNCTUL DE VEDERE REFERITOR LA MODIFICAREA OBIECTULUI CONTRACTULUI.

(sursa: harta CESTRIN)

RaduG

FB Adrian Covăsnianu, update după ședința bilunară CNAIR din 27.01.2022

Quote𝐕. 𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐓𝐢𝐬̦𝐢𝐭̦𝐚-𝐀𝐥𝐛𝐢𝐭̦𝐚 (𝟏𝟔𝟎 𝐤𝐦)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
Un proiect ce nu s-a bucurat de atenția și mediatizarea altor proiecte similare deși proiectul reprezintă fostul coridor pan-european IX!
Pentru corecta informare a publicului în Moldova există:
a) 2 coridoare TEN-T principale (Ungheni-Iași-Tg. Neamț-Tg. Mureș-Sebeș și Giurgiu-București-Ploiești-Focșani-Bacău-Suceava-Siret) 
b) 2 coridoare TEN-T secundare (Brașov-Bacău-Sibiu și Focșani-Tișița-Bârlad-Huși-Albița).
Prin urmare Tișița-Albița are aceleași "ingrediente" de eligibilitate pt finanțare europeană precum Brașov-Bacău sau Ploiești-Brașov.
Nu avem progres notabile în legătură cu acest proiect care se pare va fi realizat la nivel de drum TransRegio = va fi ÎNGROPAT!

Ady_ro


Drumul Expres Tișița-vama Albița : contractul pentru Studiul de Fezabilitate a fost deblocat după o suspendare de 9 luni

Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate semnat încă din 2020 pentru Drumul Expres Tișița-Vama Albița a fost deblocat după o suspendare de 9 luni, a anunțat miercuri, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Contractul pentru Studiul de Fezabilitate a fost semnat cu asocierea de proiectanți Search-Egis pentru 11 milioane lei, lungimea estimată a șoselei de mare viteză fiind de 160 de kilometri. Ulterior, în noiembrie 2021, Ministerul Transporturilor a arătat că analizele nu justifică realizarea unui Drum Expres între DN 2, Autostrada Moldovei și Vama Albița, pentru ca în martie 2022, contractul să fie suspendat. Pe 22 noiembrie, CNAIR a propus suplimentarea contractului conform OUG 64/2022.

Secretarul de stat a fost prezent la inaugurarea Centurii Tecuci, iar după deschiderea circulației a făcut și anunțul deblocării contractului pentru Drumul Expres Tișița-Albița : ,, am anunțat și ridicarea suspendării contractului pentru proiectarea Drumului Expres Tișița-Albița și sper ca asocierea de consultanți să urgenteze realizarea studiului de fezabilitate, astfel încât până în anul 2025 să putem demara procedurile de licitație pentru execuția lucrărilor." -Ionel Scrioșteanu. Podul peste Prut de la Albița urmează să fie demolat și reconstruit la 4 benzi ( detalii aici)

Drumul Expres Tișița -Albița va porni din Autostrada Moldovei, lotul 1 Focșani-Bacău unde constructorul român UMB este așteptat să înceapă lucrările la primăvară

Sursa: https://economedia.ro/drumul-expres-tisita-vama-albita-contractul-pentru-studiul-de-fezabilitate-a-fost-deblocat-dupa-o-suspendare-de-9-luni.html

catalin1

Salut, pe https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=210f9dcdbeaf48349e3ed19e92ee2f19 am văzut publicata o varianta aproximativă de traseu.

Indicativ    DRUM EXPRES TISITA - ALBITA
Categorie drum    Drumuri expres în pregătire faza proiectare (SF, PT)
Rang drum    DRUM EXPRES
De la    0+000
Până la    160+000
Antreprenor    SEARCH CORPORATION & EGIS ROMANIA- CONTRACT PROIECTARE ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE SEMNAT IN DATA DE 09.07. 2020
(VALOARE CONTRACT PROIECTARE: 11.057.073,07 LEI FARA TVA)
Sector    TISITA - ALBITA
Lot   
Lungime (km)    160
Stadiu fizic    0%
Stadiu financiar    0%
Data începerii    AUGUST 2020 DEMARARE ETAPA DE PROIECTARE
Data finalizării    OCTOMBRIE 2022 - FINALIZARE ETAPA DE PROIECTARE
IULIE 2023 (CF AA NR. 1 92/12363/17.02.2022)
  
Valoare proiect    3563.3 MIL. LEI FARA TVA
  
Observații    CONTRACTUL ELABORARE SF IN DERULAREPRESTATORUL A PREDAT AMC 1 REVIZUIT CONFORM OBSERVATIILOR BENEFICIARULUI.IN DATA DE 09.11.2021 MTI A MENTIONAT FAPTUL CA ANALIZELE EFECTUATE NU JUSTIFICA REALIZAREA UNUI DRUM EXPRES INTRE TISITA SI ALBITA.SE ASTEAPTA DE LA DIRECTIILE SUPORT DIN CADRUL CNAIR SA (DAP) PUNCTUL DE VEDERE REFERITOR LA MODIFICAREA OBIECTULUI CONTRACTULUI.A FOST SUSPENDAT CONTRACTUL PENTRU O PERIOADA DE 3 LUNI INCEPAND CU DATA DE 17.03.2022 , IAR SUSPENDAREA A FOST PRELUNGITA CU INCA 3 LUNI PANA LA DATA DE 17.12.2022.A FOST INTOCMITA NOTA JUSTIFICATIVA PENTRU AJUSTARE NR. 18/13351/22.11.2022ACTUL ADITIONAL PRIVIND AJUSTAREA PRETULUI CONTRACTULUI CONFORM OUG 64/2022 SE AFLA PE CIRCUITUL DE SEMNARE IN CADRUL CNAIR.IN DATA DE 09.01.2023 SE VA RELUA ACTIVITATEA IN CADRUL CONTRACTULUI

milo1981

#112
QuoteViitorul traseu al Drumului Expres Tișița – Albița, prezentat la Consiliul Județean Vrancea
Drumul expres Tișița – Albița, care traversează și județul Vrancea în zona Mărășești, va deveni realitate în următorii ani.

Aceasta a fost concluzia consultării care a avut loc astăzi la Consiliul Județean Vrancea între președintele Cătălin Toma, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin directorul tehnic Adrian Udeanu și reprezentanții tuturor instituțiilor publice și ai companiilor de utilități care interferează cu construcția acestui drum de mare viteză.

În cadrul dezbaterii, reprezentanții CNAIR au prezentat trei propuneri de viitoare trasee, cu punctarea principalelor avantaje și dezavantaje din punct de vedere utilitar de pe teren și s-a căzut de acord asupra celei mai bune rute a drumului expres. Acesta va traversa județul Vrancea pe o lungime de 7 km, pe raza localităților Mărășești, Panciu și Movilița, din cei 160 km cât va avea în total drumul.

"Vă mulțumim pentru această consultare necesară în vederea realizării unui drum important, care pornește din Vrancea, de la Tișița. Aveți toată deschiderea din partea Consiliului Județean Vrancea, suntem un partener pentru ca această investiție să fie realizată în cele mai bune condiții", a afirmat președintele Cătălin Toma.

Următorul pas este emiterea Certificatului de urbanism de către Consiliul Județean Vrancea, în urma unei cereri care va veni din partea CNAIR, în următoarea lună. În acest moment, CNAIR este la stadiul elaborării Studiului de Fezabilitate, următoarele etape fiind proiectarea și execuția drumului.

Proiectul ce vizează construirea Drumului Expres Tișița – Bârlad – Albița, ce leagă Uniunea Europeană de Republica Moldova, are ca termen estimat pentru demararea execuției anul 2025. Proiectul are ca scop realizarea unei legături rutiere între cele două capitale, București și Chișinău, tronsonul fiind situat pe rețeaua rutieră TEN-T globală, fiind un proiect de importanță strategică. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructura Mare.


Poza din articol

Ce disting din poza: varianta albastra si galbena ocolesc pe la nord orasul Marasesti iar cea rosie (cred!) arata mai mult a centura pentru oras, toate trei intalnindu-se in acelasi punct dupa ce traverseaza Siretul.

Sursa 1

Sursa 2

Sursa 3
autoMinder - aplicație de management a parcului auto

Gio

Ce nu inteleg eu, de ce acest Dex nu se construieste in continuarea lui A13 Brasov- Bacau(Racaciuni)? Pana la urma directiile de trafic ar fi spre Bucuresti si spre vest, daca spre Bucuresti este ok, cei care iau spre vest vin pe DeX pana la Tisita, urca pe A7 vreo 50 km pana la Racaciuni pana cand o iau pe A13 spre vest? De neinteles.

dumbravaandrei

Pentru ca e cam grea trecerea din lunca siretului spre podisul barladului si trebuie multi km de viaduct si tunele ca sa strabati pe acolo. Plus ca distractia la stilul asta continua pana la Barlad cel putin

shift2rail

Acest Dx ar trebui continuat pana la Vaslui, daca nu mai sus la Iasi.

naivu

#116
^hai totusi sa nu facem DX-uri intre toate perechile de destinatii posibile! Vaslui-Crasna sunt 18km, se pot rezolva cu un drum de legatura la DX Tisita-Albita, Vaslui-Iasi se poate face la nivel de Transregio (in principiu la nivelul la care-l va cere traficul Barlad+Vaslui-Iasi), Bucuresti-Iasi va fi asigurat satisfactor de A7+A8 (nu e cazul sa-i facem si DX pe diagonala).

milo1981

Update harta CESTRIN:

QuoteAU FOST ORGANIZATE DEZBATERI PUBLICE LA CJ VRANCEA, CJ GALATI SI CJ VASLUI PENTRU PREZENTAREA VARIANTELOR DE TRASEU CA URMARE A DEFINITIVARII AMC ETAPA 1

Stie cineva unde se pot vedea aceste variante de traseu?
autoMinder - aplicație de management a parcului auto

milo1981

autoMinder - aplicație de management a parcului auto

a.l.x

Quote,,Proiectare si executie Pod Albita- Leuseni"

 COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus, in data de 20.09.2023 Aplicatia de Finanțare pentru proiectul ,,Proiectare si executie Pod Albita- Leuseni" in vederea obtinerii unui grant alocat prin CEF-T-202-MILMOB —LUCRARI  (CEF 2 Transport – Adaptarea retelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila- aparare; Pachetul Mobilitate Militara). CEF 2 - Pachetul de mobilitate militară promovează acțiuni care contribuie la adaptarea infrastructurii de transport pentru a permite deplasarea trupelor și echipamentelor militare.

 Obiectivul general al proiectului este construirea unei noi infrastructuri de transport amplasate pe rețeaua TEN-T din România, precum și a conexiunii transfrontaliere între România și Republica Moldova, pentru a asigura un trafic rutier fluid și tehnic adecvat, in conformitate cu reglementarile in vigoare.

 Obiectivul specific al proiectului este: realizarea unui pod 2x2 benzi de circulatie, parte a rețelei globale TEN-T, pentru a îmbunătăți mobilitatea atât civilă, cât și militară.
Lungimea totală a aliniamentul este de 420 m, din care lungimea podului este de 161 m.

Valoarea totală a proiectului este de 
34 308 903,00 Euro din care contributia Uniunii Europeane este de 17 154 451,50 Euro.

Nr. Proiect: 101157773
Durata proiectului:  36 de luni.
CNAIR