Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 75 Guests are viewing this topic.

mariansb

In seara asta pe la 18.30 venind de la Sebes spre Sibiu , pe lotul Impregillo am constatat ca vreo 3-4 trambuline , la poduri, podete au fost reparate in ultimele zile. Se lucra si la acea ora la un podet inainte de zona unde a fost surparea binecunoscuta , precum si la ecologizari pe versanti, mobilizarea parand buna.
Maine o sa mai am un drum Sibiu-Alba Iulia si retur si o sa incerc sa fac si ceva poze.
"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

roata

#22981
1. Doar 2 pompe pentru o benzinarie pe autostrada principala a tarii mi se pare putin de tot. Oare asa putin trafic sa fie prognozat pe termen scurt si mediu ?
2. Ce se intampla pe timp de ploaie/ninsoare/viscol ? Soferii vor sta sa indure toate astea ca sa faca plinul, apoi sa alerge prin ploaie/ninsoare/viscol ca sa plateasca. Apoi sa iasa din cladire si sa alerge iar prin ploaie/ninsoare/viscol ca sa intre in masina. Banuiesc ca Petromului nu ii pasa neaparat de acest "mic" aspect, atata timp cat face carute de bani.
3. Ce frumos va fi mirosul de benzina/diesel in toiul verii, cand soarele va bate fix pe masina si pompa in timp ce faci plinul. Niciun pic de umbra...

Chiar daca sunt statii mobile, puteau foarte usor sa le prevada cu un fel de acoperis extern...

Ionut

Cred ca ar fi bine sa asteptam sa vedem cum vor arata in realitate statiile. Ma gandesc ca sunt randari ca sa ne facem o idee. Declaratia:
"Prin extinderea reţelei de distribuţie în puncte cheie de pe autostrăzi, suntem mai aproape de clienţi, oferindu-le accesibilitate şi confort. Suntem mândri că prima staţie pentru cei care intră în România, pe autostrada Nădlac-Arad va fi una sub brandul Petrom. Noile staţii mobile răspund nevoilor variate ale oricărui şofer, oferind atât carburanţi, cât şi o gamă largă de produse non-oil", declară Adrian Nicolăescu, retail manager in cadrul OMV Petrom.

^ Ma gandesc ca va fi totusi ceva OK. Sa vedem, putina rabdare, cred ca ne agitam prea mult pentru niste simple randari. Eventual, facem o lista de intrebari/neclaritati si o trimitem catre Petrom, poate-poate totusi ne raspund.

istvan78

Si sa nu uitam ca e vorba totusi de o solutie temporara.
S-a vorbit recent despre o licitatie la CNADNR pentru consultanta in vederea elaborarii  caietelor de sarcini pentru licitarea concesiunii pe termen lung a spatiilor. Da, o licitatie pentru o licitatie.

Eu vad filmul asa: au citit cei din CNADNR in presa ca A1 in curand se va extinde de la granita taii pana in centru pe sute de Km si nu e o benzinarie pe traseu. Deja se vedeau cheltuind bani livrand carburanti soferilor ramasi in pana pe autostrada.
S-au speriat si au decis sa urgenteze rezolvarea problemei, dar cand au vrut sa lanseze o licitatie pentru concesiuni si-au dat seama ca din 6000 de angajati nu-i niciunul care sa poata elabora o strategie in privinta acestor spatii. Adica CE ANUME sa le ceri ofertantilor. Statii de carburanti, evident, dar mai ce: restaurant, locuri de joaca si relaxare, magazin, motel, hotel cu spa, posibilitatile sunt variate si solutia trebuie aleasa pentru fiecare locatie in parte.
S-atunci au zis, bun, avem nevoie de un consultant. Dar pana il contractam, pana consultantul ne consulta, pana contractam apoi lucrarile si se realizeaza deja suntem in 2019. Ce ne facem? Deschidem spatiile de servicii cu o solutie temporara ca sa nu ramana lumea fara carburanti si sa nu-si faca treburile in boscheti, opriti pe banda de urgenta.

Cam asta e....

Archi

Sper doar ca aceasta solutie temporara sa nu devina permanenta...

alecu26

Quote from: pasadia on July 21, 2015, 09:11:33 PM
Din cate stiu partea din jud. HD e in grija DRDP Timisoara. Ce e in SB + AB e la DRDP Brasov.

In fapt Alba tine de DRDP Cluj, dar pentru a fi o administratie unitara, de exemplu si managementul de proiect in perioada de executie a fost lasata la Timisoara. Nu va mai legati de amanunte.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

rudolf.s

Quote from: Ionut on July 24, 2015, 06:38:42 AM
"Prin extinderea reţelei de distribuţie în puncte cheie de pe autostrăzi, suntem mai aproape de clienţi, oferindu-le accesibilitate şi confort. Suntem mândri că prima staţie pentru cei care intră în România, pe autostrada Nădlac-Arad va fi una sub brandul Petrom. Noile staţii mobile răspund nevoilor variate ale oricărui şofer, oferind atât carburanţi, cât şi o gamă largă de produse non-oil", declară Adrian Nicolăescu, retail manager in cadrul OMV Petrom.

Confort pentru astia inseamna ca nu trebuie sa iesi de pe autostrada. produse non-oil inseamna gume de mestecat si chip-suri. Nu am sperante mari de la benzinariile mobile Petrom... Macar de faceau OMV-uri.
Sunt curios cum vor arata cele de la MOL.

JohannDB

#22987
A1...sectorul de la ieșirea din Exit-ul DJ 106B (Aeroport Sibiu)...până la Exit-ul DN 76 Șoimuș.....UN scurt inventar, din mers, făcut cu adnotări pe reportofon....în data de 10.07.2015   !!!    Poate mai este de folos, pentru analiză COMPARATIVĂ la TRAMBULINE/SĂRITORI și glisiere/parapeți.....
    Așadar, 10.07.2015.....în drum spre Nădlac PTF, am încercat un inventar al "bunătăților" oferite de A1.....de la Sibiu spre Deva ; cam asta am reușit să inventariez, căutând să menționez și poziția kilometrică :
   -După trecerea de exit DJ 106B (Aeroport/Ocna Sibiului), KM 256-257 apar dou-trei săritori ușoare, până-n parcarea (prima) de la Km 260, din dreptul localității Cristian.....
   -La Km 264, în apropierea tunelului sunt 3-4 săritori, ușoare, deși aici s-a refăcut asfaltul........
   -De la tunel la viaductul Aciliu, nu sunt probleme.....
   -Intrarea-ieșirea de pe viaduct avea denivelări ușoare, iar după viaduct la podețe trambulinele sunt mai accentuate...
   -Nodul Apold, cu trambuline. în zona lui......La KM 280 parapetul median, încă era distrus de tir-ul de a trecut pe sensul opus lui de acum aprox. o lună jumate......
   -Km 283 trambuline la pod......
   -Km 283+900 parapet median pe sensul Sibiu-Deva, nereparat......
   -Km 283+700 podul peste apa Secaș-ului, la intrare-ieșire, trambuline accentuate....
   -Km 284+500 pe carosabil, trambuline, deși se vede asfalt nou.......
   -Km 286+900 parapet median nereparat......
   -Nodul Cunța carosabil cu trambuline destul de "bune"......
   -Km 294 o zonă de vreo 200-300m cu trambuline scurte și destul de tari.....
   -Km 301+500 trambuline la intrare-ieșire de pe pod.....
   -Km 343+800 parapet median nereparat.....
   -Km 344+300 trambuline succesive, 3 bucăți.....
   -Km 349 valuri succesive pe cca. 50 m lungime
   -Km 349+ 200 parapet nereparat......
   -După km 350 (nu am reușit identificarea kilo,etrică) la podul peste DJ (inainte de exit Simeria), trambulilne tari pe intrare-ieșire la pod......
   -Km 358+700 parapet nereparat.....
   -Km 360+500 podeț peste Bârgău, trambuline la intrare-ieșire......
   -Km 360-361 parapetul median din beton are o burtă din lovitură către sensul deva-Orăștie....
   Și ca ultimă chestie , pe sectorul Nod Pecica-Nădlac, la km 572, parapet nereparat, încă la data de 10.07.2015......
   Poate este, totuși de folos, încă...
   O zi bună tuturor !!


penad2007

Quote from: Archi on July 24, 2015, 09:58:46 AM
Sper doar ca aceasta solutie temporara sa nu devina permanenta...

Din pacate da, a fost o varianta temporara de ocolire a unei licitatii pentru cele normale. La o licitatie pentru benzinarii veneau mult mai multi.

panzer

Cine injura atat de mult statiile mobile de carburant nu a folosit niciodata una.

O statie completa: gen cele de pe A2 spre Cernavoda, costa cam 2 mil euro minimum. Una mobila sta in 100-150.000 euro. Inmultiti voi cu cate statii sunt si vedeti cat ar fi investitia. Plus ca statia mobila este "unattended" adica far costuri cu salariatii.

Este f posibil ca din cauza crizei petrol-ului sa nu mai fie chiar atat de dispusi sa investeaza zeci de milioane in statii pe autostrada neterminata, unde traficul nu este cine stie ce deocamdata si pe deasupra sa mai si plateasca redevente catre CNADNR pt ca au statii pe autostrada. Mai ales ca marii transportatori pun din Ungaria unde e mai ieftin si isi mai recupereaza din taxe.

roata

#22990
^
Asta inseamna ca nu se va putea plati benzina decat cu cardul? Si in magazinul de "produse non-oil" de unde se vor cumpara acest produse? De la automate?

Iar asta nu scuza in continuare faptul ca nu exista niciun fel de acoperis pentru clienti (cei de la care le vin lor toti banii pe care vor sa ii economiseasca... saracele companii petroliere, mi-e mila de ele). Inca nu vad "confortul" de care se vorbeste. Ba dimpotriva, ofera mai putin confort decat statiile fixe. Dar poate randarile reprezinta doar variante provizorii, cum spune Ionut. Desi acolo se spune ca a fost definitivat conceptul...

Si ma indoiesc ca pretul combustibilului la aceste miraculoase statii mobile va fi mai mic decat la altele fixe.

istvan78

Avantajul la solutia cu staiile temporare e ca ar trebui sa gasim preturi bune la carburanti. De regula prin vest carburantii pe autostrazi sunt semnificativ mai scumpi atat din cauza costurilor de concesiune cat si a investitiilor insemnate facute in echipamentele conexe.

Nu-s convins ca merita facuta de pe acum o investitie majora in spatii sofisticate, ca sa ne trezim apoi cu preturi ridicate la carburanti, pe care in consecinta ii vor cumpara doar cei care raman accidental in pericol de pana. Realist, majoritatea soferilor vor evita sa alimenteze pe A1 daca preturile vor fi mari, pentru simplul motiv ca orice autoturism poate parcurge intreaga distanta de la Nadlac la Sibiu fara sa realimenteze.
Deci o statie sofisticata dar scumpa nu va atrage clienti, si nu va fi viabila economic in urmatorii 5 ani.

Doar dupa completarea PiSi, daca cineva va parcurge NAdlac-Constanta va avea obligatoriu nevoie de carburanti si odihna, si va fi dispus ca plateasca mai mult pe carburanti pentru a beneficia de alte servicii pe autostrada.

In speranta ca n-am deviat prea mult de la sibiect... concluzionez ca eu sunt multumit cu solutia asta momentan.

BoGDaN

Câteva remarci fata de ce a scris panzer, remarci pe care le consider raționale din punctul meu de vedere legate de benzinăriile mobile.
1- nu exista o criza a petrolului. Prețul mondial al barilului permite dezvoltarea.
2- soluția aleasa daca este de lunga durata este rușinoasa. Suntem o țara europeană nu Republica bananiera Congo si ca atare șoferii merita stații de alimentare moderne cu magazine etc
3- Mol si PETROM omv înregistrează Profturi imense in România. PETROM este cea mai profitabila companie din România .
4- traficul pe autostrada va creste imens așadar costurile investiției se pot amortiza lejer. La cat are profit PETROM sa fim serioși costurile investiției sunt minime- 2mil euro.

Ionut

Contractul le va permite oare, daca petrolistii vad statiile ca fiind profitabile, sa le transforme, usor-usor, in statii permanente? Sau trebuie alta licitatie, alt contract?

istvan78

Eu cred ca va fi nevoie de alt contract, alta licitatie. Cu siguranta conditiile de concesiune vor fi altele daca un spatiu de servicii va avea restaurante, hotel, etc...