Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 47 Guests are viewing this topic.

teocharis

Quote from: Calin on December 20, 2014, 10:30:53 PM

Scuzati-ma , dar orgoliul meu de ROMAN nu poate sa taca ! Cat timp te afli pe teritoriul Romaniei , indicatoarele cred ca ar trebui sa indice -ca reciproca din  Ungaria-intai numele localitatii in limba locala si apoi in cea a vecinilor.Ma asteptam,astfel, sa vad indicator cu "Seghedin-Szeged-H"

situatia nu e deloc simetrica:  HU are o comunitate de 3 milioane in Transilvania ptr care se justifica placutele bilingve; in schimb, comunitatea romanilor din HU numara cateva sute(mii?) de persoane

Calin

#19846
Quote from: teocharis on December 20, 2014, 10:47:45 PM
Quote from: Calin on December 20, 2014, 10:30:53 PM

Scuzati-ma , dar orgoliul meu de ROMAN nu poate sa taca ! Cat timp te afli pe teritoriul Romaniei , indicatoarele cred ca ar trebui sa indice -ca reciproca din  Ungaria-intai numele localitatii in limba locala si apoi in cea a vecinilor.Ma asteptam,astfel, sa vad indicator cu "Seghedin-Szeged-H"

situatia nu e deloc simetrica:  HU are o comunitate de 3 milioane in Transilvania ptr care se justifica placutele bilingve; in schimb, comunitatea romanilor din HU numara cateva sute(mii?) de persoane
Nu doresc sa ma "departez" cu comentariile de acest lot I -Nadlac Arad.....pentru ca nu as fi bucuros sa fiu acuzat ca scriu "offtopic".Am sa iti raspun doar ca aceste indicatoare de autostrada nu au de a face cu placutele bilingve de inceput de localitate -unde iti dau dreptate-si acolo vei gasi si la noi si la vecini placute bilingve.Dar in Slovenia vezi deja indicator de autostrada cu "TRST-TRIESTE-I" sau "BUDIMPESTA-BUDAPEST-H". Sa inteleg ca exista o comunitate slovena atat de importanta in Italia sau in Ungaria ? Nu -desigur .Sa incepem sa denumim capitala Ungariei "Budapest" nu "Budapesta " ?
  Si multumiri si tie ,Calinm , pentru efortul depus pentru a ne delecta cu filmari sau fotografii ,asemeni altor colegi de forum !

north

#19847
Privind accesul la autostradă în Nădlac: ce nu înțeleg eu, de ce nu este semnalizat accesul via DJ 709J (spre Peregu Mare), cf. imaginii de mai jos?? (roșu = rutat de semne, albastru = optim)



- Varianta asta economisește 1,5 km privind accesul la autostradă și favorizează clar autostrada (spre deosebire de varianta prin sensul giratoriu din DN 7).
- DJ 709J pe tronsonul relevant pare a fi în formă bună (conform Google Street View din sept. 2012, dar nu cred să se degradat atât de mult încât să nu fie OK traficul de turisme).
- drumul respectiv este tipic de Banat (în sensul că între case poți încadra ușor o autostradă și bașca o cale ferată dublă, sau alternativ o pistă de decolare/aterizare - deci fără probleme majore de siguranță rutieră):



- Din păcate indicatoarele de pe drumul de legătură (cf. filmărilor) nu îmbie traficul să îl folosească... în filmări apare ca indicație pe DJ 709J/Str. N. Bălcescu drept "Centru Nădlac", în vreme ce relația internațională este rutată prin DN 7.
Stupid.

Poate cei din AR/TM puteți face o sesizare la poliția rutieră / DRDP TM să schimbe indicatoarele. Măcar pe relația Arad -> Szeged (pe relația inversă vorbim de două viraje stânga, dar chiar și așa...)

PS: privind restricția traficului greu pe autostradă pe relația est -> vest: asta este o mare prostie! La momentul intersectării DL dinspre autostradă cu DN 7, acesta din urmă are oricum o bandă pe sens. Deci congestia pe DL nu s-ar fi petrecut sau oricum nu ar mai conta că ar fi și congestie pe DN 7. Dacă aș fi ales o variantă de semnalizare, în loc de "interzis > 7,5 t" aș fi ales "obligatoriu pentru > 7,5 t" (pentru binele orașului Pecica).
Dar, deh, se pare că ne ia ceva timp să ne dăm seama de cum merg lucrurile... similar cu ce s-a întâmplat cu "șoseaua" (yes, I am being ironic) Ungheni - Acățari (centura Târgu Mureș sud implicită), unde în urmă cu ceva ani s-a schimbat semnul din "interzis > 7,5 t" în (implicit) "obligatoriu pentru > 7,5 t".
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

teocharis

acel DJ ar sucomba rapid (cateva zile) sub greutatea tir-urilor...

ciprebbe

Plus trebuie sa gandim si din perspectiva riveranilor.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Calin

#19850
Quote from: teocharis on December 20, 2014, 11:14:44 PM
acel DJ ar sucomba rapid (cateva zile) sub greutatea tir-urilor...
Si eu ma gandesc exact la fel.......Avand in vedere ca accesul TIR-urilor pe aceast sector de autostrada este permis dinspre Nadlac spre Pecica, aceasta strada ar trebui sa suporte traficul greu.....Si nu doar strada ,ci si , intr-adevar, riveranii... :D
Iar ca sa investeasca alti bani sa largeasca acest drum si sa il adapteze traficului greu -nu cred ca si-ar avea rostul, avand in vedere ca peste poate -sa speram-maxim 6 luni ,nu prea va mai fi trafic prin zona......acesta mutandu-se , in exclusivitate,pe autostrada.

teocharis

constructia noului PTF va fi concesionata de CNANDR sau intra in sarcina MI/Vama whatever?

Calin

#19852
Din ceea ce am vazut eu , la un coleg de forum ,erau solicitari din partea constructorului  autostrazii sa i se suplimenteze fondurile pentru constructia acestui PTF provizoriu.....care constructor am inteles ca se consultase deja atat cu MAI-ul nostru , cat si cu autoritatile vamale maghiare -in vederea aprobarii planurilor PTF-ului.

Kuniva

#19853
Quote from: marius_ar on December 20, 2014, 05:34:12 PM
Aceeasi Autostrada A1, acum de la Pecica la Nădlac pe repede inainte (x4).


La 1:40 au fost probleme cu asfaltul si s-a peticit? ???

pasadia

#19854
Caline, sincer iti spun: denumirile de Macau si de Seghedin le-am aflat de curand, in ultimii 2 ani de viata. Si acum 20 de ani ma laudam ca sunt olimpic national la geografie, deci vazusem destule harti editate in Romania.

Ok, inteleg ca, nefiind banatean, nu am fost expus acestor denumiri ce probabil se pastreaza printre romanii din zona (oare?). Dar atasamentul tau pentru ele e nepotrivit iar varianta romaneasca a acestor denumiri e perimata, din punctul meu de vedere.

LE: Faptul ca pe indicatoarele unguresti apar si denumirile in romana il privesc ca fiind un semn de bunavointa din partea lor. Altfel, ca roman ce tranziteaza Ungaria, ar fi fost destul de complicat sa identifici directia dorita daca ai fi avut la dispozitie doar denumirile maghiare.
Ma indoiesc insa ca exista vreun roman care sa fie numai cunoscator al denumirilor in limba romana, astfel incat pentru el sa fie necesare neaparat indicatoare cu aceste denumiri.

disney

Intentionez ca trimit in urmatoarele 24 de ore probabil ultimele intrebari din 2014 catre CNADNR, MT, CFR si Metrorex.
Daca mai aveti intrebari, va rog sa le treceti pe thread-ul dedicat, http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=100.0.

Calin

#19856
 @pasadia.....E o oarecare coincidenta.....Si eu , aproape acum 16 de ani,am terminat o facultate de istorie-geografie.... :lol: Iti dau perfecta dreptate in sensul ca sunt putini romani in tranzit prin Ungaria care sa stie denumirile maghiare ale localitatilor noastre-in comparatie cu automobilistii-romani sau nu -care cunosc exclusiv denumirile romanesti ale unor localitati din Ungaria.Dar vad ca este o practica europeana.Cum spuneam mai inainte-de ce oare slovenii au indicatoare cu TRST-dar si TRIESTE ?De ce au BUDIMPESTA dar si BUDAPEST ? De ce in apropierea unor granite -sunt scrise pe indicatoare localitatile de "dincolo" atat in limba locala cat si cea a vecinilor ? De ce oare vad la noi , pe acest ultim segment de autostrada A1 -doar maghiarul "Szeged" ? (sa nu uitam ca se citeste....."Seghed"desi noi il scriem......"romaneste" cu "Sz").Oare in Slovenia nu s-ar intelege de catre toti daca ar exista  doar "Trieste" sau "Budapest" ?
    Mi-ai dat de gandit cu privire la faptul ca atasamentul meu pentru denumirile romanesti ale localitatilor din Ungaria -din apropierea Tarii noastre....este nepotrivit.Oi fi imbatranit prea mult ?  :| Cred insa, ca, asa cum vecinii nostri in limba lor, expun localitatile noastre exclusiv in varianta maghiara, asa cred ca este normal ca si noi , in limba noastra sa numim aceste localitati din Ungaria in varianta romaneasca.Si sa nu uitam ca aceste denumiri le foloseau strabunii nostrii inca de dinainte de 1918.Sa fi intrat atat de mult in uzul limbii romane varianta maghiara a orasului "Szeged" in loc de cea neaosa,romaneasca-Seghedin ? :(  Sper sa nu ne trezim si ca numele capitalei maghiare il vom rosti ,vorbind intre noi in limba romana , intr-un autentic "Budopest" maghiar....Offff, dulce Neam Romanesc ! :((

simotm

#19857
Quote from: Kuniva on December 21, 2014, 12:07:55 AM
La 1:40 au fost probleme cu asfaltul si s-a peticit? ???
Am urmarit traficul pe drumul de legatura si nr de masini care au trecut pe sens opus ( 23), in cei 6km a fost egal cu nr. masinilor pe langa care a trecut in cele cateva secunde filmate dupa ce a iesit din sensul giratoriu de pe DN , inainte de Nadlac(inclusiv 2 tiruri care se vad trecand inainte in sensul giratoriu si nu virand la stanga spre autostrada)
Am vazut si filmarea facuta in sensul Nadlac-Pecica , chiar urmarind indicatoarele inainte de intrarea sensul giratoriu din care iese si drumul de legatura , insa nu am vazut nici un indicator mare care sa semnalizeze autostrada (e unul mare insa cu informatiile standard referitoare la constructorul autostrazii).Poate cei care ati fost in zona , puteti confirma slaba semnalizare a intrarii pe autostrada (venind dinspre Nadlac), sau poate sunt indicatoare neprinse in filmulet.

Calin

@simotm
  Este foarte probabil ca traficul foarte redus de pe autostrada sa se datoreze si faptului ca deschiderii acestui tronson se pare ca nu i s-a mai facut atata publicitate-sa nu uitam obisnuitele inaugurari in prezenta Primului Ministru si a prezentei masive a mass-mediei.In plus , daca indicatoarele nu sunt destul de "convingatoare" pentru varianta numita "autostrada" -se poate explica de ce avem trafic destul de mare pe DN , in loc de A1 -conform spuselor colegului Calinm.....Probabil ca , in timp,din ce in ce mai multa lume va ajunge sa cunoasca si posibilitatea utilizarii tronsonului de autostrada....Pe de alta parte sunt multi cei care -plecati fiind in strainatate au avut cu atat mai putin ocazia sa se informeze cu privire la aceasta varianta -"nou-nascuta".

simotm

#19859
^
da, ceva normal sau anormal...din seria noi construim , altii se ocupa cu semnalizarea
Legat de informarea celor care intra in tara, daca tot se opresc sa-si faca rovinieta , ar fi fost prea mult sa fi fost un anunt mare la acele tonete unde platesc rovinieta sau sa fi primit un fluturas cu informatii despre aceasta bucata ...dar cred ca e prea mult pt Ro actuala