Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 33 Guests are viewing this topic.

thinker

15.2 km pe harta atata e intre giratoriu de la Holdea si urcarea pe autostrada la Margina

mici solutii cu rezultate bune ar fi pentru ameliorare, dar daca ar reusi sa il intretina fara prea multe gropi ar fi o mare realizare...
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

mishu77

Parca era vorba că se face reciclare in situ pe aceea porțiune. Cat tine nu știu, dar ce rezultă este ok.

gruiarew

Eu tot ce vreau să vă spun e să aveți mare grijă în zona Ohaba. Sunt gropi extrem de adânci. Ce s-a plombat am văzut că multe au sărit. Cu un turism ai mari șanse să ieși șifonat. Prin zonă a cam venit frigul, nu știu dacă vor mai face ceva.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

wifi

Drumul acela nu a fost facut pentru traficul mare si greu pe care-l suporta acum. Nu are fundamentul necesar. Oricat se carpeste la el, nu va tine. De aceea este acut necesara constructia autostrazii! Nu mai vorbim de faptul ca trece prin localitati, in ce hal traiesc oamenii aceia acolo.

tom_sawyer

#44749
@mishu77: licitatia pentru reciclare in situ s-a anulat, vezi aici; probabil o vor relansa, dar s-a pierdut deja timp pretios.

NGC

^^^ De licitatia aia se ocupa direct DRDP TM.

mishu77

Aha mersi, nu am stiu. Ce pot sa zic tipic romanesc...

vancouver

#44752
Atrag inca o data atentie, ca se pare ca unii nu inteleg: 2+1 are capacitate IDENTICA cu 1+1. Doar un confort usor sporit in privinta depasirilor autoturismelor, adica nu mai trebuie intrat pe contrasens (+ siguranta, - timp de asteptare in spatele vehiculelor lente). DAR CHIAR VRETI DEPASIRI PE CEI 15km INTRE OHABA SI MARGINA? Pe serpentine?

Cum se merge pe zonele de 2+1 de pe DN7 intre Rm. Valcea si Pitesti? Cum se fac acolo depasirile in viteza, in curba? Nu zic, era groaznic fara acele zone de 2+1, dar se circula EXTREM de periculos. La fel pe DN7 pe zona noua de pe Valea Oltului, Lazaret-Boita.

Da, 2+1 pe urcari este corect. Acolo are cea mai mare logica. In general. Dar in particular pe Ohaba-Margina as opta pentru 1+1, fara nici o largire, mers in coloana, cuminte. Dar evident reabilitat, ca sa poata si camioanele sa circule la viteze ceva mai decente, la nivelul la care permite alura drumului. Asa cum am mai spus, inchis complet traficului timp de 3-4 luni si reabilitat complet, cu straturi ingrosate fata de cerintele normale de drum european 1+1, ca sa suporte inca 10-12 ani traficul de camioane de pe autostrada. Ce mai trebuie facut insa cu aceasta ocazie, din max. 2 in 2 km parcari de 50-100m lungime, preferabil cu alveola de separare fata de traficul curent, in care sa intre 3-4 camioane si cateva masini mici. Scopul principal: preluarea cazurilor de pana / avarie, pentru a bloca cat mai putin drumul principal.

PS. Singura zona unde as pleda pentru o largire ar fi cei ca. 2,5km de mers in linie dreapta intre Cosava si Margina. Este campie, este usor de largit. Dar nu 2+1, ci 2+2, cu parapet median de beton (profil gen centura Adunatii Copaceni sau centura Brasov). Se poate lucra initial langa drumul existent, nu exista interferenta cu traficul, se muta apoi pe cele 2 benzi noi, se reabiliteaza cele vechi. Atat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Poate are capacitate identica cu toate ca ma indoiesc...dar pt masini capacitatea de a depasii din loc in loc face mult. Scade frustrarea, scad accidentele stupide.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

icristian

Vancouver, am vazut ca ai tot repetat lucrul asta, dar nici eu nu sunt de acord in totalitate cu afirmatia ta.

Capacitatea maxima e identica, dar fluxul nu e constant si nu se ajunge la capacitatea maxima pe toata lungimea drumului, ci doar pe portiuni, iar in acele conditii eu cred ca ajuta si un 2+1.

Masinile nu merg toate cu aceeasi viteza, unii sunt mai inceti, altii merg cu viteza legala, iar unii vor sa o depaseasca. -> apar frustrari si dorinta de a depasi. Iar cateva portiuni care sa permita lucrul asta in siguranta cred ca ar aduce un beneficiu.
Ma gandesc la un scenariu, ai un drum unde viteza legala e 100km/h, dar ai pe cineva in fata care dintr-un motiv merge cu 80km/h -> se reduce capacitatea maxima al acelui drum atat timp cat acea masina nu poate fi depasita.
Sunt de acord ca e identic cu un drum 1+1 atunci cand drumul e ocupat in totalitate de masini care merg cu o viteza constanta.

Cred ca am deviat totusi de la A1. Imi cer scuze pt asta, discutia poate fi continuata in parcare

Cetatean

#44755
Dacă se mișca bine DRDP - ul în doua luni, Margina-Holdea se poate transforma substanțial, dintr-o mizerie, într-un drum decent, pana se decide la centru cu tunelul.
- în primul rand, toaletarea " tunelului" din padure.
- marcaje și semnalizare corespunzătoare.
- reamenajarea și dotarea tuturor spatiilor de odihna de pe cei 15 km.
- acostament curățat, lărgit.
- parapet unde este nevoie, de urgenta.
Margina - Coșava 2+2, maine.
Coșava - padure - nu prea ai ce lărgirii sa faci pe urcare
padure - Cosevita/Holdea orice, sa avem un trafic decent.
Ce discutam noi aici, trebuia sa fie gata de minim doi ani.
Știu ca DRDP are ceva pregătit, pentru zona asta.


gruiarew

Eu nu pricep beneficiul la 2+2 între Coşava şi Margina. (Atenţie e Margina, nu alte variaţii). Drumul ăla e drept, e vizibilitate şi după ce se dă drumul la A1 va fi un 2+2 între două sate. Imediat urmează autostrada, deci mai stai 2km că nu moare nimeni dacă nu depăşeşti acolo... Mai degrabă s-ar mai corecta curbele între Coşeviţa şi Ohaba. În special aici: https://goo.gl/maps/MJEKR7wzfCM2 Tot timpul aici se circulă cu 30km/h că nu se pot încadra TIR-urile cum trebuie.

Oricum, de când s-a mai reparat se circulă din ce în ce mai tare şi se forţează tot mai multe depăşiri.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

tonică

eu nu ma refeream la cum este acum acel drum, ci cum va fi el la anul pe vremea aceasta cand cele doua loturi in lucru vor fi deja deschise. Daca acum se circula cat de cat in sir, cum va fi atunci cand cativa nu vor avea rabdarea in 15 km sa coboare brusc de la 130 la ora si vor intra pe contrasens. de aceea ziceam de macar 2+1. Daca acum e cu gauri cum va fi cu tot traficul de pe autostrada? Exista sanse mai mari sa apara mai multe cruci pe-acolo decat sa apara tunelurile :( Probabil insa ca nimeni nu va misca un deget, la noi trebuie mai intai sa existe "dovada" ca e necesar ceva, apoi se pornesc demersurile :(

germanul2012

Am postat si eu cu ceva timp in urma ca portiunea Holdea-Margina era de fapt un drum mai degraba agricol decat cel mai circulat DN din Romania la data respectiva si unii mi-au dat minusuri ba au incercat sa ma lamureasca ca si in alte tari sunt gropi pe sosele de parca asta ar fi adus vreo imbunatatire situatiei de la noi. Despre tunele am mai scris , parerea mea si se pare ca vor mai trece multi ani pana sa circulam prin ele (ca vor fi simple sau duble). Dar, mai scriu o data: Situatia portiunii de drum Holdea-Margina este oglinda perfecta a impotentei dregatorilor acestei tari si asa ceva nu cred ca mai exista decat prin vreo tara bananiera. Sa ai asemenea drum in centrul Europei intr-o tara cu 20 milioane locuitori si sa il accepti in halul asta ani si ani de zile este mai mult decat o batjocura la adresa proprilor locuitori. Este intruchiparea mârlăniei de care dau dovada ,,marii" nostrii politicieni.

Intr-o tara cat de cat civilizata, aceasta portiune s-ar rezolva in in cateva zile chiar daca ar trebui sa lucreze cu târnăcopul, lopata si roaba. Dar....no comment!!!  :wtf:

ovicor

De acord cu Gruiarew. Asigurarea unei viteze decente de deplasare intre Holdea si Margina ar fi deajuns. Asfalt decent, acostament, toaletarea copacilor, corectarea curbelor spre a fi mai usor abordabile de catre camioane, refugii pentru masinile cu probleme. Odata cu darea in circulatie a A1 Soimus - Holdea, traficul din sens opus va descuraja depasirea.