Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 18 Guests are viewing this topic.


Ionut

Super poze nenea_hartia! Segmentul Orastie-Sibiu va fi mult mai spectaculos decat ma asteptam. :)

udar

Super poze nenea_hartia, vad ca ai prins in poze si niste grinzi de la vreo hala....

nenea_hartia

Quote from: udar on April 09, 2012, 08:48:01 AM
Super poze nenea_hartia, vad ca ai prins in poze si niste grinzi de la vreo hala....
Da, mi-a plăcut că erau foarte mari, aşa că le-am pozat şi pe ele.  :D

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Poza asta:



imi aduce aminte de o intrebare mai veche pe care o aveam pentru specialisti. Din fotografia de mai sus mi se pare (mie, cu ochi de necunoscator) ca pantele sunt prea abrupte pentru o autostrada. E posibil sa fie si iluzie optica si pantele acelea sa fie line totusi. Ma gandesc ca daca era dupa baietii de la Bechtel trageau ditamai viaductul de colo-colo si panta era foarte mica.

Deci intrebarea: nu e prea abrupta panta? Mai "taie" din deal, adancesc debleele sau lasa asa, e doar o iluzie optica fiind fotografiata autostrada de foarte departe? Mai mult, stiti care este panta maxima admisa pe Orastie-Sibiu sau in normativele romanesti/europene?

PS: intrebare ajutatoare pentru mine - panta 5% inseamna ca la 100 m liniari de drum urci vertical 5 metri? :dunno:

Multumesc specialistilor pt explicatii! :cheers:

bogdymol

Quote from: Ionut on April 09, 2012, 12:15:10 PM
PS: intrebare ajutatoare pentru mine - panta 5% inseamna ca la 100 m liniari de drum urci vertical 5 metri? :dunno:

Da, asa e.

In normativul de drumuri/autostrazi sunt precizate pantele maxime care trebuie prevazute (cred ca e undeva pe la 4-5% daca tin bine minte pentru autostrazi, si 7% pentru restul drumurilor - dar nu garantez ca exact astea sunt). Oricum, cu siguranta solutia aleasa nu va conduce la pante extreme, iar daca chiar trebuie sa faca 5% va fi si banda speciala pentru urcarea vehiculelor lente (camioane).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

delacroix

Pe sectorul respectiv panta va fi de ~3%,  ~80m la 3km, probabil aceasi ca pe viaduct. Cat priveste panta maxima, al nostru PD162/2002 zice 5% iar TEM 4%, pentru v=120km/h. In schimb vom avea un debleu gigant spre Saliste. Interesant ca la viaductele de la Sacel pantele erau de 4,5%, daca nu le-au schimbat prin reproiectarea tunelului.

ciprebbe

#893
"Mai "taie" din deal, adancesc debleele sau lasa asa, e doar o iluzie optica fiind fotografiata autostrada de foarte departe?"


Eu sper sa umple pe acolo .......daca privesc mai cu atentie in departare pare a fi un "tub metalic " (s-a mai discutat despre ele si despre sarcinile ce le preia)  deci probabil autostrada va fi undeva mai sus cu 3-4m fata de ce se vede in poza..... Mai se vede si ceva fundatie de beton, probabil de la un podet ceva.....Nu cred ca va fi asa valurita ...Va dati seama ce e iarna acolo daca va fi asa

inca ceva interesant :
Testul lucrarilor la autostrada Timisoara-Lugoj. Ce sef este mai eficient: un roman sau un italian
http://stirileprotv.ro/stiri/financiar/testul-lucrarilor-la-autostrada-timisoara-lugoj-ce-sef-este-mai-eficient-un-roman-sau-un-italian.html
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

valexandru

^^ E amuzant ca aia compara 9,5 km cu 27km....
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

udar

da nu poti compara 9,5km cu 27km fizic , dar contractual ei sunt la fel, fiecare s-a angajat ca termine conform contract in 2 ani (ca exemplu) UMB cu 400 oameni si 200 utilaje iar italienii ar trebuii logic sa aibe aproximativ dublu oameni si utilaje  :o
ceea ce la italieni nu s-au vazut nici pe jumatate fata de UMB............

valexandru

Quote from: udar on April 09, 2012, 02:35:31 PM
da nu poti compara 9,5km cu 27km fizic , dar contractual ei sunt la fel, fiecare s-a angajat ca termine conform contract in 2 ani (ca exemplu) UMB cu 400 oameni si 200 utilaje iar italienii ar trebuii logic sa aibe aproximativ dublu oameni si utilaje  :o
ceea ce la italieni nu s-au vazut nici pe jumatate fata de UMB............

          De fapt ar cam trebui sa aiba aprox. triplu (daca luam raportat la fiecare kilometru). Ideea era ca daca ai de 3 ori mai multi kilometri de construit , ai si de 3 ori mai multe sanse sa ai probleme. Dar , intr-adevar nu au suficienti oameni la munca, si e binevenita comparatia, care demonstreaza ca romanii pot (daca vor) face mai multa treaba decat italienii.
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

ionescu63

Stie cineva daca pe cele trei tronsoane scoase la licitatie pe autostrada Lugoj - Deva in valoare insumata de aprox. 730 mil euro sunt cuprinse toate lucrarie pentru punerea in functiune. Intreb aceasta doarece intr-o proiectie privind portofoliul de lucrari POS-T in perioada 2007-2013 apare autostrada Dumbrava - Deva cu suma de 731. mil euro iar in perioada 2014-2020 apare Autostrada Lugoj - Deva (pt 2014-2020) cu suma de 650 mil euro?

Deci o valoare insumata de peste 1.381.000.000 euro!!!!!!!!!!!



http://www.ampost.ro/main.php?module=articleview&action=view&id=271

randurile 31 si 36

nenea_hartia

#898
Quote from: Ionut on April 09, 2012, 12:15:10 PM
Poza asta imi aduce aminte de o intrebare mai veche pe care o aveam pentru specialisti. Din fotografia de mai sus mi se pare (mie, cu ochi de necunoscator) ca pantele sunt prea abrupte pentru o autostrada. E posibil sa fie si iluzie optica si pantele acelea sa fie line totusi. Ma gandesc ca daca era dupa baietii de la Bechtel trageau ditamai viaductul de colo-colo si panta era foarte mica.

Deci intrebarea: nu e prea abrupta panta? Mai "taie" din deal, adancesc debleele sau lasa asa, e doar o iluzie optica fiind fotografiata autostrada de foarte departe?
Sunt convins că e parţial şi iluzie optică, am folosit zoom să pozez. Însă mai e destul de mult şi de umplut pe acolo, iar atunci probabil va arăta altfel. Ca idee, aşa cum sugera şi ciprebbe, vedeţi mai jos cât ar mai fi de umplut, făcând comparaţie cu cota superioară a podeţului marcat cu săgeata roşie:



==================

Câteva poze de la nodul Nădlac-Arad/Bypass Arad:

- pasaj pe autostrada Nădlac-Arad peste DJ682F:




- lucrări de terasamente pe autostrada Nădlac-Arad; în depărtare se vede culeea pasajului peste bypass Arad:




- organizarea de şantier a podarilor de la Alpine:



- pe aici se vor construi bretelele de acces în bypass când vii dinspre Nădlac. Impropriu spus bretele, pentru că ele vor fi de fapt autostrada A1, oricât de ciudat ar părea. Practic, prioritate vor avea cei care vin pe bretele, nu cei ce se află deja pe bypas. În stânga se văd terasamentul şi stâlpii de iluminat ai bypass-ului. Între DN7 şi acest punct, bypass-ul va fi considerat drum expres, deşi are profil de autostradă:



nenea_hartia

- culeele pasajului peste bypass sunt aproape gata, aşteptând ridicarea grinzilor de săptămâna viitoare:



- bretelele de ieşire din bypass către Nădlac; din nou, nu e vorba de simple bretele, ci chiar de autostrada A1, care va trece pe pasajul de mai sus peste bypass:





- se lucrează la nodul de la aeroport al bypass-ului; deja se întrevede sensul giratoriu:



- toate sensurile giratorii au devenit victimele celor care nu ştiu să le folosească; de data asta giratoriul dinspre Zădăreni:



- vedere a bypass-ului de pe drumul de Zădăreni: