Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 56 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Niet! in faza asta trebuie sa se tina cont de TOATE aspectele, inclusiv de cele de mediu!!

stangabriel

Sigur? Scuze, dar nu am citit toata documentatia.


adiarc

#25067
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Plangere+penala+pentru+autostrada+Orastie-Sibiu

Cred ca si cei care au depus plângerea penală , merita una la rândul lor , plus cei care au făcut SF -ul , sau reprezentanții de atunci , chiar daca Diwi e in faliment

Sa nu uitam si de cei care au vrut sa meargă la vot pe autostrada
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

danutzu_1069

Pai si altfel, mai platim inca un studiu pentru ursi, lilieci, panselute de munte , etc.

cutter

Salutări tuturor!

Vreau să vă spun că eu încă nu am apucat să mă uit pe documentația publicată decît în fugă, dar mă bucură enorm că am ajuns aici. Asemenea transparență era greu de imaginat, nu cu multă vreme în urmă. Nu vreau să fie laudă de sine, dar poate ar fi bine să știe și colegii din presă (cărora le mulțumim pentru sprijin!) și toată lumea că demersurile API pe căi oficiale și neoficiale au fost esențiale pentru acest rezultat. Dar fără sprijinul vostru, al întregii comunități de pasionați, nu am fi putut face nimic. Așa că eu vă mulțumesc tuturor pentru implicare! E un moment de bucurie!

Cătălin

somebody902

Pe toate variantele propuse, tronsonul Boita Racovita apare ca neavand vreun nod rutier. Este posibil sa mai intalnim situatii precum kilometrii nefolositi din Lugoj-Deva lot 1.

adiarc

Iți Multumesc pt efort CATALIN

Consider ca se impune si o acțiune împotriva CNADNR si pt modul in care răspund sesizărilor .....sunt întrebări adresate de luni întregi , la care nu avem raspuns
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

thor5

Incerc sa fiu cat mai realist in legatura cu traseele propuse pt. Sibiu-Pitesti. Traseele turcoaz si verde cad din start din cauza multiplelor tunele, unele foarte lungi. Executia acestora in conditiile particulare ale Vaii Oltului presupun o executie groaie si dificila cu perturbare majora a traficului pe DN7 si aruncarea termenelor de finalizare la Sfantu'-Asteapta. Traseul mov pare bizar, ocoleste Curtea de Arges fara niciun motiv aparent. CdA s-ar putea dezvolta f.f. mult daca ara avea direct la o autostrada !!
Cred ca batalia finala se va da intre traseul rosu si cel albastru. Am vazut multe pareri pro-rosu, dar eu personal as alege albastru, deoarece are traseul un pic mai "drept" (adica mai putin sinuos) la Cainenii Mici, Boita-Talmacel, Manicesti-Stejari si are nodul rutier mai aproape de CdA. Un traseu mai "drept" asigura un drum mai scurt, cu o viteza de tranzit mai mare.
Eu cred ca ar trebui inclus in acest proiect si o bretea de legatura cu Ramnicu-Valcea la rang de drum expres. Realizarea tronsoanelor din Valea Oltului va dura multi ani de acum incolo, dar asta nu e motiv sa nu folosim aceasta autostrada macar pana (aproape de) Rm-Valcea.

tonică

sunt doar vreo 3 sau 4 mici diferente fata de traseul din 2008...Cumva ca sa justifice au mai facut 3 variante si ar fi meritat si o a patra prin valea Rinului daca se poate... >:( Altfel daca iei traseul fir-a-păr si pe varianta Ro;ie va fi nevoie de mai multe tunele decat s-a specificat acolo..Si ar fi bine sa fie mai precauti si sa le adauge si pe acelea. Si nu-n ultimul rand sa avem grija sa licitam fara pasaje pt animale caci na, s-ar termina prea repede lucrarile... :(

NGC

#25074
^^^ Deocamdata nu se specifica nimic despre animale sau eu nu am gasit.

Dar eu nu am inteles exact ce anume se urmareste cu aceste "consultari publice".

Ce se asteapta de la opinia publica?
Sa isi dea cu parerea si/sau sa voteze si apoi sa aleaga dupa numarul de voturi si sa faca SF final doar pentru varianta finala agreata si de opinia publica (vorba vine)?
Sau sa le atraga atentia ca acolo sunt alunecari, acolo sunt case in drum, acolo sunt lilieci si asa mai departe? ???

Nu zic ca nu ar fi bune, dar care este scopul consultarilor? ???

In comunicatul de ieri al CNADNR scrie ca se asteapta opinii pana in 11.12.2015.

Quote
CNADNR SA va pune la dispoziție, în acest sens, începând cu aceeași dată, pentru dezbateri, forum.cnadnr.ro unde vor fi așteptate opiniile tuturor celor interesați, până la data de 11.12.2015.
[...]
Proiectantul revizuirii Studiului de Fezabilitate este Asocierea SPEA Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucuresti & Tecnic Consulting Engineering Romania SRL. În data de 15.12.2015 proiectantul va preda studiul final pentru Secțiunea 1 (10,3 km) Sibiu - Boița și Secțiunea 5 (30,7 km) Curtea de Argeș – Pitești, iar în 15.07.2016 pentru Secțiunea 2 (26 km) Boița - Racovița, Secțiunea 3 (20 km) Racovița - Văleni, Secțiunea 4 (29,6 km) Văleni - Curtea de Argeș și Secțiunea 6 DN 73C Tigveni - Râmnicu Vâlcea.

Dar in acelasi timp SF-ul final pentru sectiunile 1 si 5 va fi predat in 15.12.2015. Ce se intampla in acele 4 zile (din care 2 sunt de weekend)?
Preia firma care face SF-ul opiniile in timp real pana in 11.12.2015? Daca noi sugeram sa zicem traseul cel mai scump cu tuneluri lungi si multe sau un traseu cu multe ecoducte, vor studia ei atunci ceea ce propunem noi? Clar ca nu!

Bine, in cazul celor sectiunii 1 nu se pune problema, dar doar ca idee, daca noi sugeram toti varianta violet? Cand fac studiile geo si cum livreaza ei SF-ul final in data de 15.12.2015 pentru sectiunea 5, acolo unde sunt 5 tuneluri in varianta violet? :o

hyp88

#25075
Tuneluri pentru animale s-ar impune doar intre nodurile Racovita km 45+000 - Valeni km 74+000 pe distanta asta de 29 km s-ar putea impune cel putin un tunel pentru mamifere mari, in rest la sud de Valeni nu cred ca se impune acest lucru pentru ca sunt multe localitati si pe acolo nu au ce cauta animale salbatice iar la nord de Racovita este granita naturala raul Olt, deci iar nu ar fi motiv pentru eco tunel. Eu zic ca pentru cei 29 km Mediul are toate sansele sa puna bete in roate si sa cearca asa ceva.

L.E. Acum imi dau seama ca de fapt nu ar trebui ecoducte deloc, pe traseul de mai sus exista tunelul Poiana 1700m, teoretic ar putea traversa animalele pe deasupra tunelului corect? Iar daca se aleg trasele 3 sau 4 iarasi avem cel putin un tunel intre nodurile Valeni - Racovita respectiv CdA - Racovita

Ionut

Quote from: AdrianB1 on November 07, 2015, 03:24:24 PM
O idee venita dupa discutii pe PM: daca tot se discuta pe forumul CNADNR despre trasee si tot exista API, de ce nu dezbatem noi aici si cineva din API sa discute cu CNADNR ca sa nu mergem 15 acolo cu 16 idei?

Asta sa fie problema. In primul rand ca prin API se discuta FOARTE des direct la varful CNADNR. Si in al doilea rand oricum ei se uita la ce discutam noi. Fiti convinsi ca multe idei si remarci de aici vor fi sintetizate si vor fi transmise celor care au decizia in varful pixului. Asa ca... spor la discutii! Eu unul astept o implicare importanta a celor care sunt de meserie. Chiar si prin mesaje private daca nu se poate spune public ceva. Garantam confidentialitatea, doar ne stiti.

delacroix

Nu e obligatoriu sa se aleaga una din variante. Aproape sigur se va face un mix intre 2-3 , poate chiar 5, variante propuse pe scheletul variantei rosu-albastru inchis.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Cuneo

Foarte tare! Gazonul se seamana cu "tunul" pe autostrada Lugoj-Deva



Imagini nemaintalnite pe autostrada Lugoj –Deva.

Muncitorii firmei italiene, care au fost nevoiti sa refaca o parte din marginile soselei, au insamantat gazon in zona unde au avut loc noile decopertari. Dupa ce saptamani de zile sute de camioane au ras pur si simplu mai multe zone de pe autostrada, lucrarile se apropie de final. Vineri, pe tot parcursul zilei s-a trecut la ultima faza si anume insamantarea gazonului. Pentru a finaliza rapid lucrarea, muncitorii au folosit un tun de apa sa imprastie semintele de gazon. "Este vorba de o improvizatie. Sunt seminte de gazon combinate cu scoarta de copac si cu vopsea. Folosim apa pentru a putea imprastia la distanta. Vopseaua face ca semintele sa nu fie luate de vant, iar scoarta de copac ajuta gazonul sa se prinda mai rapid", a declarat pentru lugojinfo.ro unul dintre muncitori. Operatiunea s-a desfasurat pe o distanta de cateva sute de metri. Lucrarile la autostrada au fost reluate in acest an dupa ce in mai multe zone peretii autostrazii s-au prabusit si, pe alocuri, au ajuns pana aproape de sosea.
http://lugojinfo.ro/index.php/actualitate/item/774-foarte-tare-gazonul-se-seamana-cu-tunul-pe-autostrada-lugoj-deva